[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:06

geweldig marina, wat wil je nog meer!! Daar droom ik alleen maar van.....

Bij ons staan ze onderhand op hooi ipv gras, ze moeten er nog tot dinsdag blijven staan om 1 of andere vage reden.

Ik zag vanmiddag op een afstandje hoe ze op een stalgenote reageerden die er een paard uit kwam vissen en ik schrok daar toch wel van: ze hebben gewoon honger en stonden te dringen bij de uitgang om erdoor te piepen, ze had een beste zweep bij zich, dus dit was niet nieuw.....
Bij mij komen ze gelukkig nooit, ik stuur ze weg en laat ze sowieso niet in mijn ruimte toe en dat weten ze blijkbaar precies, alleen Morrie komt naar de uitgang

Ik zou Morrie het liefst tot de verkamping tussen de kalfjes zetten, maar ik denk dat de boer het daar toch echt niet mee eens is.
Het land waar ze waarschijnlijk heen gaan, is vorige week gemaaid, dus ook daar staat nog niets, de boer hoopt op regen.....

Over kalfjes gesproken, er is vanmorgen een kalfje geboren: Mammaloe, want moeder heet Pipo. Omdat Pipo een beetje een rare koe is, is het kalf er meteen afgehaald en moest vanmiddag biest drinken, zo'n poepie, ze was nog niet eens droog, we zijn direct maar begonnen met mak-kietelen, want het is een hele aparte grijs-witte, als ze mak genoeg is, mag ze blijven Clown

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:18

Maffe regels bij jullie morrie!

Bij ons krijgen ze nu ook 2 keer per dag hooi bijgevoerd, maar er staat nog wel wat gras om te eten gelukkig.

Ja ik ben er dan ook super blij mee Lachen En nog bijna in het bos ook!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:22

regels zijn er niet, de boer wacht op regeN

bijvoeren doen ze bij ons niet, ik ben de enige die baalt dat er weinig gras staat, de anderen vinden het beslist prima zo, de paarden zijn te dik vinden ze

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:49

Nog steeds geen regen bij jullie Morrie? Hier heeft het heerlijk een hele dag gestort van de week. Paarden ruiken zo lekker nu en zijn weer helemaal opgefrist.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:53

ja het heeft gisterochtend een uurtje geregend, maar niet genoeg volgens de boeren.......
ze zijn allemaal stront aan het uitrijden, dus ze willen meer regen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:54

't heeft hier helemaal nog niet geregend ...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:55

hier heeft het woensdag heel even gestort maar voor de rest ook niet hoor Scheve mond maar gelukkig is het nu een stuk koeler! daar ben ik echt wel blij mee!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:28

Shyla25 schreef:
Cookies schreef:
He shyla, wat jammer dat je zadel niet voldoet. Het is toch altijd moeilijk om vanaf een plaatje te beoordelen of het wat is. Had je het zadel al een keer "live" gezien? Balen hoor.

Nee nog niet live gezien omdat dit de aller eerste in Nederland is Pling

Het kon zijn dat je hem ergens in het buitenland gezien had. Kun je hem nog terugsturen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:57

Vanavond samen met een vriendin aan het werk geweest met Walter.. ging best goed! Hoe vaker ik het doe, hoe sneller ik weer op mijn gemakt ben met hem.

Maar aan het eind had ze wel weer wat stomme opmerkingen... aardige meid, maar ik ga Walter toch echt geen brok geven om spieren op te bouwen....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:58

Oh ja, er is vandaag hier al meer regen gevallen dan in de maand juni... in ieder geval al 9mm tegenover 5 mm in de hele maand juni.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:20

Oop is wel net verkampt, met als gevolg veel van haar af mesten en in het begin amper voorwaarts te krijgen Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:41

Mijn moeder heeft vanavond Nh gedaan met de paarden, geweldig om te zien!

We slepen ze allemaal mee het natuurlijke paardengedoe in, mn zusje, mn vriend, mn moeder...Lachen

Onze paarden staan ook weer in nieuw gras, allemaal dikbuikjes

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:09

aan de auto te zien heeft ht geregend, maar de straten zijn alweer droog, dus veel zal het niet geweest zijn......

het is wel koud hier, ik ga maar es een korte broeken was draaien, de zomer is weer voorbij voorlopig

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:30

Goeiemorgen vanuit Lunteren

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:36

Goedemorgen!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:45

Lunteren: de vergaderplaats van de dazen....... ik ben er 2 weken geleden 3 dagen geweest

Ga je scheuren door het zandgat Len?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:50

Ik heb ook maar een vliegendeken met hals gekocht.
Anouar mocht wel een deken lenen, maar deze is ook handig voor de trektocht.

We hebben gisteren een lekkere rit gemaakt en even gezwommen met de paarden.
Ik was echt verbaasd dat Anouar erin ging. Tot z'n buik ongeveer. Toen stak hij z'n hele hoofd onder water Verward
Hij schrok daar zo van dat hij er als een speer achteruit weer uitging en daarna ook niet meer zo diep durfde

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:02

Whahhaa,hij wilde natuurlijk zien waar zijn benen gebleven waren,en had niet verwacht dat zijn hoofd ook zou verwdijnen onder water...
(stomme paarden) Haha!

Je hebt lekker weer nu!!
Niet te warm,niet te benouwd,lekker!
Veel plezier verder nog.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:04

Arabsk zit even in Baarle Nassau en beleeft weer spannende avonturen..... het is daar nooit saai, je maakt de meest idiote dingen mee, ze zal zelf wel verslag doen van de week Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:06

we worden nieuwschierig... Cool

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:15

ik zal vragen of ze een webcam ophangen daar, kunnen we meegenieten Clown Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:28

goedemorgen! Ik heb gisteren eindelijk weer met Witte gereden. Ik had er even geen tijd voor in de week voor de bruiloft, en na de bruiloft was het echt te warm, dus hij had 2 weekjes pauze.

Hij was gisteren echt super relaxed, maar wel voorwaarts. Hij is niet 1 keer geschrokken (wat ie meestal wel een paar keer doet). Ook gallopeerde hij eindelijk eens door (hij haat galloperen), hij kreeg er geen genoeg van. Lekker hard op de lange zijdes, en hij kwam mooi terug voor de korte zijdes.

Hij liet nu ook eindelijk zijn hoofd/hals zakken. Normaal loopt ie een beetje sterren te kijken, dat komt omdat ie dat van de vorige eigenaresse altijd mocht, ze had ooit gehoord dat dat goed voor hem was, dus liep ie de hele tijd zo. Met het gevolg dat ie zichzelf dus niet ontspande. Nu gaat ie eindelijk met zijn neus richting de grond Lachen

De vakantie heeft hem goed gedaan! (en een paar dagen heeft ie weer 3 weken vrij, dan gaan ze op vakantie, en ik op huwelijksreis). Ze komen wel op een lekker plekje te staan bij kennissen van ons. (www.stoeterij-angelbeeck.nl) Lekker de hele dag in de wei en een hoop andere paarden om naar te kijken en mee te neuzen..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 10:27

Angela: Mooi stekkie voor je paarden. En waar gaat de huwelijksreis naar toe?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:20

Ik heb vandaag sinds lange tijd weer eens gereden.
In de wei,met het veulen ernaast.
Die rende met een bloedgang rondjes.. Clown
Na het rijden heb ik ze uit de wei gehaald,(ik had hulp) en toen heb ik ze lekker afgespoten.
Jinty vond het eerst even eng,maar toen ze voelde dat het lekker koel was ging ze ervoor staan.
Ze was nog nooit eerder uit de wei geweest,maar ze liep braaf mee langs de koeienstal,de vrachtwagens,de stapel autobanden,de plastic zakken,en de rollen schrikdraad.
Geen centje pijn..
Braaf peerd.
Ik ben trots op mijn meisjes. Pling

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:31

god hoor TL, heeft er ook nog iemand foto's gemaakt toevallig???

Ik heb Morrie z'n kauwspieren laten trainen, er staat echt niets meer in de wei en doordat we 3 kalfjes voor het eerst buiten hebben gemikt, kan ie ook niet meer door de weilanden nar de boerderij, dus dan maar grazen.

Ik hoop dat ze morgen naar de andere polder gaan, dan kan ik het zelf doen, ik zie het echt niet zitten als ie bij boer aan de fiets moet, die gaat schreeuwen en dan is Morrie weg en vervolgens gaat ie slaan en dan kan ik opnieuw beginnen met game 1: friendly........op zondagmorgen vroeg zou ik hem zelf weg durven brengen, maar ja...... helaas heb ik hier niets over te zeggen