De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:45

tja dan zegt de boer wel dat ik het laat verpesten, als ik normaal zou doen, had ik nergens last van, maar ik moet zo nodig van die rare dingen doen..... dan lok je dergelijke reacties uit.
Dat weet Parelli ook en daar wordt ook veel aandacht aan besteed in de pakketten (emotional fitness) maar tegen deze dame is geen kruid gewassen.
De kans dat ik op de wachtlijst kom van de stal waar ik heen wil, is heel klein hoor......

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:49

Jammer dat je zo uit de buurt woont, want Nienke had nog wel plaats voor zover ik weet

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:51

dat is wel erg ver weg ja..... dan is de stalling die ik in mind heb nog dichterbij èn op zandgrond, eindelijk uit de klei!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:55

oh wat ben ik toch blij met onze Kees-stal. Drie vriendinnnen en Kees met zijn gezellige familie met thee en koek

Kees snapt inmiddels ook wel dat Arabesk eeecht wel binnen gaat staan als ie het koud heeft en dat de schuilstal echt niet op slot hoeft 's nachts

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:58

boer Klaas snapt na 3 jaar ook eindelijk dat Morrie weer of geen weer, vorst of geen vorst en sneeuw of geen sneeuw naar buiten moet,...... bedenkt hij het anders, dan helpt Morrie hem wel even herinneren en zet hij hem snel buiten, voordat hij een nieuwe deur kan maken

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:02

Ja net als met Kees, als Arabesk opgesloten wordt, gaat ie zich 'uitknagen'. Net als een bever begint ie keurig alle balkjes af te knagen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:15

weet je wel zeker dat je een paard hebt en geen overmaats konijn????

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:16

Ik ben ook blij met mijn huidige stal. Ze komt in de stalperiode al langer uit haar box en voor de rest hoef ik maar naar Oop te kijken en zie dat het goed is

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:37

smurf schreef:
weet je wel zeker dat je een paard hebt en geen overmaats konijn????

Familie van de bever denk ik, mafkees...

topic was aardig gezakt dames! Druk??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:40

nee ik ben verdrietig, kreeg een mailtje:
de Donald Duck komt voorlopig niet...........

vanwege de vogelgriep

*hatsjoe*

ik word ziek Ara, kom je me verplegen????

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:44

smurf schreef:
nee ik ben verdrietig, kreeg een mailtje:
de Donald Duck komt voorlopig niet...........

vanwege de vogelgriep

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:47

AAahh.. Smurf... Rot!

Bedacht laatst met stalgenote dat haar nichtje van 4 maanden opgehokt moet worden... ze heet Mees....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:50

Mees & Merel samen in het kippenhok

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:54

bij ons in de polder zitten duizenden ganzen en zwanen, volgens de vader van de boerin komt het leger ze afknallen..... voorlopig heeft Morrie vanmorgen nog door een dikke laag ganzenpoep lopen stappen en heb ik ff later z'n hoeven uit staan peuteren.... *hatsjoe.... hoofdpijn.... keelpijn*

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:28

Smurf: Beterschap en doe rustig aan

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:52

@ smurf: beterschap ....

Ik heb gisteren met Wit de schrik en obstakeltraining van www.paardenbegrijpen.nl gedaan. Het was erg gezellig, en erg leerzaam. Ik heb echt een leuke dag gehad! Witte ook, we hebben een hoop geleerd, en hij heeft de hele dag nieuwe vriendjes staan maken. Ze hadden daar van die stallen die maar halfhoog waren, zodat de paarden bij elkaar konden. Omdat ze steeds in een andere stal gezet werden, heeft ie een hoop contacten gelegd. Bij verschillende paarden stond ie te krouwen, of ze helemaal af te likken... bijna allemaal ruinen, volgens bij is ie bi....

zal zo de foto's ff plaatsen..

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:58

Hier komen de foto's (zijn gemaakt door de mensen van daar, ik had zelf geen camera bij (lag weer eens bij vriendlief op het werk)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:48

wat een leuk paardje is dat!!

@Smurf Ik kom je wel instoppen en verzorgen vanaf zondagavond hoor

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 10:50

angela88 schreef:

Ik heb gisteren met Wit de schrik en obstakeltraining van www.paardenbegrijpen.nl gedaan. Het was erg gezellig, en erg leerzaam. Ik heb echt een leuke dag gehad!

Wat leuk joh!
En nu het geleerde in de praktijk brengen...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 11:43

ziet er leuk uit zo'n schiktraining, doen ze dat ook met trekkers met injectoren erachter en grote rammelende vrachtwagens?
Voor parasolletjes en balonnetjes is Morrie niet bang namelijk Ik heb vandaag geen tijd om ziek te zijn, heb al boodschappen gedaan, ga zo naar Morrie en moet vanmiddag ergens een nieuwe vaste telefoon zien te scoren, hij doet het niet meer en nu is mijn moeder in paniek, als er iets gebeurt, kan ze me niet bereiken, een gsm nummer durft ze niet te bellen, want ze heeft alleen AOW....... ze denkt dat dat heel erg duur is.. *zucht* speciaal voor haar heb ik een vaste telefoon, wat denk je dat dat kost iedere 2 maanden aan abonnementsgeld......
ouwe mensen... *pffff*

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:46

Antheman schreef:

Wat leuk joh!
En nu het geleerde in de praktijk brengen...

Heb ik gedaan! ik ben zojuist terug van een buitenrit, en het ging eigenlijk best goed. Het was wel een wandelende tijdbom, maar goed te beheersen, en het was veel gemakkelijker om hem langs enge dingen (bankjes, prullenbakken, brievenbussen, stenen, propjes enz.) te krijgen. We hebben gisteren echt iets geleert. Aan het einde van de rit was ie zowaar ontspannen! Hij is wel een paar keer omgesprongen (hallo baas, we gaan NU naar huis) maar was gemakkelijk weer terug te krijgen. Al met al een geslaagde actie dus ! Wit vond het ook heel wat, want in de stal ging ie meteen rollen (doet ie anders nooit, rolt altijd buiten) en daarna in de wei nog een keer of 5......

Even warm worden (erg koude wind!) en dan even de hoefjes doen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:51

smurf schreef:
ziet er leuk uit zo'n schiktraining, doen ze dat ook met trekkers met injectoren erachter en grote rammelende vrachtwagens?
Voor parasolletjes en balonnetjes is Morrie niet bang namelijk

ehh, nee, daar niet.... maar volgens mij zijn er wel trainingen waar ze dat wel doen.....

ja, gevonden. www.mansour.nl :

U leert in zowel theorie als in de praktijk om uw paard langs obstakels te laten gaan zoals parasols, zeiltjes, vrachtauto’s, tractoren, draaiende betonmolens, bladblazers, vuur enz, enz.

misschien is dat iets??? zit ook in Arnhem. Misschien ga ik die cursus ook nog een keertje doen... maar het leek me iets te heftig voor Wit... nu we een hoop geleerd hebben kunnen we dat misschien wel aan...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:04

*hmm* ik houd het wel bij parelli, als je ver genoeg bent, schijnt het ook goed te komen, ik heb de tijd, kan nog wel een jaar of 2 wachten, want bij level 3 schijn je zover te zijn dat je veilig buiten kan rijden, onder begeleiding van een meer ervaren Parellier......

Net even onder het zadel door de polder gestapt, die behoort tot Morries comfort zone, dus daar is geen gevaar, alleen veel, heel veel trekvogels.....

Kom ik terug heeft iemand een pony op ijzers buiten gezet (die overigens niet haar eigendom is) dus ik zet Morrie erbij en die 2 gaan uit hun dak over het bevroren maanlandschap.... mens boos, ik had Morrie op stal moeten zetten, want hij had al buiten gestaan.
Zij had met d'r handen van andermans pony af moeten blijven, als de boer beslist dat ze binnen blijven, blijven ze binnen, tenzij de eigenaar anders beslist. Grote ruzie dus weer..... gelukkig was ze bezig met verhuizen: ze vertrekt.....

Maar voorlopig heb ik straks een paard met baggerpoten en geen water om het af te wassen en een stalgenote heeft kans op een kreupele pony want een pony op ijzers voelt niet waar ie wel of niet idioot kan doen......

*pffff* won ik de postcodeloterij maar, dan zette ik Morrie aan huis en nam ik geen pensionklanten

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:12

smurf schreef:
*

*pffff* won ik de postcodeloterij maar, dan zette ik Morrie aan huis en nam ik geen pensionklanten

mooie aanvulling!

Is het trouwens geen mogelijkheid dat de boer de trekker zo nu en dan bij morrie in de buurt parkeert? Op een gegeven moment wordt ie toch moe van zichzelf en went ie er wel aan... of is het alleen een probleem tijdens het rijden??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:26

de trekker van de boer en die van zijn broer interesseren Morrie geen moer, ook de trekkers en grijpers van de loonwerker niet zo lang ze op het erf rondspoken.
Morrie stond net los te eten ( ik bind hem niet meer aan) en de boer reed zowat z'n staart eraf met de trekker, met rammelende aanhanger, Morrie blijft onverstoorbaar staan.....

Het probleem ontstaat op de openbare weg, niet eens meer in de polder, dat behoort tot zijn comfort zone, ik ga er wel af als ik een trekker aan hoor komen, maar eigenlijk hoeft dat niet eens meer.

Maar o wee als ik op het viaduct of in de berm van de 80 km weg waar ik langs moet als we naar een bos willen zo'n monster tegenkom, dan wordt meneer rightbraind en hebben we een fors probleem. Dat valt niet te oefenen, daarvoor is het te druk in het Gooi

Toen ik Morrie kocht, was dit verhaal al bekend en het is mij ook bekend dat een fors aantal Norikers nooit verkeersmak zal worden en ik heb er eentje van.
Wanda heeft er ook een paar staan, merries, in de paardenmelkerij, die hoeven toch nooit de weg op....