De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:37

*brr* nee hoor, ik luister wel een cd tegenwoordig....; zou het niet meer kunnen ook, mijn motoriek is niet helemaal meer in orde na een val van een jachtpaard een jaar of 15 geleden.... komt niet meer goed als ik een strijkstok ga hanteren

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:54

@ smurf: dan kun je idd maar beter geen cello meer spelen... al weet je dan wel zeker dat je buurvrouw binnen een week verhuist is (nadeel is dat je katten waarschijnlijk ook een nieuw onderkomen gaan zoeken..)

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:20

Mac schreef:
@Angela: da's idd niet grappig . Mag je nog terugkomen daaro ??

Dat gelukkig wel... maar ik weet wel dat ik de bak uit ga als er weer iemand zijn paard gaat longeren.. daar rij ik niet lekker mee, als als ie weer een keer aan de kletter gaat mag ik alleen maar hopen dat ie niet de longeerlijn inloopt...was nu gelukkig niet het geval, maar het scheelde weinig... voor mij te gevaarlijk..

Gelukkig rij ik hem meestal overdag doordeweeks, dan is daar echt niks te doen... Op een zaterdag middag vraag je er ook bijna om...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:22

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:44

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:11

Gave foto's, de kou is op slag verdwenen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:34

Nou smurf, als het bij jullie net zo wit is als bij ons, dan kun jij vandaag lekker met Morrie gaan sleeen! (als daar tijd voor is..)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:36

ja, alleen een beetje jammer dat ik tot 5 uur moet werken, dan kan ik nog snel naar Morrie om z'n voeten te verzorgen en hem binnen te zetten en dat was het dan weer....... ik heb pas vrijdag weer echt tijd voor Morrie. Ben er wel 3 x per dag, maar iedere keer een paar minuutjes, helaas

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:57

das balen ja... maar ja... Morrie heeft in ieder geval een vertrouwt uitzicht met dit weer.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 10:28

Gave fotoos voorbij zien komen!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:57

ja afgezien van het feit dat hij nog binnen stond net, de boer was vergeten hem buiten te zetten ofzo...... arm beest, geen hap te eten en op stal, z'n eten stond wel buiten namelijk

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:38

ahhh. Wel fijn dat je een paar keer per dag ff naar hem toe kan (en gaat). Zo weet je in ieder geval zeker dat ie niet helemaal vergeten wordt..

Ik heb Wit net weer in de binnenbak gereden. Na een minuut of 10 was ik alleen en ik heb weer heerlijk gereden. Hoewel ie af en toe wel een beetje snel was, was ie goed terug te rijden en erg braaf. We waren net voor een nieuwe sneeuwbui terug, dus ik zit helemaal droog binnen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:35

sneeuw?? hier is het strakblauw??!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:39

Het wisselt hier nogal af.... fikse sneeuwbuien en dan weer blauw...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:14

Hier ook, toen ik wegging was het strakblauw, daarna weer sneeuw, nu weer blauw en een lekker zonnetje!! Het dooit ook behoorlijk, want de bomen zijn weer groen.. hopelijk kan ik straks even alle waterbakken bijvullen met de slang... ik ben het gezeul met emmers een beetje zat...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:18

mijn ruige arabische ijslander

Afbeelding

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:18

hij is net zo oranje als de bakstenen van de muur

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:32

@Ara hij heeft een week zonder je dus overleefd zo te zien

is de verhuizing eigenlijk nog gelukt????

Ik zit hier me te vervelen, de leerlingen mochten naar huis: geen computerruimte, die zijn allemaal wegens cursus gesloten vanmiddag, maar ik mag niet weg natuurlijk.....

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:41

om weer op hoeven terug te komen ik heb een vraagje
Mijn haf wordt sinds oktober natuurlijk bekapt en ik ben echt super te vrede ze doet het echt goed er op! het enige nadeel is hoeveel ik ook op de weg wandel haar hoeven slijten bijna niet... dus als Simon (bekapper) komt moet er gelijk een heel stuk af waardoor ze weer moeilijk gaat lopen. nu wil ik het ook zelf wel gaan bijhouden... maar hebben jullie daar een cursus voor gedaan en waar hebben jullie die gedaan??

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:42

gelukkig bestaat bokt.... anders zou je echt helemaal niks te doen hebben...

Mooie foto ara, is dat de western barefoot?? en een cross-rope-bridle??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:44

ik heb een cursus gedaan bij horsesgonatural maar ik kan zelf de hoeven absoluut niet bijhouden, ik zou het niet durven, ik vijl alleen de hoefwand een beetje en 1 x per maand komt de vakman het zware werk doen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:45

dekoezegtboe schreef:
Mijn haf wordt sinds oktober natuurlijk bekapt en ik ben echt super te vrede ze doet het echt goed er op! het enige nadeel is hoeveel ik ook op de weg wandel haar hoeven slijten bijna niet... dus als Simon (bekapper) komt moet er gelijk een heel stuk af waardoor ze weer moeilijk gaat lopen. nu wil ik het ook zelf wel gaan bijhouden... maar hebben jullie daar een cursus voor gedaan en waar hebben jullie die gedaan??

jep, ik heb de cursus van paard natuurlijk gedaan. En dat is voor mij voldoende om het tussen de bekapbeurten va de NB-er bij te houden. Vooral fijn dat je paard al ge-NB't wordt, da heb je een mooie hoef om mee te beginnen. Bovendien kan je NB-er je extra aanwijzingen geven als ie komt, zodat je bij jou paard specifiek weet wat je moet doen..

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:46

dekoezegtboe schreef:
maar hebben jullie daar een cursus voor gedaan en waar hebben jullie die gedaan??

Bij PaardNatuurlijk

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:51

mijn bekapper is gister geweest en ik zat op zijn lippen hij liet ook alles zien over hoe en wat hij deed... maar ik wil toch eerst iets meer weten voordat ik zelf ga vijlen ofzo... anders zou ik het ook niet durven!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 15:52

dekoezegtboe schreef:

Ik heb de reguliere bekapcursus in Barneveld gedaan. daarnaast veel gezen over barefoot.