[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:55

bij ons is het ook linksaf de meent op, rechtdoor de meent op of rechtsaf de polderdijk op en als je de brug over gaat (viaduct over de A27) kom je na een half uur door druk verkeer met kruisingen met stoplichten in het bos, waar je vervolgens in 10 minuten doorheen bent...... kan je weer terug......
je schijnt ook nog naar de hei te kunnen, dat is nog verder weg en daar moet je kaarten voor kopen, anders krijg je nog een boete ook

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:53

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:35

Ik zit hier ook niet slecht trouwens. Voor degenen die de omgeving kennen... weg oversteken en je zit op de usseleres. Als we wat verder willen kunnen we via Usselo naar Boekelo etc. Erg mooi daar

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:47

heb jij alle bos- en heidekaarten eigenlijk Tinkerloos, of rij je zwart???

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:55

Ik zit vlak bij het Noordhollands Duinreservaat, niet groot, maar wel heerlijk om in te kunnen rijden

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:07

Anya, Ik ben druk aan het sparen zodat ik over een tijdje Smurfs trailer kan kopen!! (:D en een andere auto, want de huidige kan de trailer van Smurf denk ik niet eens van zijn plek krijgen zonder paard erin...)... Als dat voor de bakker is, houdt niemand mij meer tegen!! Tot die tijd hobbel ik in bak en langs polderweg en heel af en toe in de bossen rond Doorn op een brede haf!!

Ooit..als het grote schip met geld langsvaart...komt er ergens een plekje waar we ook geweldig buiten kunnen rijden.. (bij voorkeur duinen en strand! )

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:08

Duinen en strand zijn me te ver weg

Ging het niet goed met Bruut en Vedette?

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:11

HOU OP!! Ik ben jaloers, wij gaan elk jaar een weekje richting holten om lekker buiten te rijden.

Hier in Friesland doen we elke zaterdag een elfsteden tocht, af en toe een bermpje meepakken als het niet te drassig is voor een galopje en voor de rest op het asfalt. Iets waar ze nu helemaal aan gewend zijn gelukkig. Met het natuurlijk bekappen wat ik erbij doe gaat het supergoed, nooit meer problemen gehad met kreupelheid wat met de hoeven te maken had. Nog 1 keer een hoefzweertje en zelfs dat was zo over.

Wel hebben wij nu een zandweg om over te hobbelen. en dat hebben jullie niet lekker puh

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:12

het schip met geld doet trouwens eerst mijn haven aan dus zal ik wat voor je overhouden??

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:26

Als alles goed gaat, heb ik binnenkort ook wat meer te besteden, wat ik vervolgens gebruik om mijn studieschuld af te lossen... dus een schip met geld kan ik ook wel gebruiken

GeneralFlynn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:03

smurf schreef:
heb jij alle bos- en heidekaarten eigenlijk Tinkerloos, of rij je zwart???

Ik heb mijn ruiterbewijs en de boskaart van Het Goois Natuurreservaat...dus ik rij legaal.
Nu kom ik regelmatig een boswachter tegen,maar aangehouden ho maar...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:19

moet je met een schimmel gaan rijden, toen ik met Figaro over de hei reed vroeger, werd ik heel vaak aangehouden

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:20

@Wendytje: Vedette liet Bruut niet in de stal.... mijn watje stond dus in weer en wind zonde beschutting buiten in de modder... kon dus ook nergens liggen... Verder at Det heel snel haar eten op en joeg dan Bruut bij zijn bak weg.... Vechten en ruzie was er dus niet, maar helemaal lekker ging het ook niet... We hebben toen een afscheiding in de stal gemaakt waar Det achter werd ingesloten voor de nacht, zodat Bruut ook naar binnen kon... Vervolgens trokken ze de halve stal uitelkaar, met afscheiding en al... Nu staat Bruut alleen, met overdag Novia een paar uur met hem in de paddock. Ik vind het niet echt helemaal toppie....vind hem wat eenzaam...
Morgen komt ons nieuwe zand...daarna ga ik eens kijken of ik een tijdje een shet uit de kudde van iemand bij ons op stal kan lenen... als dat helemaal goed gaat, kijk ik of die shet mag blijven en anders koop ik er zelf één bij
Wat het geldschip betreft... we wachten rustig af...onze tijd komt nog wel
TL: Lekker is dat... rij je legaal, wordt je niet gecontroleerd...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:28

Tja,ik zou bijna achter de boswachters aan galoperen om ze mijn bewijs onder hun neus te wrijven!

Wat een gedoe met die rangorde enzo he?...
Maar er is niks aan te doen,het blijven paarden,en je kan ze er niet voor straffen..

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:01

Officieel mogen wij op de landgoederen nergens rijden. Maar we zijn met een beperkt groepje ruiters en de boswachter is uit het dorp

Kim_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:48

ik meld me hier ook maar even

ik heb al lang interesse in natural horsemanship.
sinds een paar weken ben ik een beetje aan de slag gegaan met freestyle. de ijslander waarmee ik het doe , doet het super

ik ben van plan om een boek aan te schaffen maar wou daarover graag jullie mening.

- naturalhorsemanship
- het paard als partner
- begrijp uw paard
- bter omgaan met uw paard
- natuurlijk paardrijden

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:15

rangorde is idd een probleem. Bij ons net zo hoor. Mijn zusje haar paard is de baas en mijn dappere dodo mag nergens meer eten/drinken plassen of poepen.

het probleem is dat haar paard niet in een kudde is opgegroeid en ontzettend onredelijk is. Het wordt nu al beter maar het helpt ook niet dat mijn paard een aansteller is die bij het minste of geringste wegspringt

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:37

Morrie is, sinds we Parelli doen, weer de laagste in rang in de groep. Hij wordt niet meer geslagen en gebeten, maar mag ook 'smorgens niet meeeten.... er staan 7 bakken kuil en 7 paarden, maar de leider van de groep pikt 2 bakken in en als Morrie er kwijlend van de honger alleen maar naar kijkt, dreigt ie al en gaat Morrie alweer weg.
gevolg: onbruikbaar zadel: alle singels zijn 20 te lang omdat Morrie zo mager wordt......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:40

ijslandertje schreef:
ik meld me hier ook maar even

ik heb al lang interesse in natural horsemanship.
sinds een paar weken ben ik een beetje aan de slag gegaan met freestyle. de ijslander waarmee ik het doe , doet het super

ik ben van plan om een boek aan te schaffen maar wou daarover graag jullie mening.

- naturalhorsemanship
- het paard als partner
- begrijp uw paard
- bter omgaan met uw paard
- natuurlijk paardrijden

Als je met freestyle bezig bent, neem ik aan dat je de boeken van emiel voest al hebt?

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:51

Ik zou voor Parelli gaan. Het meest complete trainingscursus naar mijn mening. Ik heb ook door een doolhof gelopen en besloot dus voor PNH.

Maar dat is mijn mening

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 08:40

In het boek "Het paard als partner" staan diverse methodes beschreven. Dit boek is sowieso een aanrader als jij je wilt verdiepen in de verschillen tussen populaire NH-ers.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:11

johnnie schreef:
Ik zou voor Parelli gaan. Het meest complete trainingscursus naar mijn mening. Ik heb ook door een doolhof gelopen en besloot dus voor PNH.

Maar dat is mijn mening

ik sluit me hier volledig bij aan.
Je zou kunnen beginnen met de Nederlandse vertaling van het boek Natural Horsemanship van Pat Parelli

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:58

Ann schreef:
In het boek "Het paard als partner" staan diverse methodes beschreven. Dit boek is sowieso een aanrader als jij je wilt verdiepen in de verschillen tussen populaire NH-ers.

Om eerst een boek te kopen en dan tot de ontdekking te komen dat het wiel al is uitgevonden zou naar mijn mening geld over de balk gooien zijn. Hier op Bokt staan alle PH methoden ruimschoots beschreven en het staat Wendy vrij om gratis vragen te stellen.

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:01

smurf schreef:
Morrie is, sinds we Parelli doen, weer de laagste in rang in de groep. Hij wordt niet meer geslagen en gebeten, maar mag ook 'smorgens niet meeeten.... er staan 7 bakken kuil en 7 paarden, maar de leider van de groep pikt 2 bakken in en als Morrie er kwijlend van de honger alleen maar naar kijkt, dreigt ie al en gaat Morrie alweer weg.
gevolg: onbruikbaar zadel: alle singels zijn 20 te lang omdat Morrie zo mager wordt......

Ik heb hier nog een pijl en boog liggen Snel en geruisloos

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:15

met mijn motoriek is dat niet handig, ik zou de verkeerde maar raken.....