[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:14

arno8 schreef:

Dit kun je niet eeuwig volhouden, alles betalen en alles voor auk doen terwijl hij er niet naar omkijkt. Op deze manier is auk niet van jou, maar jij bent stalknecht van die boer.
Als jij 'lastig' wordt, kan hij op zoek gaan naar een andere stalknecht, wie weet vindt hij die wel.
Als je stopt terwijl hij nog geen 'plan b' heeft, moet hij auk haast wel verkopen. Met de argumenten van Morrie (over de rekeningen) heb je ook een mooie stok achter de deur.
Je moet er gewoon voor zorgen dat je uit deze situatie komt, hij denkt: ha, ik heb het voor elkaar, zij gaat toch niet weg en ondertussen betaalt ze mooi de rekeningen en doet ze de verzorging.
Waarom zou hij van gedachten veranderen? Pas als je de situatie verandert, gaat hij iets anders denken.

Of hij een andere 'stalknecht' vind, weet ik niet zo zeker. Niet iedereen is zo gek om zoveel bij te dragen in de kosten natuurlijk.

Dat laatste ben ik het helemaal mee eens, ik ga nu eerst eens het een en ander regelen met die vrouw van het weiland, zodat we in ieder geval dat al geregeld hebben. Vanavond nog maar eens met mijn moeder overleggen hoe we dit nu gaan aanpakken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:19

Citaat:
morrie, kijk eens in je torsion topic. Gaat nooit passen?? het is toch een boomloos?

tja, boomloos past niet altijd..... waarom denk je dat Morrie hem niet meer op wil.... Verdrietig en een 19 inch zadel op een Welshje,... dan ligt ie tot z'n staart......

Wacht maar tot TL de advertentie zet over een poosje, die is het zadel binnen een uur kwijt.... Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:20

Morrie schreef:
ja dat kan, maak maar eens de rekening op, dat kan enorm oplopen........ dan moet je het nog aan kunnen tonen, dat is vers 2....

ja dat kan inderdaad Ja

en wat betreft dat weilandje, dat gaat hij verliezen. Eenzelfde situatie heb ik ook al eens meegemaakt. Dat was ook van de gemeente en dat ze niks anders konden aanbieden was niet hun probleem.. Boos!. Dus oprotten met je paarden en zoek het maar uit.

Enne de helft betalen????????? Niks ervan, als jij niet met auk mag doen wat je wilt, betaal je niks. Dan is het gewoon het ouderwetse 'rijden in ruil voor verzorging'
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 06-10-06 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:20

Morrie schreef:
Wacht maar tot TL de advertentie zet over een poosje, die is het zadel binnen een uur kwijt.... Haha!

Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:23

Ik heb dat ook eens bij de hand gehad.
Ik had mijn paard aan huis(woonwagen) staan,op een stuk gemeente grond.
Ik mocht het gebruiken tot ze het nodig hadden.
Toen op een gegeven moment de boel zomaar weg moest,en ik per direct moest opzouten met mijn knol.
(er werden villa's achter mij gebouwd,en dan kunnen er geen stink paarden in de buurt staan)
Ze habben me niks anders aangeboden,en dat waren ze ook niet van plan.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:27

Arabesk schreef:
Morrie schreef:
ja dat kan, maak maar eens de rekening op, dat kan enorm oplopen........ dan moet je het nog aan kunnen tonen, dat is vers 2....

ja dat kan inderdaad Ja

en wat betreft dat weilandje, dat gaat hij verliezen. Eenzelfde situatie heb ik ook al eens meegemaakt. Dat was ook van de gemeente en dat ze niks anders konden aanbieden was niet hun probleem.. Boos!. Dus oprotten met je paarden en zoek het maar uit.

Enne de helft betalen????????? Niks ervan, als jij niet met auk mag doen wat je wilt, betaal je niks. Dan is het gewoon het ouderwetse 'rijden in ruil voor verzorging'

Dat dat niet gaat lukken met het weilandje weet ik inderdaad wel zeker. Hij is hier namelijk al 2 jaar mee bezig en tot op heden heeft het dus nog geen baat gehad.

Ik moet wel zeggen dat ik verder behoorlijke vrijheid heb met Auk. Het enige beperkende is dat meneer ijzers eronder wil en uiteindelijk degene aan wie ik toestemming moet vragen om speciale dingen te doen (denk aan verhuizing van auk e.d.)

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:02

Ik ga eens naar Auk toe... Doei!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:19

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:25

Ja geweldig he, moeten we haar niet op de koffie uitnodigen in onze huiskamer?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:30

ja eigenlijk wel, zij is gewoon nog stoerder

*lag vannacht wakker vanwege de regen en zorgen om paard*
Schijnheilig

vanochtend reed ik meteen langs arabesk, tuurlijk stond hij gewoon te grazen Gestoord

het nadeel van een deken hebben is, dat je de neiging krijgt om m op te doen Frusty
vorig jaar had ik die niet, dus hoefde ik me er ook niet druk om te maken Clown

Vannacht reed ik nog langs Harley het paard van e_horse. Hij was de enige die nog buitenstond, maar hij stond lekker te grazen.

E_horse een sms gestuurd zodat ze lekker zou slapen. Zij zich natuurlijk afvragen wat ik in godsnaam nog zo laat daar in die uithoek deed. (naar huis rijden via mijn oude vertrouwde weggetje van heerhugowaard)
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 06-10-06 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:32

Citaat:
*lag vannacht wakker vanwege de regen en zorgen om paard*

me too en droomde vanmorgen vroeg dat ie de hele nacht in de sloot had gelegen en net z'n laatste adem uitblies toen ik hem vond Huilen

had ook last van een rare "brom"vannacht, alles uitgezet, zelfs de mechanische ventilatie met geweld uit gezet (stekker eruit) loop ik net naar de Zeeman, zie ik dat ze op de "camping" van de kermis die hier naast de deur op een veldje staan, een generator hebben draaien die nogal veel herrie maakt: mijn nachtelijke brom de komende 2 weken dus Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:42

ICT heeft iets nieuws bij ons:

Citaat:
Sinds de uitrol van de NBVI kan uw scherm namelijk “overgenomen” worden.

dat doen we bij de leerlingen ook, dus als ik vanaf nu zit te bokken op het werk, kan'iemand op afstand zo m'n pc uitzetten Huilen

gaan weer op zoek naar een lek in het systeem dus.... Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:47

Tinkerloos schreef:
ff tussendoor,maar ik vin ddat wel eng wat je zegt..Dat een paspoort geen eigendomsbewijs is.
Als iemand echt kwaad wil,hoe kan ik dan aantonen dat het mijn paard is?

Doordat hij op jou grond staat, omdat de stallingskosten/weidekosten van jou rekening worden geschreven, omdat iedereen jou er mee ziet rijden/omgaan en omdat jij de voerkosten e.d betaald.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:51

Ze staat niet op mijn grond,en ik betaal zwart.
Ik heb wel de entingspapieren,het paspoort,en enorme hoeveelheden foto's en video materiaal van haar.
(en de chipcode enz..)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:56

@ Auk: het is een erg goed idee van Morrie om de eigenaar van Auk op die manier onder druk te zetten. Je zegt: of je verkoopt Auk alsnog aan mij, of je mag de rekeningen van de afgelopen jaren aan mij terug betalen, desnoods speel ik het via de rechter.

Je kunt natuurlijk ook even de rechtzaak afwachten, en het dan zo spelen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:04

Het wel of niet eigenaar zijn is een optelsom van feiten. Het speelt natuurlijk alleen als iemand anders beweert de eigenaar van je paard te zijn. Dan gaat alles tellen, en maakt een rechter op basis van de feiten die beide partijen op tafel kunnen leggen een beslissing. Ik heb daarom in ieder geval het paspoort op mijn naam laten zetten, sta bij de DA als eigenaar geregistreerd, heb zijn stamboekpapieren op mijn naam staan, betaal zoveel mogelijk met de pin of dmv overmaken. Maar goed, zoiets zal je maar gebeuren zeg...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:08

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:50

Verder altijd een koopcontract maken bij verkoop....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:54

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:17

Zo, ik ben er ook weer. Eerst hoefsmid, daarna les, ik was iets voor 3 uur thuis. Walter is me ook een mooi portret, dominante eikel zo af en toe. Maandag maar weer les, hopen dat het dan beter gaat.

Bekappen ging trouwens prima weer, lekker in de schuilstal gedaan, wat een rotweer!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:17

ja en in het federatiecentrum in Ermelo staan ze allemaal al onder winterdekens DUS het hoort zo...... waar is dat nvvr gedoe morgen ook alweer???? Schijnheilig Vast niet bij een instituut dat de paarden al onder winterdek heeft staan terwijl het nog 17 graden is.....

Ik mag zo gaan voeren....... het valt hier werkelijk met bakken uit de lucht, ik vermoed dat er nog maar een paar in het land staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:20

Tja Angela....., het hoort zo, iedereen doet het, iedereen zegt dat het moet en nodig is, dussss... Clown

Ik heb me net gemengd in een ander dekentopic. Sommige gedachtengangen kom je echt niet doorheen.

De paarden en pony's bij ons op stal hebben ook allemaal al hun deken op, zowel binnen als buiten (en daar hebben de staleigenaren dus lekker een bult werk aan 's morgens en 's avonds, want buiten moet een andere deken op dan binnen, natuurlijk, dus 2 x per dag wisselen Tong uitsteken ). Ik zie ze 's avonds staan, op stal met deken op, hoofd naar beneden en echt een uitstraling van "daar sta ik dan..., verveeeeel... Huilen ).
Nee, dan stralen onze merries en veulens toch heel wat meer levensvreugde uit, lekker bloot in de wei. Ja

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:25

de schimmel (die nieuw is op stal) die gisteren helemaal groen was omdat ie in de koeienpoep had gerold Clown stond vanmorgen ook netjes ingepakt in de wei *hehe* vonden ze vast niet zo leuk van hem (of haar, zo goed heb ik nog niet gekeken)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:30

Ik ga waarschijnlijk ook een regendeken om doen bij Shy vanacht, ik heb morgen endurance wedstrijd en moet om 7.00 in de trailer staan.
Ik hoop namelijk wel een droog paard te kunnen zadelen anders wordt het echt een probleem.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:31

wat een bende in het land en ze galopperen alles aan gort, ze rennen van voor naar achter en terug, zijn übervrolijk...... er staan er nog 4, blijven er 2 of 3 over denk ik

Ik kreg ze uitgemeten van iemand die buiten was wezen rijden met waterdichte uitrijdekens om te voorkoemn dat het paard nat en koud zou worden, ik ben een dierenbeul omdat ik mijn paard in de stromende regen buiten laat staan zonder goede waterdichte dekens...... weten we dat ook weer, ikhoop dat ze de DB niet belt, want die zullen het zonder enige twijfel met haar eens zijn Boos!