Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jovarna schreef:Hoe weet je nu dat het een dubbele zool is of niet?
'k Vind dat een beetje lastig om te beoordelen.
Arabesk schreef:Ik zie trouwens dat ik niet de enige ben die graag de 'hoeven en beweging' afstruint![]()
in diverse topics zijn jullie me heel vaak voor![]()
![]()
mooi zo, over vijf jaar hebben we half NL zo ver en over tien jaar weet niemand meer wat ijzers zijn
Chestnut schreef:Ik kom hier nooit maar toch ff iets vertellen.
Santos, mijn pony, was altijd kreupel enzo. Altijd wel iets aan haar hoeven dat ze niet goed kon lopen. Toen heb ik een natuurlijk bekapper gebeld en meteen na 1 keer bekappen liep ze al beter.En nu 5 maand later ongeveer loopt ze gewoon weer zonder problemen over steentjes en alles en soms staan ze op beton en daar galoppeert ze gewoon overheen!
opala schreef:
Toydoll: Het moet écht niet anders kunnen, wanneer mijn paard ooit nog ijzers of kunststofjes onder krijgt. Hoefkatrol zou bijv. bij mij geen reden zijn om ijzers te kiezen. Ze liep vroeger sowieso al nooit lekker met die ijzeren ondingen aan. Ik denk dat voor veel problemen het zelf bekappen een medicijn isLaat het paard maar zelf de stand aannemen welke het verkiest en voor ons af te lezen is aan de zool.
opala schreef:Ik snap je wel, hoe sneller ze kiezen voor beslagloos, hoe beter
Wendy schreef:Ik denk dat die kunststof dingen altijd nog een stuk beter zijn dan het traditionele beslag ja.
Ik weet dat mijn bekapper er ook mee werkt, ze heeft er ook een stuk over staan op haar website.
Wendy schreef:www.hoofcomplete.com
In principe zou ik na het derde levensjaar niet teveel standcorrectie gaan toepassen, trouwens.
Wendy schreef:Zoiets kan zich geleidelijk aan oplossen, maar omdat de kans bestaat dat de boel scheeft gegroeid is, zou ik in ieder geval niet drastisch gaan corrigeren nu.
Het kan heel goed zijn dat het bijtrekt, maar het hoeft niet.
Bij twijfel zou ik er een goede bekapper bij halen, die kan je hierin goed adviseren
opala schreef:Chestnut schreef:Ik kom hier nooit maar toch ff iets vertellen.
Santos, mijn pony, was altijd kreupel enzo. Altijd wel iets aan haar hoeven dat ze niet goed kon lopen. Toen heb ik een natuurlijk bekapper gebeld en meteen na 1 keer bekappen liep ze al beter.En nu 5 maand later ongeveer loopt ze gewoon weer zonder problemen over steentjes en alles en soms staan ze op beton en daar galoppeert ze gewoon overheen!
En Chestnut doe je zelf ook wat aan de hoeven?
Mijn bescheiden meningis dat een natuurlijk bekapper regelmatig inschakelen niet voldoende is, dan loop je volgens mij nog achter de feiten aan.
Wendy schreef:www.hoofcomplete.com
In principe zou ik na het derde levensjaar niet teveel standcorrectie gaan toepassen, trouwens.