[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:50

Ja die foto's heb ik al vaker gezien. Hij is goed met die bosal, maar hij heeft geloof ik wel een hoop ge-emmer ermee gehad. Werd niet voor vol aangezien met zo'n hoofdstel. Stond volgens mij in de BIT ofzo.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:51

Ik vind hem ontzettend stoer! Als ik zelf geen NH vriend had wilde ik weten of ie vrijgezel was Knipoog (o, hij is zeker 60 ofzo)

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:03

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:22

Stond idd in de bit, van het weekend een paar oude bitten gelezen, daar kwam ik het tegen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:12

helaas voor jullie, mar ik heb dankzij Parelli een prima band met Morrie gekregen, zonder Parelli had Morrie hoogstwaarscijnlijk al een jaar in de salami gezeten, dan had ik hem terugverkocht aan het stamboek...

De ruinen bij ons sporen echt niet, ik kom met Morrie aanfietsen die hoor je van verre aankomen, net of ie ijzers heeft zo hard zijn de hoeven en de hele handel komt aangegaloppeerd, ik prak Morrie door het hek, kan net het halster over z'n oren trekken en weg zijn ze weer, en maar rennen, Morrie voorop, mafkezen.... hoop publiek van fietsers natuurlijk. Nu staan ze bij het hek te flippen van de dazen, dat is namelijk onder eikenbomen en achterin het land staan ze wel in de zon, maar met minder steekbeesten.

Ik heb gewoon moeite om Morrie bij Klaas te krijgen, er is 3 x een auto gestopt om te vragen wat voor soort paard dat nou was en dat ie er zo goed uitziet....... snap er niets van, iedereen vindt hem altijd lelijk en te vet......zeker toeristen Cool

Er was een DA op stal, een nieuw piepjong vrouwtje, bij een paard dat gisteren beslagen was en kreupel liep haar advies: ijzers eraf en goed laten bekappen, ik kwam met Morrie langs gedraafd aan de fiets over een stuk met gebroken puin, toen wilde ze Morries hoeven zien, zo moest het zei ze... ik viel zowat van m'n fiets af van verbazing.......als ze blijvend is, wissel ik van DA......

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:28

Morrie schreef:
helaas voor jullie, mar ik heb dankzij Parelli een prima band met Morrie gekregen, zonder Parelli had Morrie hoogstwaarscijnlijk al een jaar in de salami gezeten, dan had ik hem terugverkocht aan het stamboek...

Blijer kun je mij niet maken met dit nieuws Cool . Ik had nl. af en toe de indruk dat je het helemaal gehad had Nerd

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:34

da heb ik ook met Parelli NL omdat ik niet verder kan zo lang ik Morrie heb en Morrie is alles wat ik heb, ik zal nooit meer een ander paard kopen en hem ook niet verkopen... maar in NL kom ik niet verder met hem, ik zal naar Zwitserland moeten of die instructeur hierheen halen......

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:41

@morrie: Het is toch geweldig dat je zover bent gekomen met hem! Of dat nu dankzij parelli is of iets anders kan mij echt niet boeien, zo te horen geniet je er enorm van!

Enne, mooi compliment over zijn hoeven Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:52

ik zal Wout even mailen over die hoeven, zal hij leuk vinden om te horen

Ik heb dus helemaal niets bereikt met Morrie in een jaar tijd, hij heeft geen greintje respect voor de mens, zoalgn hij leftbraind is, is het allemaal prima en kan ik alles met hem, maar o wee......als ie ergens van flipt...... dan is ie weg, letterlijk

Als ik met Morrie over de dijk fiets, is er tussen het fietspad en de rijweg een rij dikke bomen, ik fiets uiteraard illegaal op het fietspad en Morrie draaft of galoppeert in de berm, hoe groot de trekkers ook zijn, het deert hem niet, vanwege die bomen die er tussen staan, zo idioot......

ik moet alleen es ff opzoeken hoe dat nou zit met scooters en brommers, of die op de rijweg moeten of op het fietspad, want die zijn wel vet irritant

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:52

Ik was net in twee ruitersport winkels, maar als natural is er aan 'shoppen' in de paardenwinkel niks meer aan:

Rekken met:
- bandages (gebruik ik niet)
- dekjes (ik heb een grandeur pad en die verkopen ze niet in Anky uitvoering, en andere passen er niet onder Boos! )
- dekens (... Lips are sealed...)
- zadels en hoofdstellen
- smeersels, poeders en pillen... hoefvet enzo..

Eigenlijk blijft er weinig over om met je paard te tutten.... Ja touwhalsters in 20 verschillende kleuren knopen, maar een leuke pad voor onder je BF...

Ik ga denk ik een shetlander kopen en daar bandagjes, dekjes en dekens voor kopen Extreme duivel als aankleedpop Extreme duivel

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:57

@morrie: binnen de bebouwde kom moeten ze op de rijweg, erbuiten op het fietspad

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:00

nu nog uitvissen of de dijk binnen of buiten de bebouwde kom is....

ik heb een halstertouw van 2,5 meter gekocht bij de welkoop, een leadrope vind ik net te lang aan de fiets, dan komen m'n trappers steeds in de lus of m'n paard loopt 3 meter voor of achter me...... en zo breed is het fietspad niet eens

Ara gaat het kunstje aan de fiets vrijdag wel ff filmen, hè Ara.....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:31

Wendy schreef:
Ik ben niet tegen parelli. Ik zie het alleen wat minder rooskleurig dan een hoop anderen.
Ik werk er zelf ook mee, omdat ik nog niet goed genoeg ben. Ik ben alleen van mening dat bepaalde mensen het als de ultieme oplossing voor alles zien.
Paarden dwingen ook onderling, ik denk wel dat parelli paardvriendelijker is dan bepaalde andere methodes, maar het is niet bepaald zonder dwang of geweld. En dat is niet erg, maar dan moeten mensen niet gaan beweren dat het niet zo is.

Helemaal mee eens.
Bijvoorbeeld je arm heen en weer zwaaien terwijl je het halstertouw vast hebt als je paard niet snel genoeg achteruit gaat... dat vind ik hetzelfde als hem een dreun op z'n neus verkopen.
Ik vind het nog steeds een goed programma waarvan ik zeker veel kan gebruiken. Maar ik denk niet dat ik Vanilla of Volare ooit naar level 1 zal dwingen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:36

ik mis vast iets in het Parelli programma, voor ie een dreun tegen de kaak krijgt met de clip van de leadrope is er wel een fase 1 t/m 3 aan vooraf gegaan zonder enige reactie.......

nu ja zal wel aan mij liggen, ik zie het absoluut niet als dwingen, Morrie kan je nergens toe dwingen, als hij iets niet wil, doet het het niet en vertrekt hij gewoonweg.Maar ik doe het absoluut fout, ik kon niet eens m'n level 1 halen immers.......

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:44

Morrie schreef:
ik mis vast iets in het Parelli programma, voor ie een dreun tegen de kaak krijgt met de clip van de leadrope is er wel een fase 1 t/m 3 aan vooraf gegaan zonder enige reactie.......

nu ja zal wel aan mij liggen, ik zie het absoluut niet als dwingen, Morrie kan je nergens toe dwingen, als hij iets niet wil, doet het het niet en vertrekt hij gewoonweg.Maar ik doe het absoluut fout, ik kon niet eens m'n level 1 halen immers.......

Wat er aan vooraf gaat, maakt niet uit. Uiteindelijk zeg je toch: "Jij gaat nu dit doen, want anders..."
Dat hij uiteindelijk op een vingerwijzing reageert, komt dan doordat hij weet dat hij anders een dreun krijgt.

Niet dat het dus fout is. Dat weet ik zelf nog niet. Soms is een dreun de enige manier om Volare rustig te krijgen. Als ik nu een soort super-Hempfling was, dan zou het niet nodig zijn. Maar dat ben ik nu eenmaal (nog Haha!) niet.

En dat je je paard commandeert met een vingerwijzing is iig een stuk fijner voor hem dan dat je hem commandeert door aan een ijzeren staaf in zijn mond te gaan trekken.

Maar ik zie het niet als het ultieme doel. Ik heb liever dat het paard op mij reageert omdat hij denkt: goh, laat ik dat maar eens doen, hij is wel een slimme gast en hij heeft het beste met me voor dus het zal vast wel goed voor me zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:45

Ben ik weer... na veel gefreubel... Haha!

Wendy, ik heb je tips ter harte genomen en eea aangepast. De workshops/clinics hebben nu, dmv een link, een eigen pagina met foto erbij. Bij de standhouders heb ik hun website bij vermeld (alleen die van Tanja is nog oc). En wat achtergrondinfo (al is 't weinig) over de juryleden.

De foto van en de link naar Jurgen de springruiter heb ik ook gebruikt!

Zijn we er nu?????? Lijst
Nog meer opmerkingen, aanvullingen, suggesties e.d.?? Vork
Nog één keer illegaal dan: www.bitloosdressuur.tk
(nog niet prijs geven!! ik zit zelf ook te popelen, maar ook Speedster moet er nog een keer helemaal naar kijken)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:52

Citaat:
Dat hij uiteindelijk op een vingerwijzing reageert, komt dan doordat hij weet dat hij anders een dreun krijgt.

sorry hoor ik zie dat héél anders....... de dreun die een mens Morrie kan geven die indruk maakt, moet nog utitgevonden worden en toch wijkt hij in een veilige omgeving voor minmale druk, dat is alles wat ik met Morrie kan bereiken: de level 1 grondwerk oefeningen voor minimale druk en bang voor die dreun is hij echt niet, daar lacht hij om, hij weet donders goed dat ik fysiek niet in staat ben tot een fase 4.
In de wei krijgt hij klappen en wordt hij gebeten op z'n tijd, hij heeft hele winkelhaken gehad waar gewoon een lap vel bij hing, maar ook daar maalt hij niet om, toont geen enkel respect voor de leiders van de groep en gooit gewoon zijn gewicht in de strijd......

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:11

Ik heb ook geen ervaring met parrelien met Morrie.
Ik kan me totaal niet voorstellen dat een dreun geen indruk maakt op een paard, dus ik zal ook maar niet gaan doen alsof ik wel weet hoe je met morrie om moet gaan.
Maar ik zou me iig niet blindstaren op parelli, het heeft dan wel veel goeds gedaan, maar dat betekent niet dat andere dingen/boeken dat niet kunnen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:12

Er stond een tijdje terug in dit topic een flimpje over een paardenrusthuis, weet iemand nog welke dat was?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:18

ikben na alle grote goeroes bij parelli aankgekomen, dat is de laatste en de beste voor mij. Ik heb nog nooit zo'n goed gestructureerd programma aangboden gekregen, waar over iedere stap is nagedacht, hij heeft erniet voor niets zoveel jaren aan besteed om het te ontwikkelen! Wie ben ik , totaal savvy-loos persoon, om daar m'n eigen inbreng aan te gaan geven?

Ik weet nu perfect waar ik aan toe ben met Morrie en ik weet ook wat er met hem gebeurt als ik hem verkoop, helaas kan ik met Morrie niet verder komen in het Parelli programma omdat mij de savvy ontbreekt en er in NL maar héél weinig mensen zijn die daadwerkelijk genoeg savvy hebben om met Morrie om te kunnen gaan, ik heb geluk dat ik 3 van die mensen ken, hoewel ze helaas weinig tijd hebben, hebben ze me toch kunnen helpen met wat eenvoudige zaken die mij maar niet lukten

De eerste mens die Morrie een dreun kan geven waar hij ook maar van met z'n ogen knippert, moet nog langskomen....

Ik heb binnen een omheining een superlief weidepaard dat perfect op MIJN lichaamstaal reageert, en ander (normal) kan helemaal niets met hem, maar dat kan mij niets schelen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:21

Arno..hoe zit dat eigenlijk, heeft Volare de schone jonkvrouw Vanilla nog niet kunnen versieren?? Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:32

Nog niet... ik heb ze gisterochtend maar uit elkaar gehaald. Eergisteravond hoorde ik van verschillende mensen dat ze elkaar de hele tijd najagen, maar Vanilla zat hem nog uit te dagen dus ik dacht: dat gaat nog wel.
De volgende ochtend stonden ze allebei doodsuf in de wei, toen ik Volare wilde gaan aaien, gaf hij een brul en ging hij weer achter vanilla aan. Die was helemaal uitgemergeld en d'r ogen waren helemaal uitgelopen, ik schrok me dood. Toen joeg Volare haar het draad in (ik had de stroom er gelukkig van af gehaald) en zat ze klem met d'r voet, Volare sprong er meteen op, ik sloeg hem er weer af.
Toen rende ik naar de schuur om een schaar te halen, maar vanilla brak al weer los uit het draad en de achtervolging ging verder. Uiteindelijk kon ik ze uit elkaar halen en nu staan ze ieder rustig in een apart wei...
Ook wel raar, die avond zat vanilla hem vanachter het draad weer uit te dagen...

Ze wordt langzaamaan hengstig denk ik, vanavond eens kijken hoe het gaat Haha!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:33

pfff..wat een verhaal zeg. 't leek me sowieso wel spannend maar dit is iets teveel van het goede Knipoog
Volare moet gewoon beter z'n best doen, praatje, drankje, etentje, knapperend openhaard vuurtje.... Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:44

Pffff waarom moeten de mannen altijd hun best doen?
Als hij slim is negeert hij haar gewoon en gaat hij lekker veel naar de merrie van de buren kijken, komt Vanilla vanzelf wel naar hem toe Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:45

Typisch vrouw..
Playing hard to get... Schijnheilig