Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smurf schreef:heb jij alle bos- en heidekaarten eigenlijk Tinkerloos, of rij je zwart???
ijslandertje schreef:ik meld me hier ook maar even
ik heb al lang interesse in natural horsemanship.
sinds een paar weken ben ik een beetje aan de slag gegaan met freestyle. de ijslander waarmee ik het doe , doet het super
ik ben van plan om een boek aan te schaffen maar wou daarover graag jullie mening.
- naturalhorsemanship
- het paard als partner
- begrijp uw paard
- bter omgaan met uw paard
- natuurlijk paardrijden
johnnie schreef:Ik zou voor Parelli gaan. Het meest complete trainingscursus naar mijn mening. Ik heb ook door een doolhof gelopen en besloot dus voor PNH.
Maar dat is mijn mening
Ann schreef:In het boek "Het paard als partner" staan diverse methodes beschreven. Dit boek is sowieso een aanrader als jij je wilt verdiepen in de verschillen tussen populaire NH-ers.
smurf schreef:Morrie is, sinds we Parelli doen, weer de laagste in rang in de groep. Hij wordt niet meer geslagen en gebeten, maar mag ook 'smorgens niet meeeten.... er staan 7 bakken kuil en 7 paarden, maar de leider van de groep pikt 2 bakken in en als Morrie er kwijlend van de honger alleen maar naar kijkt, dreigt ie al en gaat Morrie alweer weg.
gevolg: onbruikbaar zadel: alle singels zijn 20 te lang omdat Morrie zo mager wordt......