De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:36

Nou gelukkig kunnen we hier zo veel over natuurlijke hoeven l*llen als we maar willen.
Dus bij deze wilde ik even melden dan Veseo aan 4 hoeven haar stralen aan het vernieuwen is. Ik heb de bovenste laag er zo af kunnen halen. Bij Ponto was dat aan allebei zijn voorhoeven. Geweldig! Veseo heeft graasvoeten voor, de ene is hoog en hol en de andere is plat. Nu begint die hoge holle voet eindelijk zo ver te zakken dat de straal de grond raakt.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:53

Cookies schreef:
Nou gelukkig kunnen we hier zo veel over natuurlijke hoeven l*llen als we maar willen.
Dus bij deze wilde ik even melden dan Veseo aan 4 hoeven haar stralen aan het vernieuwen is. Ik heb de bovenste laag er zo af kunnen halen. Bij Ponto was dat aan allebei zijn voorhoeven. Geweldig! Veseo heeft graasvoeten voor, de ene is hoog en hol en de andere is plat. Nu begint die hoge holle voet eindelijk zo ver te zakken dat de straal de grond raakt.

Dat bedoel ik maar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:40

Wendy schreef:
ik werd vooral boos toen er in een bepaald topic werd beweerd dat je met mij niet kunt discusseren en dat ik iedereen PB's zou hebben gestuurd
Blijkbaar kun je niet met iemand discusseren als die maar door blijft vragen naar goede argumenten.

Jaaa, zulk soort opmerkingen....!

Wat ik ook zo frappant vind. "Wij" moeten voortdurend met bewijzen komen. En àls we dan met bewijzen komen (websites, onderzoeken) dan deugen die niet, nemen we dat maar klakkeloos aan en hebben we oogkleppen op. En zèlf komen ze niet met bewijzen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:44

Nope... maar ondertussen moet ik mijn paard maar loslaten op de poesta, want das natuurlijk

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:23

Zijn er nog meer "mijnalbum"gebruikers welke gemerkt hebben dat er zomaar foto's verdwenen zijn uit diverse albums

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:43

Jovarna schreef:
Wat ik ook zo frappant vind. "Wij" moeten voortdurend met bewijzen komen. En àls we dan met bewijzen komen (websites, onderzoeken) dan deugen die niet, nemen we dat maar klakkeloos aan en hebben we oogkleppen op. En zèlf komen ze niet met bewijzen.

ja en het liefst wetenschappelijk bewijs

en dan vind je dat en wat krijg je dan als antwoord

'ja er wordt wel meer beweerd'

tegenwoordig kom ik met www.paardenwerkplaats.nl en www.horsemanship.org. want als ik www.paardnatuurlijk.nl of www.hoefnatuurlijk.nl typ krijg je meteen weer naar je hoofd dat je loopt te spammen...

en het voordeel van paardenwerkplaats en horsemanship.org is dat er geen 'natuurlijk' in de titel staat

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:57

Hoi,

We zijn van plan om ons paard natuurlijk te laten lopen.
Hij staat momenteel nog binnen vanwege 2peesblessures maar hij gaat volgende week de paddock op en dat gaan we uitbouwen naar de weide.
Eerst gaat het natuurlijk onder toezicht zijn

We willen hem blootvoets laten lopen omdat hij HKO en spat heeft.

Ik heb dus de naam Raf Antheunis gekregen(jullie wel bekend)en hem ga ik eens bellen.

Wat ik begrepen heb is dat ik best eerst een cursus NB volg.

Is dat noodzakelijk of kan Raf het me zelf even uitleggen?
En wie heeft ervaring met die cursus?Hoe is dat bevallen?Had ooit een verhaal gelezen op bokt van iemand dat het ook had gedaan en haar paard ook NB maar dat dat van kwaad naar erger ging.Dat verontrust me wel

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:00

bij een paard met zoveel problemen als jij hier opneemt, zou ik niet zelf gaan bekappen, nooit, dat zou ik altijd door een vakman laten doen.
Ik heb een paard met alleen maar een beenstandafwijking en ik doe het niet eens zelf, bij mij komt de vakman 1 x per maand.
Reken erop dat het mogelijk is dat hij in het beginstadium zelfs vaker zal moeten komen!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:03

smurf schreef:
bij een paard met zoveel problemen als jij hier opneemt, zou ik niet zelf gaan bekappen, nooit, dat zou ik altijd door een vakman laten doen.
Ik heb een paard met alleen maar een beenstandafwijking en ik doe het niet eens zelf, bij mij komt de vakman 1 x per maand.
Reken erop dat het mogelijk is dat hij in het beginstadium zelfs vaker zal moeten komen!

Kan een man als Raf dat aan om elke week te komen?(Althans,dat werd me verteld)Hij woont een uur rijden hiervandaan.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:24

ik heb géén idee. ik ken hen niet.

Wacht eerst maar eens af of hij aan dit paard durft te beginnen, met al die kwalen

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:44

dat durft hij vast wel. een kennis van mij is zeer over hem te spreken.

@BlueStar: Raf kan je vast het een en ander uitleggen maar het is ook wel handig als je een cursus doet en zoveel mogelijk info op het net op gaat zoeken. wie weet kun je ooit de hoeven van je paard met of zonder supervisie van Raf of een andere professionele bekapper zelf bijhouden.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:52

Wanneer ik het zo vluchtig bekijk (op hoofcare) in welke gradaties spat en HKO kunnen voorkomen, is het denk ik heel belangrijk aan de hand van de röntgenfoto's te bepalen hoe ver dit paard er aan toe is. Het hoeft geen eindpunt te zijn, maar we laten een paard ook niet onnodig lijden. Het paard heeft nu ook nog peesblessures. Hoe lang heeft het al ijzers. Staat het nu nog op ijzers? Weet je ook de oorzaak van de peesblessures? Hoe wordt het paard gebruikt? Ik ben helemaal geen kenner, maar probeer mee te denken alsof het mijn eigen paard was. Ik zou ook wel filmpjes en foto's willen zien van hoe het paard nu beweegt, hoe het op de hoeven staat en hoe de onderkant er uit ziet. Ben benieuwd of je uiterlijke verschijnselen ziet van de spat en de blessures.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:53

@blue star
dat negatieve verhaal over NB is eenzijdig, de andere kant van het verhaal staat ergens op www.paardnatuurlijk.nl

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:00

Jackie: Hoe is met je nieuwe aanwinst, begint ie een beetje bij je te wennen?

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:36

Blue_star: ik kom zowel hier op bokt als op andere fora heel veel topics tegen met allemaal vragen van jou... eind van het liedje is een topic vol gefrustreedre reacties, omdat blijkt dat jij de adviezen niet op wil of kan volgen.... is de eigenaar van je verzorgpaard momenteel wel 'om' als het gaat om NB? En staat het paard ondertussen al buiten? Ik heb namelijk steeds begrepen dat je paard boxrust heeft op advies van DA (waar jij niets tegenin kunt brengen omdat het jouw paard niet is en de eigenaar het advies van de DA op wil volgen) en alleen zijn box uit komt voor een been-afspuit-beurt, wat overigens ook al verre van probleemloos verloopt (dat douchen..)???

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:40

Verder ben ik ook erg benieuwd hoe het met de nieuwe aanwinst van Jackie gaat en houdt ik me (HEEL) verre van alle 'afbrandt' topics
Wel nog een mooie foto van Bruut voor jullie waar je alle 4 de hoeven in 1x kunt zien!!
Afbeelding

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:41

Solly.. beetje groot... volgende keer weer ' mijn album' !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:59

Wat een prachtige voetjes!!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 23:08

Jovarna schreef:
Wat een prachtige voetjes!!

Annette rules!!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 23:23

Blue_Star wil nu niet meer reageren denk ik, Nien bedankt

Maar echt te gave foto van Bruut.

Die mooie voetjes zijn niet alleen het werk van Annet, zeker weten dat 24/7 u. bewegingsvrijheid - door jou gerealiseerd - onlosmakelijk verbonden is met het resultaat

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 23:50

nienke07 schreef:
Blue_star: ik kom zowel hier op bokt als op andere fora heel veel topics tegen met allemaal vragen van jou... eind van het liedje is een topic vol gefrustreedre reacties, omdat blijkt dat jij de adviezen niet op wil of kan volgen.... is de eigenaar van je verzorgpaard momenteel wel 'om' als het gaat om NB? En staat het paard ondertussen al buiten? Ik heb namelijk steeds begrepen dat je paard boxrust heeft op advies van DA (waar jij niets tegenin kunt brengen omdat het jouw paard niet is en de eigenaar het advies van de DA op wil volgen) en alleen zijn box uit komt voor een been-afspuit-beurt, wat overigens ook al verre van probleemloos verloopt (dat douchen..)???

GRR.Wanneer kan ik eens iets plaatsen zonder dat ze me daar op wijzen??
Er zijn ook mensen die gewoonweg niet kunnen wachten,ik zeg dat ik dit paard de paddock op zet en dan verwachten ze meteen dat dat vandaag gebeurd.
En als je even de moeite doet om verder te lezen zie je dat we gestopt zijn met dat douchen Ik zou het persoonlijker meer accepteren als je dit via pb zeg en niet zomaar openbaar op een forum met 30000 leden waar Jan en Alleman het kan lezen.

Leuke fora hier zeg
Laatst bijgewerkt door Armaris op 30-03-06 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 23:56

opala schreef:
Wanneer ik het zo vluchtig bekijk (op hoofcare) in welke gradaties spat en HKO kunnen voorkomen, is het denk ik heel belangrijk aan de hand van de röntgenfoto's te bepalen hoe ver dit paard er aan toe is. Het hoeft geen eindpunt te zijn, maar we laten een paard ook niet onnodig lijden. Het paard heeft nu ook nog peesblessures. Hoe lang heeft het al ijzers. Staat het nu nog op ijzers? Weet je ook de oorzaak van de peesblessures? Hoe wordt het paard gebruikt? Ik ben helemaal geen kenner, maar probeer mee te denken alsof het mijn eigen paard was. Ik zou ook wel filmpjes en foto's willen zien van hoe het paard nu beweegt, hoe het op de hoeven staat en hoe de onderkant er uit ziet. Ben benieuwd of je uiterlijke verschijnselen ziet van de spat en de blessures.

Ik zal je even antwoorden wat ik kan beantwoorden

Hij heeft voor ijzers en achter zijn ze sinds vorige zomer af.Die ijzers zijn er al hoogstwaarschijnlijk 10jaar op,eigenlijk zonder reden.

De oorzaak van de peesblessures is eigenlijk onbekend,het gebeurde in een galop,ik vermoed dat hij of struikelde of zijn benen heeft aangetikt.

Het paard gaat volgende week de paddock op(de paddocken moeten natuurlijk ook deftig erbij liggen)en hopelijk eind deze maand/begin mei de weide op.

Hij wordt voorlopg niet meer bereden,de kans zit er in dat dat ook nooit meer gebeurd maar dat zien we nog,eerst zien dat hij het zelf wel aankan.

Is dat al goed?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 00:08

Blue_Star schreef:
Is dat al goed?

Oké, maar nu nog wat de DA heeft gezegd over in hoeverre de hoefkatrol en het spronggewricht zijn aangetast. Wat is er gezien op de foto's. Hoe is het paard er aan toe? Hoe zien de benen eruit. Wat voor prognose (vooruitzicht) heeft de DA gegeven? En welke behandeling heeft hij voorgesteld? Veel vragen, maar om een beeld te kunnen vormen. Morgen lees ik verder, want die wekker gaat morgen weer af

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 00:20

opala schreef:
Blue_Star schreef:
Is dat al goed?

Oké, maar nu nog wat de DA heeft gezegd over in hoeverre de hoefkatrol en het spronggewricht zijn aangetast. Wat is er gezien op de foto's. Hoe is het paard er aan toe? Hoe zien de benen eruit. Wat voor prognose (vooruitzicht) heeft de DA gegeven? En welke behandeling heeft hij voorgesteld? Veel vragen, maar om een beeld te kunnen vormen. Morgen lees ik verder, want die wekker gaat morgen weer af

Foto's etc worden pas 20/5 gemaakt omdat eerst de pezen moeten genezen maar hij zei om al te beginnen met de behandeling.Eerst schreef hij schommelijzers voor,eerst dachten we ok maar toen ben ik gaan nadenken en rond gaan neuzen en kwam op NB terecht.Het paard loopt LV licht kreupel door de HKO en verder niet

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:30

mooie voetjes nienke!!
en lekker harig is bruutie!