[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:56

Ik vond de paarden die ik op stang en trens gezien haf op het horse event ook bijna allemaal erg zielig uit hun ogen kijken. echt zo van HELP NOU!!! Er was er maar 1tje die niet zo keek. Die keek gewoon vrolijk... maar dat was er 1 op de eh... heeeel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:08

@ Ara; Nee hoor, Keet staat in de stortregen vrolijk dekenloos. Zie het 'verhaaltje' paar pagina's terug Knipoog

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:51

.. het zijn zeker nationale-dierenvind-weken!!?? Verward
Vond ik vorige week nog twee paarden langs de weg.. nu vond ik een zielig hondje voor de deur.. zeiknat.. in geen velden of wegen een baasje te bekennen... heel zoet hondje trouwens...
Dierenambu gebeld.. ze komen straks langs om te kijken of ze een chip heeft... en voor de zekerheid maar briefjes aan de lantaarnpalen geplakt... Ze blijft bij ons tot haar baasje zich meldt...We hebben haar maar zolang Koos gedoopt.. ze luisterd ernaar, dus ze is het er blijkbaar mee eens.... Knipoog
Afbeelding

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:38

Ik ben toch maar gaan rijden... en het was heerlijk. Als je er eenmaal opzit heb je helemaal niet meer door dat het regent.
Maar ik moest natuurlijk wel zonder zadel en Anouar was mega vrolijk Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:13

ik ga weer een slapeloze nacht tegemoet: het regent

tussen mijn oren ben ik natural, maar in mijn hart niet... als het regent, doe ik geen oog dicht, denk ik alleen maar aan dat arme paard zeiknat in de stromende regen. Het zal een lange, ellendige winter worden voor mij... Huilen Boos!

Ik ben weer es helemaal doodop, trek dat echt niet hoor: 4 lange dagen werken...... en slecht slapen....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:16

schattig hondje nienke.... zal wel een baasje hebben, want ziet er niet uit alsof ze met een theelepel gevoerd is....

Vroegah vond ik nog wel een hond of kat, eentje loopt er hier nog in huis rond: Spotnix..... de laatste vondeling hond is gelijk met Morrie uit Tirol gekomen en heette Gizmo, helaas een vreselijke blaffer, dus ik heb hem nooit mee naar huis kunnen nemen..... hij is in Baarle gebleven tot ie op tragische wijze doodging

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:24

Koos ziet er inderdaad nogal ehmmm bourgondisch uit Lachen
hopelijk wordt haar baasje snel gevonden.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:35

Lenneke_ schreef:
Ik heb gisteren op dat zadel gereden, ik vond hem heerlijk zitten, maar ik hoor ook alweer verhalen dat iemand toch problemen kreeg op de langere afstanden

Ik heb het ook gelzen, vind ik ook niet zo raar als je in 1 keer 120 km op een vreemd zadel gaat zitten...
Vandaag een flinke rit van 4 uur gemaakt en ik heb echt helemaal nergens pijn oid, dus bij mij gaat dat wel meevallen Lachen
Twijfel twijfel twijfel..

Misschien iets voor Jovarna: Het zadel ligt er goed op Giel, ik zit er lekker in, maar iets klopt niet. ALs ik eerst even een paar rondjes longeer is er niets aan de hand, maar als ik dat niet doe, dan wil hij (als ik er naast sta) weleens naar zijn buik trappen of in 1 keer een meter de lucht in springen, zou dit de singel kunnen zijn? (is het enige dat ik kan verzinnen)

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:42

Arabesk schreef:
wat doen jullie met dit weer met je paard?

Uhh rijden Knipoog
Ik laat me echt niet door een beetje regen uit de weg slaan. ALhoewel ik het de hele 4 uur vandaag bijna droog heb gehouden. Anders regenjas aan, cap op en van de lange kittchaps, heerlijk!

Ik heb giel vanacht wel (heel fout Tong uitsteken) onder een deken gezet, ik vond het echt te eng om zo'n warm paard in de wei te gooien in de regen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:44

Wij gaan volgende week ook de paarden in de andere wei zetten met schuilstal als het weer zo blijft. Nu vind ik het nog goed te doen, maar als het echt veel gaat regenen wil ik dat hij naar binnen kan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:50

als het regent doe ik niets, voeren en hoeven uitpulken en de pomp checken (die staat 500 meter verderop, dan loopt ie gezellig mee heen en weer)
Nu doe ik bij goed weer ook niet veel,maar wel wat Parelli spelletjes

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:51

Voor wat voor zadel ga je nu Morrie, of blijf je zadelloos?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:54

Als het goed is komt ons nieuwe paard morgen. We stonden net in de stromende regen in de blubber een stukje af te zetten waar ze kan wennen. Ik wil haar eerst even in een stuk hebben waar ze wel de andere paarden kan zien, maar er niet bij kan. Daarna weet ik het nog niet. Zal ik haar ineens bij de kudde zetten, of juist 1 voor 1 bij haar laten. En wie dan eerst, de dominante merrie, de sociale merrie, de jaarlingen. Ik wil niet dat ze kunnen neuzen met een lint ertussen want geheid dat er dan een been doorgaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:56

Spannend hoor Evita!

Ik ga even Duits leren, tot morgen Doei! !

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:57

Ik zou de meest dominante erbij zetten denk ik. Als ze daardoor geaccepteerd wordt zal de rest ook wel lukken toch?
Zelf gooi in een nieuw paard altijd meteen bij de hele kudde in (als het niet te veel paarden zijn)
WAt voor soort paard is het (sorry, ik ben het vergeten Bloos)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:00

marina schreef:
Misschien iets voor Jovarna: Het zadel ligt er goed op Giel, ik zit er lekker in, maar iets klopt niet. ALs ik eerst even een paar rondjes longeer is er niets aan de hand, maar als ik dat niet doe, dan wil hij (als ik er naast sta) weleens naar zijn buik trappen of in 1 keer een meter de lucht in springen, zou dit de singel kunnen zijn? (is het enige dat ik kan verzinnen)

Reageert hij alleen zo bij het opstijgen? En vervolgens bij het rijden dan?

Longeer je met het zadel op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:01

Evita: Spannend!!
Hoe groot is de kudde? En hoe groot is de wei?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:05

Nee met opstijgen reageerd hij juist helemaal niet.. Alleen maar als ik er gewoon naast loop, dan springt hij in 1 keer zenuwachtig de lucht in. Met rijden loopt hij geweldig, hij heeft nog nooit zo lekker gelopen.
ALs ik ff longeer/loswerk vooraf doe ik dat idd met zadel op. DAn is hij 3 passen zenuwachtig en dan loopt hij weer normaal.
Erg wazig allemaal, ik weet het Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:05

evita_ schreef:
Als het goed is komt ons nieuwe paard morgen. We stonden net in de stromende regen in de blubber een stukje af te zetten waar ze kan wennen. Ik wil haar eerst even in een stuk hebben waar ze wel de andere paarden kan zien, maar er niet bij kan. Daarna weet ik het nog niet. Zal ik haar ineens bij de kudde zetten, of juist 1 voor 1 bij haar laten. En wie dan eerst, de dominante merrie, de sociale merrie, de jaarlingen. Ik wil niet dat ze kunnen neuzen met een lint ertussen want geheid dat er dan een been doorgaat..

Ik weet niet hoe jouw wei is. Maar het beste lijkt mij om het paard eerst een tijdje te laten wennen in een aparte wei. Dan kijken hoe ze reageren als ze met de neuzen bij elkaar kunnen (wel er bij blijven staan en de stroom van het draad halen). Als dat allemaal goed gaat het nieuwe paard op een 'nieuw' (neutraal) gebied zetten, dan de laagste in rang er bij en dat opbouwen.

Maar dit is de overdreven veilige methode. Laatst toen iemand met twee new-forrest merrietjes er bij kwam, hebben we die meteen recht uit de trailer samen bij de ruin gegooid. Ruin is een schat, die forrestjes ook, dus dat kon wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:20

Vaaaag, marina Knipoog .
Kan het aan de manier van aansingelen liggen?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:23

Overigens is het openbaar vervoer in Nederland echt een zielige grap. Echt schandalig dat je er (als je geen student bent) voor moet betalen. Iedere week heb ik op z'n allerminst 1 uur vertraging. Ze willen toch dat er iets aan al dat autorijden gedaan wordt? Vinden ze het gek dat er niemand met de trein wil? Stel je voor dat je kon kiezen tussen auto A (een auto) en auto B (openbaar vervoer):

Auto A is een auto zoals iedere auto, je betaalt voor de benzine, het onderhoud en je staat er mee in de file. Wel gaat hij precies daarheen waar je heen wil en als je hem goed onderhoudt, heb je eigenlijk nooit pech (tenzij je Morrie heet).

Auto B: Met auto B kun je niet zomaar rijden. Om het half uur mag je instappen, maar soms komt hij ook gewoon niet opdagen. Doet hij dat wel, dan rijdt de auto eerst langs allemaal plaatsen waar je helemaal niet wil zijn. De auto maakt trouwens ook een enorm kabaal, stuitert alle kanten op en je bent opgepropt tussen allemaal mensen die zich waarschijnlijk niet al te vaak douchen. Na een half uurtje wordt auto B wat comfortabeler, tenminste, als je je aansluiting hebt gehaald. Want anders moet je eerst een half uur wachten. Dat wachten is niet zomaar wachten, want auto B vindt het nodig om jou met een heleboel nutteloze kennis te hersenspoelen. En dus hoor je om de 3 minuten een erg irritante robot stem. Het lijkt een beetje op de stem van een man, maar dan een man die met zijn ballen tussen de deur zit: "Dames en heren, dit is een rookvrij station. Roken is alleen toegestaan in de..."
Goed. Na een half uur mag je weer opgepropt (maar toch iets luxer) verder. Meestal gaat dat goed. Maar ongeveer 1 keer per week zegt auto B: "Goh, we staan voor een rood stoplicht, dus we blijven nog maar even een half uurtje staan". Het liefst doet auto B dat op de terugweg, zodat je je aansluiting alweer mist.

Voor mij is auto B gratis, dus dan moet het maar. Maar denkt er nou echt iemand serieus dat je mensen massaal uit auto A kunt laten stappen als ze voor auto B bijna net zoveel moeten betalen?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:30

Nou, heb de eigenaar te pakken gekregen hoor..

En helaas, géén taart, géén feestje... Hij wil 'm niet verkopen Boos! Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:32

Hè Auky......... Huilen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:34

Dág droom Doei, doei

Verdrietig

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:34