Bij ons staan ze onderhand op hooi ipv gras, ze moeten er nog tot dinsdag blijven staan om 1 of andere vage reden.
Ik zag vanmiddag op een afstandje hoe ze op een stalgenote reageerden die er een paard uit kwam vissen en ik schrok daar toch wel van: ze hebben gewoon honger en stonden te dringen bij de uitgang om erdoor te piepen, ze had een beste zweep bij zich, dus dit was niet nieuw.....
Bij mij komen ze gelukkig nooit, ik stuur ze weg en laat ze sowieso niet in mijn ruimte toe en dat weten ze blijkbaar precies, alleen Morrie komt naar de uitgang
Ik zou Morrie het liefst tot de verkamping tussen de kalfjes zetten, maar ik denk dat de boer het daar toch echt niet mee eens is.
Het land waar ze waarschijnlijk heen gaan, is vorige week gemaaid, dus ook daar staat nog niets, de boer hoopt op regen.....
Over kalfjes gesproken, er is vanmorgen een kalfje geboren: Mammaloe, want moeder heet Pipo. Omdat Pipo een beetje een rare koe is, is het kalf er meteen afgehaald en moest vanmiddag biest drinken, zo'n poepie, ze was nog niet eens droog, we zijn direct maar begonnen met mak-kietelen, want het is een hele aparte grijs-witte, als ze mak genoeg is, mag ze blijven