Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:29

Hahahaha, goed idee! Ik heb nog 1 1/2 flesje over van mijn paard (wat niks hielp), heb er wel nood aan de laatste tijd...
Weet je wat grappig is? Dat we van het ene topic op het andere aant springen zijn hahaha....bestaat er hier geen zelfhulpgroep voor ons?

Fabster

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:54

Vast wel. Er zijn vast meer hopeloze gevallen als wij. Moeten we gewoon een eigen topic beginnen. :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:18

Lekker dan van je beurse bips Fabster... :\ WEl super dat ze dan gewoon terugkomt. :j

Hier eventjes weinig rijden ivm blessure van mezelf, maar zaterdag sowieso Strao riejen! Met 180 paarden over strand, hoeiii! Vindt 'ie altijd ge-wel-dig, loopt ie zowat z'n longen uit z'n lijf, stuitert wat, maar altijd zo fijn en leuk dan! Heb er echt al zwaaaaar zin an! :#

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:21

Zou dat terugkomen ook iets van LBE zijn? Ik ben er vorig jaar ook eens buiten afgevallen. Eerst rende hij keihard weg. Na 100 meter bleef hij staan, hinnikte en kwam weer teruggerend. Terwijl de manege waar hij gestald staat al in zicht was. Was wel lief (ondanks dat hij mij er eerst doelbewust met bokken af had gegooid...).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:50

Elk jaar denk ik: ik ga eens bij de Stroa kijken. Komt er nooit van, helaas.

Tja, balen van mijn bil, maar goed, het kan een stuk erger.

Wat heb je voor n blessure?

Caj gooit me er niet bewust af. In de bak en aan de hand is ze vol zelfvertrouwen. Krijg je haar niet gek. In een groep ook goed te doen, als er maar niemand achter haar loopt, want die trapt ze lens. Maar alleen naar buiten vindt ze maar niks. Ze ziet overal monsters. Als ik haar vrij strak rij, gaat het prima. Schrikt ze ook, maar weet ze (denk ik) dat ik ook oplet. Maar zo met een lang teugeltje lopen flierefluiten zag ze niet zitten, denk ik. Dan voelt ze zich misschien toch genoodzaakt om zelf drastische beslissingen te nemen, ofzo. Vertrouwt ze het toch niet. Het was lang geleden, dat ze zó dramatisch opzij sprong. Maar het is ook lang geleden, dat ik het even liet gaan.... :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:41

:D De mijne komt ook terug als hij buiten los komt. Is best een grappig verhaal...

Er staat in het bos hier vlakbij een bankje. Dat bankje staat om de hoek dus elke keer is het bij die bocht maar de vraag of en hoe het bankje erbij staat. Voor die bocht begint paard vaak al te klieren, bankje kan weleens eng zijn met mensen met kinderwagens enzo dus vooraf beginnen te etteren vond paard nodig. Ik dacht op een dag, "ik ga dat bankje eens even opzoeken en dat geklier afleren" Afijn, paard aan een touwtje mee, zelf de wandelschoenen aan en op naar het bos. Aangekomen bij het bankje paard eens even goed de boel laten bekijken, ging allemaal prima. Tot dit heldere licht besloot om op dat bankje te gaan staan om te laten zien aan paard dat het bankje echt niet eng was. Alleen was bankje nat en daardoor glad. Ik begon te glijden, kreeg de leuning in mijn knieholte's en met een vreemde snoekduik belandde ik achter het bankje in het struikgewas. Grote verdwijntruc... Paard los op een draf 50 meter verderop met ogen op stokjes waar de baas nou toch heen was. Al vloekend en tierend klom ik weer terug over het bankje. Paard zichtbaar blij hinnikend dat ik toch weer te voorschijn kwam. Op 10 meter van het bankje bleef hij staan... bankje is en blijft eng en elke keer snurkt hij een keer als we erlangs komen alsof hij zeggen wil "niet weer mijn baas opvreten"

Hij had ook 250 meter terug naar stal kunnen lopen :D en hij gaat er nu gewoon langs op die snurk na. Kan het hem niet kwalijk nemen en moet elke keer weer denken aan die actie.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:36

_O- dat is echt grappig! Hoop dat je je toen niet bezeerd hebt, maar snap dat paard volkomen.

Grappig genoeg viel ik gisteren precies op dezelfde plek als wasr ik vorige keer afstapte, zonder mijn airbagvest goed los te maken. Toen blies hij ook op en Caj schrok er toen ook van. Misschien toch een herinnering...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:02

_O- Er heeft zeker niemand dat incident met het bankje gefilmd? Jammer...

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:45

Hahahaha, Anne, wat een geweldig verhaal.
Ik heb dit ook ooit meegemaakt op het strand...vriendin was afgestapt om foto's van mij te nemen. Haar paard ging ervandoor en zij bleef er zo rustig bij...even op haar vingers gefloten en haar merrie draaide zich in volle ren galop terug naar baasje. Ik was zoooo onder de indruk toen 8)7

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:52

mindful schreef:
Hahahaha, Anne, wat een geweldig verhaal.
Ik heb dit ook ooit meegemaakt op het strand...vriendin was afgestapt om foto's van mij te nemen. Haar paard ging ervandoor en zij bleef er zo rustig bij...even op haar vingers gefloten en haar merrie draaide zich in volle ren galop terug naar baasje. Ik was zoooo onder de indruk toen 8)7

Ik ben ook onder de indruk! Dat moet ik ze toch ook eens leren. In de wei kijken ze allemaal op als ik ze roep. Maar ze hebben liever dat ik kom. Veel minder moeite.... :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:30

Vandaag had ik de hele ochtend les met 3 van mijn paarden. Waaronder ook Caj. Vandaag stond de longeerlijn weer eens op het programma. Ik heb met haar dan altijd moeite met het tempo. Het liefst loopt ze de hele tijd meer in de verzameling. Heel leuk natuurlijk, maar ik wil nu gewoon energie zien. Dus we begonnen in stap. Die wilde ik verruimen, gaat ze in draf; ook goed, maar dan wel een ruime draf. Dacht ze weer slim te zijn door in galop te springen. Prima, maar dan wel een euime galop. En toen had ze natuurlijk geen extra gangen meer om in te zetten. Dus ja hoor; daar kwamen de ruimere passen.

De juf legt een balk neer om daar de gangwisselingen in te zetten en daar werd ze een potje heet van! _O- Vond ik zó tof om te zien! Daar kwam de energie! Die moest ik dan wel weer kaderen, maar daar was de Caj die ik graag zie. Prachtig! Mijn dag kan niet meer stuk! +:)+

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:43

Zalig Fabster, ik weet er 1 die goed gaat slapen vannacht ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:58

http://youtu.be/U3sPVjqCUAQ

Hier een filmpje van vanmiddag van mijn schatje. Ik was nog even aan het longeren geweest, met balkje en wou daarna nog even de halfsteps oefenen. Maar mijn brokjes waren op voor het clickeren, dus ik had haar even losgemaakt en ging brokjes halen.

Toen ik terug kwam en haar weer aan de lijn wilde zetten, liet ze mij even zien dat ze mijnecht niet nodig had voor het longeerwerk. _O- Ik kreeg haar dus niet meer te pakken. Tot ik vroeg: nou, ben je klaar? Kom dan maar hier. Komt ze doodleuk aanwandelen, laat zich vastklikken en doet de halfsteps nog even :D

Het blijft een rare....

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:03

Alle remmen losssssssss :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 07:04

Geweldig filmpje, vooral de ze dat balkje iedere keer keurig neemt :))

Hier morgen dus strao gaan rijden. Meneer heeft dan bijna anderhalve week 'stil' gestaan, dus ben errug benieuwd :D Een bokje hier en daar en wat stoer gedrag zal zeker aanwezig kunnen zijn. We gaan t zien ;)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:11

Jaan81 schreef:
Geweldig filmpje, vooral de ze dat balkje iedere keer keurig neemt :))

Hier morgen dus strao gaan rijden. Meneer heeft dan bijna anderhalve week 'stil' gestaan, dus ben errug benieuwd :D Een bokje hier en daar en wat stoer gedrag zal zeker aanwezig kunnen zijn. We gaan t zien ;)

Hoe herkenbaar }:0 }:) ~~}>
Hou het veilig hé, airbagvest, valhelm, goede verzekering? := :):)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:06

Ben nog nooit van m afgevallen *klopklopklop*
Tot nu toe nooit hoge bokken of abrupte stops, gelukkig. Wat dat betreft toch echt trekpaard ;)

Maar mocht ik (letterlijk) zandhopen of een duik in zee hebben genomen, zijn jullie de eerste die het te horen krijgen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:25

Ik was ook nog nooit van Caj afgevallen. Maar heb echt een hele blauwe kont. Niet normaal. Was gisteren bijnde fysio (voor iets anders) en die schrok zich dood! :=

Maar je blijft wel zitten. Ik vind het jammer dat ik niet kan komen kijken. Dochterbis ziek en nu heeft ze mij ook nig aangestoken. Gezellige boel hier dus. Heel veel plezier morgen!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:02

Nou, ben er niet afgevallen, van beide paarden niet ;)
M'n vriendin kreeg enorme last van d'r rug en ribben, dus tijdens de pauze op strand is mijn bijrijdster op m'n knappe Tych gekropen en ik op de kwpnxfries van m'n vriendin. Even een flinke omschakeling, van trekpaard naar dat, maar verder heerlijk gereden! Was echt weer genieten <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:40

En mooi weer! Heerlijk, Jaan!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:36

O! Das fijn Daan!!!

Wij hebben vandaag voor het eerst weer op de piste gespeeld en de puntjes weer op de i gezet :7
Na een half uur werken was hij weer aan mijn zijde |( ...de aanhouder wint, denk ik dan.
Wel fijn om te ervaren dat alles wat ik vorig jaar aangeleerd heb, er weer vlotjes uitkomt...zalig gewoon.

Het enige wat me zorgen maakt is de switchknop van LB naar RB...spelende kinderen, een jogger, kind met step,...en de bom ontploft. Als die zo blijft zal het eeuwig grondwerk blijven vrees ik :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:20

Welnee, gewoon weer een fase van 3 jaar! _O- Nee, hoor, ik maak maar een grapje. Maar ik denk echt dat het een volgende fase is. Je hebt afgelopen jaar vooruitgang geboekt en dat gaat nu best goed. Nu ga je weer nieuwe dingen met hem doen en dat komt straks ook weer goed. Geduld! En met RBE moet je daar héél veel van hebben. Maar toch komt dat weer goed. Echt waar!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:28

Fabster schreef:
Welnee, gewoon weer een fase van 3 jaar! _O- Nee, hoor, ik maak maar een grapje. Maar ik denk echt dat het een volgende fase is. Je hebt afgelopen jaar vooruitgang geboekt en dat gaat nu best goed. Nu ga je weer nieuwe dingen met hem doen en dat komt straks ook weer goed. Geduld! En met RBE moet je daar héél veel van hebben. Maar toch komt dat weer goed. Echt waar!

Dankjewel Fabster, ik heb hier dus 0,0 ervaring mee. We zijn idd van zeer ver gekomen. Zowel hij als ik, enorm veel bijgeleerd ook.
We hebben ons in elk geval ingeschreven om aan een bootcamp deel te nemen in juli...een hele week intensief met elkaar optrekken...ik leef ernaar nu, heb er enorm veel zin in. Zal van de week nog eens een filmpje plaatsen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:44

Wat leuk! Wat voor bootcamp? Bij wie?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:24

Fabster schreef:
Wat leuk! Wat voor bootcamp? Bij wie?

Bij Wendy van Mirror horses in het centrum van België
Ze is uniek in angsten bij Ruiters weg werken en werkt ook met veel grondwerk zoals ik het doe.