[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:41

Arabesk schreef:
Morrie ik las dat dat programma 'de gouden kooi' van Talpa in Eemnes in een villa wordt opgenomen Haha!

ja klopt het is formeel Eemnes maar helemaal aan de andere kant, achter de Witte Bergen (restaurant aan de A1)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:56

goeiemorgen allemaal...

Wat een leuke wending Els.. voor het slootpaard.. zomaar twee vrienden erbij!!! Haha!

Shy.. Boelkloedig hoor.. Weet niet wat ik gedaan zou hebben.. Heimlich manoevre is het eerste waar ik aan denk... tja je bent pleeg of je bent het niet... maar eh.. lijkt me voor bij een paard toch niet helemaal haalbaar.... Clown

Ara... lekker makkelijk voor het hoefonderhoud.. dat gesop Haha! Bij Bruut vlieg ik met mijn renet door Bruut's steunsels als een warm mes door de boter... *LOL*

Cooks.. gaaf om te horen dat je les met Vesje bevalt! Krijgen we al eens pica's te zien van een Cooks op een Vesje? *LOL*

Hier schijnt de zon... lekker rijweer... De bak op mijn nieuwe stal staat alweer blank.. op mijn oude stal is hij nu waarschijnlijk net een beetje begaanbaar (daar is ie eigenlijk altijd aan de mulle kant...)... Bruut stond vannacht als enige nog op het land.... Overdag staat hij ook alleen op zijn stukkie, maar dan wel met aan weerskanten van de sloot andere paarden.. vin'k ook al niet echt helemaal ideaal, zo zonder weidemaatje... maar ik twijfel nu wel of ik em 's nachts nu binnen moet gaan zetten....
De boer vindt het helemaal geen probleem dat hij nog buiten loopt.... Het is ook schieronmogelijk dat hij in zijn up dat hele stuk land stuk trapt...
Ik twijfel... binnen/buiten... wat vinden jullie?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:07

kan er geen vriendje bij?

Morrie blijft de hele winter ook 's nachts buiten, ik heb m'n box opgezegd....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:07

ja idd, gister meteen mijn kans gegrepen en de steunsels bijgewerkt, die waren ernstig te lang en lagen over de zool heen. Ze klappen niet eens om, maar groeien voor het gemak maar meteen over de zool Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:10

Morrie heeft een hoefwand van zeker 1 1/2 cm, daar is geen vijlen aan,heeft Wout wat te doen over 3 weken, die doet het met een knipding.....
Maakt niet uit overigens, Morrie komt toch maar 1 x per week de soppige wei uit.....en dan alleen nog als het rustig en droog is....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:18

_angela_ schreef:
Wit heeft kleine rondje kale wondjes.. een onder het zadel en 1 net achter zijn oren op zijn hals. Iemand een idee wat het kan zijn??

Iemand een idee??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:20

nee misschien gewoon gaten in de vacht door het verharen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:26

ringworm.... at zijn kleine ronde kale plekjes

ik ga ff koffie drinken, ben ik wel aan toe, heb nu al koppijn

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:30

Angela.. ringworm zijn idd kleine ronde plekjes.. maar kan het niet gewoon van het verharen komen? Of knabbelplekjes van een ander paard?

Morrie.. Voor zover ik weet kan er niemand bij.. andere paarden zijn al in koppeltjes (2 en 3) en gaan voor de nacht naar binnen.. .nieuwe paarden komen er niet meer heb ik begrepen...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:33

Ik denk niet dat het knabbelplekjes zijn.

Ik ga eens even verder googlen op ringworm.

Bedankt!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:47

@Shyla: eng verhaal! Knap dat je meteen wist wat je moest doen.

Citaat:
Iemand Arno nog ergens gezien? Of is die uitgeput ter aarde gestort na een vermoeienden stagedag en veel te lange reistijd en veel te vroeg opstaan om poep te scheppen

Euh... ongeveer, ik had gisteravond nog naar de paarden gewild, maar besloot toch maar een keer het huis een beetje op te ruimen.
Om wat meer poep te ruimen had ik de wekker op 5 uur gezet ipv half 6. Maar daardoor sliep ik er doorheen en werd pas om kwart over 6 wakker Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:01

Citaat:
Morrie.. Voor zover ik weet kan er niemand bij.. andere paarden zijn al in koppeltjes (2 en 3) en gaan voor de nacht naar binnen.. .nieuwe paarden komen er niet meer heb ik begrepen...

ik heb hetzelfde probleem, ik regel een shet erbij want alleen staan vind ik niet acceptabel..... Morrie kan dat ook niet,die gaat door sloten en over snelwegen om bij z'n vriendjes te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:05

Morrie, lijkt een 8-jarige shet hengst je wat? Duivel Wordt hier gratis aangeboden.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:14

Jovarna schreef:
Morrie, lijkt een 8-jarige shet hengst je wat? Duivel Wordt hier gratis aangeboden.

Geef maar hier, ik verzamel gratis paarden! Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:15

we hebben shetten in overvloed lopen...... echt een overschot.... moet even kijken of er ook een niet-etterbak bij loopt en een hengst begin ik niet aan, zelfs geen shet, daar heb ik de savvy niet voor

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:16

Bruut blijft prima staan op zijn landje...dat is het probleem niet... het is alleen voor mij gevoelsmatig niet zo leuk, omdat ik wéét dat een paard een kuddedier is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:18

evita_ schreef:
Jovarna schreef:

Geef maar hier, ik verzamel gratis paarden! Haha!

Dit is de advertentie:

Aangeboden: Shetlander hengst (Alkmaar) - gratis
Geschikt als gezelschapspony voor ander paard. Zwarte hengst ongeveer 8 jaar, geen papieren. Nooit bereden. Geen knuffelpony, laat zich wel vangen en bekappen etc. Geen (stal)gebreken.

(Vooral dat laatste, erg belangrijk, je kunt 'm dus probleemloos opsluiten. Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:28

nienke07 schreef:
Bruut blijft prima staan op zijn landje...dat is het probleem niet... het is alleen voor mij gevoelsmatig niet zo leuk, omdat ik wéét dat een paard een kuddedier is!!

Herkenbaar!
Toen ik Jovarna naar deze plek verhuisde, heeft ze de eerste tijd ook alleen in de wei gelopen. In de weides rondom aangrenzend aan haar wei liepen wel paarden, dus ze was niet helemaal alleen. Later kwam haar weidemaatje, maar die ging tegen de avond de stal in. En bleef Jovi 's nachts alleen in de wei (met dus wel haar buren). En toen eind november alle buurpaarden op stal stonden en dat gure winterweer eraan kwam, voelde het zo 'eenzaam' voor haar. Liep ze daar alleen.... Huilen Dat voelde niet goed en dat weekend heb ik haar tegen de avond ook naar de stal gebracht. Daarna heb ik wel weer geprobeerd om haar in de wei te laten wanneer weidemaatje naar de stal werd gebracht, maar ze wilde toen niet meer alleen achterblijven. En aangezien ze toen zwanger was, wilde ik niks forceren. Die winter heeft ze dus 's nachts nog op stal gestaan.
Nu Banouck er is, is dat dus de laatste winter op stal geweest. Ze blijven voortaan het hele jaar door heerlijk buiten! Ja

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:33

Hmm.. dat zou eigenlijk betekenen, dat als Bruut er geen probleem mee heeft... (hij staat tot nu toe niet bij het draadje te hangen, komt wel naar me toe als ik er ben, en is niet anders dan anders voor zover ik dat nu kan beoordelen)... dat ik er eigenlijk ook geen probleem van moet maken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:36

Als Brutus er geen problemen mee heeft, dan hoef je je idd geen zorgen te maken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:36

Ik wil Visco het liefst ook dag en nacht buiten, alleen hij kan niet zonder zijn maatje Virtus, en Virtus is een "normal" gehouden paard die dus altijd 's nachts op stal komt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:37

behalve dat hij sociaal contact mist, lijflijkcontact met soortgenoten.
Als ik de groep ruinen observeer, zijn ze de hele dag met elkaar bezig.
Ze waren gisteren ook ernstig over de zeik toen er 1 in de sloot lag....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:44

oh misschien is het wel wat voor mij, alleen zit ik dan weer met Savino.. Nagelbijten / Gniffelen hoewel een shet handiger is, die scheiten minder en is misschien leuker voor de kids van mijn collega

ik spaar ook gratis paarden Cool, mijn vorige paard was gratis, deze was gratis.... Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:47

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:00

leuke pony, jammer dat ieniet in die grope past, dat is voo rmij al een reden om er nooit aan te beginnen

Ik ben gezegend met een supermakkelijk paard, kan in iedere groep, is alleen altijd de laagste in rang.
Hij heeft het (net als ik) niet in zich om leider te worden......

ik kom verdorie een programma niet meer in *grrr* maar es ff naar A'dam bellen zometeen