[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:04

Citaat:
@ Morrie: de harde schijf is 1261 dagen geleden voor het laatst geformatteerd: da's 3.45 jaar geleden en schijfcontrole is voor het laatst 445 dagen geleden gedaan da's 1.2 jaar geleden....

*hihi* dat zal ik dan welgedaan hebben *grin*

ff de temp files en de cookies eruit gooien wil ook wel helpen....

Ik ga ff naar een pc-loze omgeving, dus ben er vanmiddag pas weer....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:41

De DA is net geweest. Wit heeft een probleem in zijn ondervoet. Daar doet iets pijn waardoor hij een kortere pas maakt. Wat dat precies is, is niet duidelijk, wel was hij goed op de lage buigproef. Daarnaast is Wit ataxtisch (prikkels uit de achterhand komen langzaam of niet door naar zijn hersens). Hij reageerde ook totaal niet op een sleutel die in zijn kont (net naast de ruggegraat) prikte. Dit is echter geen ramp, en veel paarden blijken dit te hebben. Kan ie prima mee leven en mee bereden worden.

Ik moet Witte nu op een pijnstiller gaan rijden, zodat hij kan leren om zijn rug los te laten. (nu is dat doordat hij zijn rug altijd vast heeft zitten pijnlijk). Door het loslaten van zijn rug, kan hij zijn voeten ook beter gaan neerzetten. Waardoor de pijn die hij nu in zijn onderbeen heeft waarschijnlijk ook opgelost wordt. Het is dus een en en verhaal. Door het een heeft hij last van het ander. Na het trainen op het voorwaarts/neerwaarts rijden gedurende 4 weken onder de pijnstiller, wordt er verder gekeken naar hoe zijn passen dan zijn, en of er nog nader na de ondervoet gekeken moet worden.

Hoeven zagen er in ieder geval netjes uit volgens de DA, was niet de reden voor de problemen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:55

Dus de dierenarts dacht toch dat het een rugprobleem was Angela?
Hopelijk dat deze therapie gaat helpen Ja

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:45

Het grootste probleem is dat hij de spieren in zijn rug niet ontspant, waardoor hij waarschijnlijk last heeft gekregen van zijn ondervoet (foute manier van afwikkelen). Al zou het ook andersom kunnen zijn, maar dit is niet te achterhalen. Het belangrijkste is nu dat hij zijn rug leert te ontspannen, waardoor hij beter kan bewegen. De DA hoopt dat dan het probleem van de kortere pas ook verleden tijd is, maar dat is afwachten. Helpt het niet, dan gaan we over 4 weken weer verder kijken. Maar omdat hij goed was op de buigproef, verwacht de DA geen grote problemen.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:53

@ Angela: Gelukkig geen grote problemen!! Dat zou mooi zijn! STerkte met oefenen!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:19

dank je... ik hoop zo dat het rijtechnisch en met de pijnstiller als ondersteuning is op te lossen....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:31

mensen bestel NOOIT iets via internet bij Kaval.... ze bellen me nu al tig keer op dat ik iets niet betaald heb, terwijl het bij mij afgeschreven is op hun naam. Nu moet ik het nog een keer betalen van ze, een flesje geweldig spul voor de hoeven van 60 euro.... wat denk je zelf zeg, ik stuur ze de afschrijving wel toe.... tjonge zeg wat een bedrijf.....

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:33

@Angela: gelukkig heb je een goed lesgeefmens! Knipoog

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:52

o bedankt Nienke, helpt me herinneren dat ik mijn lesgeefmens moet bellen Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:54

nienke07 schreef:
@Angela: gelukkig heb je een goed lesgeefmens! Knipoog

gelukkig wel!

A.s. zondag weer een keer prive les!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:54

No thanx! Bloos Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:55

Ik heb trouwens het formulier voor de startkaart ingevuld. De wedstrijd naam van Witte wordt:

White Spirit..

White omdat ie wit is,
Spirit vanwege de tekenfilm. De hengst (al is ie dat niet meer) die niet te temmen is. En dat is zo bij Wit. Je bereikt het meeste door met hem samen te werken, niet door hem dingen op te leggen. Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:58

haahaa penny Angela! White Spirit...Haha!
Zit wel een mooie gedachte achter..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:02

ja... lekker penny Haha! Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:19

_angela_ schreef:
ja... lekker penny Haha! Haha!

Haha!

@ Morrie, ik heb de computer nu al drie keer geprobeerd te defragmenteren, maar hij blijft erin, hij komt niet verder dan het proberen te starten van de schijfcontrole. Dat ding is gewoon reddeloos verloren.... -> raam uit.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:32

Wat is Kaval morrie?

Vandaag hard bezig geweest om Giel te laten wennen aan zijn nieuwe zadel en dat is volgens mij aardig gelukt. Hij bleef na even oefenen en loswerken netjes stilstaan bij het opstappen (is me bij de barefoot nooit gelukt Clown) en daarna liep hij heerlijk ontspannen bitloos te dressuren, ik ben erg trots op hem!

Leuke naam Evita_

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:03

_angela_ schreef:
Het grootste probleem is dat hij de spieren in zijn rug niet ontspant, waardoor hij waarschijnlijk last heeft gekregen van zijn ondervoet (foute manier van afwikkelen). Al zou het ook andersom kunnen zijn, maar dit is niet te achterhalen. Het belangrijkste is nu dat hij zijn rug leert te ontspannen, waardoor hij beter kan bewegen. De DA hoopt dat dan het probleem van de kortere pas ook verleden tijd is, maar dat is afwachten. Helpt het niet, dan gaan we over 4 weken weer verder kijken. Maar omdat hij goed was op de buigproef, verwacht de DA geen grote problemen.

Dat is dus bij Shy ook zo dat fout afwikkelen, bij haar is het door een verkeerde beenstand in combi met een te lange teen gekomen.
De heeft ook van die vierkante achtervoetjes omdat ze die niet helemaal op wil tillen als ik haar niet bezig hou.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:10

Citaat:
@ Morrie, ik heb de computer nu al drie keer geprobeerd te defragmenteren, maar hij blijft erin, hij komt niet verder dan het proberen te starten van de schijfcontrole. Dat ding is gewoon reddeloos verloren.... -> raam uit

windhoos98 nog hè, danmoet je eerst een schijfreparatie doen en dan defragmenteren, staat in hetzelfde rijtje
Deze problemen had die pc al toen tjeetje en ik er nog woonden..... járen geleden dus.... Haha! Clown

kaval is een bedrijf waar je vanalles voor paarden kan kopen (supplementen enzo) Ik heb gelukkig al een andere firma gevonden die ook Kerabol verkoopt en nog goedkoper ook....

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:19

Als een paard allemaal kale plekjes krijgt op haar hals, wat kan dat dan zijn? De huid is niet stuk, alleen het haar is eraf.

Het zijn er nu teveel om schuurplekjes te zijn..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:24

schimmel??? ringworm als het ronde plekjes zijn (ook een vorm van schimmel als ik het wel heb).... ???

wat een takkeweer zeg..... ze zitten me hier uit te lachen omdat ik zo naar de wei moet Boos! van je collega's moet je het maar weer hebben.... dus ik zei: wees een vent en bied aan om voor mij in de plaats te gaan... zegt ie (chefkok): maar dan ga ik die knol wel bereiden ipv berijden Cool Vork

lekker dan weer..... voorlopig kan hij niet spellen, stond in een reader: mice en place ipv mise en place... dus ik vroeg of ie last van muizen had, maar die snapte ie niet Clown

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:28

Hier is het weer droog.
Ik ben net tussen de buien door naar Giel geweest, helemaal droog gehouden, echt mazzel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:33

evita_ schreef:
Als een paard allemaal kale plekjes krijgt op haar hals, wat kan dat dan zijn? De huid is niet stuk, alleen het haar is eraf.

Het zijn er nu teveel om schuurplekjes te zijn..

Knabbelplekjes door geknabbel van een ander paard?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:35

Ik zou ook denken aan schimmel..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:09

Ara is mijn vroeger paard aan het vetmesten... helaas heeft hij geen aanleg om vlees op z'n botten te hebben, hij is z'n leven lang al gratenpakhuis geweest....... heb net maar ff getipt dat ze uit moet kijken voor koliek of verstopping, want daar had ie ook talent voor vroeger.....

Dat paard heeft nog eens spookhoeven in de ogen van een nb-er: torenhoog, samengeknepen hielen en dikke straatijzers *brrr* maar hij is al een jaar of 17, dus ik vrees dat er weinig meer aan te doen is....

het wordt lichter hier, zou het droog worden????

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:44

Ik denk ook aan schimmel,en als het ronde plekjes zijn denk ik aan ringworm.