De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 12:36

Mac schreef:
Antheman schreef:
Ik vind dat ding van HN wel mooi hoor. Omdat hij schuin loopt, kun je je vijl ook makkelijker hanteren om de mustangroll erin te maken.

Dat denk ik ook wel! De hoef staat helemaal "vrij". Ik heb idd al een paar keer ruzie gehad tijdens het maken van de mustang roll omdat ik tegen de "paal" aan zat.

Ik heb al veel "halen " op mijn paal staan
En nu heb ik al een kleinere vijl, zodat je minder tegen dingen aan kan komen.

Dat ding is wel gaaf hoor!!
Maar ja ,het is weer zo´n smak met geld.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:29

smurf schreef:
Ara is dus in Wageningen gearriveerd en ik in Hilversum

koken, o jee, alleen groente en vlees voor mij hè.......

ja ja. Ik doe er alleen pasten en of rijst bij voor de show. Zelf hou ik ook meer van groentes, salade en vlees. Meestal eet ik gewoon dubbel groente en amper zetmeel. Vind ik gewoon niet zo lekker.

Bovendien als ik bij Jeannine eet, dat meisje met wie ik ga samenwonen, in een tweepersoonsbed ga slapen maar geen relatie mee heb, werkt bij een groentesnij bedrijf en neemt elke dag verse groentes mee dat is zooo lekker. Van die kant en klare maaltijd salades waar je bij AH je blauw voor betaalt

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:14

een groente-relatie

ik vind het nog steeds niks: groente *brrrr*

kreeg net een stuk van een ding dat een kruising tussen een sinasappel en een mandarijn is dat was wel lekker, doen ze van de week bij de bestelling voor me Handig hoor bij de afdeling Horeca werken.....

Alleen zit ik nu moederziel alleen bij een appeltaart in 1 ruimte, aangezien ik steeds harder ga kwijlen, ga ik hier maar weg......

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:17

Ik hou van groente, ik hou van (bijna) alles, iig er is weinig wat ik niet lust

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:52

Hier nog een die van groente houdt.
Wij halen elke week een groentepakket bij de bioboer, lekker!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:54

ik heb de appeltaart alleen gelaten, hij smeekte me om opgegeten te worden, maar ik heb hem weerstaan... *aarrgghhh*

zit nu met sjaggo collega's, dus ik neem zo maar de benen..... moet tenslotte nodig compenseren dat ik vanmorgen wat later ben binnen gekomen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:44

Wat was het zonnetje lekker van het weekend. In het bos stond er veel minder wind. Krokussen, sneeuwklokjes en sommige knoppen die weer uitlopen .

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:20

smurf schreef:
een groente-relatie

ik vind het nog steeds niks: groente *brrrr*

kreeg net een stuk van een ding dat een kruising tussen een sinasappel en een mandarijn is dat was wel lekker, doen ze van de week bij de bestelling voor me Handig hoor bij de afdeling Horeca werken.....

Alleen zit ik nu moederziel alleen bij een appeltaart in 1 ruimte, aangezien ik steeds harder ga kwijlen, ga ik hier maar weg......

appeltaart, absoluut onweerstaanbaar. Neem het stukje maar voor mij mee

groente kan best lekker zijn, wacht maar, vanavond vind je het vast lekker

ik ga boodschapjes doen!

tot straks!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:09

opala schreef:
Wat was het zonnetje lekker van het weekend. In het bos stond er veel minder wind. Krokussen, sneeuwklokjes en sommige knoppen die weer uitlopen .

Hier in het zuiden (ten opzichte van de meesten in dit topic dan toch ) was het ook prachtig weer. http://www.mijnalbum.nl/Album=QPEITXFJ Het landschap ligt er wel nog een beetje verzopen bij.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:11

opala schreef:

Hier in het zuiden (ten opzichte van de meesten in dit topic dan toch ) was het ook prachtig weer. http://www.mijnalbum.nl/Album=QPEITXFJ Het landschap ligt er wel nog een beetje verzopen bij.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:38

Waar heb ik die foto's eerder gezien . Vanavond was het weer heel ander weer

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:44

Tja gezien bitloos een beetje dood is.. op jou na natuurlijk . Hier ook, stof-sneeuw ondertussen, en er schijnt nog meer aan te komen. Sneeuwklokjes, dat doet me er aan denken dat ik er ook heb, ergens in dat tuintje waar ik al 4 maand niet meer naar omgekeken heb. Zouden die er al zijn?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:54

Morgen direct kijken

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:05

De twee paarden op de foto's zijn overigens blootvoets (de fietser niet )

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:18

Dat pad lijkt gemaakt om een rengalop te trekken, of zie ik dat verkeerd

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:24

Gho, op dagen dat de rem er goed op zit gaat dat ja. Het eindigt achteraan in steeds diepere geulen en plassen, om tenslotte in een soort wad over te gaan. Waar de plas echt diep wordt, volgt ook nog eens een bocht van 90° om een weide met prikkeldraad, en daar ligt sinds deze winter ook een boom om. Geen ruimte voor missers daar vanachter Omgekeerd is het super

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:07

Idd met zo'n snelheid kun je maar beter risico's vermijden

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:42

opala schreef:
Angela: De training is niet voor niets geweest. Leuk paard. Ziet er allemaal relaxed uit, geen 1 paard die ging flippen?

Wit flipte toen ie de bak in kwam met de obstakels, maar door meteen vanalles van hem te vragen, was dat snel onder controle. De andere paarden waren redelijk rustig... komt denk ik ook door het grondwerk wat we daarvoor gedaan hebben. 1 paard flipte tijdens het loswerken (join-up) wel giga. Duurde echt een tijd voor dat dat iets minder was. In de bak met de obstakels was er niks aan de hand..

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:52

Ik heb de carnaval weer bijna overleefd... nog 1 (over)dag te gaan... al ben ik er met de sneeuw niet zo happig op.... maar goed, we staan voor het grootste deel toch binnen... gezellig is het in ieder geval altijd wel!

Iemand van jullie nog iets met carnaval gedaan??

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:55

angela88 schreef:

Nee

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:59

Ik ook niet

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:05

angela88 schreef:

Pintjes gedronken (alaaf alaaf!)

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:28

carnaval wat is dat dat hebben ze boven de rivieren nog niet uitgevonden

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:26

jawel hoor in Hoogland was vroeger altijd een grote optocht....

wees blij dat je nu niet in Baarle Nassau zit, daar wil je echt niet zijn met carnaval *ervaring*

Morrie wilde net niet komen, ik had 3 kwartier om uit te mesten, Morrie te pakken, voeten te verzorgen en hem eten te geven en weer in de bagger te parkeren (totaal nutteloos dat voeten verzorgen) en meneer stond tot z'n buik in de bagger te pitten, de andere 3 ruinen stonden te dringen bij het hek: slecht weer, we willen op stal met dorge dekentjes.......

Parelli-technisch gezien had ik Morrie moeten laten staan en weggaan, maar logistiek gezien kon dat niet vandaag...... dus na een enorme draw kwam meneer toch maar aangesjokt..... die voeten zag ie niet zitten, dat was jammer voor hem, maar eten wel en niets doen en meteen weer terug de bagger in vond ie ook wel plezant.....

Nu sneeuwt het hard hier, ik baal ervan, alles was zo mooi droog gevroren en nu is het weer voor weken zeiknat, bak onbruikbaar..... overal modder *yuk*

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:53

Ik ben net op tijd binnen voor een enorme hagelbui. Heb de games weer met Wit geoefend. Jojo gaat het beste, vindt ie erg leuk. Cirkling alleen op zijn makkelijke kant. Op zijn moeilijke kant blijft ie ieder kwart tot half rondje terug komen. Sideways hetzelfde. De ene kant gaat super, de andere kant gaat ie in zijn achteruit...

Moet nog veel uurtjes dvd kijken.... en nog meer oefenen..

Ik ben een paar weken geleden ook begonnen met het trailerladen oefenen. Het gaat steeds beter! Sinds een week loopt ie ook voor mij uit de trailer op, en kan ik hem echt alleen laden. Hij doet het nog niet iedere keer, maar het gaat steeds beter (ben echt iedere dag 1 tot 2 keer aan het oefenen.)

De stress is er in ieder geval wel helemaal uit. En dat is het belangrijkste. Wat wel jammer is, is dat ie a de schrik-en obstakeltraining helemaal de trailer niet op wilde. Hij is daar uiteindelijk met longeerlijnen geladen, waar ie eigenlijk ook wel rustig onder bleef. Blijkbaar lukt het laden dus alleen op bekend terrein.... maar goed, we blijven oefenen...

Als iemand nog tips (of een dvd??) heeft ???