De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:13

Het is ook al schitterend weer vandaag!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:17

dat brandstapel topic

het wordt tijd voor een paar aanslagen denk ik

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:26

Arabesk schreef:
dat brandstapel topic

het wordt tijd voor een paar aanslagen denk ik

Maak je niet dik, maar ... geniet van het mooie weer, niet met mate

Anoniem

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:02

Rustig maar....., ze is al door de mand gevallen!! _/-o_

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:09

opala schreef:
Nog even en het is weer zomertijd. Zal wel even wennen worden dat uurtje vroeger opstaan, maar ....... het betekent wel dat het een uur langer licht blijft. Dat betekent weer de ruiterpaden kunnen nemen. De lente begint te kriebelen

oh shi t wanneer is die jetlag weer?

Smurf dr internet is naar de puinpoeier... ze heeft vandaag een vrije dag dus het zal wat stilletjes zijn van haar kant...

xtostarlight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:50

Heey iedereen, na een reactie op een topic werd ik uitgenodigd hier eens te komen kijken
Mijn paard (draver) wordt natuurlijk bekapt door Klaas Feuth (hier dan ook vast wel bekend ) Ze heeft er wel wat probleempjes mee omdat ze een verkeerde stand van haar achterbenen heeft, dus als ze niet op tijd gevijlt word, komen haar hoeven zo scheef te staan dat ze snel zweren krijgt. Ze loopt zegmaar meer op de buitenkant van de hoef, de binnenkant wordt dus lang en de buitenkant te kort. Maargoed, ik heb er heel lang over getwijfeld wat ik moest doen hiermee, heel veel mensen hebben me voor gek verklaard dat ik er nog geen ijzers had onderzitten na die zweren, maar ik weet dat dit beter is voor haar.

Het gaat verder super, ze loopt lekkerder als met ijzers, veel zekerder van haar benen en ze struikeld minder.

Ik hoop dat ik hier welkom ben, als jullie meer willen weten dan kun je het natuurlijk gerust vragen
Groetjes Marlou

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:58

Welkom Marlou: Wanneer je zelf de hoeven wekelijks vijlt, zullen de hoefwanden van je paard nooit te lang kunnen worden, dat is de kracht van het zelf doen. Wel fijn dat je paard er goed op reageert.

xtostarlight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:07

Ja ik ben dus nog steeds een beetje bang om het zelf te doen, ik vijl er overigens wel gewoon de flairs etc. af, zodat hij niet gaat scheuren ofzo.

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:14

Ellemieke is vandaag geweest, wat heeft zij een geduld zeg . Tamarinde schoot een beetje boel in de stress toen ze zonder haar maatje buiten het hek stond.

De voeten zien er erg mooi uit. Ze heeft Tamarinde een heel stuk omlaag gehaald in de hielen van de voorvoeten (iets wat ik zelf niet durfde). De voeten vond ze er verder goed uitzien, behalve dat ze bikkelhard zijn, was er niets spannends aan de hand.

Wendy, bedankt voor de tip! Deze mag vaker langskomen .

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:46

Dat geduld heeft ze zeker. Walter is ook geen makkelijk paard om te bekappen, maar ze kreeg het toch voor elkaar, vond ik ook een pluim waard

Fijn dat er niks spannends aan de hand was met de hoeven!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:22

hé mensen dit topic kan wel op de mesthoop, en dame die het kan weten omdat ze prestert in de sport bewert het volgende:

Citaat:
Dat hele hoefmechanisme verhaal is zwets, dat is ondertussen al wel genoeg bewezen

dus waar hebben we het over, ijzers eronder en klaar is kees

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:49

haha, ik ga maandag gelijk een smid bellen en Banjer weer ijzers onder haar voetjes laten timmeren...

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:55

smurf schreef:
Dat hele hoefmechanisme verhaal is zwets, dat is ondertussen al wel genoeg bewezen

Kan ze wel lezen

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:58

Dan kan ik ook beter ijzers met zolen en siliconen er onder laten zetten, is veel beter voor Tam d'r arthrose .

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:59

*hehe*

allemaal maandag een RIJKSerkende smid bellen voor ijzers mensen..... zo'n RIJKSerkende meneer had bij ons gisteren 2 pony's van het nodige ijzerwerk voorzien, ik haal nummer 1 naar binnen vanavond: 1 ijzer kwijt, haal nummer 2 op: 2 ijzers kwijt en nummer 3 achterstevoren en dat terwijl er toch geen blubber is op dit moment, ze rollen zelfs op de plaat zo droog is ie.......

De RIJKSerkende man had zeker een offday gisteren.... beetje jammer voor de pony's wel..... (ijzer nummer 3 van die ene heb ik er maar onderuit gehaald op een niet RIJKSerkende manier...... geleerd op een 1dags cursus en 5 jaar werken op een huifkarbedrijf)

ach dat hoefmechanisme, wat een onzin allemaal..... ik ga maar gewoon slapen, voor je het weet is het een uur later

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:27

Gisteren is de paardentandarts langs geweest voor de tanden van Walter... dat was ook wel nodig
Eerst werd er een melktandje getrokken, vervolgens flink gevijld want hij had behoorlijk wat haken aan de binnen en buitenkant van zijn kiezen
De tandarts heeft me ook voor en na het vijlen laten voelen, dat is wel leuk. En ik heb nu een 'melktandje' van hem

Maar dit kan dus heel goed de oorzaak zijn dat Walter zo dun is...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:30

als ie nu gaat uitdijen, weet je wat de oorzaak van zijn magerte was....

als jackie weer een keer in e buurt is, heb ik een shet voor haar om te vijlen, die stakker kan niet eens wortels eten....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:41

Hij begon in ieder geval meteen aan het hooi, dus last heeft hij er niet van

Dat is trouwens wel heel sneu, een paardje wat geen wortels kan eten...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:47

hij kan ze wel eten hoor, als ik ze klein snijd en dan nog maakt ie er een enorme rotzooi van.
Ik denk dat de formele eigenaar niet eens weet dat er paardentandartsen bestaan, bij ons zijn er eigenlijk maar 2 paarden waar geregeld een tandarts bij komt, verder zo eens in de 3 jaar of helemaal nooit. Mensen vinden dat vaak maar onzin en denken dat het niet nodig is

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:57

In mijn omgeving werd ook aan alle kanten geroepen dat het onzin was, zeker voor een jong paard (vreemde redenering trouwens).
Het paardje van mijn stalgenoot die te koop stond kan eigenlijk ook wel een tandarts gebruiken, maar ze wil er niet aan. Nou ja, dan niet hoor, tis haar paard, niet het mijne.

Ik had via een vriendin het telefoonnummer van een paardentandarts gekregen die volgens haar goed was. Het leuke is dat ze mij dus ook liet voelen en precies uitlegde wat ze deed. Ook heeft ze het precies genoteerd voor de volgende keer.
Walter is heftig aan het wisselen, dus dan is het wel handig dat ze pver een half jaar nog eens komt. De puntjes van de wolfstanden waren net zichtbaar, dat gaat nog 6 tot 8 maanden duren voor die er zijn.

Daar moest ik op letten als ik heb zou gaan inrijden met bit

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:00

Morrie heeft joekels van wolfskiezen, ik heb er de afgelopen jaren diverse tandartsen bij gehad die ze er allemaal niet uit durven halen, zal op een kliniek moeten.
De laatste keer is jackie geweest en hebben we er even een bit ingehangen, maar hij heeft geen last van die kiezen met bit, dus ik laat ze voorlopig maar zitten.

de zon gaat schijnen dus ik ga even naar stal....... kijken of de polder trekker-vrij is.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:02

Hier geen zon hoor...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:05

komt nog wel vanmiddag, dan regent het hier weer... het zal wel rustig zijn op stal, er was een groot feest in het dopr gisteravond/vannacht
Ik hoop dat de boer de paarden wel naar buiten gedaan heeft toen ie thuis kwam van het feest vanmorgen om 6 uur....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:08

Ook wel fijn als het rustig is op stal...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:49

ondanks dat het rustig op stal was, heb ik mijn kast open moeten breken met veel geweld: mijn cijferslotje stond op raadselachtige wijze op een andere code ?????????

Dit valt weer in de categorie vreemde zaken, evenals mijn voerton die razendsnel leeg is altijd (tot ik hem verstopt heb, nu gaat het goed), mijn wortels die op woensdag ineens OP zijn, terwijl ik er tot zaterdag me zou kunnen doen en nog wat rare zaken.

Ik heb m'n zadel dus weer thuis liggen, zal blij zijn als ik weer een echte auto heb, waar alles gewoon in past

Fijn hè, een clubje fervente anti-naturals op stal, die niets liever zien als mijn vertrek en erg hun best doen dat te verspoedigen