[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:08

_angela_ schreef:
Maar goed ik snap ook wel dat je Auk niet in de steek wilt laten. Als hij er echt niet voor gaat zorgen, zou ik dat ook niet aan kunnen zien.

Het is echt een moeilijke situatie, maar ik zou het zeker niet bij het oude laten!

als hij niet goed voor m zorgt AID bellen Pling

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:15

Morrie schreef:
op deze school werken Ara's pa en ik , alleen niet op deze vestiging Cool

klinkt als een gezellige school Cool

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:15

kan je beter de DB bellen, dienemen hem danmeteen mee en dan kan je hem een jaar of wat later terug kopen......

de buurvrouw heeft een enorme sticker van de DB op de deur van de gang naar de schuren geplakt Boos! die zal ik er es fijn afpulken binnenkort......

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:49

Enerzijds ben ik het geheel met jullie eens hoor, het is zó oneerlijk zoals het nu gaat.
Maar ik kán het gewoon niet, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat dier in de steek te laten. Staat hij dan, tot aan zijn knieën in de modder, zonder één droog plekje. Bijna geen eten, geen vriendjes, geen ander gezelschap meer...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:51

Auky schreef:
Enerzijds ben ik het geheel met jullie eens hoor, het is zó oneerlijk zoals het nu gaat.
Maar ik kán het gewoon niet, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat dier in de steek te laten. Staat hij dan, tot aan zijn knieën in de modder, zonder één droog plekje. Bijna geen eten, geen vriendjes, geen ander gezelschap meer...

nou daar weet de DB of AID wel raad mee hoor Extreme duivel
Als ie weinig eten krijgt zie je vanzelf ribbetjes en dan krijgt de eigenaar ECHT problemen.

Bedenk je ook dat mening pensionstalpaard in isoleercel het dan altijd nog slechter heeft dan Auk.

Afbeelding

Die eigenaar van Auk is keihard, ik denk dat jij ook maar keihard moet zijn Boos!. Er lopen zoveel paarden rond die ook een k.utleven hebben. Toevallig ken jij Auk en bespeelt de eigenaar jou, maar elk ander paardje ga je ook van houden Ja
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 06-10-06 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:51

En ik kan hem zelf gewoon niet missen. Hij is mijn alles gewoon, door uren per dag met hem bezig te zijn hoef ik niet zoveel thuis te zitten, tussen die bekvechtende ouders..

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:53

Arabesk schreef:
nou daar weet de DB of AID wel raad mee hoor Clown
Als ie weinig eten krijgt zie je vanzelf ribbetjes en dan krijgt de eigenaar ECHT problemen.

Maar daar gaat wel enige tijd overheen. Moet ik daar al die tijd op toezien hoe mijn lieveling verwaarloosd wordt?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:59

Auky schreef:
Arabesk schreef:
nou daar weet de DB of AID wel raad mee hoor Clown

Maar daar gaat wel enige tijd overheen. Moet ik daar al die tijd op toezien hoe mijn lieveling verwaarloosd wordt?

De eigenaar is verantwoordelijk voor Auk, niet jij!

Ik ben bang van wel. (En nu krijg ik half bokt over me heen omdat naturals verwaalozing aanmoedigen...) Blijft gewoon consequent de DB blijven bellen afgewisseld met de AID.
Paarden zijn sterk en kunnen veel hebben. Arabesk heeft veel ergere dingen overleefd. Die stond vastgebonden aan een hek in een koeienschuur, brookehospitalmager, tot zijn knieeen in de gier. Ik dacht dat ie er nooit goed onder vandaan zou komen.

Het kan gewoon niet zo zijn dat de eigenaar misbruik maakt van jou. Hij is verantwoordelijk voor Auk!!!

Bovendien als de DB komt, moet hij aantonen dat het paard van hem is en als JIJ de VA rekeningen betaald hebt staat hij heel zwak. Een paspoort is geen eigendomsbewijs (ik heb ook eens zo'n kwestie aan de hand gehad)

Heb je n rechtsbijstand verzekering?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:02

ff tussendoor,maar ik vin ddat wel eng wat je zegt..Dat een paspoort geen eigendomsbewijs is.
Als iemand echt kwaad wil,hoe kan ik dan aantonen dat het mijn paard is?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:06

Ik wéét dat hij verantwoordelijk is voor Auk, maar ik kan in dit geval gewoon niet mijn gevoel uitschakelen en alleen met mijn verstand handelen. Al zou ik graag willen dat ik dat kon Boos!

Wat je zegt over VA-rekeningen, die heb ik nog nooit gehad. Hij wordt niet geënt en de enige rekening die er ooit geweest is, is lang geleden en heeft de eigenaar (als het goed is) zelf betaald.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:07

Tinkerloos schreef:
ff tussendoor,maar ik vin ddat wel eng wat je zegt..Dat een paspoort geen eigendomsbewijs is.
Als iemand echt kwaad wil,hoe kan ik dan aantonen dat het mijn paard is?

staat er met koeienletters in 'dit is GEEN eigendomsbewijs'

viewtopic.php?f=158&t=662510

loopt een topic over 'hoe toon ik aan dat ik de eigenaar ben'

dat kan dus eigenlijk niet met een simpel papiertje helaas Zij zijn groot en ik is klein!, neem een rechtsbijstand in elk geval, preventief. Bewaar alle rekeningen etc etc.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:07

koopcontract, dat heb ik geeist toen ik Morrie kocht, omdat het stamboek erom bekend staat dat ze nogal eens moeilijk doen....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:10

Auky schreef:
Ik wéét dat hij verantwoordelijk is voor Auk, maar ik kan in dit geval gewoon niet mijn gevoel uitschakelen en alleen met mijn verstand handelen. Al zou ik graag willen dat ik dat kon Boos!

Wat je zegt over VA-rekeningen, die heb ik nog nooit gehad. Hij wordt niet geënt en de enige rekening die er ooit geweest is, is lang geleden en heeft de eigenaar (als het goed is) zelf betaald.

Jammer anders had je dat nog kunnen uitspelen.

Realiseer je dat je gevoel nu overheerst omdat je gehecht bent aan Auk. Print de foto van het spook hierboven uit en hang dat boven je bed ofzo.

Alleen jij kunt iets veranderen aan de parasiterende houding van de eigenaar, van zijn kant hoef je niks te verwachten hij vindt het wel prima zo. Vork

Stoppen met Auk = toch niet meteen stoppen met paarden? Of wel? Kun je zelf een stalling betalen eventueel?

Ik zie zoveel paardjes voorbij komen die graag bij jou zouden willen zijn. Echt elke maand zie ik wel een 'project' voorbij komen.

2 sec. geleden zag ik nog een oproep van iemand die een tehuis zoekt voor haar paard (ik weet niet hoe ze staat t.ov. nb)
viewtopic.php?f=3&t=663638&hilit=&p=19022965#p19022965

echt waar het regent regelmatig verzoeken tot plaatsing van paarden, sommige worden gratis aangeboden anderen voor de kiloprijs. Neem nou Arno's Volare.. als hij m niet opgehaald had zat ie nu in de worst Verdrietig

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:17

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:20

Arabesk schreef:
Stoppen met Auk = toch niet meteen stoppen met paarden? Of wel? Kun je zelf een stalling betalen eventueel?

Ik zie zoveel paardjes voorbij komen die graag bij jou zouden willen zijn. Echt elke maand zie ik wel een 'project' voorbij komen.

2 sec. geleden zag ik nog een oproep van iemand die een tehuis zoekt voor haar paard (ik weet niet hoe ze staat t.ov. nb)
viewtopic.php?f=3&t=663638&hilit=&p=19022965#p19022965

echt waar het regent regelmatig verzoeken tot plaatsing van paarden, sommige worden gratis aangeboden anderen voor de kiloprijs. Neem nou Arno's Volare.. als hij m niet opgehaald had zat ie nu in de worst Verdrietig

Ik kan prima het onderhoud en stalling betalen, anders hadden we Auk ook niet kunnen kopen.
Ik snap ook heus wel dat er zat andere paarden zijn die een goed tehuis zoeken, maar die paarden zijn Auk niet. Met Auk heb ik al zoveel meegemaakt, zoveel vooruitgang geboekt, zoveel van hem geleerd.. Die doe ik niet zomaar weg voor een ander.
Ik vind het héél lief van jullie dat jullie zo meedenken en steunen, maar Auk in de steek laten is echt geen optie voor mij. Ik kan gewoon niet zonder dat paard..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:26

Auky schreef:
...maar Auk in de steek laten is echt geen optie voor mij. Ik kan gewoon niet zonder dat paard..

en dat weet meneer eigenaar ook maar al te goed... Verdrietig

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:37

Moeilijke situatie is het in ieder geval en ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat Auk een brok ellende wordt als je niet meer voor hem zorgt.
Ik zou het even laten rusten en hem dan voorstellen om 50/50 te doen, niet geschoten is altijd mis. Het is natuurlijk zot dat jij alle kosten voor dat paard betaalt.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:37

Ik weet het... Boos!

Ik ben eruit voor mezelf. Ik geef hem de keus: óf de helft van de kosten meedragen óf mij compleet vrijlaten met dat paard, dus ijzers eraf e.d. zonder dat hij zich daarmee bemoeit.

Eind van de maand komt de rechtzaak om het landje weer voor. Daarin hebben we twee mogelijkheden; we krijgen een ander weilandje (en dat zal dan wel buiten fietsafstand liggen voor mij) of we krijgen niets en moeten wegwezen.
Als het dat eerste wordt, moet ik er wel mee stoppen en bij dat tweede moet hij meebetalen.
In beide gevallen zou hij niets anders kunnen dan hem verkopen lijkt me?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:44

Ik zou het zo zien: eigenlijk raak je Auk kwijt als je zo door gaat, misschien dat je het wat rekt, maar uiteindelijk heb je niks over haar te zeggen en kan hij met het paardje doen wat hij wil.

Volgens mij verzint hij wel iets zodat hij auk kan blijven betalen, dat is niet zo moeilijk. Het kost hem ook nog eens geen tijd want die steek jij er wel in.

De enige manier waarop je auk voor jezelf kunt krijgen, is door haar los te laten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:57

je kan het ook nog hard spelen: jij (of je ouders) betaalt alles (hoefsmid, stalling, eten enz) maak de rekening op en presenteer hem die, kan hij hem niet betalen dan neem je het paard in beslag (of dat laat je doen). Ik heb pas geleden meegemaakt dat dergelijke kosten zo hoog kunnen oplopen dat het paard met gesloten beurs van eigenaar verandert..... bijrijdster wordt eigenaar en eigenaaar wordt bijrijdster.....

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:57

arno8 schreef:
Ik zou het zo zien: eigenlijk raak je Auk kwijt als je zo door gaat, misschien dat je het wat rekt, maar uiteindelijk heb je niks over haar te zeggen en kan hij met het paardje doen wat hij wil.

Volgens mij verzint hij wel iets zodat hij auk kan blijven betalen, dat is niet zo moeilijk. Het kost hem ook nog eens geen tijd want die steek jij er wel in.

De enige manier waarop je auk voor jezelf kunt krijgen, is door haar los te laten.

Nu moet je me even helpen hoor, maar waarom raak ik hem kwijt als ik zo doorga?
En geloof me, betalen kan hij het écht niet, niet in zijn situatie.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:58

Morrie schreef:
je kan het ook nog hard spelen: jij (of je ouders) betaalt alles (hoefsmid, stalling, eten enz) maak de rekening op en presenteer hem die, kan hij hem niet betalen dan neem je het paard in beslag (of dat laat je doen). Ik heb pas geleden meegemaakt dat dergelijke kosten zo hoog kunnen oplopen dat het paard met gesloten beurs van eigenaar verandert..... bijrijdster wordt eigenaar en eigenaaar wordt bijrijdster.....

Kan dat serieus?
Mijn moeder en ik betalen namelijk al een hele tijd alles, smid, voer, wormenkuren, alles..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:59

ja dat kan, maak maar eens de rekening op, dat kan enorm oplopen........ dan moet je het nog aan kunnen tonen, dat is vers 2....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:08

Auky schreef:
arno8 schreef:

Nu moet je me even helpen hoor, maar waarom raak ik hem kwijt als ik zo doorga?
En geloof me, betalen kan hij het écht niet, niet in zijn situatie.

Dit kun je niet eeuwig volhouden, alles betalen en alles voor auk doen terwijl hij er niet naar omkijkt. Op deze manier is auk niet van jou, maar jij bent stalknecht van die boer.
Als jij 'lastig' wordt, kan hij op zoek gaan naar een andere stalknecht, wie weet vindt hij die wel.
Als je stopt terwijl hij nog geen 'plan b' heeft, moet hij auk haast wel verkopen. Met de argumenten van Morrie (over de rekeningen) heb je ook een mooie stok achter de deur.
Je moet er gewoon voor zorgen dat je uit deze situatie komt, hij denkt: ha, ik heb het voor elkaar, zij gaat toch niet weg en ondertussen betaalt ze mooi de rekeningen en doet ze de verzorging.
Waarom zou hij van gedachten veranderen? Pas als je de situatie verandert, gaat hij iets anders denken.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:11

morrie, kijk eens in je torsion topic. Gaat nooit passen?? het is toch een boomloos?

Auky, ik snap dat je alles al hebt gedeeld met Auk en dat jullie een goeie band hebben. Omdat je emotioneel betrokken bent maakt die eigenaar gebruik van je. Hij heeft je mooi waar ie je hebben wil. Soms moet je gewoon hard en zakelijk zijn. En hoe dan ook, als je Auk niet koopt zul je nooit bereiken wat jij wilt; dat Auk van jou is. Ga ervoor, doe alles wat je nodig lijkt, vecht voor wat je wilt. En als je daardoor Auk misschien (even) kwijt bent is dat de prijs die je moet betalen. Auk begrijpt het heus wel.