De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:44

ook ik klim soms weer op Morrie...... bitloos......

check het bovenlipje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
het was mistig in de polder, heel spooky.....
Afbeelding

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:28

Arabesk schreef:
Huizen-city...
hier in wageningen (dorp) moet je betalen om te parkeren

Foei Ara, Wageningen is een stad!

Leuke foto's Smurf, wat is hij breed he!!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:35

Gave foto's hoor. Vooral de laatste, met nog net jullie schaduw onderin... sppppookie.... Morrie is echt zo'n polderpaard. Lekker groot en stoer!

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:13

We hebben onze paardenkoppies laten tekenen:
Afbeelding

Afbeelding

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:23

erg lief.... leuk idee trouwens!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:52

Jovarna schreef:
Voetjes zien er goed uit Wendy!

Volgende week komt mijn bekapper weer langs en zal ik ook 'es weer foto's maken.
Ik maak me een beetje zorgen over de stralen van Jovarna's voorhoeven. Ze worden steeds smaller, er ontstaan losse stukjes en ze zijn ook wat gevoelig.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

ja, hoefjes zien eer idd goed uit, Wendy. Ellemieke heeft zo te zien ook haar eigen stijl. vijlt wat meer in de zool lijkt het.

@Jovarna: als de stralen gevoelig zijn land je paard niet op de hiel zoals het zou moeten. daardoor word de straal ontzien, c.q. niet gestimuleerd. het straalkussen eronder is hoogstwaarschijnlijk niet goed ontwikkeld. het helpt ook niet om de hielen te verlagen om meer bodemkontakt van de straal te krijgen want dan gaat je paard nog meer op zijn tenen lopen omdat het zeer doet.

Pete Ramey gebruikt in zo'n geval hoefschoenen met inlegzolen en een extra stukje inlegzool over de straal geplakt. als je met schoenen en zolen gaat rijden loopt je paard niet gevoelig en gaat dan ook op de hiel landen zoals het moet. de straal word beter gestimuleerd en zo kom je van je probleem af op den duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:42

Bedankt jackie!
Hoefschoenen hebben we, sinds november. Er zou dan dus nog een extra stukje inlegzool onder de straal kunnen. Ik zal m'n bekapper volgende week vragen of hij die heeft. Kan ik anders zelf iets fabriceren?

Blijft het wel een raadseltje waarom ze wat gevoelig zijn geworden en er losse floddertjes zijn ontstaan. Weet jij daar een verklaring voor?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:54

Arabesk's hobby
Mijn katten en bendenbuurvrouw zijn tot wanhoop gedreven en willen nu asiel aanvragen in Verweggistan

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:59

Een viool op een flat, het zou verboden moeten worden

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:03

*hehehe* dat zal mijn buurvrouw ook wel gedacht hebben....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:18

Ach, als je je buurvrouw wilt irriteren werkt het wel

Ik zet dan gewoon mijn favoriete muziek op standje ontzettend

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:29

mijn buurvrouw is van het sneue type...... het type dat overal briefjes ophangt: "absolute stilte tussen 22.00 en 8.00 uur" en "na 22.00 uur en voor 8.00 uur géén kliko's buiten of binnen zetten" en "hier geen afval plaatsen" en dat soort fraaie spreuken.... waar wij (haar portiekgenoten) ons uiteraard stipt aan houden

Met stalschoenen vol bagger naar boven klossen vindt ze ook al niet goed.....
kansloos mensje dus.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:45

zulke mensen hebben wij er hier gelukkig niet tussen zitten.
Veel jonge mensen, onder ons wonen studenten, boven en naast ons niemand, want we zitten op de hoek bovenin.
Ik voel me zelfs weleens een beetje schuldig als ik met mijn modderlaarzen naar boven banjer

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:48

Jovarna schreef:
Bedankt jackie!
Hoefschoenen hebben we, sinds november. Er zou dan dus nog een extra stukje inlegzool onder de straal kunnen. Ik zal m'n bekapper volgende week vragen of hij die heeft. Kan ik anders zelf iets fabriceren?

Blijft het wel een raadseltje waarom ze wat gevoelig zijn geworden en er losse floddertjes zijn ontstaan. Weet jij daar een verklaring voor?

je plakt iets van stevig, neopreenachtig materiaal eronder. snij een driehoekje ter grote van de straal en zet het met plakband aan de hoef vast en trek de schoenen aan.

volgens mij word de straal rafelig als er teveel hoefwand boven de zool staat, de straal te diep ligt en de tijd tussen de bekapbeurten te lang is. ik weet niet of dat bij Jovarna het geval is. nattigheid doet dan ook de rest.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:53

Wendy schreef:
zulke mensen hebben wij er hier gelukkig niet tussen zitten.
Veel jonge mensen, onder ons wonen studenten, boven en naast ons niemand, want we zitten op de hoek bovenin.
Ik voel me zelfs weleens een beetje schuldig als ik met mijn modderlaarzen naar boven banjer

ik ben met mijn 47 jaar de jongste hier in het portiek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:06

jackie schreef:
volgens mij word de straal rafelig als er teveel hoefwand boven de zool staat, de straal te diep ligt en de tijd tussen de bekapbeurten te lang is. ik weet niet of dat bij Jovarna het geval is. nattigheid doet dan ook de rest.

Dit gaat niet op in dit geval. Jovarna's stralen hebben altijd grondcontact. liggen beslist niet diep en er staat nauwelijks hoefwand boven de zool. Ik hou haar hoeven zelf wekelijks tot tweewekelijks bij en de bekapper komt varierend elke 6 à 8 weken.
Het zal de nattigheid dan wel zijn.
Bedankt voor de tip over het zooltje. Ik zal wat in mekaar flansen.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:14

@Jovarna: ben eigenlijk wel benieuwd hoe Jovarna's hoeven nu eruit zien. foto???? zo te zien ligt het niet aan de frequentie van de hoefverzorging.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 01:16

@ Cookies. Gave foto! Ik zag van de week nog een vrouw van jouw postuur in legerkleding voorbij lopen, ik moet meteen aan jou denken het was in Wageningen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:15

Ik heb net weer met Wit in de binnenbak gereden. En dat was niet grappig. Hij ging na een kwartier rijden aan de kletter omdat ie schrok van iemand die vanaf boven iets riep. Gevolg: de 2 andere paarden in de bak gingen ook aan de kletter. De ene aan de longe, die had ze gelukkig snel terug... de ander werd ook gereden en was niet terug te krijgen. Ik lag er dus langs, wat er gelukkig wel voor zorgde dat Wit stil stond. Het half uur daarna ben ik alleen maar bezig geweest met hem weer rustig krijgen.. en zodra die rustig was ben ik maar naar huis gereden, voor het geval ie zich weer bedacht.. op de terugweg was ie gelukkig zichzelf weer, redelijk rustig maar kijkerig dus..

maandag overdag maar weer eens kijken hoe het gaat. Morgen een rustdag.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:53

jackie schreef:
@Jovarna: ben eigenlijk wel benieuwd hoe Jovarna's hoeven nu eruit zien. foto???? zo te zien ligt het niet aan de frequentie van de hoefverzorging.

Ik heb geen foto's. Het ligt idd niet aan de frequentie, maar ook niet aan de hoefverzorging zelf. Dat gaat allemaal goed.

Vanmorgen las ik op een ander forum eenzelfde soort "geval", en daar was het net omgekeerd als wat jij aangaf: doordat de stralen gevoelig werden, is dat paard enigszins gaan toonlanden, om niet op de stralen neer te komen. En dat klinkt voor mij logisch eigenlijk, vooral wanneer de hoeven verder goed bekapt zijn (lage hielen en korte toon).

Ik blijf me erin verdiepen .

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:29

@Jovarna: idd gaan paarden toonlanden als de hielen pijn doen. En in ons klimaat en landschap is het heel moeilijk om de stralen genoeg te stimuleren dat ze mooi compact worden. Iig de hielen naar beneden halen, zodat de straal contact gaat maken, maar ook weer niet te veel, want dan gaan de stralen zeer doen en wil het paard er ook niet op lopen. Moeilijk dus om een balans daarin te vinden!

@Wendy: ziet er idd keurig uit!

@Cookies: lieffff

@Angela: da's idd niet grappig . Mag je nog terugkomen daaro ??

Heeeejj Jus

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:35

Jovarna schreef:
jackie schreef:

Ik heb geen foto's. Het ligt idd niet aan de frequentie, maar ook niet aan de hoefverzorging zelf. Dat gaat allemaal goed.

Vanmorgen las ik op een ander forum eenzelfde soort "geval", en daar was het net omgekeerd als wat jij aangaf: doordat de stralen gevoelig werden, is dat paard enigszins gaan toonlanden, om niet op de stralen neer te komen. En dat klinkt voor mij logisch eigenlijk, vooral wanneer de hoeven verder goed bekapt zijn (lage hielen en korte toon).

Ik blijf me erin verdiepen .

typisch kip en ei verhaal. wat was er eerst?? maakt niet uit want de oplossing is in beide gevallen dezelfde.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:19

Leuke plaatjes hierboven weer.

Ik vind het trouwens knap wanneer je muziek uit een viool kunt krijgen .

Angela: Maandag gaat het vast veel beter.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:22

Citaat:
Ik vind het trouwens knap wanneer je muziek uit een viool kunt krijgen

*hahaha* valt wel mee hoor, ik heb 20 jaar lang cello gespeeld vroegah (toen je kat nog met een u schreef)

Mijn buurvrouw keek me wel héél vuil aan vanmorgen in het trappenhuis.....

Ara is 2 dingen vergeten mee te nemen, voor zover ik nu gezien heb, ben benieuwd of ze weet welke dingen!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:31

Cello ... wat grappig. Zonde dat je het niet meer doet, ook geen kriebels meer om het te doen, buurvrouw gaat maar verhuizen