[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:02

kijk maar uit straks gaat ie eieren leggen Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:18

Hoi allemaal. Ik ben weer bijgelezen.
@Jovarna: ik vind dezelfde het mooist als de rest... (die van een liggende banouck)
@Lenneke: balen! Is het nog net zo erg of is het minder geworden?
Ik heb vandaag 6 kruiwagens stront geschept...
En de DA gebeld omdat Volare 2 ontstoken ogen heeft... ik vraag me echt af hoe het komt... DA komt morgen... ik baal echt, heb me druk zitten maken maar Volare gedroeg zich verder normaal (voor zover hij normaal kan doen) dus ik hoop dat ik kan slapen vanavond.
Een beetje met Vanilla parelli gedaan... de porcupine game gaat heel goed, maar ik kan het niet over m'n hard verkrijgen de driving game met haar te gaan doen... ze snapt het niet en je moet haar eigenlijk (volgens het boekje) verrot slaan met de bullsnap totdat ze naar achteren loopt. Dat gaan we dus mooi niet doen. Vanilla wil wel luisteren, maar ze snapt het niet, dan kun je het niet maken om haar daarvoor te gaan straffen.
Misschien is bij nezvorov gaan kijken.
Verder irriteer ik me aan alle domme mensen in diverse topics die domme dingen zeggen...
En 10 november... wordt waarschijnlijk lastig, want 11 november is het weer bekapweekend... Maar wie weet kan het toch nog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:23

Arno:

In welke mate zijn de ogen ontstoken? Had je al kamillethee geprobeerd?

Enne, die Parelli-termen, porcupine game en bullsnap, wat houdt dat in? Ik vind - net als jij - dat als je paard het niet begrijpt, dat je het dan bij jezelf moet zoeken en het paard niet mag straffen. OK dan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:25

Citaat:
En de DA gebeld omdat Volare 2 ontstoken ogen heeft... ik vraag me echt af hoe het komt... DA komt morgen... ik baal echt, heb me druk zitten maken maar Volare gedroeg zich verder normaal (voor zover hij normaal kan doen) dus ik hoop dat ik kan slapen vanavond.

Morrie ook al, ik ben gisteren gewoon even naar een DA gegaan om een tubetje CAF-zalf te kopen..... ieder paard dat ik van dichtbij zie heeft momenteel flotsogen, dus het zal wel in de lucht zitten....

drivinggame??? je bedoelt den ik yoyo-game?
als je 1 x heel duidelijk bent, snapt ie het perfect! Iemand anders heeft bij Morrie de yoyo game even geinstalleerd omdat ik gewoon geen kracht genoeg heb om door te komen. Nu gaat ie op een minimale beweging van mij achteruit en ook weer terug. Ik kan hem zelfs van een afstandje achteruit yoyo-en, heel handig

Ik had even weer een respect-probleempje met meneer, een paar dagen weinig gedaan..... dan moet ik toch weer even héél duidelijk zijn en dan snappen we elkaar weer en kunnen we weer veilig met elkaar omgaan.....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:28

Porcupine is (kort gezegd) dat je met je carrot stick (die overdreven dikke zweep, soort stok zeg maar) eerst heel zachtjes op bijvoorbeeld de borst van het paard drukt (fase 1: stok raakt het haar). Na 3 seconden druk je iets harder (fase 2: stok raakt de huid), na nog een 3 seconden nog wat harder (fase 3: stok raakt de spieren) en na nog eens 3 seconden zo hard dat je het bot raakt (fase 4). Dat houd je vol totdat je paard een stap naar achteren doet. Je houdt de stok zo vast dat hij als het ware stil staat. Als je paard naar achteren stapt, valt de druk dus meteen weg. Het doel is dat je paard bij fase 1 al naar achteren stapt.

De bull snap is het dingetje aan het uiteinde van je leadrope, zeg maar het klik apparaatje waarmee je het touw aan het halster vast maakt. Bij parelli is dat een enorm lomp groot ding. Nu zou ik volgens het programma met de carrot stick langzaam aan steeds harder op het touw moeten slaan, totdat vanilla achteruit loopt. Maar doordat ik op het touw sla, voelt ze het touw als het ware trekken en dus doet ze een stap naar voren. Doordat je steeds harder op het touw gaat slaan, gaat die bullsnap dus tegen haar neus slaan en alles. Dat zie ik niet echt zitten, ze kijkt me dan ook heel zielig aan van: ik wil wel, maar ik snap het niet. Dan voel je je dus echt een l*l.

Heeft iemand jackie de laatste tijd nog gezien?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:33

ik weet niet welk pakket jij hebt, maar ik heb het heel anders geleerd, ik doe porcupinemet m'n vingers, ball-chair .... bij een hele lichte aanraking gaat Morrie bewegen....

een leadrope met een bullsnap, daar heb ik jaren naar gezocht en ik heb hem nu eindelijk, aan een parelli leadrope zit eentwitlock, die is groter dan een bullsnap, ik heb lijnen met een dubbele eraan, anders kom ik echt niet door bij Morrie...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:38

Morrie schreef:
ik weet niet welk pakket jij hebt, maar ik heb het heel anders geleerd, ik doe porcupinemet m'n vingers, ball-chair .... bij een hele lichte aanraking gaat Morrie bewegen....

een leadrope met een bullsnap, daar heb ik jaren naar gezocht en ik heb hem nu eindelijk, aan een parelli leadrope zit eentwitlock, die is groter dan een bullsnap, ik heb lijnen met een dubbele eraan, anders kom ik echt niet door bij Morrie...

Wat is ball chair?
Porcupine doe ik ook met m'n vingers, maar in het nieuwe pakket begin je met de carrot stick, op de dvd leggen ze ook uit waarom: sommige mensen hebben 'slappe' vingers die te snel doorbuigen, daardoor komt de kracht niet goed over. En nog belangrijker: als je paard schopt omdat je tegen z'n achterkant drukt, is het handig als je op een afstandje staat. Bij Volare ben ik in het begin al heel vaak blij geweest dat ik niet binnen 1 meter stond.

De oefening zou met vanilla uiteindelijk best wel lukken als ik doorzet, maar dat is niet de manier waarop ik haar dingen wil leren. Dan zou ik zeggen: je zoekt zelf maar uit wat ik wil en tot die tijd sla ik je verrot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:40

Vreemde manier van iets aanleren. Maarja, ik kan me wel vaker niet vinden in Parelli. Vork

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:44

Sommige dingen zijn wel heel goed, bijvoorbeeld die porcupine game: dat is voor een paard nog wel te volgen, dat je voor druk aan de kant moet. Maar die nieuwe oefening... nee, zie ik niet zitten.
Niet dat het per se fout is, misschien dat een goede parelli docent het wel op een zachte manier aan vanilla zou kunnen leren, maar dan vind ik dat ze deze oefening niet in het boekje moeten zetten. Dat is net zoiets als schopperige kindjes van 5 met sporen laten rijden...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:53

wat is manege in het engels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:55

riding-school

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:19

arno8 schreef:
@Lenneke: balen! Is het nog net zo erg of is het minder geworden?

Het is hetzelfde als gisteren avond, maar toen was het al een heel stuk minder dan toen het net gebeurd was.
Hij gaat heel voorzichtig op z'n been staan, maar zo kort mogelijk. Toen het net gebeurd was kon hij er niet op staan

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:23

Dat heb ik even gemist, wat was er dan gebeurd? Ik dacht dat het opeens was en dat er geen aanwijsbare oorzaak was?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:24

Ik heb net nevzorov gemaild om te vragen of ik bij z'n forumschooltje mag Haha!

Kan ik straks ook met een bal de wei in.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:28

arno8 schreef:
Dat heb ik even gemist, wat was er dan gebeurd? Ik dacht dat het opeens was en dat er geen aanwijsbare oorzaak was?

Ik was gisteren met hem gaan wandelen, zonder zadel. Er was niks aan de hand, hij was vrolijk en liep als een trein. Tot we bijna terug waren. Toen wilde hij ineens niet meer lopen en kon niet meer op z'n rechtervoorbeen staan. Zomaar van het een op het andere moment stond hij met z'n been in de lucht. Al strompelend zijn we bij de boerderij aangekomen.
Daarna ging het vrij snel weer beter. Hij liep nog wel heel onregelmatig, maar hield niet meer constant z'n been omhoog.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:28

Arno, ik heb precies hetzelfde met Kinke, ik heb ook absoluut geen zin om die twistlock tegen haar kin te smijten. Dan maar niet op een vingerbeweging naar achteren. Ze was trouwens in no-time zo gevoelig op een aanraking dat ik nu alleen even met mn hand haar borst hoef aan te raken en ze gaat naar achteren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:29

arno8 schreef:

Ik heb ook op die site gekeken. Echt knap wat die man allemaal doet.
Maar wat kan je er eigelijk zelf mee?
Ik ben niet zo goed in engels Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:32

arno8 schreef:

Heb je geen Nevzorov voor nodig Knipoog

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:34

Lenneke, heb je nu al gecontroleerd of hij in ëen stukje glas of een spijker getrapt heeft?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:37

Haha, leuke foto!

Ik heb al eerder een bal in m'n wei gehad. Toen kwam m'n moeder nog weleens langs met haar hond. En toen stond er ook nog een behoorlijk ondeugende shetlander in de wei... (staat in m'n profiel).

M'n moeder gooide steeds de bal, de hond haalde de bal, bracht hem terug en kreeg een snoepje. De shetlander keek het drie, vier keer aan. Toen had ze het door. Mijn moeder gooide weer de bal, de hond rende er op af... en opeens kwam daar de shet aanstormen. De hond wilde net haar kaken om de bal klemmen toen de shet haar twee meter weg schopte. Daarna probeerde de shet uit alle macht om die bal op te pakken en hem voor een beloning terug te brengen... maar het lukte haar niet.
Het was toen wel even schrikken, maar omdat er met de hond niks mis was heb ik me kapot gelachen. Toch wel slim, zo'n shet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:38

Ja, dat was het eerste waar ik naar keek. Maar z'n zool ziet er helemaam goed uit. Niks geks te zien, geen beschadigingen ofzo.
En als het aan z'n hoef lag had het wel gevoelig moeten zijn toen ik er met de hoevenkrabber op timmerde.

Ik heb wel een flinke mustangroll gemaakt, iets verder dan normaal, zodat het afwikkelen nog makkelijker gaat.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:39

@lenneke: ik zou me er dan niet echt druk om maken... als het langzaam vooruit gaat moet het wel goed komen toch? (zei de 'stoere' man die meteen een DA belde omdat volares ogen rood zijn)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:43

Zo,ik ben weer thuis.
Ik ben de hele dasg wezen bowlen en eten en darten.
Leuke dag gehad,maar vermoeiend is het wel zeg...
Ik ben blij weer thuis te zijn.

Over de video/dvd avond: ik kan die datum niet.. Verdrietig

Ik denk dat het de laatste of een na laatste foto wordt die ik gekozen heb voor de wedstrijd. Pling

Lenneke: raar paard hoor,maar als er niks te zien is zal het wel meevallen..(toch?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:43

Leuk arno, van die shet!
Deze bal ligt nog steeds in de wei (verhuist steeds mee als ze verweid worden). En ik zie de veulens er ook mee spelen. Ze proberen 'm vaak met de tanden vast te pakken. Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:45

Anouar hoef je echt geen bal te geven, daar kijkt hij niet eens naar. Tenzij er brokjes inzitten Clown