De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:50

dat kind zat er uiteraard niet op, ik ben niet gek, parellien doe je niet met een kind op een pony!

De dijk is afgesloten voor alle verkeer al een half jaar lang omdat ze ergens aan het werk zijn, dus ruimte genoeg voor de 7 games

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:07

Aha ik snapte hem al niet , met kind en pony over de dijk en dan 7 games...was wel benieuwd wat je dan deed namelijk

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:13

Parelli level 1 pakket, daar staat het precies in beschreven. Kind mag alleen poetsen en tutten, niet Parellien, ik mag het haar niet leren en ze kan zelf nog geen Engels lezen, dus daar zal ze op moeten wachten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:56

Afbeelding

Zomaar even vandaag

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 23:08

Leuk filmpje Oop!

Wat loopt ze met haar hoofd te schudden, is dat frisheid?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:41

Frisheid ... echt wel, liet ze vandaag goed merken

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 00:45

Fris en dan zo'n heerlijk tutgalopje....geef een beetje van die frisheid aan Rena

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:47

Ik ging erna langs een drukke weg, maar moest goed uitkijken dat ze niet tegen geparkeerde auto's aandribbelde ... zo beter

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:22

Ik zit te balen joh... Wit is onregelmatig op zijn rechterachterbeen... instructrice zag het donderdag. Waarschijnlijk een beginnende hoefzweer was haar idee (hoef is iets warm). Ik ga vandaag weer eens kijken hoe het ermee staat, anders de DA maar weer bellen....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:26

Angela: Vervelend. Het hoeft niet perse een hoefzweer te zijn. Hopelijk valt het allemaal mee.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:31

ik hoop het ook. Ik moet nu nog even thuis blijven, maar vanmiddag wil ik even op de longe kijken hoe het ermee staat (moet wel longeren, ik neem hem mee naar de binnenbak). Ook met een hoefzweer kan het meevallen, als het maar niet is zoals de vorige keer, toen heb ik echt LANG niet kunnen rijden.....

gelukkig is het wel een andere hoef... toen was het links voor...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:34

gister zag ik nog een leuk staaltje...

ik was lekker aan t rijden op mijn arabje

komen er twee mensen mij tegemoet met tussen hun in een onhandelbaar paard.

hoofdstel in, elk aan een kant

hoefijzers met zooltjes

dikke deken op

Ik vroeg wat ze aan t doen waren. Aan t stappen, vanwege peesblessure. Ik dacht meteen 'vind je het gek met zulke hoeven, hele hoge hielen, brokkelhoeven, ijzers 4x4 en zooltjes. Dat beest voelt niet waar ie zijn poten neerzet en zal dus snel een misstap maken.

Hij vloog om de haverklap met vier benen de lucht in en hij klonk meer als een soort stofzuiger, continu *gnork gnork*

Ik moest me zoooo inhouden

Of mijn paard ook al wat ouder was, want hij was zo rustig. Nee meneer en mevrouw hij is vier jaar

Dan heb ik echt zin om even een uurtje te gaan parellien. Dat paard had geen enkel respect en de eigenaren waren bang voor hem. Als ie verschoot was het meteen 'go dverdomme rustig nou #@*)(*)($#&'

*ruk ruk trek trek*

ijzers eraf, 24.7 buiten, geen biks meer, en grondwerk

en een half jaar later heb je een heel rustig paardje

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:45

nog steeds geen ijzervreters in mijn houston topic

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:56

Er zijn ook mensen die ijzers onder hun paard hebben, een deken op hun paard, met bit rijden, het paard biks geven, het paard 's nachts op stal hebben staan en tóch een normaal rustig, paard hebben...

Volgens sommigen is dat onmogelijk, vaak volgens de die-hard Nh'ers, NH is een prachtige methode, en ik pluk er zeker dingen van mee. Maar ik ben geen die-hard, en dat zal ik nooit worden.

Ik denk dat ik me maar 'afmeld' voor dit topic, ik kan er zeker van leren, maar ik kan niet meekletsen over hoe slecht mensen met ijzers, bit en dekens zijn...

Groetjes.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:07

Jus_dOrange schreef:
Er zijn ook mensen die ijzers onder hun paard hebben, een deken op hun paard, met bit rijden, het paard biks geven, het paard 's nachts op stal hebben staan en tóch een normaal rustig, paard hebben...

hoor je mij dat zeggen dan?? dat elke normal een onhandelbaar paard heeft?

voor dit paard zag ik bepaalde natural dingen als een oplossing

beter lezen!

ik word er zo doodziek van dat als je een natural oplossing aandraagt je meteen wordt afgemaakt 'jij keurt 'onze' manier af'

meteen schieten ze in de verdediging, dat hoeft helemaal niet, we geven alleen een mening.

vaak krijg ik het gevoel dat mensen alleen maar in discussie gaan met je om hun gelijk te krijgen en uit jouw mond te horen 'ja dekens kunnen prima, ijzers zijn oke' nogmaals iedereen moet het voor zichzelf weten, maar ik zag bepaalde zaken als mogelijke oplossing voor dit gevaarlijke paard.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:09

Jus_dOrange schreef:
Ik denk dat ik me maar 'afmeld' voor dit topic, ik kan er zeker van leren, maar ik kan niet meekletsen over hoe slecht mensen met ijzers, bit en dekens zijn...

De mening van een ander hoef je niet te delen om evengoed mee te praten/lezen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:20

Precies

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:29

Als we elkaar iedereen in zijn waarde laten hoeft niemand zich af te melden toch?

Ik hanteer ook NH, heb western gereden met mijn paard maar door een blessure mag hij dat niet meer. Na ruim een jaar was hij, tegen alle verwachtingen in weer helemaal hersteld, en nu doen we dressuur. De sport waar ik ook uit kom en hij heeft er reuze plezier in. We rijden zelfs weer wedstrijden terwijl ik 1 jaar geleden al blij zou zijn geweest als ik hem ooit nog eens af en toe recreatief zou kunnen rijden.
Ik heb hem 2x geschoren voor de winter, hij draagt een deken die wind- en waterdicht is en totaan zijn oren loopt maar loopt wel 24/7 buiten met een loopstal tot zijn beschikking en heeft geen ijzers.

Als iemand dat niet wil ook goed, ieder op zijn eigen manier.

Moet wel toegeven dat de meeste paarden idd te hard gevoerd worden met het gevolg dat de ruiter tegen zijn eigen voer aan het vechten is en das wel jammer.

Niet iedereen heeft de gelegenheid zijn paard altijd buiten te hebben maar een schepje minder krachtvoer en hooi daarvoor in de plaats is in veel gevallen een goed ding.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:30

En ..... het paard van Ara kan het ook nog in de bol krijgen. Een altijd rustig paard bestaat niet

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:33

opala schreef:
En ..... het paard van Ara kan het ook nog in de bol krijgen. Een altijd rustig paard bestaat niet

ja vorige zomer ben ik er nog een keer keihard afgeflikkerd

maar toen bleek de boer hem elke dag een halve emmer race muesli te hebben gevoerd en dat wist ik niet...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:35

Arabesk schreef:
ja vorige zomer ben ik er nog een keer keihard afgeflikkerd

maar toen bleek de boer hem elke dag een halve emmer race muesli te hebben gevoerd en dat wist ik niet...

Wat de boer niet kent, voert ie aan jouw paard

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:39

ja hij vond het zielig dat arabesk geen brokjes kreeg

nadat ik bijna in het ziekenhuis belandde zag hij wel in dat brokjes toch niet zo goed voor hem waren en voor mij nog slechter

nu krijgt ie elke dag een halve pavo koek, heb Kees er van verzekerd dat daar alles in zit. Behalve explosieven

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:44

Over voer gesproken...
Ik krijg Walter niet dikker... de enige optie die ik ongeveer nog heb ik een andere brok. Wel eentje waar hij niet van ontploft natuurlijk.
Van anouar had ik al de suggestie van pavo energy control gekregen... nog anderen met ervaringen om een paard wat dikker te krijgen?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:46

24/7 hooi voor zijn neus en maismeel.

Maar echt goed dikker worden ze pas op t gras. Dan gaat het heel makkelijk en heel snel.

Het kuilgras van de meiden Callippo & Co. in Wageningen is ook heel goed. Arabesk kwam er met een enorme pens vandaan

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:48

Wendy: Ik kan je niet helpen. Mijn paard krijgt naast het ruwvoer een half handje graan omdat ze dan haar supplement opeet, meer niet. Ik moet juist opletten dat ze aan de maat blijft . Heb wel eens gehoord dat mais een dikmaker is, maar of dat ook zo is, geen idee.