[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:11

Timbers: wat een toestanden weer... Net nu het zo goed leek te gaan... Heel veel sterkte maar weer!!! Ach gut

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:31

sonjim schreef:
Essie volhouden meissie, en Frances ook natuurlijk. (als ze spierbevangen is zou ik goed naar de hoeveelheid vitamine e en magnesium in je voer kijken), beiden mogen wat hoger bij deze paarden.

Ze krijgt idd al flinke doses Vitamine E + selenium en magnesium....daar was ik al mee begonnen.

Ik vind de stalrust alleen zo naar Verdrietig maar mijn paard lijkt zich er echt niet druk om te maken.....ze gaat lekker liggen als ze daar zin in heeft en knabbelt rustig aan haar ruwvoer. Dus ik moet me er ook maar bij neerleggen, ze mag nu echt absoluut niet lopen en staat heel unnatural nu onder een hele dikke deken.

Ze stond steeds wat te zweten dus ik was de deken weer aan het afbouwen, maar gisteren had ze ineens 35.8 qua temperatuur Bloos! en ze voelde helemaal koud. Dus dikke deken weer op en een uurtje later was de temperatuur weer goed......dus helaas voor Es deze winter toch onder dek Zij zijn groot en ik is klein! Vind het voor haar helemaal niet fijn, maar het blijkt wel te werken.....

Morgen kan ik als het goed is Neutradex bij de DA halen en dat geven zou de melkzuren uit de spieren halen......tja en dan is het weer afwachten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:23

Arme Essie geef haar maar een dikke knuf.

Wieneke is na de spuiten en antibiotica nu gelukkig weer koortsvrij, eten doet ze nog steeds slecht en ze is ook nog steeds niet lekker, maar het gevaar lijkt geweken te zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:58

Heeeeey lieve allemaal, dat is lang geleden en het is me teveel om alles bij te lezen, dus ik vraag het zo maar even: Hoe gaat het met jullie en jullie paarden? Ik lees hier en daar wel wat over ziekte en blessures. Wat vervelend!!!

Ik ben juist helemaal blij Lachen ! Heb een heerlijke vakantie in Zeeland gehad met mijn gezin, Sam doet het geweldig momenteel, ben echt zo trots op hem Lovers . En ik heb vanmorgen te horen gekregen dat ik zijn kudde uit mag breiden met 3 nieuwe paarden. Ik mag nieuwe mensen zoeken, die hun paard ook 24/7 buiten willen houden in Sam's kudde. Want die werd echt te klein en daarbij wil ik volgende zomer ook een grotere groep hebben staan, omdat er anders veel te veel gras staat en Sam wordt dan moddervet (insuline resistentie).

Dus ik heb Inge net effe een mailtje gestuurd en nu ben ik nog op zoek naar andere weidegenootjes. Reken maar dat ik vooral op zoek ga naar NH-ingestelde mensen!!! Haha!
Mochten jullie nog iemand weten voor de omgeving Loosdrecht/Hilversum....... Knipoog

Verder alles fijn hier. Ben met Sam hard aan het oefenen met rijden: met de draf, het wenden, de zijwaartse gangen. En daarnaast zijn we met grondwerk ook verschillende dingen aan het doen. Ook werken met de lange lijnen. Wie van jullie doet dat ook?
Hij is heerlijk speels en wil ook echt graag leren, zo mooi om te zien. Dus ik loop de hele tijd met een big smile bij hem rond, haha....

Maar goed, zo te zien heeft hier niet iedereen het makkelijk met de paarden, dus ik wil ook niet te vrolijk over komen.... Want ik weet hoe rot het is als je paard niet goed in zijn/haar vel zit. Sterkte voor diegenen Ach gut en ik ga zo een beetje bijlezen, denk ik.

Edit: jeetje, ziekte, verhuizingen, vakantie, ik lees even een beetje bij, maar ik onthou niet allemaal wie wat hoe enzo, hoor. Haha!
Daar ben ik zo slecht in, zeker met zoveel posts. Forgive me....... Bloos

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:17

geeft niks twiggy, ik ben ook best wel de kluts kwijt af en toe!
Lange lijnen ben ik van plan te gaan doen met Rock, zodra ik weer normaal kan lopen!

Ik heb ook goed nieuws, gister belde christa dat ze helemaal blij was met het gedrag van twan. Hij staat met een vriendje in de bak overdag omdat het land nog wat te nat is voor zn benen. Zij wilde hem ophalen om op stal te zetten, wil meneer eerst nog spelen en rennen! Draf, galop, hij stuiterde de bak door! Helemaal blij en geen stap meer kreupel!!!!! Tijd voor de opbouwfase dus, stappen op het harde. Ben erg blij ermee want ik maakte me best zorgen, hij knapte niet echt snel op.

Ander nieuws is wat minder leuk... kat in laten slapen vanmorgen...2e is in 2 weken... verhaal staat hier: [BB] Kat met aangeboren hersenafwijking: ervaringen?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:26

Twiggy2008 schreef:
En ik heb vanmorgen te horen gekregen dat ik zijn kudde uit mag breiden met 3 nieuwe paarden.

Ik heb wel interesse Bloos Go jij! Go jij! !!!! Ik heb je gepb't Lachen .

Gecondoleerd met je kat zwerte, wat vreselijk... Huilen Wel fijn nieuws over Twan!

Hier gaat alles verder prima. Paard, katten en mens maken het heeeel goed. Heb een lekker middagje vrij dus ben alvast van het weekend aan het genieten (lees: de was doen, stofzuigen, afwassen etc Nors opkijken blegh).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:43

Zwerte, wat erg van je kat!!! Gecondoleerd (vreselijk woord, vind ik altijd, maar wat moet ik zeggen?).
Ik heb zelf twee schatten van rooie poezen en ik kan echt niet zonder ze. Maar ja, op een dag is het tijd voor afscheid natuurlijk......
Sterkte, hoor. Ach gut

Dani, wat gezellie!!! Heb je terug gePBt. Ik zoek natuurlijk meteen leuke mensen, he, dat snap je wel. Haha!
Kan alleen je merrie niet zien in je profiel. Alle foto's doen het niet!!!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:07

Hmmm, wat vreemd dat de foto's het niet doen?! Als ik in mijn eigen profiel kijk doen ze het gewoon allemaal ...
Nou ja, ik heb je net teruggemaild, ik zal wel even een paar foto's van Reina er achteraan mailen Haha! !

Edit: foto's mailen lukt ook niet vanaf deze PC. Dan maar zo: het is een klein, pikzwart, bolletje wol op 4 hoge, dunne stelten en een buik dat íets te dik is op het moment. Een bos manen waar je U tegen zegt, het liefste en vriendelijkste koppie dat je ooit gezien hebt met een zacht bruin neusje Lovers . Haha, goede omschrijving al zeg ik het zelf!
Het is de bedoeling dat dit ooit uitgroeit tot een spierwit sprookjespaard van ongeveer 1.60m Haha! !
Laatst bijgewerkt door Dani_ op 14-11-08 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:12

ik zie de foto's ook gewoon... ligt dus niet aan je profiel!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:20

Neutradex is binnen dus daar ben ik vandaag meteen mee begonnen.....het schijnt even te duren voordat je resultaat ziet, maar we wachten geduldig af.

Ben nu zo onderhand de hele dag bij de paarden als ik vrij ben, Es een beetje afleiding bezorgen en lekker rommelen daar.

@Twiggy....klinkt als een fijne stal. Als we dit jaar al weg hadden gemoeten had ik het wel geweten, maar voorlopig blijf ik lekker staan waar ik sta.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:14

Timbers, blijf lekker staan als jij en je paarden er happy zijn. Knipoog
Sterkte trouwens, hoor, met alles!!! Ach gut

Dani, ik kan nu wel je foto's zien. Nou doet mijn laptop de hele week al raar, dus daar zal het wel aan gelegen hebben. Leuk dat je binnenkort komt kijken!!! Reina lijkt me een schatje en ze staat nu al op een hele mooie plek. Maar wel erg ver weg, zeg. Overijssel, pfffff, dat is niet om de hoek. Clown

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:57

Hee nou, niets negatiefs over overijssel Knipoog Ik woon in het schone twenteland.

Nou. Gaat lekker hier, ik heb eerder deze week gebroken met mijn vriend en het leek allemaal rustig en goed te gaan (we wonen hier nog wel samen) maar net is hij met fikse ruzie weggegaan. Ben nu wel verdrietig, maar een vriend komt zo langs om me te troosten dit weekend. Bah zeg.

Wel een mooi paardenmomentje gisteren, na 3 weken rust gaf mijn meisje aan toch wel weer te willen werken. Stappen ging altijd wel goed, dus ik dacht ik ga lekker een rondje stappen door het tarweveld (lees: veld van ong. 200 x 100 meter)
Nou, ik geloof dat ik nog nooit zo snel 200 meter heb afgelegd! Paardje kan weer rechte stukken draven dus. Volgende week heb ik vrij en ga ik maar weer aan de slag aan de dubbele longe want misschien dat het nog weer goed gaat komen *duim duim*
Kan natuurlijk ook frisheid zijn van eindelijk weer iets mogen doen en dat ze er zo doorheen loopt... pff..

Gelukkig ga ik vanaf volgende week kleine lieve paardjes bekijken en heb ik lekker wat afleiding. Bah =/ voel me echt niet zo super nu.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:19

Twente is prachtig, Airiin, dus mij hoor je niets negatiefs zeggen, hoor. En Zwolle vind ik ook leuk!!! Maar het is voor ons niet om de hoek. Knipoog

Zo zeg, je relatie net beeindigd? Dat is heftig. En dan nog samen in 1 huis wonen, wauw.... Wie gaat er weg of wat is nu de bedoeling? Vervelend, zeg, dat je ruzie hebt..... Even een Ach gut voor jou van mij.

Fijn dat je paard even lekker keihard gedraafd heeft, maar inderdaad wel even opletten of het geen frissigheid was. Want dan doen ze nog gekke dingen soms.... Sterkte ermee, hoor!!! Goh, sommigen zit het echt niet mee momenteel, als ik dit topic zo doorlees.
Nou, ik leef met jullie allemaal mee, hoor. Ja Ach gut

Dani, Inge komt misschien ook!!! Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:01

Airiin, wat vervelend zeg, relatie verbroken! Logisch dat je je nu erg naar voelt... Heel veel sterkte de komende tijd!
Ik vind zwolle helemaal niet ver weg Haha! Woon zelf elk weekend in drenthe en door de week in utrecht... zie half nederland elke week dus haha (en regelmatig naar zuslief in friesland)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:54

Zwerte, je rijdt er ook zo heen natuurlijk, maar ik heb mijn paard toch liever dicht in mijn buurt, hoor. Knipoog
Door de Sinterklaasintocht vandaag in ons dorp, heb ik vandaag helemaal geen tijd voor hem gehad, maar ben net toch effe lekker in het donker naar hem toe gewandeld om hem te knuffelen. Dat doe je toch niet als hij 60 km verderop staat of iets dergelijks. Haha! Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:06

Ik ben ook heel blij dat ze dichtbij staan......Es had vandaag een mindere dag dus ik ben er nu al 4x geweest en straks ga ik weer even bij haar kijken. Mijn arme paardje heeft het wel zwaar Ach gut maar alles in mij schreeuwt nog dat dit nu nog niet het moment is om afscheid te nemen. Dus we zullen zien hoe het straks met haar gaat.

Ik zou vanavond gaan stappen met vriendinnen, maar die heb ik afgebeld.....ik kan niet lekker gezellig doen, terwijl ik dat niet ben

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:02

klopt twiggy... mijn knollies staan 150 km verderop Boos! Maar zo kan ik ze op dit moment alles geven wat ze nodig hebben, financieel gezien! Stalling hier is niet te betalen voor een student... Die knuffelmomentjes e.d. mis ik door de week dan ook vreselijk erg... maarja nog paar jaartjes volhouden!

Balen dat es een mindere dag had...hopelijk morgen weer beter!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:59

Ik baal er ook wel van dat ik een uur moet fietsen om bij Roxy te komen, helemaal met die hechtingen en met mijn been enzo. Heb hier helaas ook geen ouders/vrienden met een auto die me even kunnen brengen. Volgende week ben ik de hele week vrij dus dan ga ik lekker afleiding zoeken. Heb dit weekend nogal wat dingen gedaan waar ik achteraf gezien behoorlijk spijt van heb (ga ik hier niet op bokt zetten)

Ik vind t ook wel jammer dat ik niet even langs kan gaan bij mijn knollie om even lekker te knuffelen. Zou ik op dit moment ook wel graag willen, maar het is alweer donker (moest nog opruimen, afwassen, blablabla)

teve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:37

Hoi, ik zag net pas deze topic, wil me toch ook nog aanmelden, wel wat laat.
Ik ben 40 jaar, heb sinds 2 weken een volbloed arabier en rij pas sinds anderhalf jaar paard. Ik was eigenlijk al in nh geinteresseerd voordat ik wist dat het bestond (ik ben acupuncturist in ruste). Ik wil met mijn nieuwe paardje langzaamaan beginnen met nh, want ik moet zelf ook nog veel leren. Vandaar mijn aanmelding.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:50

Welkom teve!

Ik ga eens even het plastic uit mijn lijf laten trekken door een prikkende dokter (lees: afspraak bij de poli om de hechtingen er uit te laten halen). Straks ben ik weer helemaal natural! Go jij! Go jij!

teve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:47

Airiin schreef:
Welkom teve!

Ik ga eens even het plastic uit mijn lijf laten trekken door een prikkende dokter (lees: afspraak bij de poli om de hechtingen er uit te laten halen). Straks ben ik weer helemaal natural! Go jij! Go jij!

succes!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:53

Welkom Teve!
Ben heel benieuwd naar je paardje, wat is de afstaming?

teve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:57

cindybijl schreef:
Welkom Teve!
Ben heel benieuwd naar je paardje, wat is de afstaming?

Hij komt uit oostenrijk, via belgie naar nederland. De naam vd vader weet ik niet uit mijn hoofd, moet ik opzoeken in zijn boekje. Ik ga vd week proberen een leuke foto te maken (ben ik niet zo goed in dit soort technische zaken)

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:12

Hechtingloze Irene meldt zich. Die stomme dokter ook altijd, sadisten zijn het! Ze prikken je gewoon net zo lang dat het wel zeer MOET doen Tong uitsteken

@Teve: ik ben ook heel benieuwd naar je paardje! AV's hebben zo'n coole uitstraling vind ik Lachen

teve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:23

Airiin schreef:
Hechtingloze Irene meldt zich. Die stomme dokter ook altijd, sadisten zijn het! Ze prikken je gewoon net zo lang dat het wel zeer MOET doen Tong uitsteken

@Teve: ik ben ook heel benieuwd naar je paardje! AV's hebben zo'n coole uitstraling vind ik Lachen

Volgens de papieren is het een AV, maar qua karakter lijkt hij er niet op het is echt een sulletje, anders had ik hem ook niet gekocht, ik ben niet zo van het vurige type (komt omdat ik nog niet zoveel ervaring heb).