[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:18

volgens mij heb jij al bij Parelli gestudeerd, zo'n antwoord zou Eddy Modde ook geven

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:26

nee, heb ik niet. maar ik heb het boek van Parelli al 15 jaar geleden gelezen, toen de carrot sticks hier in NL nog volkomen onbekend waren. heb er een paar dingen uitgepikt die ik handig vond.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:30

ik leer gewoon een rijtje quotes van Parelli uit m'n hoofd, dan is het net alsof ik er ook iets vanaf weet

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:36

hier heb je er nog een:

"when the horses jaws are in motion, his mind is at rest"

niet van Parelli maar van Pete Rose

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:42

Failure is unimportant. It takes courage to make a fool of yourself

(Charlie Chaplin)

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:46

zie mijn onderschrift

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:47

precies, ik ben niet zo slim van mezelf.......

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:48

leuk voor je paard!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:52

tja het is een handicap, maar niet iedereen kan even intelligent zijn en gelukkig legt de familie Parelli stap voor stap uit wat je moet doen..... gelukkig heb ik geen kinderen, dus heb ik dit enorme gebrek niet doorgegeven aan het nageslacht......

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:02

haha, lekker droog ben jij.
Denk je echt zo over jezelf? Ik bedoel, je bent toch niet zwakbegaafd ofzo? Ik geloof niet dat je dom bent, anders kun je geen Parelli doen. Domme mensen denken naar mijn mening niet verder met hun paard en zouden nooit op NH komen..

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:19

evitatinkle schreef:
zie mijn onderschrift

wahaha, die is geweldig. . vrij vertaald: schij uit met quoten en ga wat doen met je paard

evita_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:21

jackie
misschien krijg je dan inspiratie!

Kwetal

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:26

Wij hebben net Bram geleerd om met beide voorvoeten in de hooiton te gaan staan...heel natuurlijk vreselijk nuttig gaan we nog veel plezier van hebben Maar ja, wat moet je anders als het pijpestelen regent en je alleen een afdak van een meter hebt om droog te staan

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:57

beter als uit je neus staan te smikkelen......

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:00

Citaat:
schij uit met quoten en ga wat doen met je paard

's avonds in het pikkedonker in de regen in een ondergelopen polder, jaaaaaa gaaf plan......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:17

Walter mag niet mee naar mijn werk

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:36

neem je een kaarsje mee en ga je kerstliedjes met hem zingen

ik heb licht in de inloopstal maar dat is ook het enige..verder is de aarde pikkedonker. En helemaal in Friesland!

Wij halen ze sávonds binnen, dat is echt gaaf als je niks ziet maar je hoort twee paarden aan komen denderen. Komen ze in een lekker schoon stalletje, krijgen ze wat lekkers, even de boel rekken en strekken en een knuffel en tot morgenavond. Het is even niet anders in de winter, ik werk ook 40 uur per week..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:38

Dat heb ik ook hoor. In de stal hebben we wel licht, maar erbuiten niet. Er is niet eens straatverlichting
En dat aan de rand van een stad als Enschede

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:44

zijn vanavond even met zn tweeen op de paardjes een rondje wezen stappen. De boerderij heeft een soort oprijlaan van twee kanten en de kortste kant van die driehoek is een fietspad.

Reflecterende spullen aan, halstertje met touw en erop. Heerlijk zo rijden. Paarden ook blij, komt er ineens een politieauto naast ons rijden. Dus ik denk, wat hebben die aan te merken? Geen zadel, hoofdstel, etc..??

Stapt een agent de auto uit en gaat mijn paard lopen bekijken. Ze waren nogal fris dus hij blijft op enige afstand want het waren net stuiterballen

Blijkt dat ze zochten naar een loslopende schimmel met een zadel op daar in de buurt. Dat arme beest zwierf daar rond, of wij hem ook gezien hadden.

Nee, en anders hadden de paarden hem ook wel opgemerkt. Het was donker en er loopt een donkere weg waar ze keihard rijden dus ik hoop dat ze hem gevonden hebben...

GeneralFlynn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:32

jackie schreef:
nee, donderdag ben ik er niet. volgende week donderdag wel, tot een uur of vier. ik ga namelijk donderdag weer een weekje weg voor mijn werk. paard is van harte welkom. mag los in de bak lopen en krijgt ook wat te eten en drinken .

het is idd de eerste stal links met groene trailer in de bak. mijn auto (grijs) staat aan de weg.

Dan kom ik volgende week donderdag waarschijnlijk even langs.
Ik laat je dat dan nog wel even weten..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:56

in het donker rijden doe ik dus echt niet. Ik ben zelf zo nachtblind als wat en Morrie is bij daglicht al erg schrikkerig, dat is vragen om problemen.....

Ik ben net begin level 2, dus ik rijd in feite helemaal nog niet. Zou een bak moeten hebben voor passenger en follow the rail, maar ja, helaas pindakaas.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:20

evitatinkle schreef:
zijn vanavond even met zn tweeen op de paardjes een rondje wezen stappen. De boerderij heeft een soort oprijlaan van twee kanten en de kortste kant van die driehoek is een fietspad.

Reflecterende spullen aan, halstertje met touw en erop. Heerlijk zo rijden. Paarden ook blij, komt er ineens een politieauto naast ons rijden. Dus ik denk, wat hebben die aan te merken? Geen zadel, hoofdstel, etc..??

Stapt een agent de auto uit en gaat mijn paard lopen bekijken. Ze waren nogal fris dus hij blijft op enige afstand want het waren net stuiterballen

Blijkt dat ze zochten naar een loslopende schimmel met een zadel op daar in de buurt. Dat arme beest zwierf daar rond, of wij hem ook gezien hadden.

Nee, en anders hadden de paarden hem ook wel opgemerkt. Het was donker en er loopt een donkere weg waar ze keihard rijden dus ik hoop dat ze hem gevonden hebben...

Toch moet je daar niet aan denken, dat je paard daar rondloopt en ook nog eens in het donker....

Ik reed eerder ook wel in het donker, heen en terug van de les van de ponyclub. Meestal fietste er dan wel iemand bij, maar lang niet altijd. Als je maar goed verlicht bent kan het prima

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:24

Ik ben wel eens overvallen door het donker. En ik ben nachtblind.
Ik wist echt niet meer waar ik was. Gelukkig zien paarden beter dan mensen in het donker. Dus ik heb Lan de vrije teugel gegeven en zij heeft me thuisgebracht

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:45

Verbazend he, hoe paarden goed kunnen zien in het donker!

Ik zou ook nooit alleen gaan, en ook nooit zonder verlichting. Gelukkig kan ik heel goed met mijn paard opschieten, en vertrouwen we elkaar 100% maar het flitste wel even door mijn hoofd. ..het zal je paard maar zijn die daar loopt.

Ik zal zo even in de kranten kijken of ik wat meer weet.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:54

paarden kunnen misschien wel goed zien in het donker, maar ze worden amper gezien, wat je er ook aan verlichting aan hangt. Het enige dat vanuit de auto zichtbaar is, zijn de reflecterende beenbeschermers, alle toeters en bellen die daar boven hebt, zijn niet herkenbaar als zijnde paard en ruiter.

Bij ons zijn er mensen die alleen maar in het donker kunnen rijden en aangezien we geen begaanbare bak hebben, moeten die wel buitenrijden. Ik vind het persoonlijk een hachelijke onderneming en verbaas me erover dat het vrijwel altijd goed gaat