[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vaxa

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:18

Mijn twee pony's staan gewoon bij m'n pa thuis Lachen Ik zit nu wel op kot (ik geloof dat jullie dat kamers noemen ^^) en mijn pony's staan gewoon thuis. Dus ik zie ze enkel in het weekend Verdrietig

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:34

Joke_x_Remy schreef:
Mijn twee pony's staan gewoon bij m'n pa thuis Lachen Ik zit nu wel op kot (ik geloof dat jullie dat kamers noemen ^^) en mijn pony's staan gewoon thuis. Dus ik zie ze enkel in het weekend Verdrietig

heb ik dus ook! Alleen staan ze niet bij mn ouders maar bij een vriendin aan huis. Lekker in drenthe en zit door de week in utrecht vast Boos!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:27

Zwerte, ik kan de advertentie niet meer vinden. Maar het was in Wageningen, wat dus eigenlijk best ver van Utrecht af ligt bij nader inzien. 50km? Bij interesse geef je maar een gil, ik heb het emailadres nog. Het was in ieder geval een erg mooie plek, 4 hectare weide, 8 paarden, geen schuilstal maar wel veel schuilmogelijkheden (bomen etc.).

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:43

Toen was de prijs vergelijkbaar met hier in de regio een volpension stal, (daar was het ook volpension) betaalde toen 290 gulden, maar zal inmiddels wel meer zijn. Wel was de smid daar veel duurder dan mijn smid in het zuiden.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:54

Met Es ging het vandaag wat beter dan in het weekeind gelukkig! Ik had de pijnstillers afgebouwd, maar ben toch maar weer op 2 zakjes overgegaan......1 zakje is nog te weinig op dit moment, arm paard Ach gut

Door de Neutradex piest ze zich 3 slagen in de rondte....dus de stal is best wel viezig te noemen. Ze mag naar buiten maar alleen als ze zelf wil......tot nu toe wil ze echt nog niet dus ik hoop met een paar daagjes wel.

Vandaag naar Zwaanshoek gegaan omdat Es had besloten dat ouderdomspapje met medicijnen niet lekker was en oud hooi ook niet (en ze moet wel blijven eten anders holt ze achteruit) dus maar Dodson & Horrell voer gehaald wat gevoerd mag worden aan hoefbevangen/spierbevangen paardjes.....dat vond ze erg lekker dus het was niet voor niets dat ik er een kleine 25 km voor gereden heb Knipoog

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:18

Gelukkig gaat het al wat beter met je paardje. Veel sterkte nog! Ach gut

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:25

Jammer Timbers dat het zonder pijnstillers nog niet lukt... Heeft de DA verder al nieuws?

@Sonjim: prijs is wel jammer... ik betaal hier 100 euro voor een paard (met een kleintje zou dat 75 zijn) en dat is inclusief superhooi, altijd appels en wortels tot je beschikking, 2x per dag voeren (voer moet je wel zelf kopen) en de hele dag aandacht van lieve mensen. Paard heeft het er fantastisch. Ik minder, want ik moet een uur fietsen...

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:16

Doei! Hallo !
Kom ook weer is langs, nogal drukke tijd hier. Lachen

@ Teve & Liese; welkom!

@ Dani; ja Tjitse verhuist misschien ook! Als ik nu thuis was, had ik hem waarschijnlijk meteen verhuist maar dat is helaas niet het geval.
Had ik hier nog niet verteld volgens mij, maar ik zit sinds september in Spanje, voor 3.5 maand. 12 december kom ik thuis, ga eind januari nog een keer 3 maanden weg, naar Zuid-Amerika deze keer. Tjitse blijft die periode nog op zijn huidige plekje. Ergens in de loop van december/januari kom ik een keer de stalling bekijken. Als dat goed bevalt (en dat denk ik wel) , komt Tjitse in april, als er dan nog plek is. Lachen
Zou gezellig zijn idd!

@ Irene; mooi dat de hechtingen eruit zijn!

@ Frances; wat fijn dat het beter gaat met Essie. Hoop dat ze snel weer pijnvrij is. Ach gut

Tja, over je paard dicht bij huis hebben... Dat is superfijn, Tjitse heeft 2.5 jaar op 5 min afstand (met de fiets) van mijn huis gestaan. Heerlijk, als ik weinig tijd had kon ik alsnog even gaan om te knuffelen. Als hij ziek was, kon ik makkelijk meerdere keren per dag gaan. Hele gezellige stal ook, maar voor de paarden minder fijn.
Nu staat hij op een half uur afstand met de auto. Hij heeft het daar zoveel beter, ben heel blij dat hij daar nu staat. Ook al is het voor mij wat minder leuk, dat ik af en toe een dagje moet overslaan. Maar hij is daar gelukkiger, en daar doe ik het toch voor. Ja

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:00

@Dani62: wageningen is te ver inderdaad... Ik hou mn ogen en oren open voor weidegang (liefst met schuilstal) hier rondom utrecht, moet het op de fiets kunnen doen namelijk. Anders kan ik hem beter in drenthe laten staan. Maar bedankt voor de moeite!

@timbers: wat voor pijnstilling krijgt essie eigenlijk? Ik zit nog elke dag hard te duimen dat ze er bovenop komt!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:01

Vandaag een heerlijk paardenmomentje gehad... Ik was in de regen naar Roxy gefietst en ze stond als waar moddermonster met haar dinnetjes in de schuilstal. Ik kwam binnen met worteltjes en gelijk werd iedereen uit de stal gejaagd en bleef zij lief bedelen om wortels en vervolgens moest ik kriebelen en ging ze aan mijn neus likken en mijn jas mollen en mijn sjaal jatten (ben veel te soft voor dat beest, maar het was zo schattig)

Toen het droog was ben ik met haar gaan vrijspringen. Eerst achter me aan aan het halstertouw, maar dat was erg vermoeiend voor mij Tong uitsteken toen toch maar los. Ze begreep eerst niet goed wat de bedoeling was, maar toen ze doorkreeg dat ze niet met een noodbocht om de hindernis moest maar er overheen was ze niet meer te stoppen. Heerlijk gespeeld met zn 2en, ze danste en sprong echt om me heen. Toen nog wat gefrutseld met rek- en strekoefeningen en toen ben ik nog even met haar gaan oefenen met volgen. Dus achter me aan in stap, ineens stilstaan, achteruit lopen, weer vooruit in draf enzo. Ging echt supergoed. Toen heb ik haar weer bij haar dinnetjes in de wei gezet en vervolgens heeft ze nog een uur op mijn haar staan kauwen terwijl ik met mijn moeder aan de telefoon was. Alle andere paardjes waren inmiddels al ergens anders aan het grazen. Toen ik wegfietste is ze nog een stuk meegelopen langs het hek en toen ging ze toch maar naar haar dinnetjes toe. Wat een heeeeeeeeerlijk beest is het toch Lovers Lang geleden dat we zoveel lol hebben gehad met zn 2en, ze was de laatste tijd een beetje futloos en had niet echt ergens zin in.

Zooo cute, nadat ze begreep dat ze over de hindernis moest en ik helemaal YAYYYY JIPPIE Go jij! Go jij! stond te doen in de bak kwam ze naar me toe draven Tong uitsteken heerlijk beest. Toen ik ook nog hoorde dat een vriendin van de dochter van de mensen waar mijn paard staat (ehh juist) helemaal penny aan het doen was over Roxy was ik helemaal op een roze wolk. De regen boeide me toen echt even niet meer Tong uitsteken

Zo, haha, moest mijn penny-blijheid even kwijt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 08:23

Lekker toch even penny genieten van je paard.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:07

Wat een mooi verhaal Ariiin Lachen!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:55

leuk verhaal aiirin! Zalig hé die kleine momentjes waarvan je zo intens kan genieten!
Mijn paard is ook helemaaaaaaaaaal weg van vrij springen. Ze krijgt daar een enorm hoge playdrive van!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:25

Ik geloof dat ik een vleesetend paard heb, ze wil altijd op me kauwen Huilen van het lachen en ik maar braaf vega zijn...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:26

Ik zag van de week iets tegennatuurlijks op paard en koets vegatarisch hondenvoer, hoe erg worden we.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:47

sonjim schreef:
Ik zag van de week iets tegennatuurlijks op paard en koets vegatarisch hondenvoer, hoe erg worden we.

Ik kan me voorstellen dat dat in sommige gevallen toch wel van doen kan zijn. Zo mocht de hond van m'n ouders op het laatste ook geen vlees meer omdat zijn lever aangetast was. Wij moesten hem verse groentjes geven die geweekt of gekookt waren in water en een beetje bouillon van die groentjes bij zijn brokken doen zodat het smakelijker werd. Zijn brokken waren speciale brokken voor leverpatiënten. Die bestonden uit een combinatie van kip, lams & rijst.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:49

Maar kip en lam is niet vegatarisch. Bij ziekte snap ik het wel, maar het was geen voer speciaal voor zieke honden

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:50

Honden schijnen inderdaad wel zonder vlees te kunnen, katten dan weer niet. Ik snap trouwens niet waarom in kattenvoer varkensvlees en rundvlees zit en niet gewoon muis? Onze kat vangt veel beesten maar ik heb dr nog nooit met een koe zien slepen Nagelbijten / Gniffelen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:51

Ik zie spontaan een kat aan een koe trekker, hihi. Ik heb nog muizen en ratten in de aanbieding als je wilt.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:59

sonjim schreef:
Maar kip en lam is niet vegatarisch. Bij ziekte snap ik het wel, maar het was geen voer speciaal voor zieke honden

Nee nee da weet 'k wel, buiten die brokken die hij kreeg mochten we hem geen extra vlees geven, enkel groenten.
Achja 't is wel raar... Ik vraag me eigenlijk af wat daar het kostenplaatje weer van is...

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:01

Die vangt ze zelf wel, en konijntjes, en mollen, en marters... moordenaar! Mijn ouders wonen in een boerderij (enige beest is de kat hoor) dus daar kruipt van alles rond. En mijn moeder is nogal overenthousiast met beest voeren sinds ik uit huis ben. Naast de hele dag door brokjes krijgt ze 's avonds een bakje wiskas oid en dan tussendoor nog melk, koffiemelk en andere snoeperijen. Valt me nog mee dat het beest niet uit haar voegen barst Nagelbijten / Gniffelen

Vind t trouwens onzin dat sommige vega mensen ook hun dieren vega maken Tong uitsteken de kat mag van mij alle koeien eten die ze kan vangen!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:00

vega hondenvoer?? Ojeetje ik zat al op die onzin te wachten....
Een hond kan niet vegetarisch eten, mensen het is een carnivoor! Misschien dat je met heel veel moeite en allerlei toevoegingen nog enigszins aan de behoeftes kan voldoen maar gezond is het zeker niet. Het hele maagdarmstelsel van een hond is gemaakt voor vlees, niet voor vegetarisch gedoe! Zucht.... kan hier heel erg moe van worden...arme honden!

Airiin: wat een heerlijk penny verhaal! Ik begrijp je helemaal, ik kan ook van de sufste kleine dingetjes heel blij worden!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:22

Ik zag het staan en er stond eerlijk hondenvoer,dus ik ging geinteresseerd kijken (wil hondenvoer zonder zooi, maar wel eetbaar en veel vlees) oeps verkeerde gedachte bij eerlijk voer.

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:17

Ik sluit me helemaal aan bij Zwerte ^^

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:55

Ik ben zoooooooooooo moe jongens.....dus vanavond maar vroeg naar bedje. Na het dipje met Essie van het weekeind, slecht geslapen, slecht gegeten Bloos en bovendien nu elke ochtend een paar uur eerder mijn bedje uit om te kijken hoe het bij Essie is voor mijn werk. Straks dus oogjes dicht en gewoon 12u maffen Bloos

Maar de pijnstillers verhogen helpt!!! Ze is stukken beter dan het weekeind....ik had ook te snel afgebouwd naar bijna niks Bloos Dus dat ga ik nu maar geleidelijker doen Ja

Heb twee dagen zo lekker met mijn moppie geknuffeld Lovers echt een penny zo. Timber was ook super lief gisteren, vandaag alleen een beetje druk in d'r bolletje en ik had weinig energie. Morgen dus maar weer lekker spelen....dinsdag ging ze super fijn op de cirkel @liberty, met een paar hele mooie verzamelde galopsprongen Bloos! dus dat was erg gaaf. Morgen dus maar weer kijken of ze wil meewerken aan zoiets (als het niet regent tenminste want ik ben een mooi weer ruiter/grondwerkster Clown )

Als Es van het weekeind zelf wil mag ze ook wel weer effe naar buiten van mij (en van de DA) maar alleen als ze zelf wil en wat ze zelf aangeeft zei de DA. Hopen dus dat ze dat even wil want dit is echt geen fijn idee je paard steeds op stal Scheve mond Hoewel ik er vooralsnog meer moeite mee lijk te hebben dan zij. Ze is dus nog duidelijk niet helemaal de oude en dat zal ook nog wel effe duren maar goed we gaan nog even door voorlopig Ja