De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:56

Arabesk schreef:
er is geen reet te beleven op bokt ik ga weer even ergens wat anti ijzer uitspraken neerzetten gewoon heel rustig en niet extreem

je hoeft tegenwoordig alleen maar neer te zetten

'NB zou eventueel heel misschien een oplossing voor je paard kunnen zijn als je NB je eventueel misschien aanstaat'

en je hebt al ruzie hoe voorzichtig je het ook neerzet.... je hebt vaak meteen oorlog.

En jij wast je handen in onschuld

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:02

Hier ook zeer wisselvallig weer. Het begon zonnig vanochtend en ik heb er nu al spijt van dat ik daar niet accuut gebruik van heb gemaakt . Nou ja, dan had ik waarschijnlijk een uur later vekleumd met een bezweet paard in de horizontale sneeuw en hagel gestaan. Ook geen beste keus voor de gezondheid.

Paddock Paradise heb ik inmiddels uit (ja, slecht weer he). Het is zéér revolutionair als je het vergelijkt met hoe paarden momenteel worden gehouden! In hoeverre het in de praktijk ook mogelijk gaat zijn in ons ruilverkavelde landje is natuurlijk nog maar de vraag.

Maar -heel in her kort- het komt hierop neer: in plaats van 1 grote ruimte, geef je ze een pad (de track) langs de buitenkant van de wei. Deze voorzie je van verschillende ondergronden en schuil-, drink- en eetplaatsen. Paden gebruiken paarden nl in het wild ook. Ze leggen zelfs vaste routes af. Met de track boots je zo'n route na om de paarden in beweging te houden. Kennelijk kan de psyche van een paard daar betre mee omgaan dan 1 grote ruimte zonder stimuli. Ik vind het erg interessant en eigenlijk ook wel heel logisch! Maar hoe ik dat hier ga implementeren is nog een beetje de vraag ...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:06

komt me bekend voor dat Paddock Paradise, ga maar es in Lunteren kijken....

Ik heb Ara even bijgestaan en een keurig net verhaaltje in een ijzer aftrap topic gezet....

Nu ga ik even op stal kijken of er nog genoeg sneeuw ligt om te sleeën en of mijn grote "niet-mijn-vriendin" er is..... is het eerste het geval en het tweede niet, dan span ik Morrie even in voor de slee, anders niet....

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:14

smurf schreef:
komt me bekend voor dat Paddock Paradise, ga maar es in Lunteren kijken....

Ja, dat moet ik nog steeds een keer doen! Lijkt me wel interessant om in de praktijk te zien! Het klinkt iig heel logisch allemaal.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:41

Het sneeuwt hier echt de hele dag door.... kan zo echt niks doen... dan maar bokken he??

En Smurf, kon je sleeën met Morrie??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:22

*not* de sneeuw was alweer weg op de weg, er lag nog wat drab in de berm, maar dat mocht geen naam hebben. Ondanks de straffe wind ben ik er maar even op gaan zitten, de bak was onbegaanbaar, dus de polder in....

Kom ik 2 kereltjes van staatsbosbeheer tegen, die hadden een dooie zwaan gevonden bij het Gooimeer, vette paniek dus, ik moest terug van ze en paard moest op stal. Mooi niet dus, die staat weer buiten, ga ik over een uurtje binnen zetten.....

@Mac 1 april is er een Parelli-info-avond aldaar, kom daarheen, gezellie......kost wel 15 euro maar André kennende krijg je daarvoor meer dan genoeg te eten en te drinken

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:48

jammer zeg...

en nu het nieuws maar afwachten voor de dode zwaan...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:51

volgens mij gaan er in deze tijd van het jaar altijd wel zwanen dood en er zitten er duizenden bij ons in de buurt, ze vergaderen op het Gooimeer ofzo, dus ik maak me niet zo druk.

De boerin begon ook al dat ze de kat binnen ging houden en de paarden maar op stal moesten, ook Morrie, over m'n lijk........ niet voordat er 1o00 euro per dag boete op komt te staan ...... en dan heb ik hem allang ergens gebracht waar hij wel buiten mag

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:17

smurf schreef:
@Mac 1 april is er een Parelli-info-avond aldaar, kom daarheen, gezellie......
kost wel 15 euro maar André kennende krijg je daarvoor meer dan genoeg te eten en te drinken

Grappige datum
Maar ik wil eigenlijk naar de Paddock Paradise komen kijken. Parelli-info heb ik al genoeg

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:26

1 april verdachte datum!!
op wat voor dag valt dat? En wat moet ik me er bij voorstellen? Zoiets als in Hollanse Rading toen?

Eigenlijk wil ik mijn stalgenootjes meenemen ernaartoe hopelijk rijdt er weer iemand rond op een arabier zonder teugels en zadel

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:28

ik NB-ers uit dit topic opduiken in ijzer topics

nog even en onze namen krijgen een opvallende kleur ofzo zodat ze ons makkelijker kunnen herkennen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:41

Of ze maken er een soort bullseye van zodat ze weten waar ze op moeten schieten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:43

VERVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL

ik zit mijn tijd te doden totdat het diner met de mede cursisten begint... ik heb geen zin. Ik wil onder een dekentje bij Smurf op de bank zitten

als ik niet oppas wordt ik hier opgesloten op de uni, ze zijn al dicht en alleen mensen met de sleutel kunnen nog naar buiten...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:03

Vandaag met Wit friendly gespeelt met het zadel (nou ja, niet die van hem, maar de lichte boomloze van Orlanda). Ging erg goed. Meneer stond erbij en keek erna. Op zijn rug was ook geen probleem. Omdat het weer hard begon te sneeuwen heb ik het er maar bij gelaten. Opstijgen doen we de volgende keer wel...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:06

Citaat:
En wat moet ik me er bij voorstellen? Zoiets als in Hollanse Rading toen?

nee was het maar waar, het is iets anders, ik laat het je wel lezen als je vanavond nog thuis kan komen tenminste, er woedt hier een sneeuwstorm ik heb er een half uur over gedaan om van stal naar huis te rijden, normaal doe ik dat in 10 minuten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:27

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:34

Hier sneeuwt het ook steeds. Maar als het dan weer even droog is dan is de sneeuw met 5 minuten weer weg

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:48

hier ligt echt een enorm pak, ik gooide net iets weg in de vuilnisbak op het balkon en ik wist niet wat ik zag, helaas is het te donker om foto's te maken....

Ik zie me alweer een slaapplaatst voor Ara regelen straks, die zit nog ergens in een restaurant in Wageningen en er wordt geadviseerd niet de weg op te gaan.... Cookies..... jij zit er het dichtst bij

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:52

Wat is dat toch met Ara.. altijd op pad als het sneeuwt!
Hier zat ik net ook in een heuse sneeuwstorm... heb een half uur gedaan over waar ik anders binnen 5 minuten van a naar b ben!
Vanmiddag wel helemaal geweldig in een sneeuwstorm met Bruut over een dijkje gewandeld! Mijn paard is stiekem een krab... kan heeeel goed zijwaarts als de storm op zijn toet staat!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:58

ja, ik zei het vanmorgen al toen ze haar auto stond uit te graven, ze heeft echt talent voor uitstapjes met dit soort weer
*sprak zij, lekker thuis met de verwarming aan en de kat op haar schouder*

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:25

Ara is eindelijk gearriveerd, ze gaat nu brood smeren voor morgen en direct terug naar Wageningen, dan is ze tenminste op tijd

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:01

@ Jovarna. ik heb idd nog geen dreig pbtjes mogen ontvangen

in het ijzer topic zijn we al weer beschuldigd

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:39

Afbeelding

Ara is bezig het dorp uit te geraken, ik volg haar zo

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:57

de weg erachter ziet er redelijk sneeuwvrij uit... nu maar hopen dat er overal gestrooit is!

Ik ga zo naar de paarden toe, en dan denk ik dat ik vanmiddag nog een ritje met Orlanda ga maken..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:58

op die sneeuwvrije weg staat het al uren stil......
Ara is net in Wageningen aangekomen, ik zit al een half uur op m'n werk, iedereen hier is te laat, die sukkels gingen binnendoor, vandaar dat het zo rustig was op de snelweg

Naar en Van A'dam staat het behoorlijk stil, hoorde ik van een vriend, die ik zag rijden en even gebeld heb waar hij heen wilde (A'dam dus )
We hadden beter kunnen gaan sleeën met Morrie....... vanmiddag is de sneeuw vast weer weg