[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:55

Ik zou een veulen slaapzakje kopen als ik een veulen had.
(o,ik heb een veulen...) Cool

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:57

idioten Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:03

Het wordt steeds idioter. Boos!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:06

Straks krijgen we veulen peesbeschermers Clown In allerlei hippe kleurtjes

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:06

sjitterdesjitterdesjitterdesjit. Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Vanmorgen is de DA geweest voor Volare's ogen. Die waren namelijk aan de randen rood en zelfs het zwarte pigment was rood. Toen ik vanmorgen op de wei aankwam, bleek een van de pensionpaarden (toevallig de enige op de hele wei die niet door mij bekapt wordt) heel raar kreupel te lopen, dus meteen de eigenaar gebeld en gezegd dat ik de da daar ook naar laat kijken.

Nou, eerst Volare: ik heb pech gehad. Normaal gaan paarden eerst heel lang tranen en dan pas komt de pus die de huid aantast, maar bij hem was meteen de pus gekomen. Het kan zijn dat zijn oograndjes rood blijven, maar goed, ik had hem niet om mee te doen aan modellenwedstrijden, maar toch is dat balen. Ook kreeg hij twee spuiten. Vroeg hij of Volare nog moest dekken, want 1 van die spuiten zou zijn zaad van mindere kwaliteit maken. Hij had wel een minder sterke spuit... maar ja, ik wil toch zeker weten dat die ontsteking weg gaat, en het is nu toch al te laat in het jaar om nog een merrie drachtig te maken. Dus maar voor de sterke spuit gekozen Huilen
Mijn held verroerde geen vin toen hij de spuiten kreeg. "Nou wordt het moeilijk, want nu moeten we zalf in z'n ogen smeren. En bij jonge hengsten is dat nooit een pretje". Ha, mijn stoere vent trok een ietsje met zijn hoofd, verder niks. Hij is echt een held. De DA stond er ook van te kijken.
Maar nu moet ik dus twee keer per dag het zalfje insmeren en ik had al te weinig tijd om er 1 keer per dag naartoe te gaan. Ik heb mezelf maar op blikvoer gezet.

Toen was het pensionpaard aan de beurt. Wat bleek? Als ze in de ruststand gaan, hangen ze een pees in een soort kam. Het probleem bij haar was dat die pees al in de kam schoot als ze eventjes stil stond. Als je met haar ging lopen bleef dus haar knie hangen, die kwam dan met een knak los en daarna liep ze prima.

Hij heeft de hoef aan de binnenkant ingekort. Ik vroeg of dat niet weer andere problemen opleverde, maar hij zei dat hij er nooit problemen mee heeft gehad.

Ik voelde me even heel k*t. Even wat met volare en vanilla geparellied (alleen friendly game en porcupine game dus). En omdat Volare de DA zo goed had doorstaan, ben ik een mooie wandeling met hem gaan maken. Hij was de hele rit superbraaf... wel een opluchting want ik had het gevoel dat hij weer wat wilder was geworden omdat ik hem nu zo weinig zie.

Maar ik baal wel, Vanilla geen veulen en Volare flink ontstoken ogen. Het komt trouwens waarschijnlijk gewoon door vliegjes die het weer van een ander paard hebben meegenomen...
Ik zal blij zijn als ik straks weer wat meer tijd voor hem en vanilla heb.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:09

da's balen Arno, goed dat je zo snel ingreep met die ontstoken ogen, ik heb toen bij wanda gezien hoe snel zoiets uit de hand kan lopen, dat gaat echt onvoorstelbaar snel....

ik denk dat volare zo braaf was met ogen insmeren doordat je aan parelli doet Ja

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:10

Jeetje Arno, da's flink balen!

Ik ga een slapen, nog een weekje school en dan naar Rome!
Doei!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:10

Kom op Arno, niet zo somber. Een ontstoken ook is niet het einde van de wereld en volgend jaar weer een hele zomer om Volare te leren dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:13

arno8 schreef:

In dit opzicht is het maar goed dat Vanilla niet zwanger is. Want dan heb je er volgend jaar drie...! Dus bekijk het van de positieve kant arno, dat je iig het komende jaar (of langer) voldoende quality time voor deze twee kanjers kunt vrijmaken.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:14

Lenneke_ schreef:
Kom op Arno, niet zo somber. Een ontstoken ook is niet het einde van de wereld en volgend jaar weer een hele zomer om Volare te leren dekken.

Das wel een idee... hem niet ruinen...
Ik kijk er heel erg tegenop om dat te doen en eigenlijk zou ik het alleen doen omdat anderen zeggen dat je dat moet doen...
Maar ik ben ook bang dat hij zichzelf een keer echt zeer doet, hij voelt soms echt niks en dan banjert hij overal doorheen...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:15

Jovarna schreef:
arno8 schreef:

In dit opzicht is het maar goed dat Vanilla niet zwanger is. Want dan heb je er volgend jaar drie...! Dus bekijk het van de positieve kant arno, dat je iig het komende jaar (of langer) voldoende quality time voor deze twee kanjers kunt vrijmaken.

Maar volgend jaar hoef ik geen stage te lopen in verweggistan, dat scheelt aan reistijd al 4 uur per dag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:16

Nou, kijk 'es an. Dan heb je dus meer tijd voor Vanilla en Volare. Is gewoon goed voor jullie. Het veulen komt wel wanneer de tijd daar is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:17

Citaat:
ik denk dat volare zo braaf was met ogen insmeren doordat je aan parelli doet

*uh* ik krijg die zooi er bij Morrie niet in hoor, als ie dat tuutje aan ziet komen, trekt ie al weg en dan is ie toch fors sterker dan ik......

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:19

Anouar geeft daar ook niet om. Maar die geeft eigelijk nergens om. Als ik zeg dat hij mee moet werken doet hij dat. Tenzij een hele slechte ervaring met iets heeft, dan zou je hem er 100% van moeten overtuigen dat het goed is en dat gaat niet zomaar even.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:21

Arabesk schreef:
da's balen Arno, goed dat je zo snel ingreep met die ontstoken ogen, ik heb toen bij wanda gezien hoe snel zoiets uit de hand kan lopen, dat gaat echt onvoorstelbaar snel....

ik denk dat volare zo braaf was met ogen insmeren doordat je aan parelli doet Ja

Het is eigenlijk goed dat ik die foto's heb gezien, vorig jaar ging ik nog weleens rijden bij iemand en daar hadden de paarden ook een keer allemaal hetzelfde gele pus als volare nu heeft, maar dan wel wat minder. Ze zeiden: ach, we kijken het even aan. En na een weekje of 2 was het alweer weg. Dus ik dacht nog even: zal ik het ook aankijken? Maar toen zag ik die foto weer voor me en dus toch maar de DA gebeld. Toen hij geweest was zei hij ook dat ik het zonder hulpmiddelen niet had gered.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:27

Volare heeft trouwens weer gesteigerd vandaag... toen hij in de wei stond wilde hij opeens het grasstukje van vanilla hebben, die ging niet snel genoeg opzij en dus trapte hij met zijn achterbeen heel hard in haar richting.

Ik stond op 4 meter afstand, stormde op hem af en riep iets van: Dat kan niet he!
Hij schrok zo erg dat hij de lucht in vloog, toen schrok hij dat hij aan het steigeren was, terwijl dat van mij niet mag en dus maakte hij in de lucht een soort halve draai en maakte dat hij weg kwam... zijn karakter heeft hij dus nog...
Ik ga snel slapen want morgenochtend moet ik druppelen en poep scheppen...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:27

Balen Arno.. Ach gut
Maar je moet het van de zonnige kant bekijken. Cool
Niet altijd het slechte eruit halen.
Komt goed..

Femke is als ze haar halster om heeft heeeel braaf,en neemt ze elke wormen of vitamine spuit gedwee in.
Ik kan zalfjes smeren waarf ik wil,en korstjes plukken wat ik wil,ze veroerd geen spier.
Maar zonder halster neemt ze meteen de benen als ze ook maar iets verdachts ziet. Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:32

ik ga naar bed, morgen heb ik waarschijnlijk geen i-net volgens een mailtje van casema....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:33

Ik ga ook naar bed.
Tot morgen! Dromen

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:36

Bij ons Teklaatje is het precies andersom. Zonder halster kun je alles met haar doen , maar met halster....pffffwat is zoon veul dan sterk!!
Vandaag een stukje met haar gelopen , langs de bak en weer terug. Toen we haar weer in de wei zette , moest ze even alles van zich af rennen , en bokken....Dat zoon klein stukkie lopen zoveel stress met zich meebrengt!

Arno , heb je toevallig ook fotoos gemaakt van die ogen met viezigheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:39

Ja, in het begin is het heel enerverend voor ze. Al die indrukken! Knipoog

evita_

Je doet het geweldig met je paarden Arno. Een beetje minder tijd voor ze overleven ze wel. Volare is niet voor niets zo braaf bij de DA en tijdens wandelen, hij vind het gewoon hardstikke fijn dat jij er bent.

Anoniem

Truste allemaal. Dromen

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:40

En ik vond ons al zo voorzichtig!!
Namkje was ook mee , en Maike liep aan de andere kant van het draad ook nog mee...Maar ik heb niet het idee dat ik haar overvraagt heb , maar het had ook geen meter meer moeten zijn!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:46

Lenneke_ schreef:
Ik ben er achter hoe de shetlander heet. Marina. Is dat geen grappig naam *LOL*

Dat is toch geen naam voor een shet Koe