[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:26

Haha, die TL.
Gisteren hebben we een media center pc opgehaald voor in de woonkamer hier. Mooi klusobject Haha!
Onze DVD-speler was er mee opgehouden en tsja.... dan ga je natuurlijk maar voor de duurste en leukste optie Haha!
Dadelijk naar wei, een vriendin van me heeft les in mijn bak. Ik ga kalk en kattenbakkorrels strooien...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:56

wat vinden jullie van deze uitspraak:
Q:iemand met een te dik paard vraag hoe krijg ik mijn paard slank?
A:het probleem zit meestal in te weinig beweging teneerste en te veel hooi en gras i.p.v. krachtvoer.

dus iedereen met een te dik paard stop met hooi geven en gooi er maar kilo's biks in Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:06

Goeiemorgen allemaal.
Ik ben weer helemaal Zen na een keertje uitslapen Haha!

@Ara: ik wilde gewoon naar huis. Anders zou ik dat vanochtend hebben moeten regelen en dat is duur zonder ov. Het was echt erg, treinen en bussen reden niet en mijn ouders waren net op weg naar huis van hun vakantie. Ze reden vanuit schiphol en waren aan het eten in Utrecht. Ik kon uiteindelijk in Breukelen komen en daar hebben ze me opgehaald. Ook nog wat file's onderweg gehad natuurlijk. Boos!
Mijn ouders zeiden dat de reis van Kreta naar Schiphol minder lang duurde dan de reis van Schiphol naar huis.

@Dkzb: wat is dat nou??? Zegt iemand op bokt dat?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:33

DKZB,dat is een hele domme stelling.
Hoe kom je daaraan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:38

dekoezegtboe schreef:
wat vinden jullie van deze uitspraak:
Q:iemand met een te dik paard vraag hoe krijg ik mijn paard slank?
A:het probleem zit meestal in te weinig beweging teneerste en te veel hooi en gras i.p.v. krachtvoer.

dus iedereen met een te dik paard stop met hooi geven en gooi er maar kilo's biks in Haha!

dat zegt het gros van de mensen bij mij op stal ook, dat is volgens mij de algemene mening vannormal-NL...

dubbellips voorijzers zijn vast mode, ik was even op stal om iets op het bord te schrijven en zag 5 (!) paarden met deze ijzers voorbijkomen..... 2 eigenaren spraken er schande van dat ik Morrie zo'n pijn liet lijden, zet er toch ijzers onder, dan loopt ie stukken vlotter......en dan zijn z'n benen stukken minder krom.... die logica ontging me, maar ik ben er niet op in gegaan, niet goed voor m'n EF......

Ik had Morrie even in de bak geparkeerd en hij ging kennismaken met 2 nieuwe merries die de wei ernaast liepen, wat een paniek zeg, die merries gingen helemaal over de emmer....... gillen, naar voren slaan, in paniek raken..... echt niet normaal meer, terwijl Morrie gewoon aan de andere kant van het draad naar ze stond te kijken...... je zal er zo eentje tegenkomen in het bos ofzo, maar dan zit de eigenaar erop en die is natuurlijk de baas, die bepaalt wat er gebeurt..... Pling

Morrie is ook (wel kijkerig) langs de staande lama gelopen, tot nu toe lag de lama steeds Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:43

Wat een rare merries. Nu hoorde ik laatst van iemand dat het normaal is dat een hengstige merrie met haar voorbeen slaat. Is dat zo?
Het leek me heel onlogisch gedrag. Maar ja, er zijn wel meer dingen aan vrouwen die ik niet snap, dus dan zou het zomaar kunnen...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:48

ìk zie het heel vaak dat merries met de voorbenen slaan, hengsten en ruinen overigens ook.....

het was weer hee; grappig, iemand wil Morrie aaien over z'n neus, doet een stapje dichterbij , Morrie doet een stapje, zij doet een stapje achteruit, Morrie weer een stapje vooruit zij weer achteruit en toen was het een rotpaard, onopgevoed en opdringerig Clown
Kent z'n plaats niet enz. ..... who moves who........ ????? Clown Haha!

Ze hebben wat nieuws:

Crocs laarzen

Afbeelding

Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:53

Zo jullie beppen wat af zeg 44 pagina's al weer in een nieuw topic. Moest nog bijlezen in het oude Bloos Kan nog steeds alleen in het weekend nog op bokt ivm werk en dan s'-avonds paard.
Is dan zoveel gepraat dat het gewoon niet bij te houden is.

Met kay gaat het steeds beter. Ze glimt als een spiegel en heb mijn singel aan beide kanten een gaatje lager moeten doen. Ze staat goed op haar nieuwe stal. Iedere dag naar buiten zoals beloofd en ze krijgt zoveel kuil (ook buiten) dat ze altijd wat heeft liggen. Wel een fijn gevoel. Alleen ik voel mij er na 2 maanden nog steeds niet thuis snap er geen knal van. De 1e dagen ging ik met plezier naar kay maar de moed is mij nu al weer in de schoenen gezakt merk dat ik al weer zowat met tegenzin ga??? Ben echt een apart mens geloof ik. Mis mijn oude stal waar ik bijna een jaar terug stond nog steeds Huilen denk dat het daar mee te maken heeft. Word soms gek van mij zelf dat ik altijd overal over twijfel. Men zegt wel eens dat je je gevoel moet volgen maar als ik dat zou doen................

Zo nu ga ik even verder lezen in het nieuwe topic 44 pagina's te gaan oef.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:54

Euh... waarom ben je van je oude stal weg gegaan?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:55

@ crocs: aaaaaaaaarrrrrrghh mijn ogen!!! Tong uitsteken

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:08

Ja ik had die laarzen van de week al gezien in een of andere folder. Ik moest gelijk aan jou denken Morrie. Haha! Wel leuke kleurtjes.

We krijgen net een brief dat Bob volgend jaar weer op uitzending gaat. Dat wisten we al wel, maar het is altijd wat officieler als er briefjes over komen.

@Gouda, jammer dat je het niet zo naar je zin hebt op de nieuwe stal. Is de sfeer niet goed??

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:29

arno8 schreef:
Euh... waarom ben je van je oude stal weg gegaan?

Omdat ze er zo mager bleef en er geen oorzaak te vinden was. Kreeg het advies aan andere stal te proberen en dat heb ik toen gedaan. Was vorige jaar februari, toen heb ik vervolgens een half jaar amper wat met haar gedaan (buitenritje en af en toe los longeren) en toen werd ze al gauw dikker. Nu weet ik dus niet of het aan de stal lag of aan de rust.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:30

Cookies schreef:
Ja ik had die laarzen van de week al gezien in een of andere folder. Ik moest gelijk aan jou denken Morrie. Haha! Wel leuke kleurtjes.

We krijgen net een brief dat Bob volgend jaar weer op uitzending gaat. Dat wisten we al wel, maar het is altijd wat officieler als er briefjes over komen.

@Gouda, jammer dat je het niet zo naar je zin hebt op de nieuwe stal. Is de sfeer niet goed??

Had wel een 'misverstand" al de 2e week. Al iemand mij wat aandoet dan vergeet ik dat helaas niet zo gauw.

En wannneer moet hij weer op uitzending al gauw? Ach gut

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:39

als ik het afgelopen jaar iets geleerd heb, is het wel dat ik meer op mijn gevoel moet af gaan..... als ik dat gedaan had, was ik niet naar de Pareli cursus gegaan (waar ik dus niets aan heb gehad) en niet verhuisd (waar ik na 2 dagen weggestuurd werd)...en was ik vroeger minder vaak van een paard gelazerd en op hol gegaan.......

Ik heb net voor het eerst in 10 jaar m'n koelkast schoongemaakt..... wat een puinhoop zeg, heb 2 vuilniszakken vol met voer dat naar me zwaaide en bijna vanzelf naar buiten liep....... en nu een hele lege koelkast.
Zometeen boodschappen doen dus..... leuk hoor een hee nader eetpatroon ontwikkelen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:51

JAAAAAHHHH!!!!!
Crocs laarzen!!!
Hebbe hebbe hebbe!!!
Tot nu toe ging ik steeds op mijn crocs naar de paarden,maar door het zwarte zand en de gaatjes in de crocs had ik dus (heb ik dus) elke dan zwarte tenen!!!

[edit] ze zijn alleen in kinder maten. Verdrietig

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:14

wat ik net schreef komt uit een topic op bokt Scheve mond

ik vroeg met van de week met een weidegenootje af (ook natural) of wij de enige zijn die zo aan het denken zijn over hun paard (met uitzondering van de naturals in dit topic dan) steeds opzoek naar het ideaal voor je paard... het ideale zadel, het ideale voer, de ideale stal... ga zo maar door... als ik dan een beetje lees op bokt dan is het allemaal zo gemakkelijk om paarden te houden... ik snap er niets van Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:19

Zo, kijkers zijn weer weg. Ik ga zo ff paard poetsen en rijden! Daarna nog boodschappen doen...

vanavond wel lekker makkelijk: ik eet bij mijn ouders, en hoef dus niet te koken Lachen (heb ik nooit zin in als ik alleen voor mezelf kook)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:20

Oja, die stelling: ben ik het niet mee eens, juist met krachtvoer mest je je paard vet. Met gras misschien ook wel, maar met hooi?? Ik zou zeggen: van het krachtvoer af, of sterk verminderen, en veeeeeel oud hooi gaan geven.
Daarnaast vaker gaan rijden of gaan wandelen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:24

Citaat:
ze zijn alleen in kinder maten

nee hoor ze zijn er ook in grotere maten, ik zag ze gisteren in een blad staan, toen ik bij de garage zat te wachten tot de auto klaar was, bij de Opel hebben ze een leestafel Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:29

Ik heb het net gezien ja.
(op de crocs site)
Maar alleen in oranje.. Koe

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:30

Zo even één berichtje van mij voorlopig want ik ga zo verhuizen Ziek Nagelbijten / Gniffelen *stress*

@ Gouda, ja ik kan me helemaal voorstellen dat je baalt van al die pensionstallen. Niet normaal dat je na 2 weken al een misverstand hebt. Ach ik sta daarom ook lekker alleen op een weilandje. Als ik op een pensionstal sta hoef ik alleen maar vóórbij te lopen met een paard zonder ijzers en dekens en ik heb al ruzie Clown

@ Angela. Ik heb een boek binnengekregen over hoefbeslag in het Duits. Er staat een stuk in over die processen tegen Strasser alleen is mijn Duits niet goed genoeg om het te begrijpen. Als ik het inscan kan jij het dan even vertalen? Jij bent vast wel goed in Duits Pling .

@ Arno, Morrie is ook heel handig als online-filenieuwsmeldingendienst Haha!. Ja merrie slaan idd soms met hun voorbenen. Op mijn vorige stal was een merrie met een buitengewoon slecht humeur. Als ze uit haar hum was sloeg ze soms met haar voorbenen onder een luide "PIEEEEEEEE". Daarom had ze ook de bijnaam "juffrouw Pi of Frau Holle"

@ Morrie, pfff wanneer ga je nu officieel over naar die andere 'stal'. Dan hoef je tenminste ook niet al die voorijzers met dubbele lippen meer aan te zien. De Norikers van Wanda maaien trouwens net zo scheef met hun voorpoten ook al staan ze op ijzers Clown mét wideapunten. Frappant is dat die HS trouwen áchter ijzers onder slaat met maar één lip!!! Dus omgekeerde wereld: 'voorijzers' aan alle vier de voeten

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:30

Jackie komt zo om Volare voor z'n bek te slaan.
Ik ben misselijk Boos!
Alles gaat langzaam vandaag.
Maar ik ga, anders kom ik te laat.
Zijn die crocs echt zo fijn? Hebben ze die dingen ook in donkergroen of zo? (had ik al een keer gevraagd maar ben het antwoord vergeten)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:31

in Huizen zit zo'n trendy boetiekje (met kleren in maat 34 Clown ) die Crocs verkopen, ik zal er eens kijken of ze die laarzen ook in andere kleuren hebben daar

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:32

Zo dat is pas lekker opruimen morrie! Geeft een voldaan gevoel he als dat eenmaal gebeurd is. Vind dat ook zo'n rotklus koelkast schoonmaken. Stel dat zo lang mogelijk uit tot ik het zat word en het te Misselijk is.

Opruimen houd ik wel aardig bij want de koelkast is wat krapjes voor 2 personen (zo'n tafelmodel met bovenin vriezertje dus minder koelruimte).

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:33