arno8 schreef:
Dit kun je niet eeuwig volhouden, alles betalen en alles voor auk doen terwijl hij er niet naar omkijkt. Op deze manier is auk niet van jou, maar jij bent stalknecht van die boer.
Als jij 'lastig' wordt, kan hij op zoek gaan naar een andere stalknecht, wie weet vindt hij die wel.
Als je stopt terwijl hij nog geen 'plan b' heeft, moet hij auk haast wel verkopen. Met de argumenten van Morrie (over de rekeningen) heb je ook een mooie stok achter de deur.
Je moet er gewoon voor zorgen dat je uit deze situatie komt, hij denkt: ha, ik heb het voor elkaar, zij gaat toch niet weg en ondertussen betaalt ze mooi de rekeningen en doet ze de verzorging.
Waarom zou hij van gedachten veranderen? Pas als je de situatie verandert, gaat hij iets anders denken.
Of hij een andere 'stalknecht' vind, weet ik niet zo zeker. Niet iedereen is zo gek om zoveel bij te dragen in de kosten natuurlijk.
Dat laatste ben ik het helemaal mee eens, ik ga nu eerst eens het een en ander regelen met die vrouw van het weiland, zodat we in ieder geval dat al geregeld hebben. Vanavond nog maar eens met mijn moeder overleggen hoe we dit nu gaan aanpakken.