De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:40

ik ken het smurf, echt verschrikkelijk vervelend!! :@
Dit is echt een goede oefening voor je EF

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:41

iedere dag is een EF-test voor me..... ik laat me echter wel intaken op een Parelli-stal, dan kan ik op stel en sprong weg als ik het echt niet meer trek......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:12

Of doe als ik, huur zelf een wei... wel even wat werk om het allemaal klaar te maken, maar dan heb je ook wat

Anoniem

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:35

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:40

dat topic kwam ik vanmiddag ook al tegen: ijzers eronder met wiggen, dat lijkt mij het beste.....

bij ons vallen de pas ondergeslagen ijzers bij bosjes af, je breekt er je nek over.
Ik heb alle paarden binnengezet (tja, nood breekt wet en dan moet je je principes wel eens op een lager pitje zetten) en verbaas me erover dat veel pony's zo vreselijk kort lopen, eng gewoon......

De grootste etter van de stal stond bij een hek te drammen en ging los achteruit op een zwaaiend vingertje.... het is wel het paard dat altijd erg geinteresseerd staat te kijken als ik aan het Parellien ben, toch wat van opgestoken blijkbaar

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:13

smurf schreef:
De grootste etter van de stal stond bij een hek te drammen en ging los achteruit op een zwaaiend vingertje.... het is wel het paard dat altijd erg geinteresseerd staat te kijken als ik aan het Parellien ben, toch wat van opgestoken blijkbaar

Jovarna: Je hoeft geen energie te steken in dat soort topics, het mag

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:19

smurf schreef:
iedere dag is een EF-test voor me..... ik laat me echter wel intaken op een Parelli-stal, dan kan ik op stel en sprong weg als ik het echt niet meer trek......

als ik dat zo hoor ben ik blij dat ik bij Kees sta. Tuurlijk hebben wij ook weleens wrijvingen, maar soms kom je elkaar gewoon een week niet tegen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:02

jullie zijn maar met een paar, bij ons staan zeker 40 paarden en ieder paard heeft minstens 2 berijders..... tel uit je winst!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:20

Bij ons staan ook 40 paarden of meer. Ik heb weinig contact met anderen. Die tijd die ik doorbreng op het erf is om Oop te poetsen en te zadelen. Beppen .. daar maak ik heel zelden tijd voor

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:23

bij ons zijn er een paar waar ik mee bep..... IMJ bv en nog een paar, verder niet. Ik ben ook altijd achter de stallen, nooit op de poetsplaats, want ik zet Morrie nooit vast en dat vinden mensen eng en not-done.

Spuitplaats ben ik alleen als er verder niemand is want ik ben met veel approach en retreat bezig om op enigszins normale manier benen af te kunnen spuiten, als er nog mensen zijn, hoor ik al gauw dat ik die rotknol gewoon kort moet vastzetten en er eens een zweep bij moet pakken...... dat ie het met dat geaai nooit zal leren.
De boer heeft er al meer vertrouwen in, die ziet wat je met een "gewoon"(normal) paard kan bereiken in een week tijd......

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:08

Afbeelding
update

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:08

Afbeelding
pakpaard!

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:22

Arabesk schreef:
update

Waar is de rest van de serie???

Jouw paardje is nu echt een "last"dier

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:23

als ik tijd heb zal ik nog eens een overzichtelijke serie maken
die harige pootjes zijn toch echt van een arabisch volbloed mijn lieve haarballetje!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:24

Haha, en dan die mensen die beweren dat een arabier geen goede wintervacht aan zou maken

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:24

het gaat lekker op het brandstapel topic...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:25

Ik ben zo blij dat ik me dit keer niet heb laten verleiden tot discussie...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:05

@opala:
Dat is nou zo'n topic waar ik bij de eerste 4 berichten al gegeten en gedronken heb. Vreselijk! Ik ga er daarna dus ook niet meer lezen, laat staan posten.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:24

zo de paarden staan weer binnen, ging vlot met windkracht 6.,....

alles staat weer onder water bij ons: de bak, de plaat en de weilanden, de paarden gaan 1 mei NIET de wei op, dat staat vast, of het moet 20 graden worden vanaf nu en geen drup regen meer vallen. De koeien gaan een maand voor de paaren naar buiten en die zouden zwemvliesjes aan moeten

Ik heb vanmiddag m'n kleine kütautootje, waar ik me heel ongelukkig in voel, ingeruild voor een Opel Frontera, op leeftijd, 2,5 ton op de teller, maar wel een automaat....... geweldige auto.... hoop ik....

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:09

smurf schreef:
Ik heb vanmiddag m'n kleine kütautootje, waar ik me heel ongelukkig in voel, ingeruild voor een Opel Frontera, op leeftijd, 2,5 ton op de teller, maar wel een automaat....... geweldige auto.... hoop ik....

Ik voel mij alleen ongelukkig in een auto, wanneer ie het niet doet

Bij ons gaan de paarden standaard rond 1 mei de wei op, dus ik reken er weer op

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:14

tja bij ons ook, maar vorig jaar was het ook eind mei, als de weilanden te nat zijn (er zwemmen nu weer zwanen in) kan het vee er niet op, zo simpel is het

Ik voel me echt niet safe in zo'n koekblikje en dan durf ik niet harder dan 100 op de snelweg, anders gaat alles rammelen en schudden en dan..... word je van de weg gedrukt of krijg je d middelvinger ofzo... ;s morgens is het nooit een probleem, dan rijden we niet harder dan 20 op de snelweg, maar verder vind ik het een ramp.

Bovendien kan ik m'n spullen er niet in kwijt, ik heb m'n tuigen bij iemand in een kast hangen waar ze helemaal groen zijn geworden, m'n zadel ligt thuis, m'n hoefbekapspullen in de schuur, en het hele kofferbakje ligt bomvol met kaplaarzen en poetsspullen..... waardeloos, maar nu heb ik weer een behoorlijke zadelkamer op wielen die nog een trailer kan trekken ook mét een Noriker erin

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:47

Lekker stevige kar dus

Tuig daar heb je wel ruimte voor nodig, wanneer ik dat wel eens zie om mij heen

Ik heb trouwens een heel eenvoudige "slaapkamerkast". Het is een zooitje omdat ik alles erin prop, terwijl ik bovenin maar 1 legplank heb, maar het zadel past er prima in en dat vind ik het belangrijkste. Op de bodem heb ik ruimte voor mijn bekapspullen, poetskoffer en wat voer. Soms na hevige regenval lekt het door in de container waarin de kasten staan, maar het lekt niet door tot in de kast zelf. Ik denk wel eens aan een ruimere, maar eigenlijk red ik het zo best, dus.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:49

Ik heb een soort tuinkast gekocht voor op mijn nieuwe stek... daar kan ik alles wel in kwijt hoop ik, anders moet ik maar wat wegdoen he?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:51

poetspullen enzo heb ik in de auto, want ik sta altijd achteraf omdat ik Morrie niet vastzet, dan zet ik de auto erbij

het enige dat ik in mijn kastje had was m'n zadel, maar aangezien we gisteren de kast hebben opengebroken, kan het zadel er ook niet meer in, ik zit in het Gooi: het terrein voor de zadeldieven.....

Nu zal er geen hond interesse hebben in een rood/bruin 19 inch torsion zadel, maar ik neem het risico toch maar niet.
in de auto durf ik het wel te leggen, daar zit een zeer luid alarm op....

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:00

Wendy schreef:
Ik heb een soort tuinkast gekocht voor op mijn nieuwe stek... daar kan ik alles wel in kwijt hoop ik, anders moet ik maar wat wegdoen he?

Wegdoen, ben je gek, daar is je zolder voor