De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:34

Truusje is supermak...

alleen applaus gaat ze van racen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:38

ja Truusje wel dat is een zeer ervaren huiskarpaard, is ook beleerd aangeschaft, maar onderschat haar niet, als het 4-span op hol ging, was Truusje altijd de aanleiding......

ik denk meer aan Sissy, Norka, Lucky Madonna, nog zo'n wittige waarvan ik de naam niet weet, maar die met kar en al bij de buurman in het hek hing toen er een bus langs kwam.....

Norka was heel maf: in de bak was het het braafste paard van de wereld, maar buiten de bak was ze de duivel, ze hebben haar een keer met kar en al een schuur in gestuurd, omdat ze aan de kletter was, maar ze rende gewoon door, aan de achterkant de schuur weer uit.......ze is helaas hemelen, hoefkanker door een verwaarloosde rotstraal, dat wil je echt nooit meemaken, ik heb haar weken moeten verzorgen *yuk* dat is pas een goed afslankmiddel

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:40

nog iemand interesse in een halve boredeombreaker???

Afbeelding

alleen het onderste stuk: de bal met de haak vond ik voor Morries box vanmorgen, had ik ooit uitgeleend aan de stalgenote die aan het verhuizen is vandaag....

gratis op te halen in Blaricum, Hilversum (station sportpark, ROC) of komende week bij Ara o pde uni in Wageningen, opsturen die ik niet

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:32

dat soort situaties zijn idd echt niet te oefenen... jdan kun je alleen maar hopen dat Morrie zijn comfort zone steeds een beetje groter maakt....

Net de hoeven van de paarden even gedaan. Ze vonden het heerlijk vandaag, stonden er lekker bij te suffen, en gebruikte meteen mijn rug als hoofdsteun... Vooral bij Wit was het opmerkelijk hoe rustig ie erbij stond.. meestal maakt ie er een spelletje van om de hele tijd zijn hoef terug te trekken en dan weg te lopen... Heb ook wel de truc van parelli met het helemaal bij het einde van de hoef (teen) pakken gebruikt, moet zeggen dat dat goed werkt!

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:29

Nou he he, de klinkers liggen erin. Het viel allemaal erg mee. Gisteren was de boel al afgegraven en de bomen eruit gehaald en daarna het zand erop gestort. Heb gisteren gezellig samen met de boer met zand gespeeld.
De boer en mijn vader hadden ervaring met het leggen van klinkers dus die hebben ze gelegd. Het uitlijnen met de laser was aardig wat werk. Ik heb op de tractor rond gescheurd met de laadbak en dan maar stenen halen en weer uit het bakje gooien samen met Jane. Bob en Benno (Bob's zoon) hebben al het andere werk gedaan. Stenen aangeven, zand gooien, zand weghalen, stenen afbikken enz. We hadden nogal veel stenen dus we hebben een meter extra naar voren kunnen leggen. Het ziet er fantastisch uit. Van een blubberbende vol met mest en urine naar een keurig terras onder het afdak. Jane heeft foto's gemaakt dus die komen nog.
De paarden vonden het ook mooi. Ves en Rex zijn wel 100 x onder het afdak door gelopen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:56

Fijn zo!
Even wat werk, maar ook een super resultaat dus!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:57

Ik ben erg benieuwd naar de voor en na foto's ! klinkt in ieder geval als een super verandering!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:59

De hoefsmid heeft even naar de scheur gekeken. Volgens hem kan moet ik gewoon wachten tot het eruit gegroeid is.
Ik hou de hoefwand op die plek wel wat korter zodat er geen druk op komt.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:06

Vrijdag komt Ellemieke trouwens weer, ik ga nu wel foto's maken!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:21

Angela: De training is niet voor niets geweest. Leuk paard. Ziet er allemaal relaxed uit, geen 1 paard die ging flippen?

Smurf: Fantastisch dat het onder het zadel zo goed gaat.

Cookies: Je doet werk als een kerel

Wendy: Zie naar je foto's uit

Anouar: Gewoon nog beetje geduld hebben

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:26

@ Cookies. 't is dat ik lange dagen moet maken in W'ningen anders was ik wel ff komen buurten om al dat moois te bewonderen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:44

en vandaag waren de merries ontsnapt, niet het weiland in zoals de ruinen vorige week, maar het erf op, héél fijn dus.....

misschien moet de boer toch es wat onderhoud aan de omheiningen (=prikkeldraad) doen

Maar alles staat weer op de juiste plek, Morrie heeft door de polder gewandeld met mij op z'n rug en staat nu weer te dutten in de zon..... over 2 uur mag ik weer terug om de plaat te scheppen. Ik heb helemaal geen tijd om te werken van de week, heb het veel te druk met m'n paard

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 22:15

Ik overweeg de aanschaf van een hoefstandaard.

Ik zou graag zo´n hangmatje willen hebben , omdat Andor heel erg zwaar hangt en het mijn rug gaat kosten als ik niet uitkijk.

Nu heeft Hoefnatuurlijk een nieuw ding ontwikkeld:
http://www.hoefnatuurlijk.nl/forum/index.htm

Edit: en dan bij "nieuws" kijken.

Gebruikt iemand anders een betaalbaar geval , mét hangmatje eraan? Of banaan of hoe je het noemt... Ik bedoel dat ding waarin je de hoef hangt, zodat jij aan de zool en de steunsels kunt werken.
Laatst bijgewerkt door Antheman op 26-02-06 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:16

ik zit nu bij Smurf gezellig met zijn tweeen achter de laptop!! Een weekje samenwonen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:33

@ AM ik heb geen ervaring met zo'n ding. Maar het lijkt me wel handig. Mijn vader wil zoiets zelf gaan maken, maar die is niet zo snel.

Gezellig Arabesk, zo'n weekje bij Smurf!!!

We hebben vandaag voor het eerst met de Freeform gereden. Wat een geweldig zadel. Bob kon veel beter rijden zo. Ik vind de Freeform ook erg lekker zitten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:36

Ik heb trouwens Rex weer een opgemeten want hij zag er wel erg groot uit. Ja hoor weer gegroeit: 1.54 mtr. Houd die Haf ooit nog op met groeien?? >;)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:49

weet je zeker dat het een haflinger is en geen Noriker????

Ara heeft het meest deprimerende boek van de eeuw gevonden en ligt het nu te lezen op de bank: He is just that into you..........

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:33

Antheman schreef:
Ik overweeg de aanschaf van een hoefstandaard.

Ik zou graag zo´n hangmatje willen hebben , omdat Andor heel erg zwaar hangt en het mijn rug gaat kosten als ik niet uitkijk.

Nu heeft Hoefnatuurlijk een nieuw ding ontwikkeld:
http://www.hoefnatuurlijk.nl/forum/index.htm

Edit: en dan bij "nieuws" kijken.

Gebruikt iemand anders een betaalbaar geval , mét hangmatje eraan? Of banaan of hoe je het noemt... Ik bedoel dat ding waarin je de hoef hangt, zodat jij aan de zool en de steunsels kunt werken.

een Hoofjack, sinds een week ofzo. maar of je hem betaalbar vindt? ideaal ding, heb er veel plezier van.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:35

Ik moet zeggen dat dat model van HN er wel heel vernuftig uitziet!
Maar ik ben heel erg blij met mijn hoofjack. Het ding is ideaal en valt niet om, zelfs al heb je je voet er niet op staan.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:53

Tja Smurf op de papieren staat Haflinger maar als ie zo door blijft gaan dan kan ie zo doorgaan voor een Noriker. Hij is bijna net zo groot als Veseo.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:01

als het een "hij" is moet ie nog ff doorgroeien om voor Noriker dor te kunnen Morrie is afgekeurd als dekhengst omdat ie 2 cm te klein was, inmiddels is ie groot genoeg, maar nu zijn de ballen er al af....

Ik heb Ara uit bed gesleurd en zij is op weg naar Wageningen.... vol frisse tegenzin......

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 10:11

Mac schreef:
Ik moet zeggen dat dat model van HN er wel heel vernuftig uitziet!
Maar ik ben heel erg blij met mijn hoofjack. Het ding is ideaal en valt niet om, zelfs al heb je je voet er niet op staan.

Ik geloof je en Jackie graag
Dat is idd iets boven mijn budget.

Ik vind dat ding van HN wel mooi hoor. Omdat hij schuin loopt, kun je je vijl ook makkelijker hanteren om de mustangroll erin te maken.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:27

Mogge

Ik heb heerlijk geslapen bij smurf, zo lekker dat ik er niet uitwilde

nou ik ga maar eens want ik moet opdraven..

Wel knus zo bij Smurf, dat is nog het leukste aan deze week!! Vanavond voor haar koken!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:44

Ara is dus in Wageningen gearriveerd en ik in Hilversum

koken, o jee, alleen groente en vlees voor mij hè.......

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:12

Antheman schreef:
Ik vind dat ding van HN wel mooi hoor. Omdat hij schuin loopt, kun je je vijl ook makkelijker hanteren om de mustangroll erin te maken.

Dat denk ik ook wel! De hoef staat helemaal "vrij". Ik heb idd al een paar keer ruzie gehad tijdens het maken van de mustang roll omdat ik tegen de "paal" aan zat.