De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 00:52

opala schreef:
Jovarna schreef:
Wat is precies een bokhoefje?
Heeft iemand een foto?

Voor dat soort problemen neem ik een kijkje op www.hoofcare.nl

Getver! Ik ging even kijken en nu staat er daar een directe link naar dat verhaal van die domme muts die 20 verschillende mensen met 40 verschillende methoden in dr paard liet snijden en die toen ging roepen: natuurlijk bekappen heeft mijn paard vernield!
Het is toch niet te geloven dat 1 zo'n mens zo irritant en koppig kan zijn. Ziet ze niet dat er duizenden mensen zijn waarbij het wel werkt en dat het dus misschien aan haar zou kunnen liggen?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 01:09

ik zag de link ook al staan
Er staat nu op haar site dat hoefnatuurlijk haar bedreigd heeft..

Janneke148

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 07:01

sanne83 schreef:
is het aangeboren of gewoon één steil hoefje, ik weet nooit wat mensen nou bedoelen met een bokhoefje (wordt vaak verward met een graasvoetje)

Ik volgde je topic al, maar hoef niet perse op de brandstapel...
dus vandaar dat ik even hier antwoord
Als je paard gewoon een steil en een plat hoefje heeft, moet je bij het steile voetje vooral zorgen voor decontractie, goed letten op de scoops/kwartierboogjes en langzaamaan lager proberen te zetten. Niet te veel van de teen afhalen. Als het echt erg is, dan zou ik er wel iemand bij halen.

Ja het is echt te erg voor woorden, ik heb die site ook gelezen. Dat mennen zo kortzichtig kunnen zijn mbt hun paard en het bekappen (mensen op bokt die ons ook een sekte neoemen, haha).

Ik ga dit hierboven proberen, hij hiet niet heel erg en bokhoefje maar wel ech t veel te steil. Dus ga hem bekappen met een hele kleine mustangroll en voorzicht de hielen iets lager.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:03

sanne83 schreef:
:D ik zag de link ook al staan
Er staat nu op haar site dat hoefnatuurlijk haar bedreigd heeft..

Toch niet met een hoefmes

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:08

Citaat:
Je bent er lichamelijk niet toe in staat, maar ik denk juist door het regelmatig vijlen, dat je dit kunt ondervangen

ik vijl om de dag de binnenkant van de voorhoeven om het onder controle te houden, kost me m'n rug, maar m'n paard blijft lopen en de vakman komt 1 x per maand voor het grotere werk, maar Morrie is zo toontredend en al zo oud dat het nooit meer goedkomt.

Parelli heeft nu een smid die hoeven shimt: hij zet ze in 1 x goed met wiggen, zolen, ijzers, plakijzer, alles wat er is en dan lopen ze 3 dagen rot en dan perfect, zodra het kan, gaat de zooi er weer onderuit.
Ik ken 1 smid in NL die dit ook doet, maar die is wegens rugklachten omgeschoold en werkt nu bij de ... belastingdienst.....

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:16

smurf schreef:
ik vijl om de dag de binnenkant van de voorhoeven om het onder controle te houden, kost me m'n rug, maar m'n paard blijft lopen en de vakman komt 1 x per maand voor het grotere werk, maar Morrie is zo toontredend en al zo oud dat het nooit meer goedkomt.

Ik doelde meer op het scheuren, maar lees dus dat je evengoed regelmatig vijlt

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:39

smurf schreef:
Citaat:
Ik ken 1 smid in NL die dit ook doet, maar die is wegens rugklachten omgeschoold en werkt nu bij de ... belastingdienst.....

Leuker kunnen ze het niet maken... wel makkelijker?? !! ??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:56

Citaat:
Ik doelde meer op het scheuren

er zit 1 horizontale scheur in, die zat bij de kroonrand en zit nu halverwege, vanaf de verzenen, daar alt niets aan te vijlen voorlopig, het stadium van verticale scheuren zijn we allang voorbij

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:15

Goh dat die gebroeders van Nassau zich daar voor lenen. Dan ben je toch echt zielig. Je kunt toch aan alles merken dan Hippo ze niet allemaal op een rijtje heeft

Bokhoefje: goed de hielen bijhouden en nauwelijks tot geen mustangrol maken.

Janneke148

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:30

Cookies schreef:
Goh dat die gebroeders van Nassau zich daar voor lenen. Dan ben je toch echt zielig. Je kunt toch aan alles merken dan Hippo ze niet allemaal op een rijtje heeft

Bokhoefje: goed de hielen bijhouden en nauwelijks tot geen mustangrol maken.

Dankje, heb hem vandaag bekapt en ziet er verder goed uit....
Mustangroll was wel echt nodig, was veel te scherp en was aan het scheuren en brokkelen. heb een kleintje gemaakt, dat het niet verder kan brokkelen...

Janneke148

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:33

smurf schreef:
en ik ben wel benieuwd wat jij aan de toontreder doet, ik heb een hele erge toontreder, zo erg dat de hoef aan de buitenkant inscheurt omdat er teveel druk op komt.....

Hoi, sorry voor de late reactie. Mijn paard is niet heel erg toontredend en inmiddels verkocht. Ik vijlde hem inderdaad regelmatig (vaker dan de andere) bij. Hij had het niet zo erg dus na een paar maanden was hij vrijwel goed, ik moest het alleen wel in de gaten blijven houden dat het ook goed bleef....

Gewoon vijlen dus aan de kant dat dat nodig is, horizontale scheuren moeten er vanzelf uitgroeien. Dat kan wel een jaar (of langer) duren.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:03

Jackie: Hoe is het met Skip?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:03

*vis*

Topic was een beetje ver weggezakt

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:02

ehh, vis opnieuw... wat een stilte zeg!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:04

als het meezit komt de bekapper vrijdag, dan heb ik weer iets over hoeven te melden, misschien, àls ie komt, dat weet je maar nooit (net een hoefsmid wat dat betreft)

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:10

Ik help je in dat geval hopen!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:13

Foto's van de onderkant van de hoeven zullen er wel niet inzitten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:43

die zijn zo plat als een dubbeltje, helemaal vol 8 dubbele zool die er ooit vanzelf uit moet gaan vallen, dus dat is voor jullie niet interessant

Misschien kan ik maandag foto's maken, dan is er een vriendin op bezoek. De bekapper wil niet op de foto, dus mag ik geen foto's maken als hij er is

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:44

Als het zo stil is, zal ik maar een verhaaltje vertellen...
Ben gister en eergister bezig geweest met de hoeven van een shetlander. Dry (op bokt) had deze zielige eenzame shetlander in een klein hoopje modder zien staan terwijl ze stond te hinniken. Ze had het arme beest even geaaid. Dezelfde middag werd ze door de eigenaar gebeld of ze het beest alsjeblieft niet over kon nemen.

De hoeven lopen van hier tot Tokio! "Ja, de hoefsmid is al een tijdje niet geweest", vertelde de eigenaar. Verder geen slecht persoon, hij wilde iig dat de pony goed terecht kwam, maar hij had volgens mij simpelweg niet door dat het beest zo niet gelukkig was. Gelukkig is de pony ontzettend lief en heeft ze veel geduld, maar het is echt een karwei. De voorhoeven moeten vandaag wel afkomen, hoop ik. Ze lopen echt enorm in de vorm van een eendensnavel, maar opmerkelijk genoeg zijn de zolen nog ontzettend hol. Haar gangen zijn ook nog goed, dus volgens mij gaat het helemaal goed komen met deze pony.
Helaas geen foto's, want ik heb geen fototoestel.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:14

smurf schreef:
die zijn zo plat als een dubbeltje, helemaal vol 8 dubbele zool die er ooit vanzelf uit moet gaan vallen, dus dat is voor jullie niet interessant

Misschien kan ik maandag foto's maken, dan is er een vriendin op bezoek. De bekapper wil niet op de foto, dus mag ik geen foto's maken als hij er is

Voor mij wel interessant, Oop heeft nl. hetzelfde probleem. Hoewel probleem, ze loopt als een tierelier. Foto's van de bekapper zelf hoef ik niet

Arno8: Succes met je project. Geleidelijkheid duurt het langst

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:18

opala schreef:
Foto's van de bekapper zelf hoef ik niet

alleen lekkere vrijgezelle bekappers willen we foto's van

en t liefst t telefoonnummer er ook nog bij

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:23

Platte hoeven vind ik ook best interessant, heeft Walter dus ook.
Het is ook nog eens bikkelhard...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:35

bok Morrie is het ook bikkelhard, de voorhoeven zijn aardig hol nu maar achter zijn het pannenkoeken, Ara wilde er laatst in gaan hakken, maar dan krijg ik erge ruzie met de bekapper.....

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:38

Arabesk schreef:
alleen lekkere vrijgezelle bekappers willen we foto's van

Telefoonnummer hoeft niet, maar laat die fotootjes maar zien

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:41

smurf schreef:
bok Morrie is het ook bikkelhard, de voorhoeven zijn aardig hol nu maar achter zijn het pannenkoeken, Ara wilde er laatst in gaan hakken, maar dan krijg ik erge ruzie met de bekapper.....

Dat zou ik ook krijgen haha.
Volgens de mijne is het een soort extra bescherming die er gewoon uit valt als het paard het niet meer nodig heeft.
Strasser schijnt dat anders te zien