[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:55

En al die mensen dan die in het donker zonder enige verlichting hun hondje aan het uitlaten zijn? Die zijn zo mogelijk nog slechter zichtbaar, en ook dat gaat goed.....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:00

Smurf je hebt van die knipperende fietslichtjes die je aan je arm kunt maken. Die doe ik achterop mijn zadel en aan mijn armen. Dan zien ze je wel hoor.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:02

maar die lopen niet op de doorgaande, openbare weg, maar in een park of een woonwijk met goede straatverlichting, bij ons in het Gooi althans....... bij stal vandaan moeten ze door een stikdonkere polder met het nodige (zwaar) verkeer, via een viaduct een snelweg over dan nog een half uurtje door druk verkeer voor ze überhaupt in een bos zijn.

Ik heb zelfs een knippend vest, maar vanuit de auto, zie je dat echt niet......

opala

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:29

Die vestjes zijn DE uitvinding van de eeuw

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:58

Ja, en nog met reflecterende deken op, dan ben je echt wel zichtbaar. Wij reden nl op de oprijlaan van het erf, de politie auto op de weg, en die zagen ons zelfs door de bomen heen.

Wat jij beschrijft smurf, in die omgeving zou ik het niet in mijn hoofd halen in het donker buiten te rijden.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:02

als je een fulltime baan hebt en pas na half 7 op stal kan zijn en je paard heeft de hele dag en nacht op stal gestaan, zal je wel moeten.....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:13

Mijn dochter reed onlangs in het donker en je ziet van ver dat "iets" in aantocht is, door de knipperende lampjes heeft het wat weg van een rood zwaailicht, groot alarm dus

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:18

smurf schreef:
als je een fulltime baan hebt en pas na half 7 op stal kan zijn en je paard heeft de hele dag en nacht op stal gestaan, zal je wel moeten.....

tja dan heb je dus geen tijd voor een paard en ook geen geschikte leefomgeving. In mijn mening kun je dan geen paarden houden.

Ik werk ook fulltime, maar zorg er wel voor dat mijn paard genoeg beweging krijgt overdag, contact met soortgenoten, plezier en werk. Ik doe het samen met mijn zusje en dat gaat prima. Iemand erbij is dan ook echt noodzakelijk.

Dus moeten..het is maar wat je wilt. Je kunt ook een verzorgpaard nemen waar je op kunt rijden als je wel tijd hebt. Dan moet je niks.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:30

Ik werk ook fulltime, en ken prima een paard houden omdat ik de goede stalling gekozen heb. Ik rijd natuurlijk nog niet op hem, maar ook dan moet het kunnen, en zo niet, dan zoek ik een ander plekkie voor Walter.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:56

mijn paard staat overdag altijd buiten, nu nog met een paar vriendjes maar zodra het gaat regenen of sneeuwen, staat ie helaas alleen, dan blijven alle paarden op ijzers binnen, komen er dus helemaal niet uit zolang de vorst-sneeuwperiode duurt. Dan ga ik vóór ik naar m´n werk ga naar stal om m´n paard buiten te zetten en na m´n werk weer binnen zetten, want de boer durft dat niet aan.

Hier in de omgeving is mijn stalling al een hele alternatieve: paarden in de winter buiten, 3 Parelliers op stal, helaas maar 1 zonder ijzers en nog een stuk of 30 normals

De trend is nu weer dat de paarden maar en hapje kuil mogen omdat ze allemaal te dik worden, de mijne mag alle restjes hebben, want ik vind dat ie veel te weinig kuil krijgt , ik voer geen brokjes, de anderen allemaal wel

Maar als Morrie het loodje legt, zal ik nooit meereen ander paard kopen of zelf maar verzorgen, want ik vind dat je in Nederland niet op verantwoorde wijze een paard kan houden op de zompige kleigrond. Helaas was ik 4 jaar geleden, toen ik Morrie kocht nog een heel andere mening toegedaan....... toen stond ie ook nog "gewoon" 2/7 op stal op ijzers met widepunten

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:50

Mijn paard heeft het slecht, maar ze heeft wel een liefdevolle verzorgster

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:14

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:05

Leuke foto's hoor!

Maar, is dit dan niet aangesloten op een wei? Hoe doen jullie dat?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:11

@Smurf. Je weet dat ik het niet met je eens ben. Ik denk dat Morrie het bij jou oneindig veel beter heeft dan waar hij vandaan komt. Hij heeft bijvoorbeeld minder risico in de worst te verdwijnen om maar een dwarsstraat te noemen. Verder ben ik ervan overtuigd dat een flink aantal paarden in Nederland een prima leven leiden. In het wild lopen is ook niet alles: honger, dorst, kou, roofdieren om maar een paar dwarstraten te noemen. En ik ben ervan overtuigd dat als ik naar Lanna en Wiz en Seven en Barbie kijk, dat dat echt wel gelukkige paarden zijn. Maar misschien komt dat omdat ze op zandgrond staan

Ik vind het mooie stallen, die hit-actief, maar ik mis toch een hele grote wei. Ik zou kortom mijn huidige situatie niet willen inruilen voor een hit-actief stal. Maar ik vind het een mooie oplossing bij ruimtegebrek.

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:37

crazy_roxy schreef:

Ik moet zeggen dat ziet er keurig uit allemaal.

Als ik hier in mijn omgeving naar al die zogezegde pensions kijk, en er liggen er veel hier, dan sorrie, dan schaam ik me de ogen uit de kop als ik zie hoe sommige paarden er in dit soort stallingen bijstaan.

Als ik een paard heb en ik kan dit dier de verzorging niet geven die je toch minimaal aan een edel dier als een paard moet geven, verrekte ik zelf nog liever. Ik heb een broertje dood aan die paardehouders die de verzorging van een paard niet kunnen opbrengen. Koop er dan geen is mijn motto.

Crazy dit vind ik persoonlijk een uitstekende oplossing.

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:04

even om iets op te lossen wij hebben een grote wei eraanvast zitten alleen die is nu dicht omdat de winter eraan komt en het nogal een blubberzooi is ,ze hebben dit jaar al bijna de hele dag in de wei gestaan (behalve als jij savonds je paard binnen wou hebben) ,,als de wei weer beetje opgeknapt is ,,gaat deze ook weer open en hebben de paarden zelf weer de keuze of ze bij de ''actiefstal'' lopen of in de wei ,,ook aan de andere kant is een wei ,,die foto's waar we met de paarden vanuit de wei komen is omdat ze waren opgesplitst in 3weilanden ,,omdat de 2weilanden bij ons zo blubber waren hebben we ze verderop gezet zodat ze niet in de blub stonden ,wij hebben absoluut geen ruimtegebrek

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:05

in onze omgeving zijn dus 4weilanden ,waarvan 2 hele grote en 2 redelijk grote

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:12

Kijk dan vind ik het al een stuk leuker worden

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:15

Ahaha en we hebben ook nog eens het voordeel dat we midden in het bos liggen ,,dus je kan zo urenlang het bos in ,Hoge Veluwe op ,,Postbank op ,als je nog verder gaat ,,eindeloos door het bos ,,jaa ik weet het ,,ik ben verwend

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:19

Neu dat valt wel mee... bos heb ik op de hoek, en het springendal en het lutterzand en als ik dat allemaal zat ben, ga ik duitsland in, of het vechtdal of de holterberg onveilig maken haha ja ik weet het, ik ben verwend

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:21

dan zijn WIJ verwend want sommige mensen moeten helemaal met de trailer ergens heen om maar een beetje bos te hebben ,maar ik ga slapen ,morgen weer school en dan weer naar Moustache ,doeidoei

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:33

...zoals hier bij ons... waar je linksaf of rechtsaf kan op de polderweg.......

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:34

Ik denk dat wij hier het meest verwend zijn.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:35

Nienke, kom maar een keertje bij mij rijden hoor. Of bij crazy_roxy

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:35

johnnie schreef:
johnnie schreef:
Ik denk dat wij hier het meest verwend zijn.

Haha dat denk ik ook