check het bovenlipje

het was mistig in de polder, heel spooky.....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Huizen-city...
hier in wageningen (dorp) moet je betalen om te parkeren
Jovarna schreef:Voetjes zien er goed uit Wendy!
Volgende week komt mijn bekapper weer langs en zal ik ook 'es weer foto's maken.
Ik maak me een beetje zorgen over de stralen van Jovarna's voorhoeven. Ze worden steeds smaller, er ontstaan losse stukjes en ze zijn ook wat gevoelig.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Jovarna schreef:Bedankt jackie!
Hoefschoenen hebben we, sinds november. Er zou dan dus nog een extra stukje inlegzool onder de straal kunnen. Ik zal m'n bekapper volgende week vragen of hij die heeft. Kan ik anders zelf iets fabriceren?
Blijft het wel een raadseltje waarom ze wat gevoelig zijn geworden en er losse floddertjes zijn ontstaan. Weet jij daar een verklaring voor?
Wendy schreef:zulke mensen hebben wij er hier gelukkig niet tussen zitten.
Veel jonge mensen, onder ons wonen studenten, boven en naast ons niemand, want we zitten op de hoek bovenin.
Ik voel me zelfs weleens een beetje schuldig als ik met mijn modderlaarzen naar boven banjer
jackie schreef:volgens mij word de straal rafelig als er teveel hoefwand boven de zool staat, de straal te diep ligt en de tijd tussen de bekapbeurten te lang is. ik weet niet of dat bij Jovarna het geval is. nattigheid doet dan ook de rest.
jackie schreef:@Jovarna: ben eigenlijk wel benieuwd hoe Jovarna's hoeven nu eruit zien. foto???? zo te zien ligt het niet aan de frequentie van de hoefverzorging.
Jovarna schreef:jackie schreef:@Jovarna: ben eigenlijk wel benieuwd hoe Jovarna's hoeven nu eruit zien. foto???? zo te zien ligt het niet aan de frequentie van de hoefverzorging.
Ik heb geen foto's. Het ligt idd niet aan de frequentie, maar ook niet aan de hoefverzorging zelf. Dat gaat allemaal goed.
Vanmorgen las ik op een ander forum eenzelfde soort "geval", en daar was het net omgekeerd als wat jij aangaf: doordat de stralen gevoelig werden, is dat paard enigszins gaan toonlanden, om niet op de stralen neer te komen. En dat klinkt voor mij logisch eigenlijk, vooral wanneer de hoeven verder goed bekapt zijn (lage hielen en korte toon).
Ik blijf me erin verdiepen.
Citaat:Ik vind het trouwens knap wanneer je muziek uit een viool kunt krijgen