Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Morrie schreef:helaas voor jullie, mar ik heb dankzij Parelli een prima band met Morrie gekregen, zonder Parelli had Morrie hoogstwaarscijnlijk al een jaar in de salami gezeten, dan had ik hem terugverkocht aan het stamboek...
Wendy schreef:Ik ben niet tegen parelli. Ik zie het alleen wat minder rooskleurig dan een hoop anderen.
Ik werk er zelf ook mee, omdat ik nog niet goed genoeg ben. Ik ben alleen van mening dat bepaalde mensen het als de ultieme oplossing voor alles zien.
Paarden dwingen ook onderling, ik denk wel dat parelli paardvriendelijker is dan bepaalde andere methodes, maar het is niet bepaald zonder dwang of geweld. En dat is niet erg, maar dan moeten mensen niet gaan beweren dat het niet zo is.
Morrie schreef:ik mis vast iets in het Parelli programma, voor ie een dreun tegen de kaak krijgt met de clip van de leadrope is er wel een fase 1 t/m 3 aan vooraf gegaan zonder enige reactie.......
nu ja zal wel aan mij liggen, ik zie het absoluut niet als dwingen, Morrie kan je nergens toe dwingen, als hij iets niet wil, doet het het niet en vertrekt hij gewoonweg.Maar ik doe het absoluut fout, ik kon niet eens m'n level 1 halen immers.......
Citaat:Dat hij uiteindelijk op een vingerwijzing reageert, komt dan doordat hij weet dat hij anders een dreun krijgt.