[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 07:52

Ik kan geen 10 minuten in de zon...
Ik zit als een oud wijf onder een parasol,en in het zwembad zoek ik ook schaduw..
Maar ik ben wel bruin geworden! Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 07:55

Wij hebben een badje in de tuin staan, en daarin een luchtbed, dus ik lag heerlijk!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 07:57

Ik heb ook een badje in de tuin,met een giga parasol erboven..
Mijn bad is niet giga,maar wel lekker...zo'n 3 meter doorsnee..dus je kan redelijk badderen.(niet zwemmen)

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:02

Ons badje is ook heelklein, het luchtbed past er net in Haha!

Maargoed, nu ga ik echt richting Gielemans Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:05

ik heb een balkon op het zuiden in de volle zon en daar past amper een teiltje water op, nu zit ik er toch nooit want het is er veel te heet.... ik word bruin van Morrie ophalen en wegbrengen: een wandeling door de weilanden die meestal een half uurtje duurt omdat ie onderweg bij mag eten van me

Het ismijeen raadsel hoe de boer verder gaat verkampen, overal staan groepjes paarden en hij heeft bijna alles gemaaid, misschien laat ie ze gewoon wel zo staan de rest van het weideseizoen.... als ik hem zie, zal ik het eens vragen straks

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:12

damn ik zie net op teletekst dat er een ongeluk op de A27 is gebeurd, dat betekent dat mijn collega die in Lexmond woont alweer niet kan komen....... dat is de 2e keer al deze week. Hij kan geen andere route nemen, want hij moet de Lek over. Vet balen, want dan zit ik dus eigenlijk de hele studiemiddag voor niets.......

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:29

Ja,ik ben blond..ik weet het...maar heb ik daar last van als ik naar Utrecht moet?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:44

Goedemorgen .... weer geen dag om je druk te maken Knipoog . Gisteren niet naar paard geweest, dus vanavond ga ik weer even checken.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:47

Het is zeker geen dag om je druk te maken...
En ik moet zo naar het grote Utrecht,met rotondes,en afslagen,en straatjes,en verkeer,en plaatsen waar ik nog nooit van gehoord heb.
Misschien is dat stomme ongeluk wel op mijn weg zo,en kom ik nooit meer thuis...
En heb ik dat allemaal overleeft,dan moet mijn arme zoon vanmiddag naar de tandarts om 2 gaatjes te laten boren...
Maar verder maak ik me helemaal niet druk.

(ik heb ook helemaal geen medelijden met mezelf..) Verdrietig

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:41

Goede morgen,

Bijna heb ik dvd 3 afgekeken van level 1 Ja
Ziet er erg pijnlijk uit soms als ze met die klip zo rammen op z´n neus.
Maar het maakt je punt wel duidelijk, wat een vervelende paarden zijn daar zeg Shy is veel makkelijker Schijnheilig

Was ik wat later dan normaal weg gegaan van huis (ja bleef plakken door die dvd) krijg ik een mega plensbui over me heen Boos! nu zit ik met een natte spijkerbroek achter mijn buro.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:14

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:17

Tinkerloos schreef:
Ja,ik ben blond..ik weet het...maar heb ik daar last van als ik naar Utrecht moet?

jij niet, ik wel, ikmis de collega waarmee ik een enorme klus moet klaren vanmiddag.....

ik heb net een uurtje in de wei gezeten bij Morrie, nou ja, in de wei ernaast waar wel gras staat...ik hoop toch dat ze binnenkort verkampt worden, want ik voorzie toch wel wat koliekproblemen tenzij er hooi bij gevoerd gaat worden, maar dat acht ik zeer onwaarschijnlijk.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:19

Citaat:
Ziet er erg pijnlijk uit soms als ze met die klip zo rammen op z´n neus.

heb je wel eens een poosje naar een kudde paarden gekeken die wat onrustig is? Dan vallen er rake klappen, en wel véél harder dan jij ooit met dat clipje kan geven...... Morrie heeft oook o pde harde manier de yoyo moeten leren, nu gaat hij als ik alleen maar kijk....

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:42

Morrie schreef:
heb je wel eens een poosje naar een kudde paarden gekeken die wat onrustig is? Dan vallen er rake klappen, en wel véél harder dan jij ooit met dat clipje kan geven...... Morrie heeft oook o pde harde manier de yoyo moeten leren, nu gaat hij als ik alleen maar kijk....

Dat weet ik maar toch elke keer als ik "tok" hoor voel ik het bijna pijn doen.

Heb jij dat ook wel eens dat als je de dvd's hebt gekeken je het in je dromen gaat oefenen?

Ik heb de hele avond liggen woelen volgens mijn vriend Haha!
Die dromen blijven mij dan erg duidelijk hangen en ik kan alles gewoon voelen en soms zelfs ruiken Verward
De volgende ochtend heb ik dan echt het gevoel alsof ik alles al gedaan heb (geoefend).
Meestal als ik het dan in het echt ga doen lukt het heel snel omdat ik al het gevoel in mijn lichaam heb.

Ik praat in mijn slaap ook eigenlijk alleen maar engels Verward dus ik herhaal soms hele stukken van films of dus instructies van de dvd Haha!

Zo raar, heeft iemand anders dit ook?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:45

Ja Clown Maar gelukkig slaapt mijn vriend altijd als een blok en heeft ie er niet teveel last van Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:46

nee dat heb ik niet, ik slaap slecht, zo'n 2 à 3 uur per nacht en dan ben ik comateus.......
ik oefen het gewoon met mijn paard, dat is veel effectiever. Hoewel ik nu al bijna 2 weken niets gedaan heb, sinds het fiasco dat cursus en verhuizing heet...... hij heeft amper een halster om gehad, loopt los ook wel mee tegenwoordig

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:48

ik praat wel in mijn slaap... van de week vroeg ik aan mijn vriend waarom er een aap aan de lamp hing Scheve mond

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:54

Ik snap de yoyo wel, maar wat ik heb wel moeite met dat harde..

Hoe doen jullie dat dan naar je toe halen. Want van je 'afslaan' kun je veel harder en duidelijker doen dan naar je toe halen..

Bijvoorbeeld je paard durft ergens niet langs, hoe doen jullie dat dan?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:59

evita_ schreef:
Bijvoorbeeld je paard durft ergens niet langs, hoe doen jullie dat dan?

Ik doe niets volgens richtlijnen, maar wanneer mijn paard ergens niet langs durft, dan stap ik af en dan volgt ze mij wel, soms nog na aarzeling Clown . Heb haar ook wel eens proberen ergens langs te dwingen met geweld, maar dat werkt averechts.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:02

als je paard ergens niet langs wil, is dat een treshold, daar zijn hele dvd's aan gewijd, vooral met approach en retreat, dus een paar stapjes achteruit en weer benaderen en héél veel geduld

Naar me toe halen, is geen probleem, ik glimlach , doe m'n hoofd een beetje scheef en hij staat voor m'n neus. Bij wegsturen bij yoyo glimlach ik ook, iemand heeft daar ooit veel teveel druk op gezet bij het aanleren en als ik er teveel druk opzet, gaat ie met z'n lippen klapperen, dat is bij Morrie een teken dat hij iets heel vervelend vindt.....

Als je je paard bij je wil hebben: glimlachen en zachte blik in de je ogen, ik hoorde Eddy Modde tegen iemand zeggen op de cursus: als je zo boos naar mij kijkt, zou ik ook niet bij je willen komen... en dat zie ik vaak: paard wil niet komen, mensen raken geirriteerd en ongeduldig en gaan boos kijken, krijgen een harde blik en dan komt zo'n paard helemaal nooit meer....

Morrie loopt als ie mag grazen in een megagrote vette wei, als ik hem terug wil zetten, kijk ik naar hem, lach tegen hem en dan komt ie al grazend naar me toe, duurt wel even, maar ik hoef hem nooit te gaan halen
Slecht leiderschap volgens mijn stalgenoten: je moet doelbewust recht op je paard aflopen en hem halsteren en meenemen.....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:04

naar me toe halen door aan het touw te gaan hangen als ie niet wilt komen, en de druk loslaten zodra ie iets naar voren komt. Als ie er met z'n aandacht niet bij is, vraag ik hem eerst nog een stap terug, en daarna naar voren. Verder ga ik met Morrie mee.

Als ie ergens niet langs durft, speel ik net zo lang sqeeuze tot ie er wel rustig langs gaat. De eerste keer is dan misschien "gedwongen" maar daarna gaat het meestal wel beter. Te paard ben ik geen held, ik stap af, en als ik geen parelli spul bij me heb, keer ik om en ga terug...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:14

Volgens mij moet je bij de yo-yo toch de druk vasthouden op fase 4 en zo gauw hij ook maar een poging doet om te komen loslaten en dan weer bij fase 1 beginnen, of heb ik het nu verkeerd?

Zelf heb ik Shy geleerd om al te komen als ik met losse handen over het touw glij Ja als ze dan ff wacht doe ik mijn hand iets dichter dan komt ze eigenlijk altijd en kan ik dus weer naar fase 1 terug gaan.

Als ze ergens niet langs wou dan draai ik haar eerst met haar hoofd ernaartoe en ga stil staan.
Dan is het stapje voorwaarts tot ze nietmeer durft en dan terug naar het punt waar ze ontspannen blijft staan.
Zo ga ik door tot ze zo iets heeft van "ok ik kom er niet onderuit en het is blijkbaar niet eng" en dan gaan we er langs.
Soms met een boogje maar we gaan er langs OK dan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:16

zo lang je maar nooit met de kont van het paard naar het enge toe draait, want dan is de kans groot dat ze weg zijn...... is mij nog niet zo lang geleden weer overkomen, helaas.....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:23

Ik heb Utrecht overleeft!!!!!!!!
Het ging zonder moeite,hoera!!
(nu moet ik nog een keer,maar nu weet ik een beetje de weg..)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:26

Tinkerloos schreef:
Ik heb Utrecht overleeft!!!!!!!!
Het ging zonder moeite,hoera!!
(nu moet ik nog een keer,maar nu weet ik een beetje de weg..)

Zie je wel, maar nu ben ik wel verschrikkelijk nieuwsgierig naar wat jij daar deed Haha!