De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:52

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:56

*haha* jij.... ik heb vorige week m'n best al gedaan en ben alweer genoeg afgezeken voor de komende maanden...

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:01

ik moet werken

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:35

ik heb maar ff gepost... niet veel, maar meer als niks..

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:36

ben benieuwd wanneer we een speciaal kleurtje krijgen

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:26

he wie is die Ranna? is zij al eens in ons topic geweest?

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:51

nog niet gezien, heb haar een pm gestuurd, dan weet ze dat we bestaan....

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:58

Toen ik Rena vanavond uit de wei haalde , zag ik ineens veel meer hiel-landing dan anders

Best wel raar.

Kan niet zeggen hoe ze normaal loopt , maar nu was het ineens duidelijk anders bij de voorhoeven viel het me op. Vooral linksvoor.

Een beetje dat beeld van een paard in uitgestrekte draf dat die hiel zo raar de grond raakt

Gewoon een normale gang verder , maar dat is anders ook in stap.
Alleen ze zet hem anders neer dan anders , een detail dat me "toevallig" opviel. Gek. Ik zal er morgen weer eens opklimmen of haar meenemen voor een rondje naast de fiets , kijken hoe ze draaft op het harde. Misschien is er wel iets verandert en is dat draven op de weg nu op magische wijze ineens goed..... *droomt* nouja zou toch kunnen

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 01:01

ik ben benieuwd.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 01:12

Ik ook

Vrijdag was wel leuk dat ze draafde zonder puffen. Van het weekend ook geen gepuf naast de fiets , maar toen was ze ook wel erg jolig en dan loopt ze er toch doorheen. Dus ben echt benieuwd

Ze is met hoevenkrabben de laatste week wel veel stijver bij die achtervoeten met optillen zeg , woensdag begon het zo'n beetje en vrijdag bij jou was ze best erg , heel die bilspieren zwabberden gewoon van het trillen van moeite met omhooghouden.... van het weekend had ze er ook zo'n moeite mee.

Neem aan dat dat voortkomt uit die osteopathische behandeling , Nico zei dat het wel een week of 6 kon duren dat je veranderingen zag in dat lijfje , nou dit is echt duidelijk anders.....niet bepaald wat ik gehoopt had , nog meer moeite met het optillen van die achterbenen , ik hoop maar dat dat een tijdelijke fase is en ze daar even doorheen moet. Voor de rest lijkt ze dus wel soepeler te lopen. Morgen even goed wat tijd aan besteden om te kijken hoe het ervoor staat

Ze was wel braaf met die tandjes he

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 01:20

dat was ze zeker .

over osteopathische behandelingen kan ik alleen maar zeggen dat mijn paarden er toen erg van opgeknapt zijn. ik merkte direkt verschil in soepelheid en gedrag. mijn paarden zijn behandeld door Stefan Alen (www.icreo.com)

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 01:25

Bij Rena Nico Speksnijder , ook van icreo.

Daarvoor ein doktober Steffi v/d Laarse en daarvoor ergens in de zomer v/d Marel van Simicur. Elke keer een kleine verbetering op een bepaald gebied

Hihi vanwaar dat lachebekje ?

Omdat die anderen wat lastiger waren allemaal ?
Snertbokken af en toe

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 07:56

viel wel mee met de snertbokken. alleen de zwarte parels waren niet echt cooperatief met hun voetjes. ik begin nu echt te geloven dat het aan de kleur ligt. afgelopen zaterdag heb ik nog een verzorgpareltje van de zus van mijn werkster gedaan en die was al even vervelend met haar voeten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:59

jackie schreef:
dat was ze zeker .

over osteopathische behandelingen kan ik alleen maar zeggen dat mijn paarden er toen erg van opgeknapt zijn. ik merkte direkt verschil in soepelheid en gedrag. mijn paarden zijn behandeld door Stefan Alen (www.icreo.com)

maar wat doet zo'n vogel nou precies?? Beetje duwen en trekken??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:33

jongens wat een zondvloed...... ik ben precies een half uur op stal geweest: paard binnen zetten, eten geven, de plaat scheppen, toen was ik dooweekt ondanks m'n doorwerkjas en grote hoed,m paard weer uit box peuteren, benen afspuiten, hoeven uitpulken en in de hoef&zool en weer op stal.... toen was de DA gearriveerd om een geit in te laten slapen, hele familie er huilend bij en dat was voor mij het moment om maar af te taaien, morgen beter, hoop ik.......

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 18:36

ja, het weer is vreselijk!

Ik had les, maar mijn lesgeefster belde zelf af.
Jammer , jammer.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:42

ik ben net thuis, moet zo nog naar walter.... waarom ben ik ook zo'n fanatiekeling die altijd op de fiets gaat

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:49

bij ons kan je voorlopig niet eens de bak in, daar zwemmen zwanen.....

morgen komen de shetten naar de boerderij en vrijdag en groepje winterpaarden, die staan nu op een andere meent, maar ze staan in het water. De boer weet niet waar hij ze moet laten, alles staat blank: gesmolten sneeuw en de regen van vandaag

Die shetten aan huis vind ik wel handig: Polly moet geent binnenkort en ik wil gaan beginnen met level 1 Parelli met hem en ik heb nooit zin om eerst een uur door de polder te fietsen om hem op te halen

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:10

Antheman schreef:
ja, het weer is vreselijk!

Ik had les, maar mijn lesgeefster belde zelf af.
Jammer , jammer.

Dat is denk ik ook beter voor je hoofd AM. Kijk maar uit met dat soort dingen. Ik heb 15 jaar geleden een skiongelukje gehad en daar had ik een hersenschudding aan over gehouden. Nu 15 jaar later heb ik nog steeds last van hoofdpijnen. Dus...............rustig aan!!

Ja het weer is echt afschuwelijk, de bak staat bij ons onder water en de paddock ook. Kan echt niets doen met de paarden. BAH

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:24

Arabesk schreef:
dames wie heeft hier zijn paard dna geregistreerd?
Kost het veel meer dan chippen? En ben je bij elke controle die ze doen verplicht om de analyse kosten te betalen???

kinke geeft geen chip,maar dna bepaling.pfff...geen idee wat dat heeft gekost, is al een tijd geleden. het is vast duurder dan chippen. de veearts moet haarmonsters nemen, dus die kosten heb je sowieso al. anders kijk je even op de site van het PVE of Van Haeringen lab of daar iets staat over de kosten. Wat betreft controles....volgens mij wordt er niet of nauwelijks gecontroleerd. Als je wedstrijden doet zal het misschien wel aan de orde zijn?

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:29

jackie schreef:
viel wel mee met de snertbokken. alleen de zwarte parels waren niet echt cooperatief met hun voetjes. ik begin nu echt te geloven dat het aan de kleur ligt. afgelopen zaterdag heb ik nog een verzorgpareltje van de zus van mijn werkster gedaan en die was al even vervelend met haar voeten

Echt waar Jackie??? Mijn zwarte parel is dan zeker een uitzondering Ze tilt haar voeten zelf op, bij de eerste moet je even vragen, de rest doet ze als je erbij gaat staan En dan wordt de bekapper ook nog verwend met een overheerlijke lipmassage op de rug en door het haar

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:17

@Kinke: ja, echt waar. gaat op voor voeten EN tanden. en de jouwe is waarschijnlijk de uitzondering die de regel bevestigd.

@Ara: precies, een beetje duwen, trekken en voelen en je hebt het idee dat er helemaal niks gebeurd. het is totaal niet spektakulair maar heeft wel effekt.

tjongejonge, wat een oliebol vandaag. mijn voerleverancier kwam met een aanhanger vol met kuilgras. die moest achter mijn 4WD en ik ben er bijna mee in de blubber blijven steken .

mijn rijplannen zijn letterlijk en figuurlijk ook in het water gevallen en de paarden zijn zwemvliezen aan het kweken.

gisteren is Steffi mijn kudde wezen checken. iedereen is weer voor vervoer van mensen goedgekeurd

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:55

Arabesk schreef:
he wie is die Ranna? is zij al eens in ons topic geweest?

Hier is die Ranna!

Had hier een heel tijd terug al eens gekeken maar pfieuw, dis wel een erg massaal 'topic' zeg!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:08

hoezo massaal?

Welkom.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:11

Massaal?

Welcome back