Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:52

Voor mij was het nou eenmaal wel een flinke stap, naar touwhalster om mee te rijden, vandaar dat ik even lekker helemaal :):) was. Is niet voor iedereen gewoon.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:16

Zeg ik ook niet hoor. Ik wou je plezier niet bederven, of iets dergelijks. Was meer bedoeld voor je toeschouwers die dachten dat je je paard zo nooit kon houden. Heb je mooi het tegengestelde laten zien. That's all.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:18

Mijn beste wensen aan iedereen, ben de laatste tijd wat op de achtergrond gebleven omwille van ellendige winterziektes en het vervangen van zieke collega's. Ziek en druk geweest dus :P
Vanaf dinsdag weer enkele dagen thuis en dan gaan we weer aan de slag.
Korte up date, de nieuwe aanpak methode heeft kleine vruchtjes afgeworpen maar nog steeds geen volledige ontspanning.
Heb een video over de Jim Masterson massage methode en dat werkt na een half uur geduld, het is wel elke dag opnieuw van 0 beginnen maar het geeft wel resultaat. Een heel nieuwe wereld weer voor mij en dat is dan weer leuk natuurlijk.
Volgende week ga ik zijn gedrag nog eens op film zetten om het verschil te bekijken.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:26

Nou die van mij was vandaag toch raar bezig. Verzorger/bijrijder was bezig met de warming up, gaat mijn paard erbij liggen en rollen. Daarna nog steigeren die mafkees xD bij mij is hij nooit zo dus dacht wel even uuuh wat maar heb even geholpen om hem uit die bui te halen. Vond het wel heel grappig eigenlijk ik dacht echt waaron haalt hij die rare fratsen niet bij mij uit. Vind het best jammer :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:05

Heb je dan wel een passende bijrijder? :=

Ik zou daar niet echt blij mee zijn, afgezien van dat het gevaarlijk is gaat je zadel er ook aan. Of was het aan de hand?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:20

Vanmorgen voor het eerst in heel lange tijd weer eens in de bak gereden. Ging echt super. Alleen de rechtergalop blijft een probleem (maar alleen als ik er op zit). Haar SI links zit ook steeds vast, dus de ostheopaat er maar weer eens bij halen. En mijn juf. Want volgens mij zijn er nu 2 opties: of het ligt aan mij, óf mijn gewicht maakt dat ze daar meer last van heeft en die rechtergalop niet trekt. En waarom die SI steeds vast zit, snapt ook niemand. Afijn, blijft een zoektocht, maar we zoeken rustig verder.

In ieder geval was ze heel braaf, deed goed haar best en heel goed aan het been. Was ik heel tevreden over.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:42

Mijn schatje heeft vandaag z'n tweede cranio sacrale behandeling gehad en al veel meer ontspanning dan gorige keer. Knapperd!
Heel bijzonder, want ik heb heel bewuster hele behandeling lang niets gezegd en zelf ook meegegaan in de sfeer. Resultaat: paard 10x sneller ontspannen en ik lag ook bijna te pitten _O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:49

Ja, mooi is dat, hè! Als er bij mij 1 behandeld wordt, komt de rest erbij staan. Vinden ze heel lekker. Ze zijn dan heel relaxt!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:22

Hij had de barebackpad op en waren bezig met longeren. Was vandaag ook voor haar t eerst dat hij zo deed. Weinig uitdaging dus dan gaat hij fratsen uithalen. Wrl een goed leermoment

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:21

Die avonturen ook, met zo n paard. Gisteren een rit gemaakt. Ik wilde het viaduct weer eens mee pakken om te oefen. Honden mee, helemaal gezellig, lekker ontspannen, lekker tempo en gewoon een rit op een 'normaal' paard. Heerlijk.

Vandaag afgesproken met de bijrijdster van een kennis om samen te rijden. Dus een andere route en dan ook nog met een paard erbij (die ze wel kent, want ze hebben vaak samen in de trailer gestaan). Gekkenhuis! Echt waar! _O- {:)-:(

Heel veel gestapt, maar wilden ook wel een stukje draven in het bos. Bijna niet te houden! Heb haar op een zandpad even laten gaan! In al die jaren dat ik haar heb, is ze nog nooit zó keihard gegaan! Moest er wel even om lachen, maar toch maar wel weer terug genomen. Met zo n snelheid moet er niks mis gaan!

Ze kwam pas weer tot rust, toen het andere paard al thuis was en zij weer op de bekende route naar huis was. Komen we vlak voor mijn huis nog een cameraploeg van omroep Brabant tegen, ook. We werden meteen op de film gezet. Worden we nog beroemd ook :+

Maar goed, we hebben dus weer iets te oefenen. We rijden wel vaker met andere paarden buiten, maar eigenlijk nooit op 'haar' rondje. En ook niet met dat paard. Met de andere paarden is ze nooit zo woest. Dan is er genoeg energie hoor! _O-

Ze was zeiknat van het zweet. Maar goed dat het hier niet zo slecht is als in het noorden van het land...

Zo maak je nog eens wat mee, hè! :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:24

Wauw Fabster, wat een belevenis weer _O-

_suzannedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:29

Ik verzorg en rij nu anderhalf jaar een lbe pony, Billy
Het was in het begin even wennen omdat ik net begonnen was met NH lessen. Natuurlijk had die dat door en nam dus af en toe wel een loopje met mij maar dan op een wat speelse manier. Na een halfjaar lessen en hier en daar een workshop heb ik doorgekregen hoe ik op hem moet reageren in verschillende situaties.
We zijn nu een jaar verder bereiken we steeds meer samen :)

Wat ik zelf heel leuk vind aan lbe paarden is dat je wordt uitgedaagd door ze, als je zelf niet met een plan komt gaan ze die zelf verzinnen :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:01

Mijn LBEer deed vandaag een goede poging tot het opvoeden van mijn vriend, ik ben maar even tussenbeide gekomen met wat advies voor mijn vriend :')
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:05

Vrijdag een rit gemaakt en ik dacht; de training werkt tóch! Super relaxt, superlicht op de hulpen en toch een goed tempo. Het kan dus tóch! :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:46

[quote="_
Wat ik zelf heel leuk vind aan lbe paarden is dat je wordt uitgedaagd door ze, als je zelf niet met een plan komt gaan ze die zelf verzinnen :=[/quote]
Dat zeg je wel heel treffend! :j :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:17

Idd Suzanne, ze zijn een verslaving...in het begin was het voor mij een beetje een hel maar nu zou ik hem nog moeilijk kunnen missen.
Heb deze namiddag enkele filmpjes van ons bekeken en dat is eigenlijk wel leuk en grappig tegelijk om te zien hoe we evolueren. Ook al durf ik nog niet met hem te rijden toch geeft het mij veel voldoening :j
Ik denk steeds, mocht hij elders geland zijn was hij mss al door de salamimolen gedraaid :Y)

Top Fabster, ooit wil ik dat hier ook neerpennen :list:

Hahaha Azmay, je hebt waarschijnlijk zijn leven gered +:)+

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:05

Ik heb ook een LBE-LBI paard... Ze switcht heel snel tussen beide. Wat bij mijn paard werkt is haar aan het werk zetten. Zodat ze met iets bezig kan zijn. Stilstaan is absoluut niet aan haar besteed. Vaak juist door haar aan het werk te zetten en haar uitdaging te bezorgen keert er altijd rust terug :)

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 04:00

Ik heb mijn beide boeven even vergeleken met het cirkeltje in de openingspost, en jawel... twee totale tegenpolen (geen verrassing). Een lbe en een rbi := Maar ben gek op beide hoor!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:41

mindful schreef:
Ik denk steeds, mocht hij elders geland zijn was hij mss al door de salamimolen gedraaid :Y)

Dat geldt voor de mijne ook... geen misschien, maar zeker weten. Die heeft echt mazzel gehad dat hij zo'n eigenwijs figuur zoals ik heeft getroffen :')

goudlokje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:48

Wat ben ik blij dat dit topic bestaat zeg! Is alleen al erg oud.. Ik heb ook en lbe, en zit soms echt met mijn handen in het haar. Hij is heel snel verveeld, en trekt zich dan los. Dit ook buiten, waardoor ik al regelmatig in de polder heb gestaan terwijl mijn paard naar huis rende.. Ik lees dus graag mee!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:54

O jee, dat klinkt niet goed! Dat heb ik gelukkig niet. Ik zit gelukkig aardig stevig, dus val er eigenlijk (bijna) nooit af, met al haar fratsen. Wat doet ze dan, tijdens het buiten rijden? Bokken, snel omdraaien?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:57

Zelfde vragen als Fabster... dat is wel heel gevaarlijk zeg. Zeker omdat een paard heel snel leert dat dit dus gewoon kan.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:49

Dit topic oud...?? >;)

Maar dat is echt sjit zeg! Zeker, omdat je paard idd nu weet dat het kan. Heb je een bak? Hoe is je paard daar? En als je ermee wandelt oid?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:05

Haha! Zó oud zijn we nog niet! Vanmorgen gereden met die wind. Caj zag natuurlijk overal spoken. Ik had pijn in mijn rug, dus vooral dressuur en schakelwerk. Gaat goed als ze geen spook ziet. Anders is het wel een stugge fjord, hoor! :=

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:41

Belde net een kennis of Tycho wel oke was, want hij lag zo doodstil in de wei _O- Dame in kwestie was zich rot geschrokken.

Tja, dat is mijn Tychje, altijd echt volledig languit liggen pitten := :=

Zou dat een LBE-trekje zijn?