[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:10

Ik laat me ook wel door mensen adviseren, maar uiteindelijk ben ik degene die beslist wat er gebeurt.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:30

ik denk dat het heel belangrijk is je eigen gevoel te volgen... sietske was natuurlijk spierbevangen... woensdag is er na 2 weken weer bloed geprikt en vandaag kreeg ik te horen dat de waardes zo gedaald zijn dat ik maar weer moet gaan rijden... maar als ik dan in de wei kijk zie ik een stijve en kreupele pony Rolleyes
maarja het bloed zegt dat er niets is dus moet ik maar gewoon gaan rijden Whoosh!
niet dus

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:57

Misschien als je eerst wat stapt,aan de hand,dat de stijfheid er dan uitgaat?
Na spierbevangenheid zal je pony ook nog stijf zijn als het al over is denk ik..

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:08

ze loopt gewoon in de wei... dus bewegin genoeg maar je ziet gewoon ook duidelijk dat ze haar ene achter been veel langer op de grond laat staan dan de andere... en daarbij heeft tilt ze dr achterbenen extreem hoog op en staakt steeds als ze op de stenen loopt... dan kan ik er echt niet op gaan zitten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:09

is dat allemaal nog het gevolg van dat in de sloot liggen koe????

ik heb net lekker staan strijken *pffff* een stelletje shirts gepimpt..... warm hoor
Het is hooibouw vandaag,dus ik kan niet de wei uit met Morrie, ik zet hem wel ff in de wei ernaast, kan ik er een uurtje bij liggen, dat durf ik niet in een wei met 7 andere paarden waarvan 6 op ijzers.....
als al het hooi weer binnen is, is het even rustig in de polder, dan kan ik Morrie even naar de boerderij halen en eens lekker afspuiten, z'n vacht zit nog vol met Veluws zand.....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:10

Nee,zoals je het uitlegt zou ik dat ook niet doen..
Vervelend voor haar... Ach gut

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:11

TL had je al een verkooptopic geopend ergens?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:12

Zo, spullen gepakt, boodschappen gedaan en moeders uitgezwaaid (ze gaat een weekendje zeilen met d'r werk)

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:12

ik ben echt bang dat ze het al langer heeft... maar of het chronisch is kunnen ze pas testen als ik deze twee weken ga rijden... maar ik stap niet op een kreupel paard! ik denk wel dat de sloot de druppel is geweest die de emmer deed overlopen...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:17

heb je wel eens aan een holisitisch DA gedacht koe?
Die bekijken een paard heel anders als een gewone DA, het kan ook zijn dat een bepaald orgaan slecht functioneert en dat soort dingen mist een gewone DA vaak. Dmv acupuntuur en homeopatische druppels kan er dan aan genezing gewerkt worden.

Dit lijkt me een spoedje, dus je zal geen weken hoeven wachten voor er eentje kan komen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:19

Ik kan m'n profiel niet meer aanpassen Verward

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:21

Morrie schreef:
TL had je al een verkooptopic geopend ergens?
Nee,moet eerst alles wassen en oplappen,en dan foto's maken,en dan pas een topic openen.
(anders krijg je van:ik wil een foto,ook foto,wat is de maat,welke kleur,ik wil ook een foto,enz...)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:22

hé Lenneke, mijn baas mailt me net of ik al eens aan Stolk gedacht heb om te gaan staan met Morrie, daar heeft z'n dochter vroeger gestaan met haar pony,maar Stolk zit er toch niet meer in nu?

Ik ga es ff een uurtje in de wei liggen.... bijbruinen

*ziet wasmachine van TL draaien vol martingalen en bijzetteugels....*

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:23

Nee grapjas..die moet ik olieen..
De halsters en touwen gaan in de machine,en de bitten in de vaatwasser. Clown

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:24

ze is al onderbehandeling bij een klassiek homeopaat... en ze is ook al eens uitgelezen door iemand met een soort van biosensor... maar niets heeft eigenlijk hier mee geholpen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:26

Morrie schreef:
hé Lenneke, mijn baas mailt me net of ik al eens aan Stolk gedacht heb om te gaan staan met Morrie, daar heeft z'n dochter vroeger gestaan met haar pony,maar Stolk zit er toch niet meer in nu?

Ik ga es ff een uurtje in de wei liggen.... bijbruinen

*ziet wasmachine van TL draaien vol martingalen en bijzetteugels....*

Nee, het is niet meer van Stolk. Stephanie doet het nu (weet niet of je die kent) Maar wel heel leuk hoor Tong uitsteken

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:33

Ik ga NU boodschappen doen.
Ik wil niet,maar anders moet ik morgen,en daar heb ik al helemaal geen zin in...
Tot zo.. Cool

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:34

Veel plezier Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:36

Ik heb trouwens een cook actig hoofdstel gemaakt van een lage neusriem (die dan natuurlijk wel op de plek van een hoge neusriem komt). Zou zondag foto maken als hij hem om heeft

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:42

Heb net ook boodschappen gedaan. Wel jammer dat de wuppen al een tijd op zijn. Heb ze hier nog gewoon staan ook de oranje.

dekoezegtboe: heb je magnesium al eens geprobeerd? Bij Kaylee is meerdere malen bloed afgenomen omdat ze mager was en stijf. Daar kwam een te hoge spierwaarden uit. Vanaf feb krijgt (of kreeg volgens mij krijgt ze het nu niet meer) ze magnesium van de stalhouder en is ze eindelijk na bijna 2 jaar weer dikker geworden. Ze zit nu stukken beter in dr vel. In haar geval deed rust ook goed. Sterkte igg zorro is ook spierbevangen geweest en dat is niet niks. Ach gut

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:44

Lenneke_ schreef:
Ik heb trouwens een cook actig hoofdstel gemaakt van een lage neusriem (die dan natuurlijk wel op de plek van een hoge neusriem komt). Zou zondag foto maken als hij hem om heeft

Ben wel benieuwd wil zoiets ook wel eens proberen. Heb nu een touwhalster met van die lusjes waar je teugels door heen kunnen met een ringetje ertussen. Vind e.e.a. toch teveel schuiven met rijden. Een 'echt' hoofstel lijkt mij wel fijn maar zo duur om aan te schaffen om even te proberen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:52

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:54

dekoezegtboe schreef:
ze loopt gewoon in de wei... dus bewegin genoeg maar je ziet gewoon ook duidelijk dat ze haar ene achter been veel langer op de grond laat staan dan de andere... en daarbij heeft tilt ze dr achterbenen extreem hoog op en staakt steeds als ze op de stenen loopt... dan kan ik er echt niet op gaan zitten

Lastig. Is goed (laten) masseren een idee?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:55

Wendy schreef:
Ander vraagje: hoe oud waren jullie paarden toen ze ingereden werden? Dus voor het eerst iemand erop? Op welke leeftijd ook daadwerkelijk doorgereden?

Giel was 4 toen hij "profesioneel" ingereden is, helaas... Hij heeft zelfs nog een keer in de bit gestaan als "onrijdbaar" paard. Als je daarin leest wat mijn paard meegemaakt heeft toen hij beleerd werd wordt je echt niet blij, als ik er nu nog aandenk krijg ik al de rillingen
. Hij is toen een maandje onder het zadel geweest, toen durfde niemand er meer op Haha!

Ik kocht hem toen hij 5 was, en ik zat er voor het eerst op toen hij net 6 was. Nu is hij 1,5 jaar onder echt onder het zadel met succes Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:58

Anouar is volgens mij ingereden toen hij 3 of 4 was. Anouar is altijd een schatje geweest