Slaat Linda Parelli hier niet door? Parelli vriendelijk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: Slaat Linda Parelli hier niet door? Parelli vriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:08

:))

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:13

Heb verder nooit wat negatiefs gehoord over Parelli, en verder ieder zijn eigen methode toch? Als Linda vind dat dat goed is, prima, zie nergens iemand mishandelen.

Ook af en toe als je een paard een goede tik verkoopt, of misschien het tegendeel doet en afstapt, paard rust gunt, genoeg die zeggen 'Ja maar, ja maar, ja maar dan train je je paard niet goed'.
Als ik vind dat ik hem wel goed train, zie ik toch het probleem niet? :j

Verder zegt één iets ook niks over het totaalplaatje, ik geloof zeker dat Linda goede methodes heeft, anders was ze nooit zo ver gekomen. Dat ze dan een 'oefening' heeft die sommige minder vind, oké, prima, maar dan niet gelijk over het hele parelli gebeuren spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:27

Ariebren schreef:
Het probleem ligt niet bij het paard.

Het probleem ligt bij de paarden eigenaar.

En niet jij zoekt het paard

Maar het paard zoekt jou

Je moet niet teveel op die kava kava stammetjes kauwen hoor :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:46

Volgens mij is dit nog altijd DE oplossing voor alle problemen:

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:48

Ailill schreef:

[ Video ]

Ik moest mijn lach inhouden omdat ik het anders niet verstond, maar man hey... _O-
Vind het jammer dat het niet op stal gefilmd is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:49

Ailill schreef:

[ Video ]

Volgens mij reageert niemand op jouw posten in dit topic.. :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:49

xSlvna schreef:
Ailill schreef:

[ Video ]

Ik moest mijn lach inhouden omdat ik het anders niet verstond, maar man hey... _O-
Vind het jammer dat het niet op stal gefilmd is.

Ik heb toestemming gekregen om dit filmpje te gebruiken :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:50

Jessix schreef:
Ailill schreef:

[ Video ]

Volgens mij reageert niemand op jouw posten in dit topic.. :')

And your point is O:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:51

Dat jij er geen hebt! O:)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:52

Jessix schreef:
Dat jij er geen hebt! O:)

Shocking. . . :wow:

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:53

Oké effe serieus, zijn jullie nu undercover 'hatelijk' aan het doen of moet ik me een bakkie blondeerverf gaan halen?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:54

tjonge jonge, wat een raar filmpje..Heb totaal geen verstand van parelli.

Afstand vragen van je paard kan wel iets anders..Ik zie het nut van zo'n afstand trouwens niet in.

Gewoon netjes meelopen en stoppen als jij stopt vind ik meer als zat.

Het paard is volgens mij blind aan 1 oog, en krijg elke keer een raar touw over zn neus, hoe krijg je paard kopschuw? vervolgens krijg hij ook nog een paar klappen?..Sorry maar ik zie hier totaal geen vriendelijkheid.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:55

xSlvna schreef:
Oké effe serieus, zijn jullie nu undercover 'hatelijk' aan het doen of moet ik me een bakkie blondeerverf gaan halen?

Niet echt undercover zou ik zo zeggen! ;) Maar back on topic. De meeste mensen hebben namelijk wel een interessante toevoeging.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:55

xSlvna schreef:

Geen flauw idee, am just having some fun :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:56

Jessix schreef:
xSlvna schreef:

Niet echt undercover zou ik zo zeggen! ;) Maar back on topic. De meeste mensen hebben namelijk wel een interessante toevoeging.

Hoe oud ben je? 33?

Grow up doll :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:56

Anoniem schreef:
Gini schreef:
Repelsteel, ja dat klopt, jammer genoeg.

Dan kan ik me heel goed voorstellen dat jij met andere ogen naar zo'n filmpje kijkt en er meer moeite mee hebt als iemand die zoiets niet heeft meegemaakt.

Denk je dat? Daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan. Denk je dat de omgang met mijn paard, mijn visie beïnvloedt op andere paarden. Dat ik paarden sneller (onterecht) hulp zie roepen?
Ik weet wel dat mijn paard zich echt afsluit voor een situatie die met "geweld" te maken heeft. Ze kruipt echt helemaal in zichzelf, een overgave als het ware. "Doe maar wat je wilt, ik kan me toch niet verzetten, ik wacht wel tot het gedaan is." Vreselijk om zien, dat wel, een paard dat helemaal niet meer "terugvecht". Zij gaat ook nooit weg, een ander zou haar niet (willen) begrijpen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:58

Ailill schreef:
Jessix schreef:

Hoe oud ben je? 33?

doll zeg je maar tegen je moeder.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:58

winia4ever schreef:
tjonge jonge, wat een raar filmpje..Heb totaal geen verstand van parelli.

Afstand vragen van je paard kan wel iets anders..Ik zie het nut van zo'n afstand trouwens niet in.

Gewoon netjes meelopen en stoppen als jij stopt vind ik meer als zat.

Het paard is volgens mij blind aan 1 oog, en krijg elke keer een raar touw over zn neus, hoe krijg je paard kopschuw? vervolgens krijg hij ook nog een paar klappen?..Sorry maar ik zie hier totaal geen vriendelijkheid.

Laat ik het (als leek op gebied van Parelli) uitleggen.

Paard let telkens niet op (wat gevaarlijk kan zijn voor zowel mens als paard), waarvoor Linda hem allert maakt 'Hey hier sta ik, niet daar achter maar hier'. Paard concentreerd zich na 1 keer niet, na 2 keer niet, na 3/4/5/6 keer nog steeds niet.
Zie je hoe hij telkens naar wat nieuw kijkt?
Paard is echt niet kopschuw en ontspant op het laatst goed, zie daar, Linda's doel bereikt, paard ontspannen, let alleen op haar.
Klappen is om hem 'wakker' te maken, wat vaak nodig is bij zulke paarden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:59

Jessix schreef:
Ailill schreef:
Hoe oud ben je? 33?

doll zeg je maar tegen je moeder.

Je hoorde me toch of niet? Never start a game if you can stand the fight, honey ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:00

Verder, kunnen we ons niet volwassen gedragen? Ben volgensmij de jongste hier maar qua reacties lijkt het daar niet op. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:00

Gini schreef:
[naam] schreef:

Dan kan ik me heel goed voorstellen dat jij met andere ogen naar zo'n filmpje kijkt en er meer moeite mee hebt als iemand die zoiets niet heeft meegemaakt.

Denk je dat? Daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan. Denk je dat de omgang met mijn paard, mijn visie beïnvloedt op andere paarden. Dat ik paarden sneller (onterecht) hulp zie roepen?
Ik weet wel dat mijn paard zich echt afsluit voor een situatie die met "geweld" te maken heeft. Ze kruipt echt helemaal in zichzelf, een overgave als het ware. "Doe maar wat je wilt, ik kan me toch niet verzetten, ik wacht wel tot het gedaan is." Vreselijk om zien, dat wel, een paard dat helemaal niet meer "terugvecht". Zij gaat ook nooit weg, een ander zou haar niet (willen) begrijpen.

Ik denk dat het jou wel harder raakt in je hart. Na wat jij emotioneel hebt moeten doorstaan vind ik dat ook helemaal niet gek.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:01

xSlvna schreef:
Verder, kunnen we ons niet volwassen gedragen? Ben volgensmij de jongste hier maar qua reacties lijkt het daar niet op. :roll:

Ze begint toch zelf :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:02

Ailill schreef:
Je hoorde me toch of niet? Never start a game if you can stand the fight, honey ;)

Ik hoor je gelukkig niet hoor.. :roll: Je schrijft..

Anoniem

@ xSlvna : Je hebt goed opgelet :Y)

@ Gini : het ergste wat je kan hebben is een paard wat zich helemaal afsluit en het allemaal maar laat gebeuren omdat die geleerd heeft dat die toch niks anders kan :j Ik mag dan blij zijn dat die van mij, met z'n 20 jaar, nog steeds terugvecht ..

En tja, paarden die zich gaan afsluiten zullen in het "parelliwereld" vast voorkomen, dankzij mensen die het niet begrepen hebben, maar komen net zo hard voor in de 'gewone wereld' ..

xSlvna

Ailill schreef:
xSlvna schreef:

Ze begint toch zelf :)

En jij gaat er op in, ben nog 't twijfelen wie van jullie twee moet opgroeien... >;)