[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:41

Essie, moet helemaal goed worden en dat heeft tijd nodig. Lekker knuffelen en verwennen dan komt het allemaal goed.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:46

sonjim schreef:
Essie, moet helemaal goed worden en dat heeft tijd nodig. Lekker knuffelen en verwennen dan komt het allemaal goed.

Dank Sonjim! Ik ga er nog steeds voor, heb alleen deze week even een dipje Scheve mond
Straks maar weer vroeg naar bedje en mijn lieve stalgenootje doet ze in principe morgenochtend voor me. Heb d'r gevraagd om Essie als ze ligt ook water te geven en dat zou ze doen.......dus dan kan ik een pietsie uitslapen (ben morgen vrij) en om een uurtje of 10u gaan kijken. Waarschijnlijk ben ik dan minder moe en misschien weer wat positiever.

Ze heeft trouwens vandaag weer even in de bak gestaan Go jij! Go jij! met Timber....ze liep erg beroerd, maar goed ik heb haar in de bak gekregen. Kon ik haar stal even heel goed schoonmaken en een extra dik zaagsel laagje aanbrengen om zacht te kunnen liggen. Op de terugweg liep ze wel beroerder maar dat zal komen omdat haar spieren dan toch protesteren....morgen dus maar weer een rustdag.

En inderdaad lekker geknuffeld en een beetje gepoetst, morgen lekker een massage geven om de spieren te ontspannen denk ik.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:50

Arme Essie, En een dikke knuf voor jouw, je bent een topper.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:17

Arme Essie! En arme jij natuurlijk Timbers.... Ook een knuffel voor jou Ach gut

Weten ze inmiddels zeker dat het spierbevangenheid is? En hoe lang gaat het herstel duren, of weet je dat niet?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:54

In ieder geval spierbevangen maar dat zou kunnen komen door hoefbevangenheid.....dus dat laatste is ook nog niet uitgesloten
Gisteren was ze even buiten geweest en de laaste keren als ze buiten was geweest had ze de dag er na een terugslag, maar vandaag niet! In de ochtend is zo sowieso altijd pijnlijk maar nu stond ze me al op te wachten, het hevige zweten is weg en ze was gewoon vrolijk (over het lopen hebben we het nog maar niet, maar dat komt wel) Haha!
Dat gaf de burger weer moed! En helemaal toen ik zag dat ze haar papje met pijnstillers er door gisteravond had laten staan.......

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:02

klinkt als goed nieuws!!! het zijn kleine stapjes maar ze gaat vooruit zo te horen!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:21

http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Zo, het kan denk ik geen kwaad om dit ook even hier te droppen. Dat iedereen maar goed op zijn hoede mag zijn, vooral hier in Noord-Holland.

Ik ben drie jaar geleden met dit misbaksel in aanmerking gekomen en ik kan je vertellen dat je daar niet vrolijk van wordt... Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Brrr, ik krijg echt de koude rillingen van dat topic Huilen .

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:06

heftig verhaal dani!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:19

Timbers, houd moed, he, met jouw Essie!!! Ach gut
Ik weet zeker dat ze jouw zorg enorm kan waarderen, hoor. Ben overtuigd dat paarden dat heel goed aanvoelen. Lachen

Dani, wat een vreselijk verhaal in dat topic. Heeft ze ook op bokt gezeten?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dus ook NOOIT mijn paard uit handen zou geven. Buiten het feit dat ik eigenlijk geen dag zonder hem kan (soms moet het wel eens, helaas), lees ik dit soort verhalen toch best wel regelmatig......

Brrrrrrrr, heb voor het eerst weer licht bevroren handen van het schoonmaken van het konijnenhok. Dikke lagen hooi en stro er in natuurlijk en heb het hok aardig afgeschermd tegen wind met een afdekzeil. Hele constructie. Clown
Gelukkig voelen ze lekker warm aan en zitten ze cosy bij elkaar van het hooi en een wortel te genieten.

Ik zie Sam vandaag ook niet, want mijn dochter is ziek en superhangerig, dus ze kon vanmorgen niet naar de peuterspeelzaal. Ben al blij dat ze nu effe slaapt, zodat ik wat kan doen in huis en buiten bij de nijnen. Ze heeft ook de bank heerlijk ondergespuugd Misselijk , dus de bekleding daarvan zit ook al in de wasmachine. En vanavond ben ik ook alleen thuis, want vriendlief is er niet, die komt heel laat thuis. Best vermoeiend, maar ach, mijn kleine schat kan er ook niets aan doen...... Het is allemaal al vervelend genoeg.....

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:26

Ja, ze heeft hier ook op bokt gezeten, maar is voorgoed verbannen omdat ze ongevraagde readings weggaf (Vincenza heette ze hier, of mag ik dit niet zeggen zo Bloos ?).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:28

Ik ken die naam inderdaad, want zo'n naam onthou ik, omdat Vicenza (lijkt er een beetje op) de stad is waar ik kind aan huis was en ooit bijna ben gaan wonen...... Knipoog

Ik dacht dat ik op bokt wel een mot met haar had gehad, maar gezien haar profiel lijkt me dat niet zo waarschijnlijk. Clown

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:20

Hmm ik heb wel is met Vincenza te maken gehad, mijn verhaal staat op de laatste pagina van het topic van de link van Dani. Volgens mij mag ik het hier niet neerzetten dus als jullie het willen lezen moeten jullie even op dat forum kijken. Knipoog

Tja ik heb Tjits wel 3 maanden uit handen gegeven en dat 'moet' helaas weer in het voorjaar... Verdrietig De vrouw die hem verzorgt vertrouw ik wel echt, heb daar een heel goed gevoel bij. Maar het blijft toch heel erg k*t om weg te zijn van mijn Tjitse, mis hem ontzettend...

Timbers, wat fijn dat het wat beter gaat met Essie!!

Natas bevroren handen, kon ik maar wat zon sturen naar Nederland! Durf het bijna niet te zeggen maar het was hier 23 graden vanmiddag, ik heb net in mijn bikini liggen zonnen op het dakterras. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:54

Maar Karin is ook echt goed voor je paard, hoor, Inge_ Knipoog
Dus dat jij Tjits in haar handen achter laat, kan ik me best iets bij voorstellen, hoor Lachen . Jij bent nog jong en hebt het zo goed geregeld. Ik hoef gelukkig geen 3 maanden weg van mijn paard en ben dat ook niet van plan. Clown

Maar goed, als ik ooit naar Tasmanie ga, naar een van mijn beste vriendinnen, die daarheen geemigreerd is, dan zal ik Sam ook bij iemand moeten achterlaten. Dat wel. Maar ik kijk daar niet naar uit en zal het alleen doen bij iemand die ik heel goed ken. Ja Lachen
Maar dat duurt nog wel even. Voorlopig zie ik me met mijn dochter nog niet zo'n lange vlucht maken en daarbij heb ik er het geld ook niet voor. Clown

Tjezus, Inge, ik benijd je wel met 23 graden!!! Het was hier guur en koud, al hoewel de zon hier ook behoorlijk geschenen heeft. Het was raar weer vandaag.....

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:31

Ik heb een nieuwe baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan Haha! Haha! Haha!!!!!

Was vandaag op 3e gesprek geweest bij het bedrijf en vandaag werd eindelijk de knoop doorgehakt!!! Pffft, ik kan even niet uitdrukken hoe blij ik ben, altijd lastig he virtuele communicatie Knipoog.

Sorry, dat moet ik even kwijt hoor Tong uitsteken .

@Inge: *Jaloers!* Mijn trein had vanochtend 20min vertraging vanwege de storm en ben daarna een stuk of drie keer van mijn fiets gerukt Huilen .

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:35

jaaa, ik doe ook mee! Lachen
Alleen ga niet 48 pagina's lezen, als jullie het niet heel erg vinden? Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:36

Danielle, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan Go jij! Go jij! !!!! Wat ga je doen voor werk?
Zo ga je lekker het weekend in!!! Ik zat net nog even naar de weerberichten te kijken, maar zondag wordt het ook rampenweer, hoor. Clown

Tjonge, heb net even dat hele topic doorgespit over die dame. Wat een verhalen, zeg, daar word je echt niet vrolijk van. Wat bezield iemand om dit soort vreselijke dingen te doen? Verdrietig Boos!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:27

@dani62: gefeliciteerd!!!! Wat voor baan?

Ik heb ook wat van dat mens gelezen vanmiddag, wat bezielt zo iemand??? Ik vind het echt niet te begrijpen... Ben blij dat mijn paardjes in goede handen zijn!

@inge: ik ben geloof ik de enige die niet jaloers is op 23 graden... dan ben ik al ziek en functioneer ik niet meer dus nee dank je, voor mij geen zon en warmte! Geef mij maar kou! Liever niet zoveel regen en wind als vandaag maar het mag van mij nog veeeeeeeeel kouder!

Hoi saskiakefie!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:14

@Dani62 gefeliciteerd Go jij! Go jij!

@Inge ga je schamen.....zonnen op een dakterras Hamer Clown terwijl wij hier weg hagelen No Cheer ROFL

Ik ben ook blij Haha! Vandaag een paar keer bij Es geweest en ze ging lekker!!!!!!! Ze ligt niet zo veel meer en het hevige zweten is weg verder oogt ze gewoon lekker gezond, happy en alert! Dit dus even vasthouden en daarna aan het lopen gaan werken en dan moet het goedkomen Ja

Net nog even geweest (fijn zo'n stal waar je midden in de nacht nog even naar je paard op visite kan Knipoog ) en ze stond nog steeds.....hooi over de deur gegooid en toen ging ze eten. Ze zag er gewoon nog steeds fijn uit, dus vandaag was voor ons in ieder geval een goede dag Haha! Die zit vast in de pocket...nu elke dag een klein stappie beter en dan ben ik helemaal blij Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:20

Timbers, wat een fijn nieuws, zeg!!! Ja, heerlijk he, als je op elk tijdstip nog even naar je paard kan. Ik zou er ook niet tegen kunnen als je aan bepaalde tijden vast zit, zoals bij veel maneges/pensionstallingen. Ik kan ook gaan wanneer ik wil en zeker als je paard ziek op stal staat, wil je voordat je gaat slapen nog even knuffelen. Lovers
Hopelijk hebben jullie het ergste nu gehad!!! Ja

Saskiakefie, welkom!!! Gezellig dat je mee komt kletsen!!!

Inge, oooooh, ik had het zo koud vandaag. In de woonkamer staat de kachel lekker te loeien, maar mijn dochtertje is ziek, dus ik heb ook veel zitten voorlezen op haar kamertje, waar zij heerlijk warm onder haar dekbedje lag en ik maar kou kleumen met mijn voorleesboekje, hahaha (zij heeft de koudste kamer van het huis, brrrrrr).

Zwerte, waar heb jij last van dan, dat je niet tegen de warmte kan?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:29

hoi hoi.
wat een sneeuw he?
ben ik blij voor me verzorgpony's dat die zonder deken staan Haha!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:18

Dat topic uit je onderschrift ROFL ROFL ROFL !!

Welkom btw!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:53

Welkom Saskiakefie!

@Dani: gefeliciteerd met je nieuwe baan!
@Timbers: Gelukkig dat het beter gaat met Essie OK dan! nog even volhouden en dan komt ze er weer bovenop!

Mijn paardje is van kudde gewisseld. Ze stond bij de paarden maar daar was ze veel te dominant en joeg ze de 2 nieuwste steeds weg bij het eten. Nu staat ze bij de pony's en een tinkermerrie met veulen (awwwhhh!!!!) en daar gaat het wel prima Lachen
Morgen ga ik naar Assen 2 fjordenveulens bekijken! Ik heb er echt superveel zin in Hyper!

Ik zat vanochtend om half 9 in een bakfiets (don't ask) en die sneeuw is echt niet lief Bloos! veel te koud.. ik wil ook wel op een dakterras liggen zonnen nu, eigenlijk...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:05

timbers, wat fijn nieuws weer over Essie! Helpt ons duimen toch dus!!

ik ga zo lekker naar buiten, hopelijk is het nog een beetje koud Haha! Hier nauwelijks sneeuw gezien Boos! jammer want ik ben dr dol op! Ik ben sowieso dol op alles wat koud is...
Geen idee wat ik precies heb twiggy, ze hebben nooit wat kunnen vinden. Maar als sinds jonge leeftijd word ik ziek van zon en warmte. Flinke hoofdpijn, vaak migraine en totaal geen energie. Verder heb ik last van hyperhydrosis, overmatig zweten. Zo erg dat mn handen in de zomer aanvoelen als brandwonden omdat de huid er gewoon af zweet... Dus nee ik hou niet zo van warm weer! (en warm is voor mij dus boven de 15/20 graden, dan hou ik op met functioneren)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:07

Hoi allemaal,

Vanmorgen vroeg lag hier idd sneeuw, maar de zon schijnt alweer wat uurtjes en het is alweer bijna verdwenen. Haha!
Nou ja, liever zon, dan die vreselijke buien, want dan kan ik straks lekker nog wat leuks met Sam gaan doen!!!

Airiin, ga je er twee veulens bij nemen dan? Klinkt leuk!!!

Dani, ik hoop dat morgen het zonnetje zo schijnt.

Saskiakefie, haha, dat topic van jou, ja. Heel grappig. Haha!

Arabesk, ik zag dat jij jarig bent vandaag, toen ik dit topic opende. Gefeliciteerd!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:09

whahahaha dat topic van saskiakefie!!! *raapt zich op van de grond*