[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opalaJarig

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:28

evita_ schreef:
ja mijn witte knollie heeft ook nooit zoveel last. Dazen gaan blind op warmte af, witten zijn natuurlijk iets koeler..
En het ligt ook heel erg aan de geur van het paard. Hoe zijn jullie ervaringen met knoflook voeren trouwens?

Ik geef ook geen knoflook

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:33

Is er echt geen mogelijkheid met Morrie om hem van die trekkerangst af te krijgen?

Brandnetels doen zeer!

Maar in de natuur eten ze zoveel andere kruiden en grassen, die staan helemaal niet meer in ons land. Ze eten bepaalde kruiden die helpen tegen vliegen ed en er zijn zelfs zebrakuddes die in een bepaalde struik gaan schurken om zo een vieze geur te krijgen, die ruikt ook naar knoflook...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:43

inspuiten met hertshoornolie, dan komt er geen insect meer in de buurt, geen ander paard ook en jij wil er ook niet meer in de buurt zijn..... stalgenoot van me spuit haar paard ermee in om te voorkomen dat straart en manen worden opgevreten, mèn wat meurt die zooi

Morrie buiten een omheining zal altijd een levensgevaarlijke onderneming zijn, Morrie weet precies hoe sterk hij is en zal dat in als hij dat nodig acht gewoon gebruiken, ongeacht wie erbij loopt en wat je voor hulpmiddelen gebruikt, hij ging zelfs met mensen die ver in level 3 zijn met het ontwikkelen van hun savvy op de loop.

Eigenlijk ken ik zo een aantal Norikers, wij hadden een Norka, een schat van een paard in de bak, maar daar buiten een regelrechte killer, op MP verschijnt met grote regelmaat ene Mirabelle (of a) Noriker, superbraaf maar..... binnen de hekken, er zwerven al jaren 2 gespikkelde hengsten van handelaar naar handelaar, komen het hok nooit uit ....... de grote fout is om zo'n soort paard te leren hoe sterk ie is, als je dan ook nog een redelijk slim exemplaar hebt, heb je dus een probleem.....ben wel blij dat ik het nu weet hoor

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:21

Ik kan nog echt niet zonder suiker al gata het al veel beter Ja
Maar ik heb echt nog wel als ik me bv niet zo lekker in me vel voel zin in snoepen.
Dan koop ik een hele zal en eet er hooguit 3 Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:29

Morrie maf bedrijf werk je zeg. 25 werknemers en 5 pc's Gestoord Lekker commercieel gedacht maar ja als je je salaris maar vangt.

Ik werk (helaas) via uitzendbureau. Vanmorgen kwart voor 7 uit bed, zat om half 8 in de auto, half 9 op het werk om vervolgens tegen half 10 al naar huis gestuurd te worden Boos! Krijg geen reiskosten vergoed en was al zo brak en natuurlijk geen loon voor vandaag grrrr. PC's deden het niet, netwerk plat dus kon naar huis.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:50

bij ons in het bedrijf wrken wel 5000 mensen, maar in het team waar ik werk 25, aangezien onze primaire taak lesgeven is, zijn 5 pc's al ruim bedeeld, doorgaans staan wij alle 25 voor de klas en hebben we geen pc nodig (behalve ik, want ik geen informatica en ben de prgrammeur van het team).
Aangezien de leerlingen nu vakantie hebben ( 7 weken) en wij niet (wij hebben 3 weken) hebben we nu een probleem.

En aangezien men het maken van een website (in opdracht van de baas) fröbelen vindt wat je in je vrije tijd hoort te doen, werd ik van m'n pc verwijderd, gewoon botweg uitgelogd, 2 uur programmeren weg, want ik kon niet even snel opslaan

Ik moet die trut ook niet nog een keer tegenkomen van de week hoor, want ik weet niet of ik dan beleefd en aardig kan blijven

Ik zit nu al 2 uur te kl**tviolen met die website, maar op 1 of andere manier wil ie de goede files maar niet uploaden *grrrr*

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:04

pff lekker allemaal dat gedoe met dat warme weer. Maar goed tot 10 proberen te tellen als je dr tegen komt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:12

zo warm is het hier niet, alleen in het computerlokaal waar ik naartoe verbannen werd, was het bloedheet, maar daar kan ik morgen niet terecht ivm monteurs die daar bezig zijn.....
Buiten is het heerlijk hier, zo mag het tot eind november blijven van mij!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:28

PFFF, net 4 van die dikwandige Haflingerhoeven staan vijlen. Jemig, nog even en dan moet ik er een vlakschuurmachine overheen halen. Wat zijn die hoeven dik en hard. Rolleyes

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:05

jeetje er komt een bak rgen aan niet normaal meer en ik heb Morries manen in vlechten, dus eigenlijk zou ik nog naar de polder moeten om die vlechten eruit te halen.... anders gaat ie schuren, maar ik loop al in pyjama.......en het is al zowat donker hier Boos!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:41

In de wei kan ie toch nergens tegen schuren?
Ik heb Femkes vlechten er nu al 2 maanden in.. Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:43

een hek met prikkeldraad erboven, ideaal om in 10 minuten al je manen af te schuren... ben niet meer naar de wei geweest, ben te moe om auto te rijden

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:47

Ik ben weer thuis Verdrietig

Morrie, ik ben nog langs dat ding gekomen waar jij bent geweest met Parelli

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:55

grappig, kan niet missen hè met die grote SAVVY vlaggen, of hangen die er alleen maar als er cursus is??
Ik heb 15 jaar geleden in die bak errug normal les gehad en nu heb ik er Parelli les in gehad, maf hoor.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:57

Er was niks van Parelli te zien, maar degene waar ik mee was zei het. Er was nu een motorclub

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:59

Zo even een verslagje van mijn duinrit van vandaag. Ik scheet bagger, as usual. Ik was een week op vakantie, dus is Arabesk een week niet bereden. Ik heb er verder maar niet bij nagedacht en hem meteen in de trailer gehesen.
We gingen naar Bergen aan Zee Ziek wat een rotweg (bomen die uitsteken over de weg zodat je het gevoel hebt dat je trailer erachter blijft hangen) EN de snelheidsmeter van de auto viel uit, samen met de benzine meter.... Leuk joh raden naar je snelheid....

Parkeergeld 4.50 euro
Duinkaart vereist (niet gekocht, was al uit mijn hum door parkeergeld) er stond bij het ruiterpad niks op het bord over betalen dus ik wist van niks Schijnheilig

Toen snel door de duinen en de bossen naar Schoorl gecrosst, daar zijn de duinen wel gratis Pling EN veel mooier EN bredere ruiterpaden.

Arabesk ging als een speer door het bos, die idioot. Hartstikke smalle paadjes en hij is niks gewend.

-boomwortel -> boem struikel
-bergje op -> ongecontroleerd
-bergje af-> ipv voorzichtig afdalen steeds harder gaan en onderaan op waffel gaan
-mul zand->aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah de ideale plaats om te gaan rollen. Baasje jeukt nogal op de rug. Hij ging zo vanuit draf stilstaan en liggen. Kon nog net afstappen en hij ging rollen. Ben ik ff blij met mijn boomloze zadel!! Uitschudden, klaar! Baasje mocht er weer op.

Toen naar de berekuil. Even cola gehaald, Arabesk ging ondertussen slapen. Wat me verbaasde want er was niemand anders om op te letten of er geen wolven aankwamen én we zaten in een onoverzichtelijke kuil! Het viel me op toen ik ging liggen op een bankje hij opkeek en ging waken. Zou hij gedacht hebben dat ik op wacht stond???

Toen weer met de snelheid van het licht op de terugweg. Zig zag over een veel te smal pad om de bocht kon je niet zien wat er aan kwam. Het kon hem niks schelen. Bij het mulle zand wilde hij in galop Ziek ik niet, meningsverschil en bokte mij bijna af. Hij wilde liever ZELF door de duinen zonder baasje.

Dat beest is echt gek. Thuis wil hij maar matig lopen op buitenritten, dan loopt ie te ezelen, nu was ie niet te stuiten. Zijn oren hadden weer maar één stand, RECHTOP naar voren. Bijna op steeltjes Haha!
Hier nog wat foto's

Vlak na het rollen, ik stond er toch naast, kon meteen even mooi plaatje schieten:

Afbeelding

In de berekuil
Afbeelding

Oortjes oortjes
Afbeelding

Welk pad? Echt niet fijn zo smal.
Afbeelding

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:06

Hele leuk foto's Ara.

Morgen zwemmen met een paar mensen van bokt, morgen avond zou ik ook wat foto's van ons avontuur op bokt zetten

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:17

Tjonge mooi paardje... jammer van die staartetende shet...
Dat hij zo rustig door zulke smalle paadjes loopt!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:43

ik ben uitgekeken op mijn avatar...!
Tijd voor een nieuwe Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 05:32

_(&%&#_ PIEP MUG!!!!

@Ara leuke foto´s krijg er echt rij kriebels van maar heb helaas geen vervoer Huilen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 06:52

Ara,leuke foto's,en leuke ava!!
(zal wel even wennen zijn!)

Het onweert hier..en het regend.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:34

zal wel door het onweer komen, of de overgang van Wandaoo naar Orange,maar de internetverbinding vliegt er steeds uit Boos!

Citaat:
de snelheidsmeter van de auto viel uit, samen met de benzine meter.... Leuk joh raden naar je snelheid....

leuk hè, is bij mijn auto ook zo....... gewoon snelheid aanpassen aan het andere verkeer en onschuldig kijken, de brandstofmeter valt bij mij ook uit trouwens, maar ik noteer altijd alle nummertjes als ik ga tanken.....

Morrie gaat ook gewoon rollen als ik erop zit, blijk van vertrouwen zegt de ene Parellier, niet op mij gericht zijn en niet opletten zegt de ander, de expert had er helaas geen antwoord op, behavle dat het slim was om goed op te letten en er snel af te jumpen voor ie gaat liggen, maar daar was ik zelf ook al achter nadat ik er 1 keer onder heb gelegen......

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:42

Tja,wat is dat nou weer voor advies.
Ik ben ook benieuwd naar waarom een paard met iemand erop gaat liggen.
Idd. is het het een of het ander:
weinig aandacht,of volledig vertrouwen.
Wat het ook is,Femke gaat nooit liggen met mij erop.
Ze rolt trouwens bijna nooit.
Alleen als ze is gewassen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:48

Monster Anouar
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:49

Morrie rolt vaak, vroeger alleen als ik de bak uit was, maar nu rolt ie zo voor m'n voeten en ik kan er ook zo bij gaan zitten. Helaas niet als er mensen staan te kijken, dus het komt nooit op een foto...... dan rolt ie snel en staat weer op

Als ie in de wei ligt, kan ik er ook bij gaan liggen

ik zal zometeen toch eerst in regenpak met kaplaarzen die vlechten eruitmoeten gaan halen, heb ik nogal lekker tijd voor *duh*

jeetje Len het lijkt wel een ezel, wat een oren Haha!