De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:22

Ha! Die van mij staan al de hele dag heerlijk buiten! Echt wel een voordeel van blote voeten. Lee demonstreert even hoe mooi haar voorvoetjes hol beginnen te trekken:
Afbeelding
*blij*

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:23

er kwam bij mij net een hele fout gedachte op...

zat aan een onderschrift te denken iets in de trant van

'ik ben een NB extremist, als jullie niet snel de ijzers onder jullie paarden vandaan halen, ga ik aanslagen plegen'

Laatst bijgewerkt door Arabesk op 02-03-06 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:26

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:27

Leuke foto Mac, dat paard wat er achter staat vind het maar niks, want die steekt zijn tong uit

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:31

Arabesk schreef:
http://pda.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 5&t=548388

nieuwe mode... shetstinkers met dekentjes en ijzers...

Tsja, ze worden steeds gekker.

Ik heb vanmiddag nog aan een collega lopen uitleggen dat paarden echt geen ijzers hoeven, dat snapte hij niet helemaal want volgens hem hadden alle paarden immers ijzers?
Als dat al het beeld is bij mensen die niks van paarden weten....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:10

bij ons is al 2 weken een man een wagen aan het schilderen en die man weet niets van paarden, maar hij zei gisteren tegen mij dat hij had opgemerkt dat ik alles anders doe dan de anderen en dat mijn paard het rustigt en het best opgevoed was van allemaal....... en hij had ook gezien dat Morrie geen ijzers heeft, dat Wout iets anders met hem doet dan die andere kerels met die busjes met paarden doen.....

Had ie allemaal goed bekeken dus! Nu gaat hij steeds even een praatje maken met Morrie omdat ie het zielig vindt dat ie alleen buiten staat...... helaas is ie vrijdag klaar met z'n verfklus.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:37

mijn vader die helemaal NIKS van knollen weet zag de dvd van parelli over trailerladen

mijn vader zei 'DEZE man weet hoe het moet! Hij komt zo overtuigend, rustig en beheerst over'

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:38

Wel fijn dat er niet-paardenmensen zijn die zijn dat NH werkt...

Over de shet met mini-ijzers: hoe zou de shet heten?? Ken of Barbie??? Ik vindt het altijd zo zielig voor die pony's (het zijn meestal pony's) die als mode-speel object worden gebruikt. Laatst was ik met Wit op de manege, ik bracht hem naar de poetsplaats om hem te zadelen staan daar al 3 penny's met hun pony (ik kon er nog net als 4e bij, dan is de poetsplaats vol). Gingen ze de benen van hun pony's scheren. Vroeg een ander meisje dat langs kwam waarom ze dat gingen doen... "oh, dat vinden we leuk om te doen.... "

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:55

Tsja, ik moet toegeven dat ik ook graag mijn shet er als een echte wedstrijdpony uit wilde laten zien toen ik 10 jaar was
Ik wist toen gewoonweg niet beter. Nu zou ik de manen van een shet dus echt niet meer trekken

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:44

ik kortwiek de shet 1 x per jaar, dan staat het verzorgmeisje er huilend naast, maar dan gaat er zo 20 cm van staart en manen af, met de schaar en verder zie ik hem alleen als ie ontwormd moet worden. Formeel is ie van ons melkmeisje, maar dat is ze allang vergeten.
Hij loopt ergens bovenin de polder, in een weiland vol met dat spul, er staan 3 of 4 van die zwarte haarballen, als ik "Polly" roep komen ze allemaal, ik weet niet eens welke het is.... komt van de zomer wel, dan is ie aan de beurt voor level 1 Parelli

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:17

dan groeien de manen behoorlijk!! Hier knip ik eens in de 2 maanden de staarten dan de paarden bij, dan kan er een cm of 4 vanaf. Ik denk dat ik van de zomer de manen van Wit een keer laat trekken, maar dan niet zo sportpaard kort. Ik houdt van lange manen, maar nu zijn erg ongelijk en van knippen worden de manen ook niet mooier (ik klink nu zelf als een penny....) Bovendien is invlechten nu echt niet te doen, en dat moet helaas wel als ik wedstijden met hem ga rijden...

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:54

ik probeerde ook parellig met onze stal-shet. Maar hij heeft zoveel haar voor zijn ogen... dat ie niet ziet dat ik sta te zwaaien met de stok.. volgende keer eerst maar een staartje indoen bij dat ding

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:56

Arabesk schreef:
ik probeerde ook parellig met onze stal-shet. Maar hij heeft zoveel haar voor zijn ogen... dat ie niet ziet dat ik sta te zwaaien met de stok..

Dus dáárom gaat het bij mij en Novia niet zo vloeiend!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:57

Vanmorgen is Walter weer bekapt!
Ellemieke kreeg ook nog telefoon van cookies toen ze met walter bezitg was.

Foto's komen zo, helaas zijn er een hoop niet goed gelukt.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:01

wortels ziet ie altijd wel..da's wel apart

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:15

Wendy schreef:
Foto's komen zo, helaas zijn er een hoop niet goed gelukt.

Ben reuze benieuwd

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:18

Helaas veel voor foto's en weinig na...
Afbeelding
voorhoeven

Afbeelding
Achterhoeven

Afbeelding
Linksvoor

Afbeelding
En weer de voorbenen

Na het bekappen:

Afbeelding
vooraanzicht

Afbeelding
Linksvoor (kleine kneuzing groeit uit, dubbele zool)

Afbeelding
linksachter

Walter heeft aan beide voorhoeven een dubbele zool, keihard, en achter niet. Ook zijn achter de stralen een stuk beter ontwikkeld.

Ik ben trots op mijn ventje, hij heeft zich best netjes gedragen tijdens het bekappen

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:30

Zien er goed uit. Ze doet rondom de straal dus helemaal niets zo te zien. Eén achterhoef lijkt erg stijl.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:37

Als ik de foto's zo bekijk lijkt dat inderdaad zo.
Ze bekapt gewoon tot waar de zool zit, de straal wordt bij Walter in ieder geval niks aan gedaan, nee. Voor is het zowieso al lastig om de straal de grond te laten raken vanwege die dubbele zolen. De stralen voor zijn ook niet best ontwikkeld nog.
Komt vast nog wel goed, Walter is nog geen 3.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:47

Eh hoi ,

Ik wou vragen of ik hier mee mag kletsen? Ik ben erg geïnteresseerd in natuurlijk bekappen en ik ben me er ook verder in aan het verdiepen enzo. Maar ik ben geen die-hard aanhanger en ik ben dus ook niet extreem anti-ijzers.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:52

Klets gezellig mee zou ik zeggen!

Vertel eens, wat heb je zoal over natuurlijk bekappen gelezen en gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:57

Voetjes zien er goed uit Wendy!

Volgende week komt mijn bekapper weer langs en zal ik ook 'es weer foto's maken.
Ik maak me een beetje zorgen over de stralen van Jovarna's voorhoeven. Ze worden steeds smaller, er ontstaan losse stukjes en ze zijn ook wat gevoelig.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:58

Oké .

Tsja de meeste informatie heb ik van Paard Natuurlijk (dat gedeelte heeft nu toch een aparte site? Hoef Natuurlijk). Ik ben me nog bezig me erin te verdiepen maar ik hoor over een bepaalde methode weer van die verhalen dat ze je paard gelijk heel anders neerzetten . Maar ik heb op Hoef Natuurlijk gelezen dat ze ook een boek hebben over natuurlijk bekappen, weet iemand of dat wat is?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:21

Het boek heb ik ja, ik heb ook de cursus gevolgd bij paardnatuurlijk. Het boek en de cursus vind ik zeker de moeite waard, maar het is wel zaak om een ervaren bekapper regelmatig je werk te laten controleren.

De methode die jij aanhaalt is volgens mij het bekappen volgens de strasser methode.
Ook die is gebaseerd op onderzoek naar hoe een paard hoort te staan en te leven, maar die methode is wat radicaler in het zetten van de hoef in de goede stand. Ook zitten er wat kleine verschillen in ten opzichte van de methode van hoefnatuurlijk. Als je er meer over wilt lezen zou ik eens op www.paardenwerkplaats.nl kijken.

Mijn bekapper hanteert nog weer een iets andere methode, zij bekapt volgens de natural balance methode. Haar site is www.hoofcomplete.com

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:47

Bedankt voor de informatie.