[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nammie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:58

Succes!!!

Ik ga paardjes pesten , doeii

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:59

Dankje enne.. veel plezier!
(Ik ga ook eens)

Doei!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:31

Doei!
was druk bezig op het lab Zij zijn groot en ik is klein!
heb wel ff bijgelezen
ga zo paardje doen, hopelijk blijft het ff droog Boos!

www.buienradar.nl Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:41

Tinkerloos schreef:
My god... Bloos! wat is er zo bijzonder aan dat setje dat het dat geld gekost heeft. Buiten de naam Parelli Cool
Goede kwaliteit hoofdstel Euro 45, slobberbars Euro 25, katoenen touwteugels Euro 25, bitje Euro 15
Schade Euro 110 !!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:02

Duur hoofdstel idd....

Ik heb vandaag voor zover weer overleefd. Ik ben echt brak... verkoudheid doet me geen goed.
vanavond nog wel even met witte rijden. Daar heb ik wel zin in!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:15

zo zeg, ik ging even voeren om half 5...... zag allemaal dingen in de wei die ik niet kon rijmen en jawel hoor: paard in de sloot.....
boer was gelukkig thuis, maar ik ben nu pas thuis en kan ook alles in de wasmachine mikken: paard schudde zich uit.....
Hij had er al geruime tijd in gelegen, eigenaar is op vakantie. Om half 3 deden de paarden al raar toen iemand er 1 ging halen, maar die had er verder niet op gelet.

Ik merk meteen aan Morrie als er iets is en ga dan zoeken tot ik het gevonden heb.....

Morrie was zo ongerust, hij trotseerde zijn trekkerangst en bleef erbij staan en zodra het paard stond, begon ie zachtjes te hinniken en wreef tegen dat paard aan (fijn, nu is ie ook zwart dus) Ze hadden moeite om dat paard de wei uit te krijgen, de ruinen wilden hem niet kwijt.....maar ja, hij moet wel op stal natuurlijk

Maar goed, alles is goed afgelopen, boer is onherkenbaar nu Clown (pikzwart) en is nieuw schrikdraad aan het zetten.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:15

leuk hoofdstel ik heb precies dezelfde op Ebay gekocht voor 60 euro Haha!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:18

60 euro??? dat was dan een goeie deal, of een slechte voor diegene op marktplaats Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:31

Mijn God wat een belachelijk prijs is dat zeg Scheve mond .

Ook net van paard vandaan, ze staat momenteel met een andere Fries, 3 NRPS'ers, 2 Shetlanders en een ezel. En dat zijn stuk voor stuk een stelletje 'softies' . Het kwam met bakken uit de hemel, en zoals verwacht stond de hele gang voor in de open stallen en diegene die er niet meer bijpasten voor met hun hoofd erin en kont in de wind. Clown Allemaal heel knus en veilig, een echte kudde. Maakte een foto, leuk toch voor die paarden, zo'n kudde! Kwam wat dichterbij, tot mijn verbazing was er maar één zwarte. Ik kijken, ook geen Katie in de stal. Dus ik helemaal omlopen; Driemaal raden wat helemaal achterin het weiland staat met die stortbui; m'n Keetebeest Cool . Heb der 2 foto's met m'n mobieltje van gemaakt, één van de veilige knusse kudde die aan het schuilen is, en één van mijn bullebak in de stortbui. Heerlijk paard *LOL* .
Eén stuk was nog afgezet (stonden schapen) en gezien Keet het toch niet uitmaakt qua weer en alles, haar daar neergezet. Zeker 1.5 hectare, maar gras is daar kort, ze wordt simpelweg veel te vet. En ze leek er geen problemen mee te hebben Vork .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:36

Kinke schreef:
60 euro??? dat was dan een goeie deal, of een slechte voor diegene op marktplaats Knipoog

de prijs op MP is wat aan de hoge kant.... maar mijn prijs was extreem laag, het is een XXL hoofdstel, komt van Parelli Australie en ze dachten hte nooit kwijt te raken: paarden met zulke grote hoofden bestaan niet.... de keelriem kan n\et dicht, heb er een gaatje bij moeten maken en voor het mooie had ie wel 10 cm langer gemogen Clown

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:13

Nou dat is inderdaad de hoofdprijs voor zo'n hoofdstel zeg. Wat een duur ding.

@morrie, da's ook wat zo'n paard in de sloot. Heb het zelf gelukkig niet meegemaakt, moet er niet aan denken.

@miirte: arm paard helemaal alleen in de regen. Hij heeft toch wel een dekentje op? (of 3) Haha!

Ik denk dat ik ook ziek word. Heb het steenkoud en een kop als een tomaat. Maar ik heb les vanavond dus moet er toch nog uit.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:20

afgelopen zomer hadden we vooral koeien in de sloot, bij de ruinen is dit de eerste keer dit jaar. Het zijn smalle sloten en er staat draad, maar hij is erin gegleden, we konden precies zien waar, hij heeft nog 50 meter gelopen. Je kan beter brede sloten hebben, daar komen ze makkelijker weer uit.

bij ons staan er toch al 5 op stal 's nachts, misschien wel meer, maar dat telde ik in de gauwigheid en 1 onder dek, een hele oude...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:23

Nammie, wat een mooie foto's!
Vertel ook eens hoe het gaat met z'n drieën. Is Tekla inmiddels volledig geaccepteerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:27

Btw, ik las over een hoofdlamp. Handig zeg! Die ga ik dit weekend meteen maar even halen.
Vorig jaar liep ik met een zware zaklamp te sjouwen, en tussen m'n benen te klemmen als ik bulten hooi neerlegde.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:36

Ja zo'n hoofdlamp lijkt mij ook wel handig. Volgens mij heb ik er nog ergens 1 liggen, zal een flink gaan spitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:49

@ Cookies; Jep, gezien ze zo nat wordt en in de wind staat vrees ik echt voor de ergste kwalen. Ze heeft een onderdeken, een Anky halsstuk en een 300 grams (ze zal het wel koud hebben met dat natte weer en die wind) en voor het rijden krijgt ze nog een wollen deken om zodat ze helemaal opdroogt en we rijden met een waterdichte, wolgevoerde uitrijdeken; al die wind is verschrikkelijk dan natuurlijk.
Ach gut

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:10

300 grams maar?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:48

Zo ik heb net een rolberoerte gehad Boos!
Ik had Shy ff apart gezet zodat ik haar wond kon verzorgen.
Om dat te combineren met dierendag had ik wat Hamco mee genomen.
Shy was lekker aan het eten toen aan de andere kant van het hek die andere pony kwam aanlopen.

Je zag Shy echt aanvallen en ze nam echt een mega hap KAUWKAUWKAUW SLIIIIIIKKKKK

Je zag haar bijna blauw worden, slokdarmverstopping Huilen

Dus ik meteen haar hals gemasseerd maar dat mocht niet helpen, ze was gewoon aan het kokhalzen.
Als ze had kunnen kotsen had ze het zeker gedaan.
Paar keer proesten mocht niet baten

Dus ik naar de auto gerend en een leeg flesje Spa gepakt met zo'n dinktuit en gevult met water.
HUP hoofd omhoog en flesje naar binnen SPUITSPUIT GORGEL PROESTPROEST

Oh wat eng, ik dacht echt dat ze ging stikken Huilen

Na nog wat massage en water kwam er een grote PROESTSNOTTERBRIESSSS en er kwam een hoop slijm uit Misselijk

Toen heeft ze nog zeker 10 min alleen maar gestaan en ging toen weer naar de hamco toe.
Heb ik maar snel ff weggepakt, geen zin in herhaling

Dat krijgt ze dus ook nietmeer Boos!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:51

Jovarna schreef:
Nammie, wat een mooie foto's!
Vertel ook eens hoe het gaat met z'n drieën. Is Tekla inmiddels volledig geaccepteerd?

Hoe vaak heeft bokt er vandaag uitgelegen??

Tekla heeft Namkje uitgekozen als haar steun en toeverlaat. Ik kan Tekla niet bij me houden als Namkje wegloopt!
Ze mag nu ook met de grote hoop mee eten , maar dat gaat nog niet altijd volgens de gewenste tafelmanieren blijkbaar , want af en toe slaat Namkje even toe. Maike is sjaggie , maar dat is hij al een poosje. Ligt niet aan Tekla... Maar het gaat steeds beter en Tekla lijkt het allemaal wel te snappen wat Namkje en Maike bedoelen.
Ze hebben alwel hun race 2 minuutjes gehad , vanuit de bak rennen naar de stal en in de ankers op de betonplaat , en dan weer keihard terug!! Das nieuw en volgens mij hebben ze dan echt even lol!!

Ik heb wel weer het idee dat Namkje weer wat sjaggie op mij word , net als toen Marouk hier was...Kom ik aanlopen met hooi , deur open en Namkje wil het uit mijn armen eten. Als ik mij dan zo draai dat ze er niet bij kan,,,oren naar achteren en ze heeft me nu alweer gebeten... en ik heb mijn handen vol...
Ik vind Namkje ook wel erg opdringerig soms , ook naar Tekla.Ze moet gekrauwd worden en wel nu!vaak!en lang!!! Tekla trapt daar niet in....misschien is Namkje daarom wel sjaggie!!!

Nou, heel verhaal zo! Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:02

ik heb even gegoogled op Hamco, maar ik kom uit op een trailermerk en kadaverkoeling, maar dat zal je vast niet bedoelen.... Verward

Paard bij mij op stal heeft regelmatig verstoppingen door hooi eten, die moet met spoed naar de tandarts, dus misschien toch maar es een tandarts laten kijken......

Jij moet ervoor zorgen dat ze veilig en rustig kan eten (jij moet je kudde van 2 verdedigen), het is jouw taak om andere paarden erbij weg te houden of ervoor te zorgen dat ze er niet bij kunnen.

Als Morrie staat te eten, kan hij ervan verzekerd zijn dat de anderen niet in de buurt komen, daar zorg ik voor. Alleen 1 paard mag erbij, want ik weet dat zij samen uit 1 emmer kunnen eten en dat van elkaar accepteren

Citaat:
oren naar achteren en ze heeft me nu alweer gebeten.

op die manier heb ik een blijvend erg lelijke arm opgelopen: gebeten door een dekhengst terwijl ik m'n armen vol hooi had. Dwars door alle kleding heen met z'n vlijmscherpe hengstentanden. Die arm ziet er blijvend niet uit..... Verdrietig

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:05

Morrie schreef:
ik heb even gegoogled op Hamco, maar ik kom uit op een trailermerk en kadaverkoeling, maar dat zal je vast niet bedoelen.... Verward

Paard bij mij op stal heeft regelmatig verstoppingen door hooi eten, die moet met spoed naar de tandarts, dus misschien toch maar es een tandarts laten kijken......

Jij moet ervoor zorgen dat ze veilig en rustig kan eten (jij moet je kudde van 2 verdedigen), het is jouw taak om andere paarden erbij weg te houden of ervoor te zorgen dat ze er niet bij kunnen.

Als Morrie staat te eten, kan hij ervan verzekerd zijn dat de anderen niet in de buurt komen, daar zorg ik voor. Alleen 1 paard mag erbij, want ik weet dat zij samen uit 1 emmer kunnen eten en dat van elkaar accepteren

Citaat:
oren naar achteren en ze heeft me nu alweer gebeten.

op die manier heb ik een blijvend erg lelijke arm opgelopen: gebeten door een dekhengst terwijl ik m'n armen vol hooi had. Dwars door alle kleding heen met z'n vlijmscherpe hengstentanden. Die arm ziet er blijvend niet uit..... Verdrietig

Die andere pony kon er ook niet bij komen die stond nog zeker 7 meter verderop.
Ze had dit vroeger nooit maar nu ze samen met die andere staat heeft ze constant wonden en kan ze niet rustig meer eten.

Ach ze is nu de laagste in rang, kan ik verder niets aan doen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:12

Morrie is ook de laagste in rang, maar ik zorg echt wel dat de baasjes niet bij zijn eten komen en ik voer in de wei. Morrie vertouwt erop dat ik ervoor zorg en dat doe ik ook, ik kan erg boos kijken, want een blik is meestal wel genoeg Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:22

Hoe komt het toch dat paarden in de sloot vallen? Bij ons staan alle 8 paarden buiten. al het gehele voorjaar/zomer en ze drinken uit de sloot. Om ons heen hoor ik ook steeds dat ze in de sloot liggen en de boer is er al verschillende keren op uit getrokken met de trekker. Maar bij ons zijn ze slimmer ofzo?

Mijn nieuwe paardje komt vrijdag. Heb er zo'n zin in!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:29

Wij hebben geen sloot.
Gelukkig..

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:38

Zo, ik ga lekker slapen, morgen kort dagje school en dan hét telefoontje plegen... Nagelbijten / Gniffelen

AAH Haha! Haha!