[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:57

Timbers schreef:
Essie gaat nog steeds hetzelfde....van het weekeind wel een beetje gelopen en ze is nog steeds vrolijk dus we blijven er maar voor gaan. Alleen heeft ze besloten dat de pijnstillers vies zijn.....dus het is even vissen om die binnen zien te krijgen. Wordt je wel heel creatief van Clown

Denk je niet dat ze gewoon aangeeft dat het genoeg is? Ze wil het zelf doen, denk ik.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:01

Antheman schreef:
Denk je niet dat ze gewoon aangeeft dat het genoeg is? Ze wil het zelf doen, denk ik.

Als ze ze niet krijgt heeft ze de volgende dag weer heel veel pijn dus het moet nu gewoon even.....ze kan echt niet zonder op dit moment. Ik wil haar morgen graag weer buiten hebben en zonder pijnstillers ligt ze de hele dag en heeft ze echt veel meer pijn dan als ze ze wel keurig ingenomen heeft.

Maar van de week had ze ineens ook zo'n manie en de volgende dag was het over dus ik zie het morgen wel weer even Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:22

Worst reclame, als reactie op een ziek paard dieptriest

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:50

Goedemorgen allemaal.
Ik heb onder het kopje seizoensvragen een topic geopend dat heet deken vraagje.
Zouden jullie daar eens naar willen kijken en je mening erover geven.
Ik hou mijn paard op een heel natuurlijke manier, en zou dan wel eens van jullie willen weten wat jullie in mijn situatie zouden doen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:32

sonjim schreef:
Worst reclame, als reactie op een ziek paard dieptriest

weinig respectvol inderdaad Boos!

maar laten we er maar over ophouden en de negeermodus inschakelen Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:41

Es in de worst.....lijkt me niet smakelijk. Al haar spieren en vlees is inmiddels taai geworden vrees ik Clown
Bovendien is de houdbaarheids datum na 15-06-1986 waarschijnlijk al een paar jaar verlopen dus het vlees dat ze heeft zal ook wel bedorven zijn inmiddels Schijnheilig

Vandaag kan ik er om lachen want mijn paard wilde lopen!!!!!!!!!!!!!!!!! Helemaal uit zichzelf........dus heeft ze lekker met Timber in de bak gestaan. Ze loopt nog steeds beroerd maar toch gaat het al beter! Hoefsmid meteen gebeld om de voorvoeten van de week nog een keer te komen bekappen want die wilde ze vorige keer niet optillen en nu wel Haha!

Steunsels mooi inkorten en de toon mooi rond vijlen zodat ik het kan bijhouden, dat doet hij wel! Ik heb een traditionele smid met een onconventionele denkwijze Duivel dus dat gaat helemaal goedkomen.

Me = happy Haha! Vandaag had ik echt weer zoiets van Es gaat het gewoon ook deze keer weer halen (mijn stalgenoot vroeg nog...hoeveel levens heeft een paard Nagelbijten / Gniffelen) .......de worst wordt alleen steeds minder smakelijk en taaier ROFL

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:23

wauw!! Essie aan de wandel! Wat een goed nieuws!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:30

Zwerte schreef:
wauw!! Essie aan de wandel! Wat een goed nieuws!

Sterker nog ze was "ontsnapt" Clown ....ik zet de laatste dagen als ik er ben en bezig ben steeds de boxdeur open, in de hoop dat ze er uit komt en in de wetenschap dat ze dat toch niet doet omdat ze niet wil lopen......vandaag Timber naar de bak gebracht en Es d'r boxdeur opengezet as usual, terug om Essie te halen en daar stond ze al Haha! Was ze me gewoon 2 tot 3 meter tegemoed komen "lopen" OK dan!

Met lopen naar de bak "hing" ze ook niet in het halster maar ze liep voor haar doen voor de laatste paar dagen flink gevoelig maar wel beter Go jij! Go jij! Dus ik was blij blij blij blij, bijna hysterisch blij Go jij! Go jij! Mijn 22 jarige kanjer flikt het weer eens....we zijn er nog niet dat weet ik maar dit is al een letterlijke stap in de goede richting Muziek!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:50

wow!!!! Esther doet het goed!!! Idd ik jou paard heeft nogal wat levens! Wel super hé! Kan geloven dat je er héél blij om bent!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:57

Es is het gaafste supersonischste geweldigste paard van de hele wereld Lovers
Timber ook hoor....maar dat kan niet anders met zo'n mammie Haha!

Luv my horsies!!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:42

Jeeej!!! wat een supergoed nieuws Timbers!!! Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:17

Aiirin gefeliciteerd Haha!

Net toch nog even bij de paardjes gaan kijken want er staat er een met koorts bij ons op stal en Timber was ook wat hangerig dus nog maar even temperatuur genomen, vanmiddag 37.8 bij binnenkomen en net 37.1 dus dat is mooi!

Essie lag lekker, lekker moppie...dus ik werp een pluk hooi toe gaat ze liggen eten Clown Heb even bij d'r gezeten, ging ze af en toe plat liggen en ik haar buikie kriebelen en dan kwam ze weer omhoog en ging weer verder eten. Raar paard, maar ze ligt veel de laatste tijd....neemt blijkbaar echt de tijd en de rust om te genezen.

Heb d'r naast d'r hooi ook nog even wat water gebracht en ze liet zich gewillig op d'r wenken bedienen.....ze zal wel gedacht hebben, goed hotel hierzo Clown. Straks gaat mijn stalgenootje nog voeren (rond 24u) dus dan krijgt ze weer.....en desnoods weer "op bed" als ze nog ligt. Mijn paard heeft een slecht leven Koe

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:35

Ze liggen volgens mij bijna op een kleedje voor de kachel bij jou Timbers Tong uitsteken zo wil ik ook wel paard zijn. De mijne heeft al een tijdje vakantie van mij, ben niet nog niet fit genoeg om het hele eind te fietsen en dan ook nog iets te doen en terug te fietsen. Dus die staat lekker in de blub smerig te zijn.

Dankjewel trouwens Knipoog Heb al veel taart gehad vandaag Clown maar dan nog:

*Airiin zet grooooote chocotaart neer en pakt voor iedereen een stukje!* Go jij! Go jij!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:37

airiin: GEFELICITEERD!!!

Timbers: oh wat verwaarloos je jouw paard! hahaha
Twan ligt de laatste jaren elke nacht het liefst in zn stalletje. Wil graag naar binnen en ligt de halve nacht op zn zij te pitten. Met zn peesblessures vind hij het duidelijk erg lekker om te liggen want vroeger deed hij dat lang zoveel niet.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:46

RedPassion schreef:
Goedemorgen Lachen

@ Inge: Hoe gaat het met je enkel? (als ik het goed heb, ik onthoud niet altijd wie waar precies last van heeft Knipoog)

Gaat goed, gelukkig! Vandaag wel een beetje een terugval want liet mn laptop vallen, precies op mn gekneusde enkel. Heb staan vloeken & schreeuwen.. Bloos Nagelbijten / Gniffelen Dus nu is het weer even strompelen. Rolleyes

Airrlin; gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!

En Frances niet te vergeten; wat superfijn dat het beter gaat met Essie! Go jij! Go jij!

Foto van paar dagen geleden van mijn ventje, in winteroutfit ;
Afbeelding

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:43

Inge, ruzie gehad met Newton's zwaartekracht en Murphy's law? Nagelbijten / Gniffelen je stoot altijd je zere voet... Hopelijk gaat het snel weer wat beter Knipoog
Hippe winterjas heeft je paard trouwens, die kleurtjes zijn helemaal hip en in op het moment! Zeker de nieuwe Anky collectie Nagelbijten / Gniffelen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:12

Moderatoropmerking:
Berichten die met relaccount te maken hebben verwijderd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:11

Top Essie loopt.

Bij mij is Wieneke ziek, diarree, niet eten, gaat goed hier.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:27

Goedenavond allemaal,

Kom ook effe snel gedag zeggen Knipoog Niet veel bijzonders afgelopen dagen. Bekapper is wel geweest. Zat verbetering in de hoeven, hoefde maar heel weinig aan te gebeuren, dus ben er erg blij mee Haha!

@ Timbers: Wat fijn dat Essie weer heeft gelopen!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 04:44

Ja het was zeker fijn dat Es heeft gelopen en meteen gisteren de laatste keer.....ze moet op totale rust.
De hoefsmid deed nu alle voeten omdat ze die vorige week echt niet wilde geven....maar de andere voeten zagen er zo goed uit qua witte lijn dat hij nu weer twijfelt aan hoefbevangenheid.....en meer denkt aan verkramping voor door ontlasting van haar achtervoeten of spierbevangenheid.

Bij spierbevangenheid mag ze ab-so-luut niet bewegen.....ik ga dus straks om 8u meteen de DA bellen om Neutradex (hopelijk hebben ze het staan) en dan daar mee beginnen, melkzuren afdrijven uit de spieren en een bloedonderzoek.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 08:54

Wat een gedoe zeg Ach gut Vervelend ook dat het zolang duurt totdat het echt duidelijk is wat ze nou heeft. Als je dat wist kon je tenminste een behandeling erop afstemmen..

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:45

goh F6, wat een gedoe weer! Hopelijk heeft hij die Neutradex! Ik duim allesinds dat het vlug weer goed komt daar!

Ik ga straks nog even langs casandra, beginnen met de patterns van parelli... die liggen hier omwille van die blessure aan m'n enkel al 3 maanden onder 't stof en zijn nog nooit gebruikt Lachen

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:41

Timbers wat zonde!! Hopelijk is nu snel duidelijk wat ze echt heeft zodat je daar gericht medicijnen op kunt geven Ach gut

@ willeke_nijs: ik ben benieuwd hoe dat gaat! Is dat echt anders dan de levels of niet?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:03

jeetje timbers, en het leek zo goed te gaan! Hopen dat er nou snel een diagnose komt!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:19

Essie volhouden meissie, en Frances ook natuurlijk. (als ze spierbevangen is zou ik goed naar de hoeveelheid vitamine e en magnesium in je voer kijken), beiden mogen wat hoger bij deze paarden.