[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:40

Leuke stal

Waar ik sta hebben we trouwens ook geen bak, maar mag er dan wel weer in de wei gereden worden en de uitrijmogelijkheden zijn op zich ook goed
En de paarden mogen elkaar ook nog aanraken... bij sommige stallen zie je elk paard in een eigen weitje staan, heel sociaal

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:46

Mijn paard heeft dan wel niet 24 u. bewegingsvrijheid, toch ben ik zo egoistisch om te denken dat, ondanks ze meer in de box doorbrengt dan erbuiten, ze het goed bij mij heeft .

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:46

Ja gruwelijk is dat. Al die paarden apart.
Toen ik Lan pas had heb ik een poosje op een stal in Hengelo gestaan. Luxe voor ruiters: kantine, twee grote binnenbakken. Helemaal niks voor paarden. Geen wei, af en toe losgooien in de bak, hooi en stro op de bon en de stallen grenzend aan de bak (stofhappen). Tegenwoordig rij ik een stuk of wat kilometers heen en weer, heb ik minder luxe, maar mijn paarden komen zomer en winter buiten, hebben een eigen groep. Lan staat tot haar buik in het stro en mijn pensionhouder doet niet moeilijk over luchtzuigers, voert haar altijd eerst haar hooi en dan pas de brokjes. Gooit er niet stiekem meer brok in omdat een paard nu eenmaal op 5 kg brok moet staan (dat was de standaard op die andere stal) en houdt er rekening mee dat Lan omdat ze luchtzuiger is meerdere kleine porties brok per dag moet en onbeperkt hooi.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:50

Klinkt als een ideale plek hoor.
Ach, ik vecht af en toe met de stalhouder om mijn plek ook ideaal te krijgen
Die man heeft te veel met boeren opgetrokken en ziet het houden van paarden toch wat anders

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:52

Sterkte met vechten!
En anders kom je toch gezellig bij ons staan

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:54

Haha, ik zag dat er bij jullie plek vrij was ja

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:55

ik heb een goed alternatief, 25 km verderop, in Zeewolde, alleen..... onbereikbaar zodra het glad is en aangezien ik een heel piepklein griezelig autootje heb tegenwoordig en iedere dag naar mijn paard wil, doe ik dat op dit moment maar even niet.....

Overigens is dat niet op die manege waar we gisteren waren, maar bij een stal met een natuurgebied van 80 ha waar een aantal paarden vrij rondlopen, dat gaat Morrie ook doen daar, op termijn.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:55

wendytjeG schreef:
Haha, ik zag dat er bij jullie plek vrij was ja

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:59

@Smurf: kun je geen deal maken met die pensionhouder dan? Dat hebben wij wel. Als het echt niet te doen is qua gladheid dan bel ik op en doet mijn pensionhouder de stal e.d. Ik ben met die enorme sneeuwhopen hier drie dagen niet geweest. Je kon er niet komen. Maar geen moment gedacht dat mijn paarden niet goed verzorgd waren.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:50

een van de redenen waarom wij een andere stal hebben gezocht was omdat we ze niet weer een hele winter binnen konden houden. We stonden op een hele luxe pensionstal met een topaccomodatie maar toch waren er dingen waar ik en de paarden niet blij van werden.
We staan nu bij een boer en die is ontzettend lief voor de paarden. Hij laat ze sochtends buiten en ik doe ze weer binnen. Als ik avonddienst heb doen we het andersom.
Hij gooit er af en toe een pluk hooi in als ik niet kan en is zelfs niet te beroerd om drollen te mesten! En dan voor 65 jaar herstellende van een tia...

We hebben geen bak maar in de wei mogen we rijden mits het droog is..dat kan dus nog wel even duren. Maar zoals eerder gezegd zijn ze een zandweg aan het aanleggen en dat is echt leuk om te rijden.
Alleen het rechtrichten schiet er een beetje bij in, maar ik heb niet het idee dat de paarden er nou zoveel slechter van zijn geworden...

Eigenlijk zijn we helemaal happy op het moment, we hadden veel eerder bij die stal moeten weggaan!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:01

Citaat:
@Smurf: kun je geen deal maken met die pensionhouder dan?

met mijn huidige pensionhouder niet, Morrie staat op vlas dat vertikt ie uit te mesten en als ik hem laat voeren, duwt ie er kilo's biks in en heb ik dagenlang een onhandelbaar paard.
Voor ik een nieuwe pensionhouder vertrouw, zal er wel een paar jaar overheen gaan.

Als het nu slecht weer is, kan ik checken of Morrie wel buiten staat omdat het zo lekker op de route ligt, als hij 25 km verderop in een bos staat, is het voor mij alleen maar gissen.

Om te voorkomen dat er weer mensen met Morrie gaan lopen sleuren, hem slaan en tegen hem schreeuwen heb ik ook heel erg duidelijk afgesproken dat alleen de boer Morrie in geval van nood binnen mag zetten, verder mag er helemaal niemand meer aan komen (alleen misschien de andere Parellier op stal, maar die is er alleen op zondag)

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:26

@ Smurf: alle paarden van "stal" (omdat er alleen weidegang was) Groeneveld zijn verhuisd naar 200 m verderop naar de volgende boer. zelfde omstandigheden. 365/24/7 weidegang. waarom ga je het daar niet vragen? en dat is notabene in Baarn. aardige boer overigens. dat is niet ver weg. en je mag er op Zondag gewoon komen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:36

ik weet het, maar die boer neemt geennieuwe paarden aan en het is minstens even nat en modderig als waar ik nu sta, ben er al gaan kijken, hoewel Wout het me al had gezegd. Ik ben er van de zomer al mee bezig geweest, maar toen nam de oude boer geen nieuwe paarden meer aan en de nieuwe boer al helemaal niet en Meyers flipte compleet toen ie hoorde dat het een zwaar trekpaard was........ hij heeft er 1 staan en dat vindt ie méér dan genoeg

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:39

@ andere mogelijkheid: in Hollandsche Rading, vlak bij mij, waar de Graf Floris V weg overgaat in de Kanaaldijk heb je aan de rechterkant op de hoek een boerderei. de boer daar is nog niet zo lang geleden overleden. sindsdien schijnt er het een en ander verandert te zijn. ik zie daar iedere dag paarden buiten lopen. misschien kun je daar gaan kijken?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:52

dan denk ik dat Zeewolde dichterbij is en dat is eigenlijk perfect, weet alleen niet hoe ze tegenover parelli staan, ook niet onbelangrijk, want dat gezeur ben ik onderhand ook meer dan zat.....

GeneralFlynn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:50

jackie schreef:
@ andere mogelijkheid: in Hollandsche Rading, vlak bij mij, waar de Graf Floris V weg overgaat in de Kanaaldijk heb je aan de rechterkant op de hoek een boerderei. de boer daar is nog niet zo lang geleden overleden. sindsdien schijnt er het een en ander verandert te zijn. ik zie daar iedere dag paarden buiten lopen. misschien kun je daar gaan kijken?

En dat is dus net de plek waar ik sta met mijn paard!!!
Er zijn 5 stallen,en die zijn allemaal bezet.
Ze willen geen paarden zonder stal,want als het land TE drassig gaat worden,dan moeten de paarden even een paar dagen op stal om het land niet te vertrappen...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:02

Jullie zitten allemaal echt vlak bij elkaar he?

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:04

gezelli hoor,zo zie je mekaar ook nog eens..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:06

Gebeurt dat ook echt, of spreek je elkaar alleen via het forum?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:11

ja hoor we zien elkaar wel eens..... we zijn echte Gooische vrouwen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:16

Dat klinkt heel fout zeg

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:03

wat jammer zeg, zulke zulke stallen. Dan heb ik het zo slecht nog niet getroffen...

Ik weet natuurlijk niet hoe de omgeving er bij jullie uitziet, maar heb je geen boerderijen in de buurt? Je kan ze allemaal af gaan natuurlijk.

Iedereen mag toch zelf weten hoe hij/zij met hun paard omgaat? Ik snap niet dat staleigenaren en mensen zich daar altijd mee bemoeien...

GeneralFlynn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:22

smurf schreef:
ja hoor we zien elkaar wel eens..... we zijn echte Gooische vrouwen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:27

Even offtopic, maar ik heb een baan!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:28