[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:05

Bedankt Wendy!

"wat meer benadrukken dat het niet per se om bitloos gaat, maar om de keuze om eventueel bitloos te rijden."
Op de pagina 'Welkom' staat het zo omschreven. Hoe en waar zou ik het nog meer kunnen benadrukken?

"Verder zou ik bij de workshops/clinics eerst een klein overzichtje plaatsen met links naar de inhoud van de clinics."
Hoe bedoel je dit? Blond

"Verder misschien bij de standhouders ook links naar hun websites?
En nog wat achtergrondinfo over de jury's?"

Jep! Ga ik doen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:12

Jovarna schreef:
Bedankt Wendy!

"wat meer benadrukken dat het niet per se om bitloos gaat, maar om de keuze om eventueel bitloos te rijden."
Op de pagina 'Welkom' staat het zo omschreven. Hoe en waar zou ik het nog meer kunnen benadrukken?

Je hebt gelijk. Ik zal hier nog even over nadenken.
Citaat:
"Verder zou ik bij de workshops/clinics eerst een klein overzichtje plaatsen met links naar de inhoud van de clinics."
Hoe bedoel je dit? Blond

Eerst dit rijtje
Clinic bitloos rijden (basis) - door Pien Dresens
Bitloos dressuurclinic - door Florien de Graaf
Workshop bitloos dressuur - door Eveline
Clinic bitloos springen - door (nnb)

Het mooiste zou zijn als je daar per naam een link van zou kunnen maken waar je als je daar op klikt op het inhoudelijke stukje terechtkomt. Zo voorkom je dat iedereen de hele pagina moet doorscrollen voordat hij komt waar ie wezen moet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:17

ik had vanmorgen een volgekotste en gescheten kattenmand in de wasmachine, haal ik hem eruit, is ie opengescheurd, dus ik heb nu een huis vol met van die kleine witte polystyreen balletjes Clown

ik stop altijd vieze pads zo in de wasmachine, gaat altijd goed....(bijna)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:18

De site is echt heel mooi OK dan!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:28

Hoe lang gaat je wasmachine mee Morrie Knipoog

Ik vind de site heel professioneel Jovarna! Kan niet wachten om hem aan iedereen door te geven!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:30

o je ze sturen me zelfs al pbs met de vraag wat de site is!...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:32

Citaat:
Hoe lang gaat je wasmachine mee Morrie

een jaar of 2 vroeger, maar nu ik niet meer rijd waarschijnlijk wat langer. Ik waste een pad iedere dag in de zomer en in de winter 1 x per week

Ben ik nu de enige die tegen wedstrijden is uit andere overwegingen dan dat er een bit in moet van 1 of andere overkoepelende organisatie???

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:35

Ik ben niet tegen wedstrijden.

als je het daar toch over hebt... ik ben wél tegen het parelli toernooi....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:37

Ik ben niet voor en niet tegen.
Het intreseert me geen hol..
Maar als er dan toch mensen moeten wedstrijd rijden,dan liever zonder bit.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:46

dat Parelli toernooi zit geen wedstrijd element in, dat is juist zo leuk, als er iets mislukt, blijf je blije mensen zien en blije paarden die nergens toe gewongen worden......
Ik mag niet meedoen, want ze willen wel enig niveau hebben, als ik mee zou doen, zou ik de zaak enorm stagneren met een paard dat er niets van snapt

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:49

Morrie schreef:
Ben ik nu de enige die tegen wedstrijden is uit andere overwegingen dan dat er een bit in moet van 1 of andere overkoepelende organisatie???

Ik ben ook tegen paardrijden in wedstrijdverband, je kunt jezelf ook in de kijker rijden zonder juryleden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:50

Morrie schreef:
dat Parelli toernooi zit geen wedstrijd element in, dat is juist zo leuk, als er iets mislukt, blijf je blije mensen zien en blije paarden die nergens toe gewongen worden......
Ik mag niet meedoen, want ze willen wel enig niveau hebben, als ik mee zou doen, zou ik de zaak enorm stagneren met een paard dat er niets van snapt

En dat is nou precies wat ik bedoel Lachen

Wat ze ook zeggen, het is en blijft een wedstrijd waarbij van te voren ook nog eens geselecteerd wordt wie mag meedoen en wie niet. En parelli en niet dwingen? Ik zeg niet dat het erg is, maar de paarden worden zeker wel gedwongen, alleen op een andere manier dan 'normal' (wat ik overigens ook een rotwoord blijf vinden).

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:52

ben je vorig jaar gaan kijken bij dat toernooi?
De teams worden ingedeeld om het overzichtelijk te houden, er wordt geselcteerd zodat er geen klunzen zoals ik een totaal verkeerde indruk van parelli geven.
Ik ga dit jaar overigens ook niet kijken, maar dat heeft weer een andere reden.

Ik vind Parelli niet dwingen, ik vraag mijn paard beleefd iets te doen en als hij dan niet reageert, voer ik de fases op, zoals paarden dat onderling ook zouden doen.

Maar ieder z'n meug, ik ben tegen wedstrijden met dieren en jij bent tegen Parelli. dat is wel duidelijk

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:55

Ik ben niet voor of tegen wedstrijden. Maar wel voor blije paarden. Als het paard gedwongen moet worden voor een wedstrijd vind ik er niks aan.
Ik spring nog wel eens een wedstrijdje, zijn ook wel eens weggegaan omdat paard geen zin had. Nou dan niet, ik ben ook altijd het lachertje en mijn paard heeft zogenaamd een trap onder zn hol nodig...

Ik creeer voor mezeld geen wedstrijdelement. Doe het voor mn lol, winnen doe ik toch niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:55

Ik ben niet tegen parelli. Ik zie het alleen wat minder rooskleurig dan een hoop anderen.
Ik werk er zelf ook mee, omdat ik nog niet goed genoeg ben. Ik ben alleen van mening dat bepaalde mensen het als de ultieme oplossing voor alles zien.
Paarden dwingen ook onderling, ik denk wel dat parelli paardvriendelijker is dan bepaalde andere methodes, maar het is niet bepaald zonder dwang of geweld. En dat is niet erg, maar dan moeten mensen niet gaan beweren dat het niet zo is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:04

Anouar heeft best lol in een springwedstrijd zo af en toe. Die slome veranderd dan ineens een een heethoofd, oortjes erop, staart omhoog en gaan.
Endurance vind hij volgens mij ook niet vervelend, beetje vriemelen bij de keuringen, lekker de benen strekken samen met andere paarden.

Dressuur vind hij niks aan, dan is hij vrezelijk sloom.

Die vrouw waar we van het weekend waren was verbaasd toen ze Anouar zag lopen buiten. Ze zei: Jeetje, in de wei enzo is hij maar sloom, maar zodra je erop gaat zitten wordt hij helemaal blij, kijkt hij heel vrolijk en loopt hij helemaal trots.

Leuk om te horen

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:33

Wendy schreef:
Ik ben alleen van mening dat bepaalde mensen het als de ultieme oplossing voor alles zien.

Dat vind ik ook. De beste band met je paard smeedt je wanneer het niet gedicteerd door derden wordt.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:37

Wat ben ik blij met mijn 3 goudvissen Ja
Ze zijn altijd vrolijk en door het pompje hoef ik ze maar 1x in de 3 maanden te verschonen Haha!

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:50

Shyla25 schreef:
Wat ben ik blij met mijn 3 goudvissen Ja
Ze zijn altijd vrolijk en door het pompje hoef ik ze maar 1x in de 3 maanden te verschonen Haha!

Maar eigenlijk horen ze in de grote wateren te zwemmen Schijnheilig

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:17

Nee een paard dwingen iets leuk te vinden zoals een wedstrijd vind ik ook niet juist en zou ik ook niet doen. Maar soms moet je paard wel een dwingen dingen te doen die hij niet wil. 1 van de paarden van mijn vader is door langdurige kreupelheid op een rare manier gaan lopen. (doordat de spier korter geworden is) Dus nu moeten we haar dwingen goed te gaan lopen. Onder begeleiding van de dierenarts. En door de kliniek is ie ook goed bevonden. Uiteraard ga ik dit paard ondersteunen met massage zodat het allemaal wat sneller en makkelijk word voor haar.

@morrie: succes met je kat. Onze Agrarische kater heeft 2 weken geleden ook zo'n kotsperiode gehad. Op onze nieuwe bank. Boos! Hij vond het zeker niet mooi.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:30

Afbeelding
Iemand die op hoog niveau springt met een bosal

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:32

Wie is dat?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:35

Ja precies Cookies, die gevallen ken ik ook. Is te vergelijken met scheve paarden. Maar dan moet je heel goed weten wat je doet!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:40

Ja en dan zul je wel moeten. Ze is inderdaad hartstikke scheef. Haar heupen zijn recht gezet en nu het lopen nog met de AdB methode. Het paard is ontzettend lui dus zowel paard als baas hebben het "slecht" Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:40

Wendy schreef:
Wie is dat?

Jurgen Krackow