De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:58

Tja, ik kreeg ooit de dierenbescherming op mijn dak omdat Son in 2001 nog binnen stond en nog wel op een potstal!!! Wat de DB-muts even vergeten was dat er MKZ was en dat we alle dieren die opgehokt waren (en Son dus ook) niet eens van stal mochten halen... Alle stallen overvol, schapen met hun lammeren nog binnen die anders allang naar buiten hadden geweest en dus was het stro ook nog op.

Mevrouw DB vond overigens dat zij alle recht had om de stal binnen te lopen zonder zich te ontsmetten... Ik kon het mens wel wat aandoen! Ik heb haar dan ook per direct van het erf afgejaagd, nadat ik haar naam had gekregen en de LID gebeld. Deze hebben mevrouw een aardige reprimande gegeven. Kortom: De DB en ik zijn geen vriendjes! Van honden, katten vogels etc. hebben ze verstand, maar niet van paarden en ander vee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:55

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:04

*haha* dat is echt iets voor Ara

bandageren kan ze vast wel van haar stalgenoten leren.....

ik ben vanmiddag begonnen met het nieuwe project: vang een shet...... ze moesten van de week verkampt worden en toen moesten ze hem weer met geweld vangen.
Ik loop de wei in, doe m'n hand in m'n zak en hij staat voor m'n snufferd hoe kan dat nou?????????

over 2 weken moet ik hem echt hebben want dan moet ie ingeent dus ik ga de komende 2 weken maar even wat parellien met meneertje, hij si al 5 en al ruin, dus het mag (level 1 mensen mogen niet met jonge paarden en hengsten spelen)

o ja de dierenbescherming heb ik met een proces gedreigd, toen ik de naam van een advocaat noemde, kregen ze ineens haast en ik denk dat ze het erbij laten zitten de boerin kreeg achteraf compleet de slappe lach, "zuk bluffu jij", zei ze

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:12

smurf schreef:
*(level 1 mensen mogen niet met jonge paarden en hengsten spelen)

o ja de dierenbescherming heb ik met een proces gedreigd, toen ik de naam van een advocaat noemde, kregen ze ineens haast en ik denk dat ze het erbij laten zitten de boerin kreeg achteraf compleet de slappe lach, "zuk bluffu jij", zei ze

sjips, dat wist ik niet, anders had ik mijn twee merries en Moon zeker niet zelf ingereden........ heb level 0 parelli namelijk

was zeker de naam van DE advocaat??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:24

nee een lokale advocaat, dat maakte meer indruk..... we hadden het er net over gehad en het floepte er zo uit.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:24

He Jossie waar sta jij in Noordholland als ik vragen mag??

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 04:22

Ik woon in Limmen, dat is tussen Castricum en Alkmaar ! Kate woont bij mij op het erf, maar is geboren en getogen in de Eilandspolder. Dat is nu te merken, want ze maakt zich totaal niet druk om de nattigheid in het land, dat is ze wel gewend.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:06

gisteren nog gezien hoe "fijn" ijzers kunnen zijn:

Morrie stond nog buiten samen met een pony op 4 ijzers, een akelig beest dat eigenlijk de hele dag alleen maar loopt te jagen op anderen.
Hij wilde Morrie nu dus ook even lekker de bagger in jagen, maar Morrie zag mij ineens en ging bij het hek in de ankers, pony erachter moet ook in de ankers, glijdt uit achter op z'n gladde ijzers, zit op z'n platte gat (gelukkig dekens ertussen, anders was ie nog vies geworden ook) en valt om.

Paniek alom natuurlijk.... die rot Morrie is altijd zo lomp en dit en dat.....

fout: die rotijzers, die er al 14 (!!!!) weken onder zitten en dus spekglad versleten zijn.......

De pony had veel moeite om weer in de benen te komen, de voeten gleden er steeds onderuit en de plaat was keurig geschept, geen blubber, sneeuw op mest meer....... ben benieuwd hoe hij vandaag loopt. Morrie is (vroeger in zijn ijzertijd) door zo'n soort incidentje een keer erg scheef geworden: bekken stond uit het lood

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:35

smurf schreef:
ben benieuwd hoe hij vandaag loopt. Morrie is (vroeger in zijn ijzertijd) door zo'n soort incidentje een keer erg scheef geworden: bekken stond uit het lood

Die heeft geheid spierpijn en dan mag je blij zijn dat het daar bij blijft.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:43

en dan nog is het de vraag of de bijrijdster (eigenaar is er nooit op zaterdag) het merkt; de pony loopt altijd al erg kort.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:50

het blijft opvallend rustig in mijn 'bereden politie van Houston'topic op paardenpraat.

De doorgewinterde ijzervreters laten het afweten dit keer kennelijk

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:53

die zijn tegenargumenten aan het verzamelen.......

of ze geloven het gewoon niet....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:01

of ze hanteren gewoon

'wat ik niet zie is er niet'

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:13

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:51

Verdorie... Kate heeft beginnende rotstraal...
De smid is geweest en was onder de indruk van het weinige dat ze hoefde te doen aan Kate's hoeven, er kon bijna niets af. Op mijn verzoek heeft ze de hielen goed omlaag gehaald, dus nu kloppen de hoeven weer! Nu is het voor mij slechts een kwestie van bijhouden. Ik heb, toen ze weg was, rondom een flinke mustangroll gemaakt om flares te voorkomen. De flares van de vorige keer waren dankzij de inkorting van de hielen nu nagenoeg verdwenen gelukkig!

Maar ondanks het verblijf op het betonpad, heeft ze toch beginnende rotstraal... Ik was er al bang voor, gezien het aantal loszittende flapjes aan haar stralen. Alle loszittende flubbers zijn nu verwijderd, dus van Kate's stralen is niet veel meer over, helaas. Ik hoop het nu beter te kunnen bijhouden, maar als iemand tips heeft, graag!!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:59

hoef&zool van de paardendrogist en als het erger is CTC spray of blauwspray, dat heb je vast wel in huis, dan ben je er zo vanaf, maar het is niet erg natural....... zoals teatree en dat soort middeltjes

Morrie heeft altijd rotstraal gehad, dit jaar voor het eerst helemaal niet, ook geen mok, ra(s)p of schurft, waar hij altijd vol mee zat.....
ben alleen anders gaan voeren, verder niets veranderd

Anoniem

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:00

Arabesk vol bewondering gekeken naar het topic, knap hoor, want die paarden galopperen daar ook op het harde lijkt mij. Best leuk te zien dat er een dutch warmblood tussen zit. Dat kennelijk ook zijn hoeven er tegen bestand zijn.

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:33

Hoef en zool heb ik staan, daar ga ik morgen wel even mee smeren. Dank voor de tip!
Blauwspray heb ik ook, net als het inmiddels niet zo verkrijgbare versie van een propyleenglycolachtige toestand (tja, schapen met rotkreupel hiermee behandelen werkt erg goed ). Van spuitbusjes die ssssssssssssssss zeggen wordt Kate niet blij en het is niet dramatisch zag ik net. Het stinkt niet meer, omdat alle aangetaste delen weg zijn.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 13:26

Jossie schreef:
Verdorie... Kate heeft beginnende rotstraal...

Balen.....

Zorg voor voldoende beweging! Lekker wandelen of evt erop!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:41

wat en heerlijk weer zeg, wat een verschil met gisteren: de wind is weg!
Ik heb zonder jas op Morrie gezeten en de polder doorgewandeld met hem, hij was zo braaf en relaxed dat ik bijna de neiging had het bos in te gaan, maar dat zou héél erg verkeerd zijn.

Ik heb nog een stuk met de shet gewandeld, 't kind dat op hem rijdt, klaagde dat hij steeds flipte op de dijk, dus daar zijn we even heen gekuierd. Leadrope eraan, stick mee en het blijkt en heel slim beestje te zijn: na mij 1 x voorbij te lopen, bleek ie de 7 games al prefect te kennen
Als Morrie niet mee kan op cursus, neem ik hem gewoon mee, alleen wat lastig met de rij-taken het is een flink formaat shet, maar niet zodanig dat ik erop zou kunnen met mijn overgewicht.....

De shet heeft echt perfecte hoefjes, maar helaas te bemodderd om foto's te maken en het water is nog afgesloten, dus ik kon ze ook niet schoonmaken

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:04

Het zonnetje maakt zoveel goed

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:08

het zonnetje was er gisteren ook, maar er stond hiet (polder) een snijdende oostenwind wardoor het steenkoud aanvoelde.....

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:36

smurf schreef:
het blijkt en heel slim beestje te zijn: na mij 1 x voorbij te lopen, bleek ie de 7 games al prefect te kennen

Okee ik ruik een grap maar ben niet echt Parelli-kenner

Wat doet een Smurf als de Shet haar voorbij loopt dan ?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:18

de 7 games.......

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:33

En hoe uit zich dat op die dijk , met kind erop ?