[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:54

Verder was't vandaag wel leuk bij Keet. Had een klein uurtje de tijd, dus niet veel bijzonder gedaan. Na de hand van een aantal links eens wijken voor druk gaan oefenen, hoofd naar beneden, opzij etc. Pikte ze snel op, zelfs met stappen erna naar de wei (ze wil nadat ze lekker gepoetst, betutteld en gevoerd is nooit het land op Clown ? ) liep ze zonder meer mee, als ze halthield was een kleine druk voldoende, ideale oefeningetjes geweest OK dan!
Overigens is ze de laatste tijd erg lief; Ze doet overal der best voor; zelfs lief kijken op de foto Ach gut :
Afbeelding
Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:56

@ Lenneke_ ; Hoop het niet voor je. Bij die Fries toen kreeg ze een hoefzak om, ze moest stalrust. Liep in het begin nog erg moeilijk, die hoefzak móest sowieso een week om blijven..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:56

Citaat:
@ Morrie, wat ben jij kwijt voor Pavo Liga?

11 euro voor 25 kilo doe ik 2 weken mee....

Morrie ligt 's morgens vroeg vaak gestrekt, hoorik de boer en melkmeisje vaak over, die denken ook regelmatig dat ie dood is.... ikkan er gerust bij of op gaan liggen, maar door de week heb ik ten eerste nette kleren aan en ten tweede absoluut geen tijd, voor voeren heb ik al amper tijd, ik doe er 5 kwartier over om 15 km af te leggen naar m'n werk, ik sta van deur tot deur in de file en dat wordt alleen erger.
Heb nu mazzel dat ik een stuk binnendoor kan, omdat ik moet voeren, maar anders word je zo teruggestuurd de file in

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:57

Wat een lieve foto!!
Lekker koppie zit er toch op Lovers

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:01

Over liggen: ik probeer mijn paarden op commando te laten liggen. Een trucje van iemand op paardnatuurlijk was: wacht totdat ze een keer gaan liggen, roep dan "Lig! Goed zo!" en geef dan een brokje...
Afgelopen zondag was het zover, Vanilla ging na wat snuffelen aan de grond aan de voorkant op d'r knieën, dus ik roep: Lig!
En meteen stond vanilla op met zo'n blik in d'r ogen van: wat doe ik fout???

Volgende keer maar meteen "goed zo!" roepen en dan pas "lig!". Misschien werkt dat beter...

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:01

Morrie schreef:
*pfff* daar zou ik echt geen energie voor hebben na een dag werken....... ik ga zo op de bank liggen en in slaap sukkelen tot het bedtijd is...... en dan wakker liggen tot de wekker gaat

Klinkt goed Slapen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:03

@Len: ik heb ook weleens een paard met hoefzweer verzorgd. Als de DA dat vermoedt, laat hem dan niet op goed geluk al snijdend naar de hoefzweer zoeken. Tenzij hij heel precies weet waar hij zit. Mijn DA had toen de halve hoef aan gort gesneden en uiteindelijk moesten we toch nog foto's maken. (Uiteindelijk is het met die hoef wel weer helemaal goed gekomen)

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:05

Fijn, heb vandaag mijn nieuwe rooster voor komende periode gekregen. Zit nu donderdags tot half 5 en vrijdags tot 10 voor half 4 (moet dan om 5 uur werken)
Dat wordt weer lekker kort Auk Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:05

ik heb weer heel CSI geslapen, dus de herhaling zal weer nieuw zijn voor me Clown
Ga nu maar in bed proberen verder te slapen, maar dat zal niet gaan lukken, ik heb de laatste tijd onwijs zere schouders als ik in bed lig en ik denk dat ik weet hoe het komt: ik heb vorig jaar eennieuw matras gekocht voor 90 tot 150 kilo...... nu ben ik weer ver onder de 90 kilo en vormt het natuurlijk niet meer naar mijn lijf: het deukt niet meer in..... vrijdag m'n oude matras maar weer es pakken, kijken of de pijn minder wordt

helaas blijkt m'n Griekse Turk nog niet uitgeknuffeld..... dus ik ga maar even weer een aai-kwartier inlassen Cool

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:06

Het is op de foto wat moeilijk te zien, maar Volare's rechterborst (op de foto links) is groter geworden. Hij heeft daar een penicilline spuit gehad en ik meen me te herinneren dat dit dan normaal is. Maar weet het niet meer zeker. Weet iemand van jullie dat? Ik kan er wel gewoon in knijpen enzo, dus gevoelig is het niet.

Afbeelding

Ik lees het antwoord morgen wel, want ik moet echt naar bed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:07

ja dat kan arno, afspuiten met koud water wil wel es helpen, maar dan heeft de DA wel rot geprikt, want het hoeft niet.....

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:10

Ik ga eens slapen..
Doei!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:12

Ik ga ook maar weer ns slapen. Was lekker op tijd thuis van de EHBO; want we mochten na een filmpje (over het hart etc) en 5 minuten reanimeren naar huis!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:13

ik ook als ik de kat van me los kan weken.....

Ara en tjeetje kunnen het bevestigen: ik heb de ersgte knuffelkat van de wereld, die kan je 24/7 doodknuffelen en hij wordt het nooit zat, zet nooit z'n nagels erin en blijft maar knorren...... mag ook beslist niet mee naar bed, want ik moet wel blijven aaien (nu met 1 hand dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:14

Truste iedereen!
Wat zijn we allemaal vroeg vandaag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:15

Braaf burgervolk heh. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:17

Haha! Idd

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:18

Marktvrouwke neemt Aura voor me mee, ze moest toch naar die voerhandel. Maakt me niet uit of het 30 of 90 koeken zijn, Sox vreet volgens mij alles Lachen
Wel een stuk duurder dan biks/muesli...maar als het goed spul is àlà. Iedereen truste met of zonder kat Lachen

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:19

Navond allemaal.. ik kom ook weer eens langswaaien... als jullie het goedvinden Bloos

Lenneke: succes morgen..
Auk: ook succes.. (mag ik ook een pb Knipoog )

Ik had voor de zomer voor bruut ook een hele zak aurakoeken gekocht.. kon helaas wel de laatste 2 rijen weggooien (ik denk stuk of 10...) ... beschimmeld... Boos! toch zonde... Wel even aan denken dus dat die dingen niet onbeperkt houdbaar zijn.. het is dan wel goedkoper om een grote zak te kopen.. maar weer niet als je een deel weg moet gooien omdat het bederft... Clown

Arno.. schattige penny foto.. ik zag dat je je ook bij 'de buren' aangemeld hebt? Knipoog
WB die bult.. geen idee... geen ervaring mee...

Ben al aardig gewend aan paard 'bij huis' .. vanaaf ff naar de overkant gesneakt.. jongste aapje mee.. eerst ik even met bbp en sidepull wat oefeningetjes gedaan en daarna aapje nog even rond laten rijden.. Bruut is dan best braaf.. maar doet wel lekker waar hij zelf zin in heeft! *LOL* Stevig doorstappen, de kant op die hij uitkiest en af en toe stil gaan staan en over het hek loeren daar waar hij denkt dat het leuk is!! Maakt niet uit.. aapje vond het tòch wel leuk.. zit er over te denken om een spirit erbij te kopen... op mijn ST kunnen de beugels niet kort genoeg voor de aapjes! Maar ja.. toch weer een hele investering.. en op een bbp leren ze voorlopig lekker in balans zitten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:21

Wie zijn de buren, Nienke?
(ben niet nieuwsgierig hoor Clown )

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:26

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:29

Oh Nienke, bedankt voor de tip. Ik moet ze dus niet in de schuur bewaren als marktvrouwke er 90 meeneemt. Beter dan op de warme vliering. Ik ben afhankelijk van een ander en kan moeilijk zeggen, neem er iedere maand 30 voor me mee Knipoog Voorlopig heb ik nog een logé op de wei die kan meeëten, is ook zo'n vreettinker Lachen Die had nog nooit van muesli gehoord en wortel en appel. En ze moet binnenkort terug naar de eigenaar, achgod, maar in een kudde merries met voldoende voordroog is ze weer gauw genoeg in d'r oude ritme.

Fijn, het paard bij huis. Ik moet 20 minuten fietsen waarbij een groot deel door het bos over zandpaden. Was niet echt lekker in dat mulle zand een tijdje geleden. Maar over een paar weken haal ik haar vlakbij huis. Is dan nog geen 10 minuten op de fiets maar zit dan wel middenin het dorp. Maar wèl een mooie grote wei met veel bomen en een ven.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:39

evita_ schreef:
Balen dat Anouar kreupel is, ben benieuwd waardoor het komt.

Wat een geweldige plek Marina! jammer van die bak, die hebben wij ook niet maar dan denk ik altijd maar; liever een gelukkig weidepaard dan rijden.

Arabel was stout vandaag. Nu ging het net zo goed bitloos in de galop maar vandaag wilde ze echt niet stoppen.

Ik zit 5 minuten stappen van de veluwe af, dus rijden kan ik wel Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:40

Zo,wat een leuke foto's weer.

Arno,die borst is idd. iets dikker,maar het kan morgen zo weer weg zijn hoor...
Je hebt geluk dat ze lekker buiten staan,dan blijven ze toch in beweging,en is de spierpijn niehiel.

Ik heb ook Pavo Liga,morgen moet ik weer een zak halen.

Iemand intresse in een ladyphone misschien???
(zie onderschrift..)

Verder: truste!! Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:41

Moet zelf een kwartier fietsen, in de winter (zeker met sneeuw en wind, drámá, zo 20 minuten, of langer).
Paard aan huis lijkt me zaaaalig of gewoon dichterbij Lovers .
Maarja, ben allang blij met der. Wie weet, in de toekomst Knipoog