De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:35

ik weet wat je bedoelt, kinke is ook een bikkel hoor.
Zaak dus om het zelf goed in de gaten te houden.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:36

ik zou hem graag een maand op de wei zetten en helemaal niets doen (heb ik de jaren hiervoor ook gedaan) maar helaas, er is geen wei, onze weilanden zijn zwembaden voor watervogenls.....

jackie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:32

Deighton schreef:
Zijn er hier overigens nog mensen die in Juni/Juli naar Pete Ramey gaan?
Hij geeft 2 clinics in Engeland.
We gaan in ieder geval met een aantal bekappers die kant uit.

Simon

heel goed. wij (Mac, Annette en ik) waren er vorig jaar al en vroegen ons toen af waar heel natuurlijk bekappend Nederland eigenlijk was bij zo'n unieke gelegenheid.

Deighton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:41

smurf schreef:
ik zou hem graag een maand op de wei zetten en helemaal niets doen (heb ik de jaren hiervoor ook gedaan) maar helaas, er is geen wei, onze weilanden zijn zwembaden voor watervogenls.....

Hoi Morrie,

Kan je hem niet ergens tijdelijk op een weitje zetten, je kan toch wel ergens iets voor een maandje huren?
Ben ook wel erg benieuwd naar de foto's trouwens.

Wat betreft Engeland, ben ik uiteraard zeer benieuwd wat de laatste ontwikkelingen zijn. Ik zal zeker verslag uitbrengen.
Overigens is het gewoon ontzettend belangrijk om ervaringen met elkaar uit te wisselen. Vanuit dat oogpunt komen we als bekappers ook regelmatig samen om zaken door te spreken. Elke keer leer je dan toch weer van elkaar.

Simon

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:10

Deighton schreef:
Overigens is het gewoon ontzettend belangrijk om ervaringen met elkaar uit te wisselen. Vanuit dat oogpunt komen we als bekappers ook regelmatig samen om zaken door te spreken. Elke keer leer je dan toch weer van elkaar.

Simon

Waarom ons daar geen deelgenoot van maken, zo kunnen wij ons verdiepen in wat anderen te melden hebben en zo lijden wij niet aan tunnelvisie. Is een nieuwsbrief/emaillijst/forum voor geinteresseerden misschien een idee?

Jij hebt het bijv. gehad over een zool die heel diep lag, een foto zou dan duidelijkheid scheppen van wat je precies bedoeld enz.

Deighton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:23

opala schreef:
Deighton schreef:

Waarom ons daar geen deelgenoot van maken, zo kunnen wij ons verdiepen in wat anderen te melden hebben en zo lijden wij niet aan tunnelvisie. Is een nieuwsbrief/emaillijst/forum voor geinteresseerden misschien een idee?

Jij hebt het bijv. gehad over een zool die heel diep lag, een foto zou dan duidelijkheid scheppen van wat je precies bedoeld enz.

Hoi Opala,

We zijn op dit moment met een aantal bekappers in gesprek om te kijken hoe we een bijdrage kunnen leveren aan de kwaliteitsverhoging van (zelf)bekappend Nederland. Belangrijk daarbij is om niet alleen onderling ervaringen uit te wisselen, maar ook om de opgedane kennis te delen met zelfbekappers.
Ik wil hier via dit medium niet al te veel over uitweiden, aangezien een en ander nog in een pril stadium is, maar je gaat hier zeker nog van horen.
Wat betreft de foto's daar heb je wel een punt. Ik heb vanavond mijn digi opgeladen, zodat ik meer foto's onderweg kan maken. Wil ook een soort foto archief aan gaan leggen, zodat je zaken makkelijker kan verduidelijken. Plannen zat dus.....maar tijd.....

Groet,
Simon

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:26

Ik vraag ook heel wat Simon. Zal het aan niemand doorvertellen . Kan wel juichen. Neem gerust jullie tijd

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:05

Citaat:
Kan je hem niet ergens tijdelijk op een weitje zetten, je kan toch wel ergens iets voor een maandje huren?
Ben ook wel erg benieuwd naar de foto's trouwens.

ik zit in laaggelegen gebied en hier in de buurt kan ik hem nergens op een weitje zetten, ben bovendien geen voorstander van hem tijdelijk uit de groep halen. Morrie is in Oostenrijk heel erg vaak verkast, van hengstenstation naar hengstenstation, jaar in jaar uit en dat heeft hem geen goed gedaan, ik wil zijn levensomstandigheden stabiel houden.....

Dan zou ik hem naar Lunteren moeten brengen (geen wei: paddocks) en er alleen in het weekend heen kunnen, maar wel weten dat hij op de parelli manier behandeld wordt.

Foto's kan ik zelf niet maken en iemand die ze voor mij kan maken, is niet voorhanden, ik heb, zoals eerder gezegd, 2 personen nodig, waarvan 1 met parelli kennis en vind die maar eens....

Je kan mijn bekapper mailen, hij kan het je haarfijn uitleggen, ook uit de school van Ramey......

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:30

Smurf: Dat kan ik nu niet volgen, dat je niets meer kunt met je paard zonder Parelli

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:35

Misschien is het niet kunnen maar wíllen....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:47

opala schreef:
Smurf: Dat kan ik nu niet volgen, dat je niets meer kunt met je paard zonder Parelli

ik wil niet dat een normal Morrie maar voor z'n kop gaat staan slaan om dat hij niet stil staat, dus als ik een vasthouder nodig heb, moet het iemand zijn die weet hoe ik het wil hebben en kan blocken indien nodig en niet meteen begint te meppen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:18

Er zijn meer normals zonder losse handjes, durf ik te beweren. Dat ze niet een NH-methode aanhangen, is niet synoniem aan niet meer met een paard overweg kunnen. Kijk bijv. naar mij, ahum

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:23

maar geen normals die Morrie kennen, di emoet je kort slaan met een enorm stuk hout, is mij altijd voorgehouden en hij is nogal graag dicht bij je.... en dan is het heel makkelijk om even uit te schieten met je hand ..... ik ken de mensen en dus g aik ze niet vragen mijn paard vast te houden voor me

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:38

mijn handjes zitten nog steeds los hoor

fase 1,2,3 dan nog niet luisteren?? fase 4 *KNAL*

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:47

helaas slaan de meeste mensen de hele lange fase 1 en de kortere 2 en 3 over en knallen er direct een 4 in.......
terwijl Morrie met een beetje armgezwaai keurig op afstand blijft, hoef je hem niet eens aan te raken

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:43

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:53

crisis wat een lap tekst...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:21

smurf schreef:
helaas slaan de meeste mensen de hele lange fase 1 en de kortere 2 en 3 over en knallen er direct een 4 in.......
terwijl Morrie met een beetje armgezwaai keurig op afstand blijft, hoef je hem niet eens aan te raken

ik ben ook zo normal als je maar normal kan zijn, maar ik sla ook niet direct hoor

Meestal is een arm in de juiste positie genoeg een enkeling wil daar nog wel eens doorheen denderen......... maar dat zijn er vrij weinig

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:30

Waar slaan jullie dan, als jullie slaan?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:31

daar waar die raakt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:43

Ik sla zelf alleen als het paard over me heen wil lopen, dan geef ik een klop op de borst. Net te hard om een aai te zijn. Ze heeft er namelijk een hekel aan om aangeraakt te worden dus dan is het al snel genoeg.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:11

ik sla niet... Brrut loopt wel eens tegen een wapperende arm aan... dan heeft ie soms toch een slag te pakken...maastal op zijn neus, omdat ie die op een plek steekt waar mijn arm wappert... en waar zijn neus dus niet geacht wordt te zijn

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:39

nienke07 schreef:
ik sla niet... Brrut loopt wel eens tegen een wapperende arm aan... dan heeft ie soms toch een slag te pakken...maastal op zijn neus, omdat ie die op een plek steekt waar mijn arm wappert... en waar zijn neus dus niet geacht wordt te zijn

Same here . Gericht slaan doe ik niet, ze loopt alleen wel eens tegen een ledemaat van mij op als ze bedacht heeft dat mijn aanwijzingen om dat niet te doen vast loos alarm zijn . Tja...

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:28

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:34

arno8 schreef:
Waar slaan jullie dan, als jullie slaan?

hooguit uit zelfverdediging. en nooit naar het hoofd.

verder heb ik het meer op de "replacement" methode van John Lyons. die spreekt me meer aan dan de vier fases van Parelli.