De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:34

Bij Reen zag je wel wat "spectaculairs" gebeuren hoor , idd een beetje voelen en aaien en rekken / strekken / buigen enzo.
Maar op een gegeven moment zei die dat hij een werveltje recht ging duwen ofzo (bij haar bekken) en dat ze dan wel kon schrikken , daarom waarschuwde hij de eigenaars altijd maar vantevoren

Hij gewoon verder met z'n handen midden over die billen en ineens *knak* zo met 2 duimen , kop Reen schiet met wijdopen oogjes in de lucht Bleef wel braaf staan verder. Even later nog een keer knak , weer die kop omhoog , maar blijkbaar voelde het toch wel okee op 1 of andere manier want ze bleef gewoon staan. Nouja ze ging gewoon door met sneaky elke paar minuten heel onopvallend een stapje richting hooiberg zetten

Later had hij ook haar koppie over z'n schouder heen , lekker charmant met die onderlip leunend op z'n schouder. Bleef best lang zo staan en blijkbaar wat losmaken ofzo , Rena werd het een beetje zat maar onderging het verder redelijk gelaten. Op een bepaald moment was hij met z'n handen zo bij de oren en deed hij ineens keihard *SNOK* aan dat rechteroor trekken , en dat was blijkbaar de bedoeling want toen mocht het koppie weer van de schouder

Dat zag er wel een beetje lomp uit eerlijk gezegd , die snok aan dat oor

Afijn ze vond het allemaal wel best dus dan ga ik ervanuit dat ze ergens wel voelt dat het goed is ,
ze is mans genoeg om tegen te sputteren.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:38

Morries bekken is recht gezet door Steffi van der Laarse, dat was zwaar werk voor haar, ze moest ervoor op een stoel staan en het kostte haar al haar kracht. Morrie vond het wel geschikt allemaal en je hoorde ook duidelijk "kank en krak" heel eng.Ik moest hem toen voordraven en zij zag duidelijk dat hij beter liep, toen ik er weken later weer op mocht merkte ik dat het eeuwige knikje in mijn zij er niet meer was en dat ik er niet meer aan de linkerkant (met zadel en al) af gleed.

Morrie was overigens scheef gekomen door een trauma: steigeren en achterover geklapt met lopen in tuig (schrikken van niks dus)

Alleen een beetje jammer dat ik daar pas een paar jaar later achter kwam en hij dus zeker 2 jaar scheef heeft geleefd......

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:41

Stefan Alen is tevens ook humaanosteopath. nadat hij met mijn paarden klaar was heeft hij mij ook nog onder handen genomen. bij mij knakte het ook aan alle kanten en ik voelde me na de behandeling helemaal toppie.

ik heb ruim ervaring met fysiotherapeuten, manuele therapeuten enzovoorts en kan vandaar ook wel beoordelen of iemand het goed doet of niet.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:44

Wow Jackie: die moet ik onthouden dan.. loop alweer een aantal maanden met een fikse 'tennis'arm (en ik tennis nooit! ) Fysio weet het ook niet meer en van ellende slik ik nou op doktersrecept gore pijnstillers/ontstekingsremmers in hoge dosering ....

Met Bruut gaat overigens alles goed! Loopt weer (nog steeds )als een zonnetje, net als de andere 2 door Annet bekapte paarden!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:45

smurf schreef:
Morries bekken is recht gezet door Steffi van der Laarse, dat was zwaar werk voor haar, ze moest ervoor op een stoel staan en het kostte haar al haar kracht. Morrie vond het wel geschikt allemaal en je hoorde ook duidelijk "kank en krak" heel eng.Ik moest hem toen voordraven en zij zag duidelijk dat hij beter liep, toen ik er weken later weer op mocht merkte ik dat het eeuwige knikje in mijn zij er niet meer was en dat ik er niet meer aan de linkerkant (met zadel en al) af gleed.

Morrie was overigens scheef gekomen door een trauma: steigeren en achterover geklapt met lopen in tuig (schrikken van niks dus)

Alleen een beetje jammer dat ik daar pas een paar jaar later achter kwam en hij dus zeker 2 jaar scheef heeft geleefd......

Steffi doet haar werk ook uitstekend. paardjes knappen er erg van op.

Smurf, bekijk het van de positieve kant. Als je Steffi er niet bij had gehaald liep hij nu nog scheef.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:46

Citaat:
Wow Jackie: die moet ik onthouden dan.. loop alweer een aantal maanden met een fikse 'tennis'arm (en ik tennis nooit! ) Fysio weet het ook niet meer en van ellende slik ik nou op doktersrecept gore pijnstillers/ontstekingsremmers in hoge dosering

ik heb ruime ervaring met tennisarmen (ook nooit getennist, maar wel honderden stallen geschept met te zwaar gereedschap) en ik ben altijd prima geholpen door onze belgische huisarts, die spoot er iets in en een dag later was het over en het blijft jaaaaaren weg...... het is wel iets dat ze in NL niet doen...... zal ook wel niet gezond zijn, maar wel erg effectief!

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:59

Haaha, ja behoorlijk massaal. Griezel wat wordt hier veel gepost.
Das nie bij te houden zeg! Niet als je daags ook nog wat anders te doen hebt tenminste

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 23:03

ranna schreef:
Das nie bij te houden zeg! Niet als je daags ook nog wat anders te doen hebt tenminste

Dit is cynisch bedoeld?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:04

Hahahaha, en bedankt

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:08

Welkom Ranna.

Tennisarmen enz heb ik geen ervaring mee, wel heb ik tijdelijk last gehad van een schouder, zo erg dat ik niet eens voerbakjes omhoog kon tillen. Fysio werkte wel, maar konden het niet verklaren. Maar .... heb nu een orthopedisch kussen nooit geen last meer, ook niet meer van extreme vermoeidheid .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:14

Daar ben ik onlangs ook achter gekomen, hoe belangrijk een goed hoofdkussen is. Een paar weken geleden ging ik een nieuw matras kopen. Vroeg die man tussen neus en lippen door of ik nog wel een goed hoofdkussen had en hoe oud deze was. Nou, dat kussen komt uit m'n kinderjaren en gaat mee op korte vakanties in Nederland, echt mijn kussen. Schijn je een hoofdkussen iedere 5 jaar te moeten vervangen....
Dus meteen ook maar nieuwe kussens aangeschaft (en meteen meegenomen, het matras kwam 2 weken later) en ja hoor, ik ben ook weer klachtenvrij en voel me veel beter uitgerust.
Dus ladies, bij deze dan een gezondheidstip: koop elke 5 jaar een nieuw hoofdkussen!

@ranna: het gaat hier ook wel over hoevies hoor

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:17

nienke07 schreef:
Wow Jackie: die moet ik onthouden dan.. loop alweer een aantal maanden met een fikse 'tennis'arm (en ik tennis nooit! ) Fysio weet het ook niet meer en van ellende slik ik nou op doktersrecept gore pijnstillers/ontstekingsremmers in hoge dosering ....

Met Bruut gaat overigens alles goed! Loopt weer (nog steeds )als een zonnetje, net als de andere 2 door Annet bekapte paarden!

voor je tennisarm kan ik je nog Ellen Immink aanbevelen. www.spierproblemen.nl. Sportmassage voor paarden en tevens ook nog de eigenaar . mijn tennisarm was na twee keer masseren verdwenen als sneeuw voor de zon. en hij deed ECHT auw!!!
Laatst bijgewerkt door jackie op 08-03-06 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 23:20

Over kussens kan ik meepraten!

Ik lig nu ongeveer 3 kwart jaar op NASA schuim
Zalig!
En heb daarbij ook een bijbehorend kussen aangeschaft.

Deze sleep ik ook altijd mee naar mijn werk, ik draai vaak slaapdiensten.

Tempur is de luxe naam

En sindsdien slaap ik alleen niet zo lekker als mijn kat niet van plan is om opzij te gaan voor mijn benen.
Iedere avond zak ik een stukje in mijn matras! Zo lekker! Echt toppie

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:21

hoofdkussen, die is al zeker 40 jaar oud, ik moet er niet aan denken om hem te missen...... heb het wel geprobeerd hoor, maar het is me nooit gelukt...

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:24

Antheman schreef:
ranna schreef:

Dit is cynisch bedoeld?

Hoe kun je dat nou van me denken

Ah, het gaat soms ook nog over hoevies! Nou, dan wacht ik daar gewoon even op en spring er dan tussen.
Heb namelijk geen verstand van tennisarmen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 23:29

Ik vind dit topic helemaal niet "snel".
Soms vraag ik me af of het nog wel leeft.
Andere topics in de HK ouwehoeren er soms wel 15 blz per dag bij ofzo.
Wij blijven hier vaak hangen op 1 blz.
Daarom schreef ik of je dat cynisch bedoelde.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:33

Het verschil is denk ik ook wel een beetje dat het hier officieel nog over hoeven gaat natuurlijk.

Had net mijn zus aan de telefoon, ze kan nog mee naar paaspop voor ze naar Ierland vertrekt! Ze gaat voor minimaal een jaar in Ierland werken namelijk...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:36

Citaat:
Heb namelijk geen verstand van tennisarmen

wacht maar, als je vaak genoeg zelf bekapt, komt dat vanzelf wel

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:38

Mijn moeder heeft ook al jaren een tennisarm... dat komt van het schoonmaken van prei

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:45

Ik vraag me wel af hoe dat dan gaat als iemand na behandeling paard , meteen de eigenaar erachteraan doet ?

Ik bedoel , ik heb Rena niet bij huis (was het maar zo'n feest ) , en zie me nog niet languit op een paar hooibalen gaan liggen om m'n rug los te maken

Hoe moet je dat zien dan ?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 23:47

pmarena schreef:
Ik vraag me wel af hoe dat dan gaat als iemand na behandeling paard , meteen de eigenaar erachteraan doet ?

Ik bedoel , ik heb Rena niet bij huis (was het maar zo'n feest ) , en zie me nog niet languit op een paar hooibalen gaan liggen om m'n rug los te maken

Hoe moet je dat zien dan ?

Ik zie al een virtuele massagestoel in de wei staan
Of een lekker pak hooi, want stro hebben we niet, in de bak ofzo (neem ik wel mijn eigen kussen mee!)

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:52

Hahaha, tennisarmen krijg je zo te lezen van wel heel verschillende dingen behalve tennissen.

Ik bekap sinds een jaar zelf en tot nu toe is het me nog bespaard gebleven. Hoop maar dat het zo blijft maar dat denk ik wel. Met het bekappen van 1 paard krijg je niet zomaar een tennisarm lijkt me.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 09:02

hihi..
Ranna... neu.. dat denk ik ook niet... mijn vorige tennisarm kwam overigens van het laminaat leggen! Waar deze vandaan komt is me een raadsel.. en nog de linkerkant ook!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 09:05

Ik heb een inklapbare massagetafel, dus die kan overal mee naar toe. Nou kun je je afvragen of het fijn is middel in de wei in je blootje op een massagetafel met deze tempratuur.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 09:14

Cookies schreef:
Ik heb een inklapbare massagetafel, dus die kan overal mee naar toe. Nou kun je je afvragen of het fijn is middel in de wei in je blootje op een massagetafel met deze tempratuur.

Dat durf ik idd te betwijfelen ja!