De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:49

opala schreef:
Jackie: Hoe is met je nieuwe aanwinst, begint ie een beetje bij je te wennen?

hij is al uitstekend ingeburgerd. a.s. maandag gaat hij naar utrecht voor castratie zodat hij later ook samen met mijn andere paarden de wei op kan.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:53

nienke07 schreef:
Solly.. beetje groot... volgende keer weer ' mijn album' !!!

geeft niet. hoefjes zijn mooi . geweldige foto.

skip doet het prima bij mij en zijn hoeven heb ik ook alweer twee keer onder handen genomen. achter zijn ze redelijk goed maar voor moet nog het een en ander gebeuren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:56

jackie schreef:
hij is al uitstekend ingeburgerd. a.s. maandag gaat hij naar utrecht voor castratie zodat hij later ook samen met mijn andere paarden de wei op kan.

ah dat zou nu toch ook wel kunnen?
alleen heb je dan volgend jaar nog meer paardjes

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:58

Blue_Star: Wanneer je zelf echt gemotiveerd bent om wekelijks zelf de hoeven van je paard te vijlen, zou ik mij zo snel mogelijk aanmelden voor een cursus en nu al die voorijzers laten verwijderen, paard staat nu toch op rust. Ik adviseer - zeker i.v.m. al die bijkomstige lichamelijke problemen van het paard - een uitgebreidere cursus te volgen met daarbij bekappen op het paard zelf of zoals gezegd je schakelt een NB-er in die je wilt begeleiden in het proces. Ik geloof er nl. in dat het paard wanneer je slechts de zool aanhoudt, zelf aangeeft wat voor hemzelf de beste/comfortabelste stand is (vlgs. mij is die stand van een paard met zulke problemen op den duur afwijkend, maar dit terzijde). Bedenk wel dat het bekappen niet op zich zelf staat, maar deel uitmaakt van een gehele aanpak, dat zul je wel al gelezen hebben. Wanneer het niet je eigen paard betreft, zal zeker de eigenaar het eens moeten zijn met je aanpak, realiseer je dat goed. Succes met je besluit.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:00

gegarandeerd. en dan zouden het nog een paar incestprodukten zijn. hij is namelijk een halfbroer van briolette en dus ook een oom van jackie. laten we dat maar niet doen. er zijn trouwens al genoeg veulens. en meneer zelf was ook al teveel. als ik hem niet gekocht had zou hij nu de binnenkant van een blikje hondenvoer bekijken.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:04

jackie schreef:

Mooi dat het goed gaat.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:04

jackie schreef:
. als ik hem niet gekocht had zou hij nu de binnenkant van een blikje hondenvoer bekijken.

ssssssssst!

Manege Stegeman

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:15

Nienke: Ben benieuwd naar de hoefjes van de paarden welke wel bij jullie op stal staan en ook door Annet bekapt worden. Misschien wil jij eens een balletje opgooien . Heb ze nl. (nog) niet gesignaleerd in dit topic.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:30

Oop: Ik wil best een (hoef)balletje voor je opgooien, maar alle paarden staan bij ons de hele dag buiten (10-18) dus echte stalvoeten kan ik je zowiezo niet laten zien!
Fijn trouwens dat jij het nog op kunt brengen om uitgebreid te reageren op blue_star.... Ik heb net even teveel topics vol gefrustreerde posters (want tegen muur oplopend) op verschillende fora gezien... my loss...gelukkig jij niet!

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:32

nienke07 schreef:
Oop: Ik wil best een (hoef)balletje voor je opgooien, maar alle paarden staan bij ons de hele dag buiten (10-18) dus echte stalvoeten kan ik je zowiezo niet laten zien!
Fijn trouwens dat jij het nog op kunt brengen om uitgebreid te reageren op blue_star.... Ik heb net even teveel topics vol gefrustreerde posters (want tegen muur oplopend) op verschillende fora gezien... my loss...gelukkig jij niet!

Maakt mij eigenlijk ook helemaal niet uit welke voetjes getoond worden, elke foto is er 1, vind sowieso dat er veeeeeeeeeel te weinig hoeffoto's geplaatst worden. Niet persoonlijk bedoeld maar voor alle lezers (wanneer die er zijn )

Ik reageer ook niet op elk topic, heb wel wat beters te doen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:06

opala schreef:
Nienke: Ben benieuwd naar de hoefjes van de paarden welke wel bij jullie op stal staan en ook door Annet bekapt worden. Misschien wil jij eens een balletje opgooien . Heb ze nl. (nog) niet gesignaleerd in dit topic.

*meldt zich*
U vraagt wij draaien!
Vertel eens, wat wil je precies op de foto zien?
Mijn dame heeft alleen zeer harige onderbenen, dus echt vaak en veel hoef heb ik nooit op de foto.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:15

Kiara: Heel hartelijk welkom

Jij hebt een tinker wanneer ik mij niet vergis, ga zo even in je profiel kijken.

Ik word wel een beetje verlegen van zoveel spontaniteit

Onderkant hoeven is genoeg, maar elk fotootje meer is meegenomen .

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:28

opala schreef:
*knip*
Ik word wel een beetje verlegen van zoveel spontaniteit

*knip*.

(geloof er niets van!!! )

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:31

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:20

Nienke, die foto is echt geweldig!:)
'k heb geen digi meer, dus foto's van Kinke dr voeten zullen voorlopig op zich laten wachten.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:35

Voel je niet verplicht, ondanks mijn smeekbedes

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:38

Ik ga eens kijken wat ik voor je kan doen, het weekend belooft mooi te worden, dus is het vast goed foto-weer!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:45

Ik wacht rustig af. En komt het nu niet, dan een andere keer. Ik ken nl. mijzelf. Van alles van plan, maar het komt er vaak niet van .

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:50

Herkenbaar

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:17

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:23

Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Ik mag ein-de-lijk in de huiskamer posten!
Hallo Natuurlijke Bekappers!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:36

nienke07 schreef:

Fijn dat er iemand moeite doet ja,dat kan je van jou niet zeggen.
Wees maar blij dat jij alles kan doen met je paard en je niet in mijn situatie zit.

Enne:ik heb maar 2topics hierover gezien,overdrijven is natuurlijk ook een vak
Laatst bijgewerkt door Armaris op 31-03-06 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:37

opala schreef:
Blue_Star: Wanneer je zelf
echt
gemotiveerd bent om wekelijks zelf de hoeven van je paard te vijlen, zou ik mij zo snel mogelijk aanmelden voor een cursus en nu al die voorijzers laten verwijderen, paard staat nu toch op rust. Ik adviseer - zeker i.v.m. al die bijkomstige lichamelijke problemen van het paard - een uitgebreidere cursus te volgen met daarbij bekappen op het paard zelf of zoals gezegd je schakelt een NB-er in die je wilt begeleiden in het proces. Ik geloof er nl. in dat het paard wanneer je slechts de zool aanhoudt, zelf aangeeft wat voor hemzelf de beste/comfortabelste stand is (vlgs. mij is die stand van een paard met zulke problemen op den duur afwijkend, maar dit terzijde). Bedenk wel dat het bekappen niet op zich zelf staat, maar deel uitmaakt van een gehele aanpak, dat zul je wel al gelezen hebben. Wanneer het niet je eigen paard betreft, zal zeker de eigenaar het eens moeten zijn met je aanpak, realiseer je dat goed. Succes met je besluit.

Eigenaar is akkoord.Morgen wordt dan Raf gebeld.Bedankt voor je adviezen!
Ijzers gaan er dan voor een grote kans ook af.Morgen zal ik dan ook te horen krijgen of een cursus ervoor nodig is of dat hij me kan begeleiden

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:46

Arno8: Welkom

Blue_Star: Ik hoop van harte dat dit het begin mag zijn van een zoveel mogelijk pijnvrij leven voor het paard. Gun het tijd en laat je adviseren door DA en professioneel natuurlijk bekapper. Er zullen ups en downs zijn, maar houdt moed. Ik wens je in ieder geval heel veel succes. Lees alles wat je kunt over HKO, spat en peesblessures en pas daar ook je omgang met het paard aan.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:20

opala schreef:
Arno8: Welkom

Blue_Star: Ik hoop van harte dat dit het begin mag zijn van een zoveel mogelijk pijnvrij leven voor het paard. Gun het tijd en laat je adviseren door DA en professioneel natuurlijk bekapper. Er zullen ups en downs zijn, maar houdt moed. Ik wens je in ieder geval heel veel succes. Lees alles wat je kunt over HKO, spat en peesblessures en pas daar ook je omgang met het paard aan.

Zal ik zeker doen!