[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:07

Goedemorgen Lachen

@ Inge: Hoe gaat het met je enkel? (als ik het goed heb, ik onthoud niet altijd wie waar precies last van heeft Knipoog)

diphranil schreef:
Ik kreeg op een gegeven moment een bak koffie van de boer, want die was bang dat ik zou verkleumen.

Haha, wel schattig Haha!
Ik zat eerder bij mijn verzorgpony's altijd uren in de wei, gewoon observeren en de veulens kwamen altijd wel even snuffelen/mij pesten. Dan kwam de eigenaar mij ook vaak wat te eten en drinken brengen, maar hij begreep niet waarom ik dat niet liever binnen wilde nuttigen Knipoog

Ik ga vandaag mijn tas inpakken, morgen ga ik naar Ameland. Goede oppas is geregeld voor kat, ratten en paard maar ik maak me toch zorgen en ga ze missen Bloos
Maar goed, ik wel behoefte aan even uitwaaien op het strand en ik ga waarschijnlijk ook een strandrit maken, dus het zal wel leuk worden Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:56

wow! Al zoveel bladzijden! Ik ben niemeer mee! Heb het de afgelopen dagen héél erg druk gehad. ben weer verhuisd naar m'n eigen appartementje. Hoewel ik het zalig vind weer op m'n eigen stekkie te zitten is het echt héél zwaar! Heb daarstraks even zitten uitpakken, heb eten gemaakt en dan nog even met de hond gaan wandelen en mijn enkel doet ontzettend zeer nu en is serieus gezwollen.
Ik ga proberen om in de loop van de komende week weer wat bij te lezen.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:02

@Timbers: gefeliciteerd!! Ik zou een mega worteltaart bakken. Of mag dat niet ivm risico op hoefbevangenheid?

@ diphranil: heerlijk.. ik kan ook uren in de wei zitten een beetje niksen en een beetje aaien (de 3jarige komt je zo ongeveer opeten als je de wei in komt, zo lief!)

Pfff... nou die fokker is zo goed als niet te vinden Boos! balen allemaal... mijn vader is nu ook heel ziek geworden. Over twee weken ga ik wel even kijken bij wat jaarlingen en veulens. Ben benieuwd! Even wat afleiding...

Morgen maar weer langs Roxy. Kijken hoe ze het maakt en als ze zin heeft even wat dingetjes doen. Ik heb nog een zak wortels liggen dus ik denk dat ik eens ga clickeren, kijken of ze dat leuk vindt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:05

Airiin balen, Je vader ziek en fokker onvindbaar.

Timbers Essie ziet er goed uit.

Red Passion veel plezier in Ameland.

Willeke doe rustig aan met je enkel anders ben je dadelijk nog verder van huis.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:20

fokker? ik mis geloof ik iets?

Willeke, zwaar he, thuis zijn? Ik ben sinds 2 weken ook alleen door de week, vriendlief weer aan het werk. Kopje koffie pakken, broodje smeren etc is al voldoende om ervoor te zorgen dat ik 'smiddags al helemaal kapot ben... zucht... nog een lange weg te gaan! Hoe gaat het verder met je enkel nu? Wat kan je allemaal al wel, met de hond wandelen lees ik? Kan je gewoon lopen dan?

RedPassion, veel plezier!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:12

Ja, ik ben aan het kijken of de fokker Roxy terug wil om ermee te fokken. 10 jaar oud paard in de salami is namelijk ook geen fijn vooruitzicht Verdrietig

@Zwerte: gaat vanzelf allemaal weer beter. Gelukkig ben ik overal snel weer bovenop gekomen en kon ik gisteren alsnog naar het feestje heen waar ik me al weken op verheugde Tong uitsteken ook al was dat een uur fietsen door regen en kou (was om half 7 vanochtend thuis, tralalala Schijnheilig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:33

RedPassion schreef:
Ik ga vandaag mijn tas inpakken, morgen ga ik naar Ameland. Goede oppas is geregeld voor kat, ratten en paard maar ik maak me toch zorgen en ga ze missen Bloos
Maar goed, ik wel behoefte aan even uitwaaien op het strand en ik ga waarschijnlijk ook een strandrit maken, dus het zal wel leuk worden Lachen

En? Alles ingepakt en afscheid genomen van je beessies?
Heel veel plezier!! Het strand is natuurlijk wel heerlijk vertoeven, met welk weer dan ook. Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:27

hahaha airiin, dan was het wel erg gezellig!!
Ik hoop binnen een paar weken op de hometrainer te kunnen... heb er eentje geleend en die staat hier maar te niksen... voordat ik buiten kan fietsen ben ik wel minimaal een maandje verder! Kwam er net achter dat ik dus geen idee mee heb hoe ik mn been moet gebruiken met lopen... heel apart!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:36

Zwerte, apart dat je niet meer weet hoe je je been moet gebruiken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:47

apart he? Het is zo'n automatisme... maar na 6 weken niet gebruiken ben je dat gewoon kwijt...heel raar! Ik loop alsof ik flippers aan heb, zo overdreven en spastisch...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:56

Heb je het gefilmd, stiekum lijkt het me wel grappig uitzien. Raar dat je zoiets lijkt te verleren. Terwijl je als je na een jaar weer op een paard stapt zo weg rijdt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:58

ja apart he? Een filmpje durf ik niet aan hahaha en kan ik in mn eentje zo moeilijk! Mn been ziet er ook raar uit, mn knie is gewoon dikker dan mn bovenbeen!!! Rare grijze kleur en heel slapjes... en daarmee lopen zwabberen om proberen normaal te lopen, ben net een kermisattractie zo!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:59

Lastig, heb je ook fysio of zo ter ondersteuning?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:07

ja hoor 3 keer per week komt hij bij me thuis, totdat ik zelf op de fiets naar de praktijk mag. Zal nog wel 6 tot 9 maanden fanatiek fysio zijn! Nog een lange weg te gaan!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:50

Zwerte schreef:
fokker? ik mis geloof ik iets?

Willeke, zwaar he, thuis zijn? Ik ben sinds 2 weken ook alleen door de week, vriendlief weer aan het werk. Kopje koffie pakken, broodje smeren etc is al voldoende om ervoor te zorgen dat ik 'smiddags al helemaal kapot ben... zucht... nog een lange weg te gaan! Hoe gaat het verder met je enkel nu? Wat kan je allemaal al wel, met de hond wandelen lees ik? Kan je gewoon lopen dan?

RedPassion, veel plezier!

Ik loop nog met twee krukken, maar ik hoef niet meer te hinken, die krukken zijn gewoon als extra steun zodat ik mijn voet nog niet 100% belast. maar mijn hond luistert goed en blijft netjes naast me wandelen als 'k wandel. Zo trekt ze niet 1 van m'n krukken onder me vandaan Haha!
In huis loop ik meestal rond met 1 kruk, door mij op te trekken of te steunen op de trapleuning kan ik nu ook trappen op en af. Poetsen lukt nog niet. Stofzuigen gaat zolang ik met 1 hand de steel vasthoud. Maar idd zo'n dingen als drinken halen, een beschuit of sandwich gaan smeren, of even naar beneden lopen maken ook dat ik 's avonds doodop ben. Voor de rest kruip 'k nog elke dag thuis 10 minuten op de hometrainer (fiets). Dat kan volgens de kiné geen kwaad, dat houd m'n enkel mooi los, maar 'k mag em niet te zwaar zetten. Dat doe ik eigenlijk voornamelijk om niet bij te komen...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:51

klinkt al aardig mobiel! Ik hoop over een maandje net zo ver te zijn als jij...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:52

ja idd! Ik voel me ook lekker mobiel Lachen
't is een zware weg hé zo revalideren... Maar jij komt ero ok wel Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:55

absoluut zware weg maar zolang de vooruitgang er een beetje inzit is het nog te doen. Ik heb vooruitzicht op een goed functionerende knie en daar doe ik alles voor! Zelfs knettergek worden van het stilzitten Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:56

ja idd! Zolang het vooruit gaat gaat dat vrij goed... bah ik hoop snel terug m'n oude leventje te kunnen hervatten hoor! Terug gaan paardrijden enz! Want met elke keer het vooruitzicht op een operatie zie je geen einde komen aan heel dat gedoe... Dus nu ben ik momenteel ook vrij optimistisch! Misschien zit ik wel weer vroeger te paard dan 'k dacht Lachen

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:57

Feestje was inderdaad (een beetje té) gezellig Bloos

Zo, nou jullie kunnen een krukkenclubje oprichten. Het is wat zeg... willeke_nijs, dat gaat wel de goede kant op. Nu jij nog Zwerte!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:59

hahah hebben al een "in de prak" HK topic Haha!
Bij mij gaat het ook de goede kant op, alleen duurt nog wat langer... en geen idee hoe lang, das het nadeel van geen richtlijnen! Tis maar een beetje uitproberen wat allemaal kan... En das nog niet veel maar word langzaam steeds meer!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:21

Hahaha Tong uitsteken voor alle gebutste bokkers? Gelukkig dat het de goede kant op gaat, liever langzaam vooruit dan een terugslag.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:22

Gebutste bokkers, dat is een leuk woord. Ik ben ontbutst inmiddels, tenminste lichamelijk gezien. Emotioneel is en blijft het heftig voorlopig ben ik bang.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:10

Kan ik me heel goed voorstellen Sonjim... Ach gut het blijft zwaar je beste vriendin te moeten missen natuurlijk...

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:51

Essie gaat nog steeds hetzelfde....van het weekeind wel een beetje gelopen en ze is nog steeds vrolijk dus we blijven er maar voor gaan. Alleen heeft ze besloten dat de pijnstillers vies zijn.....dus het is even vissen om die binnen zien te krijgen. Wordt je wel heel creatief van Clown