opala schreef:Jackie: Hoe is met je nieuwe aanwinst, begint ie een beetje bij je te wennen?
hij is al uitstekend ingeburgerd. a.s. maandag gaat hij naar utrecht voor castratie zodat hij later ook samen met mijn andere paarden de wei op kan.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:Jackie: Hoe is met je nieuwe aanwinst, begint ie een beetje bij je te wennen?
nienke07 schreef:Solly.. beetje groot... volgende keer weer ' mijn album' !!!
jackie schreef:hij is al uitstekend ingeburgerd. a.s. maandag gaat hij naar utrecht voor castratie zodat hij later ook samen met mijn andere paarden de wei op kan.
jackie schreef:hij is al uitstekend ingeburgerd. a.s. maandag gaat hij naar utrecht voor castratie zodat hij later ook samen met mijn andere paarden de wei op kan.
jackie schreef:. als ik hem niet gekocht had zou hij nu de binnenkant van een blikje hondenvoer bekijken.
nienke07 schreef:Oop: Ik wil best een (hoef)balletje voor je opgooien, maar alle paarden staan bij ons de hele dag buiten (10-18) dus echte stalvoeten kan ik je zowiezo niet laten zien!
Fijn trouwens dat jij het nog op kunt brengen om uitgebreid te reageren op blue_star.... Ik heb net even teveel topics vol gefrustreerde posters (want tegen muur oplopend) op verschillende fora gezien... my loss...gelukkig jij niet!
opala schreef:Nienke: Ben benieuwd naar de hoefjes van de paarden welke wel bij jullie op stal staan en ook door Annet bekapt worden. Misschien wil jij eens een balletje opgooien. Heb ze nl. (nog) niet gesignaleerd in dit topic.
opala schreef:*knip*
Ik word wel een beetje verlegen van zoveel spontaniteit![]()
*knip*.
nienke07 schreef:Oop: Ik wil best een (hoef)balletje voor je opgooien, maar alle paarden staan bij ons de hele dag buiten (10-18) dus echte stalvoeten kan ik je zowiezo niet laten zien!
Fijn trouwens dat jij het nog op kunt brengen om uitgebreid te reageren op blue_star.... Ik heb net even teveel topics vol gefrustreerde posters (want tegen muur oplopend) op verschillende fora gezien... my loss...gelukkig jij niet!
opala schreef:Blue_Star: Wanneer je zelf
echt gemotiveerd bent om wekelijks zelf de hoeven van je paard te vijlen, zou ik mij zo snel mogelijk aanmelden voor een cursus en nu al die voorijzers laten verwijderen, paard staat nu toch op rust. Ik adviseer - zeker i.v.m. al die bijkomstige lichamelijke problemen van het paard - een uitgebreidere cursus te volgen met daarbij bekappen op het paard zelf of zoals gezegd je schakelt een NB-er in die je wilt begeleiden in het proces. Ik geloof er nl. in dat het paard wanneer je slechts de zool aanhoudt, zelf aangeeft wat voor hemzelf de beste/comfortabelste stand is (vlgs. mij is die stand van een paard met zulke problemen op den duur afwijkend, maar dit terzijde). Bedenk wel dat het bekappen niet op zich zelf staat, maar deel uitmaakt van een gehele aanpak, dat zul je wel al gelezen hebben. Wanneer het niet je eigen paard betreft, zal zeker de eigenaar het eens moeten zijn met je aanpak, realiseer je dat goed. Succes met je besluit.
opala schreef:Arno8: Welkom![]()
Blue_Star: Ik hoop van harte dat dit het begin mag zijn van een zoveel mogelijk pijnvrij leven voor het paard. Gun het tijd en laat je adviseren door DA en professioneel natuurlijk bekapper. Er zullen ups en downs zijn, maar houdt moed. Ik wens je in ieder geval heel veel succes. Lees alles wat je kunt over HKO, spat en peesblessures en pas daar ook je omgang met het paard aan.