[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:48

En naar mij...

Ik mis jullie wel hoor...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:50

Ik heb mij gisteren ingeschreven voor mijn eerste dressuurwedstrijd... ik ga op 29 oktober voor de eerste keer starten... ben benieuwd.... kreeg er wel even kriebels van toen ik gisteren het mailtje met de bevestiging kreeg...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:50

Wendy schreef:
En naar mij...

Ik mis jullie wel hoor...

wij missen jou ook Haha!

wil je het ook naar mij doorsturen?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:53

bedankt voor het doorsturen Lenneke.

Hopelijk ga je echt een oplossing vinden waar je je lekker bij voelt Auk. Dit is zeker geen eerlijke situatie!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:54

Spannend, Angela

Ik zou zo graag nog een wedstrijd starten dit jaar. Ik had Katwijk als laatste wedstrijd, maar nu heb ik ineens geen wedstrijden meer en is het seizoen al om voor ons.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:55

evita_ schreef:
Auky schreef:
Nou, heb de eigenaar te pakken gekregen hoor..

En helaas, géén taart, géén feestje... Hij wil 'm niet verkopen Boos! Boos! Boos!

Balen! Heb je gevraagd waarom niet? (heb nog niet bijgelezen)

Ja, hij wil hem niet kwijt, want hij heeft 'm al zo lang...

Voor iedereen die het hele verhaal per pb wil hebben; moet je even aan TL of Lenneke vragen of zij het nog in hun inbox hebben staan, dan kan een van hen het doorsturen (of terugsturen naar mij, dan stuur ik het wel door)
Als zij het niet meer hebben, zal ik het vanmiddag oid even opnieuw typen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:56

Spannend angela! Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat onderzoek bij Witte? Is het nu atrose of niet?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:57

Oke , als iedereen lekker nieuwschierig is , Tong uitsteken wil je hem mij dan ook even sturen?aub?
Mischien dat ik het dan ook beter snap...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:59

evita_ schreef:
wij missen jou ook Haha!

Gelukkig maar.

Gisteren wel het aansluitpakket voor ADSL gekregen. Woensdag gaan we weer echt online.

Hoe is het met de nieuwe aanwinst trouwens?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:01

Wie wilde nu nog een pbtje? (heb 'm zelf inmiddels weer terug ontvangen, dankjewel angela Haha!)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:02

Ik heb hem al gehad, is wel duidelijker zo

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:03

Wendy schreef:
Spannend angela! Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat onderzoek bij Witte? Is het nu atrose of niet?

Dit schreef ik een aantal dagen geleden..
De DA is net geweest. Wit heeft een probleem in zijn ondervoet. Daar doet iets pijn waardoor hij een kortere pas maakt. Wat dat precies is, is niet duidelijk, wel was hij goed op de lage buigproef. Daarnaast is Wit ataxtisch (prikkels uit de achterhand komen langzaam of niet door naar zijn hersens). Hij reageerde ook totaal niet op een sleutel die in zijn kont (net naast de ruggegraat) prikte. Dit is echter geen ramp, en veel paarden blijken dit te hebben. Kan ie prima mee leven en mee bereden worden.

Ik moet Witte nu op een pijnstiller gaan rijden, zodat hij kan leren om zijn rug los te laten. (nu is dat doordat hij zijn rug altijd vast heeft zitten pijnlijk). Door het loslaten van zijn rug, kan hij zijn voeten ook beter gaan neerzetten. Waardoor de pijn die hij nu in zijn onderbeen heeft waarschijnlijk ook opgelost wordt. Het is dus een en en verhaal. Door het een heeft hij last van het ander. Na het trainen op het voorwaarts/neerwaarts rijden gedurende 4 weken onder de pijnstiller, wordt er verder gekeken naar hoe zijn passen dan zijn, en of er nog nader na de ondervoet gekeken moet worden.

Hoeven zagen er in ieder geval netjes uit volgens de DA, was niet de reden voor de problemen.
------------

Op de pijnstiller gaat het in ieder geval goed, hij loopt nu een heel stuk beter, en gisteren begon ie ook echt zijn rug los te laten. We komen er wel, al duurt het misschien even..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:09

Gelukkig maar dan!

Vandaag trouwens een paardendag hier. Straks komt Ellemieke weer om eerst het paard van een vriendin, daarna de ponies en als laatste Walter te bekappen. Daarna heb ik weer les. Voor het eerst worden daar dan ook foto's bij gemaakt voor het verslag...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:20

Leuk! Ben benieuwd!

Komt Ellemieke ook voor het eerst bij Walter?
Ik vind haar echt super! Zoveel gedult, en ze bekapt super netjes, en geeft ook nog eens een hoop uitleg!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:23

Ik ga eens naar school..
Fijne dag allemaal! Lachen

Doei!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:54

Ik wil ook een pb!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:07

Ik ook Cool

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:11

Auky schreef:
Na een nachtje slapen heb ik wat mogelijkheden voor mezelf op een rijtje gezet.

a) Óf hij moet ook gewoon de helft meedragen in de kosten en dan krijgt hij zijn zin wat betreft die ijzers enzo, dan bemoei ik me er niet meer mee, zijn paard.

b) Óf hij doet wat ik al die tijd al zo graag wil, Auk van de ijzers. Dan wil ik best dat hele onderhoud blijven betalen, maar dan moet hij zich er niet meer mee bemoeien.

Heb zelfs nog gedacht aan helemaal kappen met de situatie, lekker kijken voor een ander paardje. Maar ik kán Auk gewoon niet in de steek laten. Als ik hem niet kom verzorgen en voeren, doet niemand het. Ik heb al zoveel meegemaakt met dat paard, hij is gewoon mijn beste maatje. Die kan je toch niet zomaar gedag zeggen?

Jawel.
Ik heb je pb nog niet gehad, maar als ik je verhaal hier in de huiskamer zo lees denk ik:

"Die eigenaar WEET gewoon dat jij Auk niet in de steek gaat laten en maakt daar dankbaar gebruik van."

Verman jezelf en zet hem voor het blok: OF hij wordt van jou en je geeft hem alle vrijheid om nog tekomen kijken naar Auk, OF je kapt er mee.

Hij zal niet verwachten dat je dit doet Nors opkijken . In eerste instantie zal hij zeggen 'kap er dan maar mee'. Dan zeg jij gewoon 'oke, mocht je van gedachten veranderen, dan kun je me bellen'. Ik geef je 80% kans dat hij dan later alsnog belt.

Mocht hij niet bellen, ja dan is het heel heel erg voor jou en voor Auk, maar er zijn heel veel andere paardjes op de wereld, die heel graag zo'n fantastisch baasje zouden willen als jij Ach gut

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:33

Vind ik ook, het is heel vervelend, maar anders laat je je echt simpelweg gebruiken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:34

wat een gedoe met die eigenaar zeg, ik ben het met Ara eens w.b. de aanpak

Leuk zeg het gemeentehuis: burgerzaken..... je moet eerst op een computer inkloppen wat je komt doen, dan al je documenten tonen, dan een volgnummer, de wachtkamer in en wachten maar, volgende week hetzelfde ritueel, maar dan om het op te halen...... en of u even af wilt rekenen natuurlijk

Meteen bij de DA geweest voor een oogzalfje voor Morrie en m'n honden eens uit laten schrijven, ik krijg nog steeds kaartjes dat ze ingeent moeten worden en ze zijn al jaren dood....

Het regent hier, zit alweer op te drogen van de 1e ronde.....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:40

Kom ik net met trailer (en Wit) bij de binnenbak.. is er vandaag een cursus.... gelukkig kan ik wel tussen 12 en 14 uur rijden, dan hebben ze pauze... wel balen hoor. Het is dat Wit zo makkelijk laad, maar anders was ik wel heel erg pissed geweest.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:42

@ Auk: ik ga ook met Ara mee. Ik denk dat hij weet dat ie het nu goed voor elkaar heeft. Hij heeft een paard, maar heeft er totaal geen kosten aan. Waarom zou ie hem verkopen?? Als je hem voor het blok zet, weet ik ook bijna zeker dat ie hem alsnog verkoopt. Zoals je zelf al zegt: hij heeft het geld er niet voor om Auk te onderhouden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:44

en echt te belachelijk voor woorden dat hij jou 4 ijzers laat betalen terwijl je er niet achter staat Boos!
echt hoor Doei!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:56

Maar goed ik snap ook wel dat je Auk niet in de steek wilt laten. Als hij er echt niet voor gaat zorgen, zou ik dat ook niet aan kunnen zien.

Het is echt een moeilijke situatie, maar ik zou het zeker niet bij het oude laten!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:05

op deze school werken Ara's pa en ik , alleen niet op deze vestiging Cool