De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:50

Nou bij ons mag dat niet. Ik ben een keer door mijn benen gezakt en kon niet meer lopen (hernia) Bob heeft me in de auto gedragen en is toen naar de EHBO gegaan. Daar heeft hij een rolstoel gepakt en heeft me daar in getilt. Ik moest op mijn handen blijven steunen want zitten kon ik ook niet. De juffrouw van de EHBO wilde me eerst terugsturen naar de huisarts. Maar heeft toen haar hand over haar stenen hart gestreken en een arts voor me gezocht.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:17

@ jackie: feli met je nieuwe aanwinst!

Morgen komt de DA voor Wit, hij is steeds duidelijker onregelmatig op rechtsachter, en na het door de bak scheuren, legde hij de hoef ook op rust..... verder gaat de DA meteen de tanden weer eens doen, is al ruim een jaar geleden...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:26

hier wel hoor: er viel vanmiddag iemand van een paard bij ons, die is door stratenmakers zo linea recta naar het ziekenhuis gebracht, ze had ondanks een helm en bodyprotector toch nog e.e.a. gebroken

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:01

Cookies schreef:
Nou bij ons mag dat niet. Ik ben een keer door mijn benen gezakt en kon niet meer lopen (hernia) Bob heeft me in de auto gedragen en is toen naar de EHBO gegaan. Daar heeft hij een rolstoel gepakt en heeft me daar in getilt. Ik moest op mijn handen blijven steunen want zitten kon ik ook niet. De juffrouw van de EHBO wilde me eerst terugsturen naar de huisarts. Maar heeft toen haar hand over haar stenen hart gestreken en een arts voor me gezocht.

Ik neem aan dat je een vette klacht hebt ingediend???
Asociale praktijken zeg!

Jackie: lekker beest hoor!
Wat moet je(Steffie) er allemaal aan opknappen?

Hier begint de lente !
De weide en de bak zijn gesleepd! Goede voorbode...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:19

slepen gebeurt bij ons het hele jaar door.... ook in de winter
Morrie heeft momenteel een geheel eigen wijze van de bak slepen: hij rolt wel 10 x en steeds op een ander plekje, dan is de bak ook vlak als ie klaar is

het varken had zelfs op de plaat gerold, daar wordt ie altijd zo lekker schoon van *not*

Waar hij heeft gerold is de bodem ook meteen gestoffeerd: met haar.....

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:20

Denk niet dat je weide het hele jaar door wordt gesleept..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:22

als de shetten verkampt worden, wordt de wei direct gesleept

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:02

Bij mij laadt je foto-site niet smurf , alleen kruisjes overal.... was wel benieuwd naar die Quasimodo foto's

Jackie : leuk , een palomino en familie !!

Wou al zeggen , als je op zoek was naar een reddingsproject had je die grote vos wel mee kunnen nemen , zit ook op de schopstoel...

jackie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:20

@pmarena: ik was niet op zoek naar een reddingsgeval maar hij keek me aan met de ogen van Briolette. toen kon ik niet anders......

@Cookies: de rest van het paard staat in een ongezellige stal, tot morgen...

hij heeft idd een leuk koppie. ik denk dat ik hem Barbie ga noemen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:24

Citaat:
ik denk dat ik hem Barbie ga noemen

noem hem Ken

jammer van de foto's Bianca, maar ik zie nu te weinig om ermee te gaan prutsen..... beetje blindtypn gaat nog net

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:28

jackie schreef:
@pmarena: ik was niet op zoek naar een reddingsgeval maar hij keek me aan met de ogen van Briolette. toen kon ik niet anders......

Ja , zag ik ook verderop in je stukje , dacht ik aha dat is de reden

Blijft toch een deel van je eigen paardje dan dat je aan staat te staren , net alsof je die van jezelf in de steek laat....
en zo krijgen ze het weer mooi voor elkaar

Smurf : kan ook aan mijn PC liggen hoor , ik heb wel meer rare dingen zo af en toe....hoort erbij schijnbaar

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:01

smurf schreef:
hier wel hoor: er viel vanmiddag iemand van een paard bij ons, die is door stratenmakers zo linea recta naar het ziekenhuis gebracht, ze had ondanks een helm en bodyprotector toch nog e.e.a. gebroken

sjezus, zeker hard neergekomen. bij jullie is ook altijd wel wat of zie ik dat verkeerd?

@Angela: lijkt wel op een hoefzweer, ben benieuwd wat de DA gaat vinden.

@Antheman: hij heeft vastgelegen in zijn box met een been in het hooinet en heeft nogal wat tijd zo gelegen. waarschijnlijk valt het een en ander recht te zetten

Citaat:
Blijft toch een deel van je eigen paardje dan dat je aan staat te staren , net alsof je die van jezelf in de steek laat....
en zo krijgen ze het weer mooi voor elkaar

precies, dat heb je goed gezien. nou kan ik mijn toko wel de palomino stables gaan noemen. heb er vanaf morgen drie, hem en de twee meiden.

@Smurf: Ken zou waarschijnlijk groen van jaloezie zijn als hij Barbie's spierballen zag . ga toch nog op zoek naar een andere naam.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:06

@ jackie: handig zo'n hooinet he, wordt je altijd blij van....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:32

Citaat:
bij jullie is ook altijd wel wat of zie ik dat verkeerd

valt erg mee, het is altijd hetzelfde paard dat z'n amazone eraf werkt: die van vandaag dus....... is echt een onmogelijk paard, heeft als veulen en jaar in een 1 paards trailer opgesloten gezeten tot ie eruit gesprongen is, beest is onvoorspelbaar en asociaal tegen mensen en andere paarden.

Verder ontsnappen de paarden geregeld maar dat komt omdat sommige mensen geen hekken dicht kunnen doen en bij de ruinen de ketting niet op het hek doen... tja.....

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:34

Waarom niet gewoon z'n eigen naam houden dan ?

Wat zouden jullie trouwens doen als je een paard hebt gekocht dat altijd op ijzers heeft gestaan zover je weet , je haalt 'm van de ijzers af en zelfs na een paar jaar onder gewoon goede omstandigheden (hoef-technisch-gezien) heeft het dier elke keer last van hoefzweertjes ?

Heb deze situatie niet aan de hand hoor , maar vraag het me af.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:36

arm paard dus.........

ik ga pitten . sterf alweer van de rugpijn.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:41

@pmarena: hij heeft alleen een stamboeknaam en geen roepnaam. die vind ik niet leuk.

wat het hoefzweerprobleem aangaat: paarden met en zonder ijzers krijgen hoefzweren. om die reden zou ik een paard nooit laten beslaan.

welterusten

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:33

Hoefzweren komen van het inwendige van de hoef, ijzer zit aan de buitenkant . Zou in dit specifiek geval het paard zelf bekappen (tenminste wanneer het mijn paard was). Mijn paard staat anders op de benen, dus waarom zou het niet bij een ander paard kunnen. Ik geloof erin dat wanneer je regelmatig vijlt en toch gewoon de zool aanhoudt de hoef, daardoor het been en het gehele paard zelf de meest comfortabele stand aanneemt, daarmee zou je wellicht ook de zweren geen kans meer geven.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:34

pmarena schreef:
Waarom niet gewoon z'n eigen naam houden dan ?

Wat zouden jullie trouwens doen als je een paard hebt gekocht dat altijd op ijzers heeft gestaan zover je weet , je haalt 'm van de ijzers af en zelfs na een paar jaar onder gewoon goede omstandigheden (hoef-technisch-gezien) heeft het dier elke keer last van hoefzweertjes ?

Heb deze situatie niet aan de hand hoor , maar vraag het me af.

heeft ie van mij wel... en we gaan lekker door met NB-en! (ooit komt het goed...)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:06

Na lang aarzelen heb ik nu na het lezen van oa. een paardenleven lang en gezond en het boek van natuurlijk bekappen besloten om mijn merrie voortaan ijzerloos door het leven te laten gaan!

Ze heeft al zo lang ik haar heb een zgn graasvoetje en wil kijken of die nog bij wil trekken.

Volgende week komt Marco bij de buren ga ik even mijn bekering opbiechten

Omdat ie nog niet op de lijst staat (of inmiddels wel?)zijn gegevens:
Marco Krul
(Groningen)
(0599) 64 88 53
(06) 53 33 39 06
www.strassertrim.nl
marco@strassertrim.nl

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:29

Welkom Gerrie. Gun het ijzerloos leven van je merrie alle tijd van de wereld

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:34

Leuke site heeft hij

Maak je ook wat foto's van voor en na de bekapping? Altijd leuk, ook voor jezelf om de verschillen na verloop van tijd te zien

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:43

Ik zal mijn camera in de aanslag houden en er ook zeker de tijd voor nemen

Achter heeft ze al geen ijzers meer en daar merk ik niks van..ook niet trouwens als ze een ijzer voor afgetrapt heeft

Maar ja die stand wordt wel heel anders straks...
Wie weet gaat het heel mild?
*houdt vingers gekruisd*

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:46

Ik zou het gewoon eens met hem overleggen, als het goed is gaan die standveranderingen ook gewoon in overleg met de eigenaar van het paard.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:56

Foto's van de graasvoet graag!! Ik heb ook een paard met een graasvoet. Die begint steeds beter te worden. Nog effe en dan zie je er niks mee van.