Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
) L vooruit ging prima, achteruit was wat lastiger, maar viel me niet tegen voor een eerste keer. En toen zijwaards. Moet eigenlijk met een balk tussen voor- en achterbenen, maar dat heb ik maar laten varen. Gewoon zijwaards vond ze echt totáál belachelijk! Woest was ze! Wat móét je van me!
vooruit, achteruit, in mijn benen bijten. Eerst nig laten zien: pas op, ik ga echt bijten hoor! Toen ik toch door wilde zetten, werd ze echt link en moesten mijn benen het echt ontgelden
Ik had gelukkig kistjes aan, dus kon weinig kwaad. Maar ze was echt niet blij. Toch doorgezet. Al vrij snel 2 pasjes links en techts gedaan, beloond en afgestapt. Maar haar humeur was echt onder 0 gedaald
ze bleef maar naar me happen. Moest er wel om lachen. Zo gefrustreerd omdat ze niet snapte wat de bedoeling was. Dus daar hebben we nog wel iets te oefenen. Volgende x zal het wel beter gaan.

Anne_GTI schreef:De mijne kan ook jolig stuiteren. Maar altijd goed uit te zitten. Soms flikt hij dat ook op wedstrijd. Doet ie om te kijken of hij er meer mee kan krijgen in zijn gedrag. Op dressuur wedstrijden zijn ze daar nooit zo blij mee. Kreeg vorig jaar nog een keer de vraag of hij pas zadelmak was. Neuh, jaar of 6 was mijn antwoord maar dat vergeet hij weleens (paard is 11 dit jaar)
man man man heb ik afgezien...in Side pass naar huis
. Dus ik zat in flinke draf, lekker flierefluitend achterom te kijken of de honden nog wel volgden en madam schrikt (ook) van een plastic zak. Dus die schiet opzij en ik hing er half naast. Daar schrikt ze zo van dat ze zich 180 graden omdraait. Toen lag ik er wel naast. Had de teugels nog vast, maar ze was zo over haar toeren, dat ze zich losrukt en wegrent. Gelukkig is daar nooit iemand. Dus ik baalde al, loop ik daar zonder paard. Maar goed, ik roep haar een paar keer en ze draait zich om en komt weer naar me toe. Braaf paard. Maar met al die wind, paard over de toeren, hond over de toeren en opgeblazen airbagvest die ik niet meer aan kon, toch maar even mijn man gebeld of hij de honden en vest kon ophalen. Zelf langs de drukke weg gaan lopen, want dat werd echt gevaarlijk. Maar later wel weer opgestapt en ook nog stukjes gedraafd. Ze was zelf ook erg onder de indruk.... En ik alleen wat stijf en een blauwe bil
Hahahah
)
misschien niet. Het is toch een heel onderneming hoor.
weet je wat bij mij heel goed helpt? Bij de homeopaat hadden ze ineens rescue pastlles van Bach (had je eerst alleen in druppels/spray). Werkt echt zo ontspannend (voor mij dus, want ik eet ze op. Maar mss moet ik haar ook eens druppels geven
) en daarmee ook bij haar. Alhoewel het gisteren tegen me werkte. Ik was net even té relaxt!
Ik heb echt een hele mooie zwarte plek op mijn kont