De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 00:45

Ik zie regelmatig in directe omgeving, hoe makkelijk paarden van de hand gedaan worden, daarom mijn reactie

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:52

arno8 schreef:
Tjonge, wat een trip... en morgen nog een keer, maar dan met trailer

Weet nog echt niet zeker of ik hem aan kan, maar anders zou hij morgen door iemand anders opgehaald worden die hem als schouwhengst wilde gebruiken, dat leek me toch niet het geschikte leven voor zo'n enorm mooi paard.

Eerste wat hij deed toen ik z'n stal binnen stapte: proberen m'n halsslagader door te bijten, of tenminste iets dat daar in de buurt ligt. Toen gingen we naar buiten en ik heb er een hoefafdruk op mn borst bij. Ik heb mijn 'alleen slaan als het paard over je heen probeert te lopen' beleid inmiddels bijgesteld.
Maar het is echt een raar paard, zo gaf hij daarna wel superlief voetjes en liet zich gewoon aaien, maar het kan in 1 keer omslaan..

dat bedoelde ik nou met alleen gaan kijken als je hem wilt kopen. het had je een tripje openbaar vervoer gescheelt

ziet ernaar uit dat hij niet zoveel leuke dingen mee heeft gemaakt. je hebt er dus een paard met "bagage" aan.

ben je van plan om hem met je merrie samen te laten lopen??

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:46

Wat een verhaal.. voorzichtig maar hoor.
Waarom geen jaarling die je merrie en jijzelf samen kunnen opvoeden? Deze hengst heeft waarschijnlijk nooit in een groep gelopen en al zeker niet bij merries. Gaat dat paard nog wel ooit paardentaal leren?

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:32

hij zal toch wel samen met zijn moeder gelopen hebben, neem ik aan en misschien met andere merries en veulens.

ik heb met Skip hetzelfde natuurlijk. over een paar weken integreer ik hem in mijn minikudde. hij is 7 jaar en heeft er 6 van alleen gestaan. heeft alleen als veulen in een kudde gelopen. gaat me ook benieuwen.

ik heb hem al met mijn paarden laten neuzen over het hek heen. dan is hij nog 100 % hengst en dat zijn ballen wijlen zijn bevat hij nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:07

opala schreef:
Stand nr. 4 meningen over verplaatsing van dit topic naar Naturals:

Voor
Ara
Kinke
Wendy
Jovarna
Cookies

Tegen
Toydoll
Jackie
Antheman
Nienke07
Arno8
Opala

Ik hoor wel of deze stand herzien moet worden

Een optie erbij dan:
Vóór verplaatsen, mits er gel*ld mag blijven worden, dus mits het een HK-topic blijft.

Zijn de tegens dan wel voor?

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:44

als er verder ook off topic gebept mag worden kan het mij niet schelen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:21

Even een heel verslag over de stakker hengst, voor wie het leuk vindt. Nu mag het nog want het is de huiskamer

Het is gelukt! Volare (zo heet hij) is een held! Een rit van 2,5 uur in de trailer en alleen in het begin heeft hij geprotesteerd. Ik voelde me best een dierenbeul, dat hij zo lang in de trailer moest, maar het is beter dan de slacht. Inladen was ik niet zo blij mee, toen hij niet binnen 1 seconde luisterde kreeg hij meteen een enorme ruk aan het halster (niet van mij natuurlijk). Maar goed, ik dacht: Het is zo voorbij en dan weet ie hoe goed het bij mij straks is
Eenmaal aangekomen snel de ruimte tussen trailer en stal afgesloten met een eerste grens van lint en een tweede grens van regenpijpen, balken, een kruiwagen, vuilnisbakken en een aanhangwagen. Toen moest ik hem uitleggen dat hij nu toch echt achteruit mocht lopen.
Maar nee, die trailerklep was veel te eng. Je kon er nog naast stappen ook! Ik stond ondertussen te rillen van de honger dus mijn lichaamstaal zal ook niet al te duidelijk geweest zijn.
Maar goed, na een half uur lokken met wat brokken kamen de eerste stappen dan.
Ik dacht even: Nu gaan we het krijgen en bereidde me voor op een atoomexplosie. Ondanks die domme instelling liep Volare me braaf achterna de stal in.
Ik heb gisteren superhoge palen gekocht. Vandaag ga ik een mooi stukje voor Volare afzetten (hij mag nog niet bij de merrie want ik wil het veulen volgend jaar aan de begin van de vakantie).

Ik heb er een heel goed gevoel over. Volgens mij was hij eerst zo aanvallerig door al die stress en drukte daar.
Ik wilde dit gewoon even kwijt, vandaar.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:54

Wat fijn zeg dat het zo goed gegaan is!! Hij zal wel een beetje overdondert zijn door de verhuizing. Ik hoop voor je dat alles goed gaat.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:32

Volare: Mooie naam. Hopelijk worden jullie samen een team.

Oop staat nog maar amper 24 u op het land, maar ik zie nu al verschil met 20 dagen terug. Eén extreem platte achtervoet begint deukjes te vertonen. Straks met mijn nieuwe mesjes en vijl hoop ik nog meer verandering in het geheel te krijgen. Die wand is niet meer te bewerken met mijn huidige vijl.

http://www.mijnalbum.nl/Album=XFTPDGZW

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:38

@Oop: dubbele zolen, werk aan de winkel voor je nieuwe mesjes en vijl

@arno8: leuk dat het goed gegaan is met de transport. Volare is een mooie naam. succes met de "stakker". hou ons voral op de hoogte. ben blij dat hij naar jou mocht in plaats van Manege Stegemann.

ik vind het zo walgelijk dat mensen paarden vaak behandelen als wegwerpartikel. niet goed, hup naar de slager.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:49

Antheman schreef:
Ik krijg het verzoek van een mod om te polsen of dit topic beter op zijn plaats is op "naturals"

Graag reactie wat jullie hiervan vinden.

Jovarna schreef:
Een optie erbij dan:
Vóór verplaatsen, mits er gel*ld mag blijven worden, dus mits het een HK-topic blijft.

Zijn de tegens dan wel voor?

Welke mod moeten we hiervoor aanspreken?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:56

Anya.....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:58

Oké

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:45

Anya meldt dat het toegestaan is te slowchatten

Derhalve stand nr. 5 meningen over verplaatsing van dit topic naar Naturals:

Voor
-Ara
-Kinke
-Wendy
-Jovarna
-Cookies
-Jackie
-Arno8
-Smurf (wie zwijgt, stemt toe)
-Opala

Tegen
-Toydoll
-Antheman
-Nienke07

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:03

Citaat:
Smurf (wie zwijgt, stemt toe)

hé zo werkt dat niet in een democratie hè......

zet er dan een rubriek: maakt niet uit bij!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:13

Stand nr. 6 meningen over verplaatsing van dit topic naar Naturals:

Voor
-Ara
-Kinke
-Wendy
-Jovarna
-Cookies
-Jackie
-Arno8
-Opala

Tegen
-Toydoll
-Antheman
-Nienke07

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:42

opala schreef:

Oop staat nog maar amper 24 u op het land, maar ik zie nu al verschil met 20 dagen terug. Eén extreem platte achtervoet begint deukjes te vertonen. Straks met mijn nieuwe mesjes en vijl hoop ik nog meer verandering in het geheel te krijgen. Die wand is niet meer te bewerken met mijn huidige vijl.

Veel plezier hiermee, ben je nog wel even druk mee

Even een ander vraagje: leeft oop nu alleen van het gras of wordt er op dit moment nog hooi bijgevoerd?

Ik ga Walter namelijk woensdag verhuizen en zit te dubben of ik dan nog hooi bij moet voeren. Hij gaat daar ook 24/7 het land op namelijk....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:45

Er wordt idd hooi bijgevoerd, maar ze staat dan ook met nog zo'n 20 andere paarden op het land.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:46

En hoe groot is dat land?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:48

Daar vraag je mij wat, heb echt geen idee, ze kunnen niet verdwalen, net genoeg ruimte om elkaar niet in de weg te zitten zeg maar . Wat ik wel weet is dat het gras nog heel kort is vergeleken met dat wat in de berm staat.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:50

Wanneer er bijgevoerd wordt, is zij trouwens een van de laatsten die aan haar trekken komt, mocht er nog wat over zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 09:51

Wendy schreef:
opala schreef:

Veel plezier hiermee, ben je nog wel even druk mee

Even een ander vraagje: leeft oop nu alleen van het gras of wordt er op dit moment nog hooi bijgevoerd?

Ik ga Walter namelijk woensdag verhuizen en zit te dubben of ik dan nog hooi bij moet voeren. Hij gaat daar ook 24/7 het land op namelijk....

An en Mer krijgen nog wel wat hooi bijgevoerd

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:53

Ik zit een beetje te twijfelen omdat het gras inderdaad nog niet heel lang is, maar je het op dit moment haast kunt zien groeien. Walter komt met 2 ponies op een totaal van 1 hectare te staan. Dit is verdeeld in 2 weilanden en een paddock. In de paddock staat nu ook gras en 1 weiland kunnen ze nu gebruiken. De andere is aan het herstellen van de vorige bewoners

Ik kijk het wel even aan, als het toch nog te weinig is kan ik altijd wat bestellen. Ik heb daar namelijk ook geen opslagruimte.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 09:56

Wendy schreef:
Ik zit een beetje te twijfelen omdat het gras inderdaad nog niet heel lang is, maar je het op dit moment haast kunt zien groeien. Walter komt met 2 ponies op een totaal van 1 hectare te staan. Dit is verdeeld in 2 weilanden en een paddock. In de paddock staat nu ook gras en 1 weiland kunnen ze nu gebruiken. De andere is aan het herstellen van de vorige bewoners

Ik kijk het wel even aan, als het toch nog te weinig is kan ik altijd wat bestellen. Ik heb daar namelijk ook geen opslagruimte.

Bij mij lopen ze met zijn 12 en (ponies) En om het land de kans te geven om te groeien wordt er weinig bijgevoerd.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:58

Ponies eten toch een stuk minder dan dat beest van mij

Ach, ik kijk het wel aan. Als het nodig is kan ik snel aan hooi komen.